اخبار فارس اس ام اس

تلگرام مارکتینگ چیست؛ راهنمای جامع بازاریابی در تلگرام

در ادامه در مورد استفاده از قابلیت‌های تلگرام برای بازاریابی موفق با استفاده از آن توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا صاحبان کسب‌وکارها با کمک هریک از این قابلیت‌ها، نتایج مطلوبی از فعالیت‌های بازاریابی خود بگیرند و افزایش چشمگیری در تعداد مشتریان مشاهده کنند.

کمک گرفتن از قابلیت‌ چت‌بات‌ها برای بازاریابی موفق در تلگرام

پاسخ به سوال مشتریان در کوتاه‌ترین زمان با استفاده از چت‌بات‌ها

نقش موثر ساخت و مدیریت کانال‌های تلگرامی در بازاریابی

نقش مهم استفاده از بهترین روش‌های تبلیغاتی در موفقیت در تلگرام مارکتینگ

چالش‌ها و موانع پیش روی کسب‌وکارها برای بازاریابی در تلگرام

تلگرام مارکتینگ به معنی استفاده از تلگرام و کمک گرفتن از امکانات آن برای دستیابی به برخی از اهداف بازاریابی مانند جذب یا ترغیب مشتریان است. همچنین تلگرام به‌عنوان یک ابزار قدرتمند امکان دسترسی به جامعه بزرگی از کاربران را فراهم می‌کند که بخشی از آن‌ها مخاطبان واقعی بسیاری از کسب‌وکار هستند؛ بنابراین اگر کسب‌وکاری می‌خواهد افزایش چشمگیری در تعداد مشتریان خود مشاهده کند، باید از این ابزار کمک بگیرد.

همچنین استفاده از سرویس‌های پیامکی که توسط برخی شرکت‌های ایرانی ارائه می‌شوند، روش جایگزین مناسبی برای کسب‌وکارها خواهد بود؛ چون با کمک این سرویس‌ها، کسب‌وکارها قادر خواهند بود تا با پرداخت هزینه‌ای اندک بابت تعرفه سرویس پیامک، از امکانات فراوانی برای ارسال پیام انبوه به مشتریان بهره‌مند شوند.

در مورد اهمیت بازاریابی در تلگرام برای کسب‌وکارها نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که کسب‌وکارها با کمک این ابزار قادر به استفاده از قابلیت‌های فراوانی به‌منظور افزایش آگاهی از برند خود هستند. به‌علاوه، اگر کسب‌وکارها درکنار قابلیت‌های تلگرام از یک اس ام اس پنل استفاده کنند، قادر به ارسال پیام‌هایی در مورد اخبار مربوط به فعالیت‌های خود خواهند بود؛ این موضوع نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند آن‌ها ایفا می‌کند.

مزایای بازاریابی در تلگرام و دلایل استفاده از آن

ساخت یک کانال تلگرامی راهکاری موثر برای اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به برخی به‌روزرسانی و تغییرات انجام شده در نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌ها است. البته از طریق کانال، ادمین‌ها فقط اجازه ارسال پیام دارند؛ بنابراین می‌توان گفت که کانال تلگرامی، بستر مناسبی برای کسب‌وکارها است تا اطلاعات مفید بیشتری در ارتباط با فعالیت، خدمات و محصولات خود در اختیار مشتریان قرار دهند و از این طریق، در آگاهی از برند موفق عمل کنند. همچنین کانال تلگرامی بستر مناسبی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی درگیرکننده است. البته حتما نمونه متن تبلیغاتی‌های بیشتری ببینید، تا متن تبلیغات را جذاب‌تر بنویسید.

در این مقاله با بررسی جنبه‌های مختلف تلگرام مارکتینگ به قابلیت‌های این پیام‌رسان برای کمک به کسب‌وکارها به‌منظور دستیابی به اهداف بازاریابی‌شان آشنا شدیم. از‌آنجایی‌که استفاده از کلیه امکانات تلگرام در کشورمان با محدودیت‌هایی همراه است، استفاده از سرویس‌هایی مانند پنل اس ام اس و نرم‌افزار ارسال پیام انبوه شرکت فراز را توصیه می‌کنیم. همچنین امکانات فراوان این ابزارها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا در مسیر رسیدن به هدف جذب مشتری با چالش‌های کم‌تری مواجه شوند.



