اخبار فارس اس ام اس

شخصیت برند چیست و چرا برای کسب و کار شما حیاتی است؟

در این مقاله به معرفی مفهوم شخصیت و هویت برند پرداختیم و برای درک بهتر اهمیت ایجاد هویت برند،  جنبه‌های مختلفی از آن را بررسی کردیم. همچنین به نکاتی مانند ایجاد تصویر مناسب از برند، تبدیل مخاطب به مشتری وفادار و جلب اعتماد مشتری به‌عنوان تاثیر هویت برند در موفقیت کسب‌وکارها نیز اشاره کردیم. به‌علاوه، کسب‌وکارها با انجام چنین کاری قادر خواهند بود تا در راستای رسیدن به اهداف مورد‌نظر، فعالیت‌های روزانه و استراتژی‌های بلندمدت خود را یکپارچه‌سازی کنند. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یکی از روش‌های کمک‌کننده به کسب‌وکارها برای دستیابی به اهداف مورد‌نظرشان از طریق شخصیت برند محسوب می‌شود. راهکار مناسب موجود برای ارسال چنین پیام‌هایی نیز استفاده از سامانه‌های پیامکی است. به‌علاوه، از طریق چنین سامانه‌هایی امکان یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و استراتژی‌ها وجود دارد تا با این کار، مسیر هموار‌تری برای ایجاد هویت برند قدرتمند در پیش بگیرند.



منبع

نقش مهم شخصیت برند در جلب اعتماد مشتریان و موفقیت کسب‌وکارها

ایجاد تصویر مناسبی از کسب و کارها به کمک هویت برند

پیامک‌ها از جمله رسانه‌هایی هستند که کسب‌وکارهای مختلف برای ارائه هویت برند خود به مشتریان در اختیار دارند. در این رسانه، متن پیامی که مشتریان دریافت می‌کنند، بیانگر ویژگی‌های رفتاری کسب‌وکارها در تعامل با آن‌ها است. همچنین از طریق سامانه ارسال پیامک، این امکان برای کسب‌وکارها وجود دارد تا پیامی متناسب با لحن دلخواه برای مشتریان ارسال کنند و با این کار تصویر درستی از برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنند.

چرا شخصیت برند برای موفقیت کسب و کارها مهم است؟

شناسایی دقیق مخاطبان هدف این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا پیام خود را متناسب با نیاز و خواسته آن‌ها طراحی کنند. همچنین شناسایی مخاطبان هدف، اطلاعات مفیدی در مورد ویژگی‌های شخصیتی مخاطبان در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد که برای ایجاد هویت برند خود به آن‌ها نیاز دارند. کسب‌وکارها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند شخصیتی برای برند خود انتخاب کنند که ویژگی‌های آن، بسیار با الگوی رفتاری مخاطبان مطابقت دارد. این فرآیند که بیشتر با عنوان برندینگ شناخته می‌شود، نقش مهمی در ماندگاری کسب‌وکارها دارد و نام آن‌ها را به چیزی بیش از یک اسم تبدیل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این فرآیند، می‌توانید مقاله با عنوان «برندینگ چیست» را مطالعه کنید.

داشتن هویت برند قدرتمند برای ایجاد وجه تمایز نسبت به رقبا 

دیگر بازار مربوط به صنایع مختلف از حالت اختصاصی بودن خارج شده و نسبت به گذشته، تعداد شرکت‌های مشابه و فعال در بازار صنایع مختلف افزایش چشمگیری داشته است؛ کسب‌وکارهایی که هر کدام به نحوی برای رونق و توسعه فعالیت خود، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. ایجاد شخصیت برند یکی از این روش‌ها است و با تمرکز روی ایجاد وجه تمایز، مسیر هموار‌تری پیش‌روی کسب‌وکارها برای فعالیت در حوزه‌ای خاص قرار می‌دهد. در این مقاله، ضمن پاسخ به سوال «شخصیت برند چیست»، از جنبه‌های مختلفی اهمیت ایجاد هویت برند را مورد‌بررسی قرار می‌دهیم تا بعد از مطالعه این مقاله،‌ در مسیر رونق کسب‌وکار خود با استراتژی مناسبی حرکت کنید.

