اخبار فارس اس ام اس

۷ روش برای بالا بردن اثربخشی و کارایی آن

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده است که حین انجام کارهای روزمره، پیامک تخفیف ویژه برای خرید لباس فصل دریافت کنید؟ این دقیقا یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی و برگزاری کمپین فروش است. کسب‌وکارها با استفاده از کمپین فروش، پیشنهاد و تخفیف‌های ویژه خود را به مشتریان ارائه می‌کنند تا کاربران را برای خرید یا دریافت خدمات از محصولشان ترغیب کنند. ما در این مقاله به بررسی مفهوم کمپین فروش و ۷ روش برای بالا بردن اثربخشی اجرای آن پرداختیم. اگر شما نیز قصد طراحی کمپین فروش برای بیزینس خود را دارید یا می‌خواهید بدانید «کمپین فروش یعنی چی» خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مفهوم کمپین فروش؛ افزایش قابل‌توجه درآمد برند در یک بازه زمانی کوتاه

یکی از کلیدی‌ترین مراحل طراحی کمپین فروش، در نظر گرفتن کانال‌های تبلیغاتی مناسب با استراتژی انتخابی شما است. با استفاده از اطلاعاتی که در مرحله شناخت مشتریان و هدف‌گذاری به دست آوردید، تراکم حضور مشتری در کانال‌های مختلف را شناسایی می‌کنید. اگر تبلیغات و آگهی‌های کمپین فروش شما از طریق کانال‌های موثری به مخاطب اطلاع‌رسانی نشود، همه تلاش‌های تیم فروش و مارکتینگ برای افزایش فروش و درآمد بی‌ثمر خواهد ماند.

اهمیت تعیین اهداف کمپین فروش

۳. برنامه‌ریزی برای اجرای کمپین در زمان مناسب

ارائه پیشنهاد ویژه و تخفیف در کمپین فروش

۵. استفاده از کانال‌های تبلیغاتی موثر، نقطه عطف طراحی کمپین فروش است

هدف برگزاری کمپین فروش چیست

روش‌های اصولی برای بالا بردن اثربخشی برگزاری کمپین فروش

زمان مناسب برگزاری کمپین فروش

۴. ایجاد محتوای جذاب و پیشنهادهای ویژه به مشتری برای موفقیت کمپین‌ها

تاثیر تحلیل رفتار مشتری بر اجرای کمپین فروش

۲. مشخص کردن اهداف در طراحی کمپین فروش

در این مقاله به بررسی مفهوم کمپین فروش و راه‌حل‌هایی برای بالا بردن اثربخشی آن پرداختیم. نکات مهم هنگام تدوین استراتژی کمپین فروش در نظر گرفتن رفتار مشتری، هدف کسب‌وکار از برگزاری کمپین و اجرای موثر آن با طراحی روش تبلیغاتی مناسب، ارائه خدمات باکیفیت و ارزیابی روند کار است. برای برگزاری یک نمونه کمپین فروش موفق، تاثیر کانال‌های تبلیغاتی را دست‌کم نگیرید. با استفاده از یک پنل پیامکی به‌راحتی و به‌شکل مقرون‌به‌صرفه می‌توانید همه فرایند تبلیغات و خدمات پس از فروش خدمات خود را انجام دهید.



منبع

یکی از عواملی که باعث رضایت مشتری از محصول شما می‌شود، خدمات پس از فروش است. وقتی بعد از خرید، مشتری به‌راحتی با کارکنان در تماس باشد و سوال‌ها یا نقص‌های احتمالی در محصول را با شما در میان بگذارد، برند شرکت شما تبدیل به یک برند دوست‌داشتنی می‌شود. برای اینکه به‌راحتی از هر کجای دنیا در قالب یک شرکت معتبر با مشتریان خود در ارتباط بمانید، احتمالا تلفن ابری یک انتخاب جذاب برای شما خواهد بود.

برگزاری کمپین فروش از طریق کانال‌های متنوع ارتباطی نظیر اس ام اس، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و تبلیغات در صداوسیما صورت می‌گیرد. کمپین‌های فروش معمولا در یک بازه زمانی کوتاه مثل شروع هر فصل، برگزاری یک رویداد مهم و مناسبت‌های خاص مانند روز مادر یا ولنتاین و با هدف افزایش فروش برند یا شرکت در همان بازه زمانی، طراحی و برگزار می‌شوند.