منبع

مانند سایر پیام‌رسان‌ها، افراد هنگام کار استفاده از تلگرام با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. برای مثال کسب‌وکارها باید محتوای متنی با تعداد کاراکتر مشخصی ارسال کنند و از تعداد تصاویر مشخصی در پیام تبلیغاتی استفاده کنند؛ بنابراین باتوجه‌به محدودیت‌های تلگرام، استفاده از روش بازاریابی دیگری مانند ایمیل مارکتینگ را توصیه می‌کنیم؛ زیرا با کمک این روش بازاریابی کسب‌وکارها مستقیما با مشتریان در ارتباط خواهند بود. با ایمیل مارکتینگ کسب‌وکارها قادر خواهند بود تا روند فروش و برندینگ خود را بهبود دهند.

علاوه‌بر امکان ایجاد گروه، تلگرام قابلیت‌های فراوان دیگری مانند ساخت کانال، استفاده از چت‌بات‌ها و بهترین روش‌های تبلیغاتی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا از آن‌ها به‌منظور ترغیب و جذب مشتریان جدید استفاده کنند. همچنین کسب‌وکارها از طریق ارسال انبوه پیام در تلگرام قادر خواهند بود تا با صرف هزینه‌ای اندک، همزمان به تعداد مخاطبان بیشتری پیام ارسال کنند و اخبار مهمی در ارتباط با کسب‌وکار را به اطلاع آن‌ها برسانند.

در دسترس نبودن اینترنت برای همه؛ چالش کسب‌وکارها برای بازاریابی در تلگرام

استفاده از بهترین ابزارهای تعاملی برای کمک به بازاریابی موفق کسب‌وکارها


دریافت پاسخ سوال تلگرام مارکتینگ چیست و درک اهمیت آن
راهنمای مطالعه

برقراری ارتباط و تعامل موثر با مشتریان مزیت مهم بازاریابی در تلگرام

چگونه تلگرام مارکتینگ موفقی داشته باشیم؟

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که روزانه با مشتریان بسیاری سروکار دارید، رسیدگی به کلیه امور آن‌ها مانند رفع مشکلات یا پاسخ دادن به سوالات، کار بسیار دشواری خواهد بود؛ اما چت‌بات‌های (ربات‌های گفتگو) تلگرام داخل گروه‌های تلگرامی کسب‌وکارها مانند یک پشتیبان عمل می‌کنند که در زمان ارسال پیامی توسط مشتریان با ارسال پیام مناسب به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

تلگرام ماهانه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که این موضوع فرصت مناسبی برای کسب‌وکار به‌منظور جذب و ترغیب مشتریان جدید است. همچنین قابلیت‌های فراوان تلگرام این امکان را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند تا تبلیغات خود را مستقیما در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهند و از این طریق شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشند. به‌ همین دلیل ابتدا در این مقاله، به سوال مهم تلگرام مارکتینگ چیست، پاسخ خواهیم داد و سپس توضیحاتی در مورد مزایا و چگونگی بازاریابی موفق با تلگرام ارائه می‌دهیم تا کسب‌وکارها با کمک این ابزار گام موثری در راستای جذب مشتریان جدید بردارند.

تلگرام مارکتینگ چیست و اهمیت آن برای کسب‌وکارها

همچنین اگر تعداد شماره تماس‌های فراوانی در دستگاه ثبت شماره مشتری از مشتریانتان ثبت شده باشد، ارسال پیام به همه آن‌ها به‌صورت دستی کار چندان عاقلانه‌ای نخواهد بود. ولی اگر از چت‌بات‌ها کمک بگیرید هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و هم به تعداد بیشتری از مشتریان پیام خود را ارسال کرده‌اید. ضمنا چت‌بات‌ها امکان ارسال پاسخ سریع به برخی از سوالات متداول را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا با رسیدگی به امور مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، در جلب رضایت آن‌ها موفق شوند.