شخصیت برند از کجا شکل گرفته است و تعریف آن چیست؟

علاوه‌بر نقش مهم شخصیت برند در یادآوری آسان برندها برای مشتریان، تاثیر آن روی موفقیت کسب‌وکارها را  نیز نباید نادیده گرفت. هویت برند این حس را به مشتریان منتقل می‌کند تا خود را جزئی از یک برند بدانند. ایجاد این حس در مشتریان، تاثیر چشمگیری روی طرز فکر آن‌ها در مورد برندهای مختلف می‌گذارد که این موضوع زمینه‌ساز موفقیت کسب‌وکارها خواهد بود. برای درک بهتر، فرض کنید به‌عنوان مشتری یک کسب‌وکار، پیامکی با لحنی صمیمانه از آن‌ها دریافت می‌کنید که با اسم کوچک شما را خطاب کرده‌اند.


بررسی مفهوم شخصیت برند و تاثیر آن در موفقیت کسب‌وکارها در مجله فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

البته در مواردی ممکن است زمان کافی برای پاسخگویی به پیامک‌های ارسال شده و برقراری ارتباط با تک‌تک مخاطبان را نداشته باشید؛ بنابراین باید از خدمات دیگری به‌منظور رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها کمک بگیرید. منشی پیامکی از جمله خدمات یک سامانه پیامکی پیشرفته است که امکان پاسخگویی خودکار به مخاطبان را فراهم می‌کند. استفاده از این سرویس، نشان از میزان اهمیت شنیدن خواسته و درخواست مخاطبان برای شما است که تاثیر چشمگیری روی انتقال حس مثبت به آن‌ها می‌گذارد.

چه راهکارهایی برای تقویت و ایجاد شخصیت برند قدرتمند وجود دارد؟

در متن پیام نیز پیشنهاد خرید محصول یا دریافت خدمتی با شرایطی ویژه ارائه شده است. حسی که با دیدن این پیام در شما ایجاد می‌شود، دقیقا همان عاملی است که حس جزئی از یک برند بودن را به مشتریان منتقل می‌کند. البته اگر برای نوشتن متن پیام تبلیغاتی ایده خاصی ندارید، پیشنهاد ما دیدن نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است تا با الگو گرفتن آن‌ها شانس بیشتری برای برانگیختن احساسات مشتریان داشته باشید.

موضوع برند و برندسازی فقط محدود به کسب‌وکارها نیست. افراد در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، برای اینکه شانس بیشتری برای جذب و ترغیب مخاطبان به دنبال کردن آن‌ها داشته باشند، باید روی شخصیت برند خود نیز کار کنند. برای تبدیل مخاطب به مشتری وفادار نیز می‌توانید از شعارهای تبلیغاتی استفاده کنید که بیشتر در ذهن مخاطب باقی می‌مانند. ترفند استفاده از شعارهای تبلیغاتی به‌یادماندنی در برخی از نمونه‌های موثرترین شعار انتخاباتی نیز به چشم می‌خورد؛ با این ترفند نامزدهای انتخابات می‌توانند با نفوذ شعار انتخاباتی در ذهن مخاطبان، در کسب رای بیشتر موفق عمل کنند.

باتوجه‌به اهمیت ایجاد یک هویت برند مناسب برای افراد و کسب‌وکارهای مختلف، حال نوبت به بررسی راهکارهایی می‌رسد که به‌منظور ایجاد انواع شخصیت برند قدرتمند بسیار موثر خواهند بود. در ادامه به برخی از مراحل مهم این فرآیند اشاره می‌کنیم.