بررسی مفهوم کمپین فروش در استار اس ام اس
راهنمای مطالعه

برگزاری کمپین فروش بدون هیچ فکر و برنامه‌ریزی پشت آن، نه‌تنها هیچ افزایش فروشی برای شما ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث ضرر و از بین رفتن سرمایه کسب‌وکار نیز می‌شود. کارشناسان فروش و مارکتینگ می‌توانند با ایجاد یک استراتژی مطمئن که همه ابعاد طراحی و اجرای نمونه کمپین فروش را در نظر گرفته است، اثربخشی کمپین‌های فروش را بالاتر ببرند. چند نکته و روش برای اجرای موفق یک نمونه کمپین فروش وجود دارد. ما در ادامه به ۷ روش و تکنیک اصلی برای بالا بردن کارایی کمپین‌های فروش اشاره خواهیم کرد. اگر می‌پرسید که «چگونه کمپین فروش بسازیم» نکات ارائه‌شده به شما جواب جامعی می‌دهد.

۱. بررسی و تحلیل رفتار مشتریان؛ اولین قدم برای اجرای موفق کمپین‌های فروش

تاثیر تبلیغ پیامکی بر موفقیت کمپین فروش

۶. ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا؛ کیفیت محصول باید از تبلیغات شما شگفت‌انگیزتر باشد!

اهمیت کیفیت خدمات ارائه شده در کمپین فروش

۷. ارزیابی و بهینه‌سازی مداوم؛ شاه‌کلید موفقیت استراتژی کمپین فروش

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی کمپین فروش، ارائه پیشنهادها، تخفیف‌ها، خدمات جذاب و وسوسه‌انگیز به مشتریان است. خدمات و محصولات داخل کمپین‌های فروش را به چشم یک قلاب برای صید مشتری ببینید. هرچقدر پیشنهاد ارائه‌شده شما در تبلیغات کمپین فروش برای کاربر وسوسه‌انگیزتر باشد، احتمال تبدیل شدن او به مشتری و خریدار بیشتر می‌شود.

ارزیابی و بهینه‌سازی استراتژی کمپین فروش

با استفاده از پنل پیامکی، کمپین فروش خود را قدرتمند برگزار کنید!

یکی از راه‌هایی که فروشگاه حضوری می‌توانند برای دریافت و ذخیره اطلاعات مشتری از آن کمک بگیرند، قرار دادن یک دستگاه پیامک زن و ثبت شماره موبایل مشتری روی باجه فروش فروشگاه است. این دستگاه بلافاصله بعد از اینکه مشتری شماره خود را وارد کند به او پیامک می‌دهد و شماره موبایلش را ذخیره می‌کند. همچنین این دستگاه ثبت شماره موبایل، امکانات جذابی برای شخصی‌سازی دسته‌بندی متنوع مشتریان ارائه می‌دهد که به شما در فرایند شناخت مشتری کمک خواهد کرد.

شناخت مشتریان کسب‌وکار اولین قدم برای چیدن استراتژی یک نمونه کمپین فروش موفق است. شما باید با استفاده از داده‌ها و اطلاعاتی که از مشتری‌های خود در گذشته به دست آورید، به بررسی و تحلیل رفتار، علایق، شغل و به‌طور‌کل شخصیت آن‌ها بپردازید. با این کار می‌توانید برای قدم بعدی که مشخص کردن اهداف کمپین فروش است نیز آماده شوید و هدف‌های خود را بر اساس شناخت مشتریان تعیین کنید.

تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده پیشنهاد و تخفیف‌ها شرط لازم برای موفق اجرا شدن یک نمونه کمپین فروش است، اما شرط کافی نیست! اگر مشتری بعد از دریافت تبلیغات و پیشنهادهای هیجان‌انگیز خدمات بی‌کیفیت را تجربه کند، ضربه سنگینی به برندینگ شما وارد خواهد شد؛ زیرا علاوه‌بر اینکه دیگر از محصول و خدمات کسب‌وکار شما استفاده نمی‌کند، نارضایتی خود را به دیگران نیز اطلاع می‌دهد. پس این نکته را به خاطر بسپارید که تبلیغات شما شگفت‌انگیزتر از خدماتتان نباشد!

کار اصلی تیم بازاریابی تازه بعد از برگزاری کمپین فروش شروع می‌شود. تیم مارکتینگ باید به شکل مداوم استراتژی کمپین فروش را ارزیابی کند. با زیر نظر گرفتن چرخه عمر محصول، همه مراحل عرضه، خرید و پشتیبانی محصول نقاط ضعف و قوت استراتژی بررسی می‌شود. هرجا که نشانی از پیشرفت را مشاهده کردید باید فعالیتتان را در آن نقطه متمرکزتر و اصولی‌تر و هر نقطه‌ای که باعث اختلال یا آسیب رساندن به فرایند برگزاری کمپین فروش می‌شود، هرچه سریع‌تر بهینه‌سازی کنید.