با کمک گروه‌های تلگرامی، کسب‌وکارها علاوه‌بر تلفن اینترنتی، کانال ارتباطی دیگری در اختیار دارند تا در صورت نیاز سریعا به مشکلات مشتریان رسیدگی کنند یا به سوالات آن‌ها پاسخ دهند. این امکان که بیشتر با عنوان ارائه خدمات پشتیبانی شبانه‌روزی شناخته می‌شود، بسیار در جلب رضایت مشتریان نقش دارد.

درکنار استفاده از قابلیت‌های کانال‌های تلگرامی، چندی پیش تلگرام از آخرین به‌روزرسانی این پیام‌رسان رونمایی کرد که در این آپدیت، افراد برای بهره‌مندی از امکاناتی مانند استفاده از چت‌بات‌ها و ایجاد صفحه شروع سفارشی و ارسال پاسخ‌های اتوماتیک، توانایی تبدیل کردن حساب‌های کاربری شخصی خود به حساب کاربری شرکتی را دارند. این تغییرات برای کسب‌وکارهایی که به دنبال جذب مشتری و برقراری ارتباط موثر با آن‌ها هستند، بسیار مفید خواهند بود.

استفاده از بهترین شیوه‌های تبلیغاتی تلگرام برای افزایش تعامل و مشتری

تعداد کاربران فعال تلگرام پیوسته درحال افزایش است و همچنان افراد بسیاری بنا به دلایل مختلفی به کاربر جدید این پیام‌رسان تبدیل می‌شوند. پس، تبلیغات در چنین بستری برای کسب‌وکارهایی که به‌دنبال جذب مشتری هستند، راهکار موثری خواهد بود؛ زیرا با این کار تبلیغات حاوی اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و حتی فعالیت‌های آن‌ها توسط کاربران بیشتری دیده می‌شود. همچنین کسب‌وکارها با تبلیغات در تلگرام، در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام میزان بازدید بیشتری دریافت می‌کنند که این موضوع در جذب و ترغیب مشتریان جدید نقش مهمی ایفا می‌کند.

البته یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بسیاری از کسب‌وکارها برای تبلیغات آنلاین با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در دسترس نبودن اینترنت برای برخی افراد جامعه است. ازاین‌رو، برخی کسب‌وکارها باید برای جذب آن‌ها از راهکار دیگری به نام بازاریابی پیامکی استفاده کنند. بازاریابی پیامکی امکان ارسال پیام، به کلیه مخاطبان را فراهم می‌کند و استفاده از پنل‌های اس ام اس ارائه‌شده توسط برخی از شرکت‌های ایرانی، به‌منظور پیاده‌سازی این روش، گزینه مناسبی برای بسیاری از کسب‌وکارها خواهد بود. به‌علاوه، ازآنجایی‌که اغلب دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، کسب‌وکارها باید تبلیغات خود را همراه با متن تبلیغات برای جذب دانش آموز مناسب ارسال کنند تا نتایج مطلوبی از فعالیت‌های بازاریابی خود بگیرند.

از جمله مهم‌ترین مزایای بازاریابی در تلگرام می‌توان به مواردی همچون برقراری تعامل موثر با مخاطبان، امکان ایجاد گروه‌هایی متناسب با طیف خاصی از مخاطبان، پشتیبانی شبانه‌روزی (پشتیبانی ۲۴/۷) و نوشتن توضیحات کامل از خدمات در قسمت بیو (BIO) به‌منظور آشنایی بیشتر کاربران با ماهیت کسب‌وکارها اشاره کرد. از طریق امکان ایجاد گروه، کسب‌وکارها قادر خواهند بود تا گروهی را به طیف خاصی از مشتریان براساس علاقمندی‌های آن‌ها اختصاص دهند. همچنین قابلیت‌های بخش گفتگو تلگرام مانند ارسال ایموجی یا تصاویر متحرک (Gif) همراه با پیام‌های متنی، مزیت بزرگی برای بسیاری از کسب‌وکارها به‌منظور برقراری تعامل موثر با مخاطبان خواهد بود.