به‌عنوان مثال زبانی که برای متن تبلیغات صنایع چوبی استفاده می‌شود، با زبان برند فعال در زمینه مد و پوشاک کاملا متفاوت است؛ به‌همین دلیل باید این نکته را برای ایجاد شخصیت برند مناسب در‌نظر بگیرید.

نقش مهم شخصیت برند در جلب اعتماد مشتریان و موفقیت کسب‌وکارها

جلب اعتماد مشتری؛ یک جنبه مهم از هویت برند

شناسایی مخاطبان هدف؛ اولین قدم برای ایجاد شخصیت برند

با شناسایی بازار و مخاطبان هویت برند قدرتمندی ایجاد کنید

یکی دیگر از مراحل مهم در ایجاد هویت برند، شناسایی دقیق رقبا است. این مرحله به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با نگاهی به فعالیت‌های رقبای خود، فرصت‌های بکرتری را شناسایی کنند. همچنین با انجام این بررسی‌ها، کسب‌وکارها متوجه خلاء نبود هویت برند خاصی می‌شوند و با علم به این موضوع، هویت برند خود را متناسب با نیاز بازار و مخاطبان ایجاد می‌کنند. به‌علاوه تحلیل دقیق رقبای فعال در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، در یافتن یک زبان ارتباطی مشترک میان شما و مشتریان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

مزیت داشتن شخصیت برند؛ امکان یکپارچه‌سازی فعالیت‌های کسب‌وکارها

یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و استراتژی کسب و کارها از طریق شخصیت برند

شخصیت برند به مجموعه‌ای از ویژگی‌های انسانی گفته می‌شود که روی نحوه درک مشتریان از محصولات و خدمات کسب‌وکاری خاص تاثیر می‌گذارند. همچنین این ویژگی‌های انسانی، تصویری از برندها در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند که هنگام فکر کردن به محصولی خاص، آن‌ها را به یاد آورند. به‌علاوه، ازآنجایی‌که این ویژگی‌های انسانی بسیار شبیه به تیپ‌های شخصیتی هستند، کسب‌وکارها با هویت برند مناسب خود، شانس بیشتری برای برانگیختن احساسات و تشویق مشتریان برای اقدام به خرید خواهند داشت.

اغلب مشتریان زمانی که تصویری انسانی از برندها در ذهن داشته باشند، راحت‌تر به آن‌ها اعتماد می‌کنند. کسب‌وکارها از طریق شخصیت برند، خود را مانند یک انسان به مشتریان معرفی می‌کنند. انسانی که قصد دارد تا مسیر هموار‌تری پیش‌روی آن‌ها برای دستیابی به اهداف مورد‌نظرشان قرار دهد. البته هر کسب‌وکار باید متناسب با نوع فعالیت و اهدافی که دنبال می‌کند، تصویر انسانی برند خود را در ذهن مشتریان بسازد.

یکی از جنبه‌های مهم شخصیت برند، شکل‌گیری ارتباطی موثر میان کسب‌وکارها با مشتریان است. برقراری ارتباط موثر با مشتریان حس ارزشمند بودن را به آن‌ها منتقل می‌کند؛ اما برای دستیابی به چنین هدفی ابتدا باید تصویر مناسبی از برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید و پس از ایجاد این تصویر مناسب، از طریق روش‌های متعدد موجود، برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان استفاده کنید که ارسال پیامک یکی از آن‌ها است.

ضمنا ازآنجایی‌که دسترسی به جامعه بزرگی از مخاطبان و ارسال پیام به همه آن از طریق برخی روش‌ها با محدودیت‌هایی همراه است، روش ارسال پیامک از طریق اینترنت گزینه‌ای مناسب برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. کسب‌وکارها با استفاده از این روش، امکان ارسال پیام انبوه به مخاطبان هدف از طریق یک نرم‌افزار تحت وب را دارند و با این کار هویت برند خود را در ذهن مشتریان ماندگارتر می‌کنند.

نقش مهم هویت برند در تبدیل مخاطب صرف به مشتری وفادار