تبلیغات پیامکی به دلیل دسترسی سریع به مخاطبین، نرخ جواب‌دهی بالا و مقرون‌به‌صرفه بودن، انتخاب اکثر کسب‌وکارها برای تبلیغات کمپین فروش و اطلاع‌رسانی‌ها است. ارسال پیامک تکی، پیامک زمان‌دار، ارسال پیامک از فایل اکسل و پیامک انبوه از جمله امکانات تعیین‌کننده قیمت پنل اس ام اس انتخابی شما هستند. طبیعتا هرچه پنل پیامکی حرفه‌ای‌تر و با امکانات بیشتری را انتخاب کنید، هزینه خرید آن نیز بالاتر می‌رود؛ اما توجه داشته باشید که پنل اس‌ام‌اس را فقط یکبار و به‌صورت مادام‌العمر خریداری خواهید کرد؛ در نتیجه خرید پنل پیامک حرفه‌ای می‌تواند در طولانی‌مدت برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

به‌طور‌خلاصه می‌توان کمپین فروش را یکی از شاخه‌های مارکتینگ و استراتژی بازاریابی به شمار آورد. هدف اصلی از برگزاری کمپین فروش، افزایش فروش و درآمد شرکت، به‌ دست‌ آوردن مشتریان جدید و حفظ روابط با مشتریان قدیمی کسب‌وکار است. یک نمونه کمپین فروش، مجموعه فعالیت‌ها و دستورالعمل‌ها شامل ارائه تخفیف‌ها، پیشنهادها، محصولات و خدمات جدید و مزیت رقابتی خود نسبت به رقبا است که سعی در ترغیب کاربران برای تبدیل شدن به مشتری را دارد.

به‌طور‌کلی دو روش تبلیغاتی دیجیتال و فیزیکال برای بازاریابی وجود دارد. امروزه از تبلیغات دیجیتال بیشتر استقبال می‌شود؛ زیرا هزینه‌ها و نتایج تبلیغات در این روش آسان‌تر از روش تبلیغاتی فیزیکال، قابل‌اندازه‌گیری است. معمولاً تبلیغات دیجیتال از طریق کانال‌های پیامکی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و موتور جستجو انجام می‌شود.

تبلیغات پیامکی؛ یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین روش‎های تبلیغاتی در کمپین‌ها

بعد از شناخت مشتریان و تعیین هدف کمپین فروش، باید برنامه‌ریزی زمان اجرای کمپین فروش را بر اساس دو فاکتور ذکر‌شده انجام دهید. به‌عنوان مثال اگر دارنده فروشگاه لوازم‌التحریر هستید، بهترین زمان برای برگزاری کمپین فروش شما در بازه زمانی شهریور تا اوایل مهر ماه است؛ زیرا اوج خرید لوازم‌التحریر با شروع مدارس، آغاز می‌شود. در‌نتیجه در نظر گرفتن زمان طلایی برای اجرای موفق کمپین‌های فروش اهمیت بسیاری دارد. اگر همین فروشگاه لوازم‌التحریر کمپین خود را اول تابستان برگزار کند، به احتمال بسیار قوی با شکست و ضرر بسیاری روبه‌رو خواهد شد.

مهم‌ترین مرحله بعد از اینکه فرایند شناخت و تحلیل رفتار مشتری با استفاده از روش‌های فیزیکی و دیجیتالی مثل ساخت لینک نظر سنجی در واتساپ، تکمیل کردید، تعیین اهداف اصلی خود از برگزاری کمپین فروش را مشخص کنید. برای اجرای هرچه اثربخش‌تر یک نمونه کمپین فروش، مشخص کردن هدف استراتژی کمپین جزو حیاتی‌ترین مراحل طراحی کمپین فروش به شمار می‌رود. اگر هدف مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و زمان‌دار برای کمپین‌های فروش تعیین نکنید، نباید انتظار دیدن نتیجه محسوس در رشد فروش و درآمد برند خود داشته باشید.

متن پیامکی «خانه رویاهای خود را برای سال نو بسازید؛ …… با اجرای ایده‌های (…) در قرعه‌کشی جشنواره نوروزی شرکت کنید.» یک نمونه متن تبلیغات دکوراسیون داخلی جذاب برای یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات طراحی داخلی، ویژه کمپین فروش نوروزی است؛ در ابتدا توجه مخاطب را با یک جمله جذاب جلب و در انتها با ارائه پیشنهاد شگفت‌انگیز قرعه‌کشی، مخاطب را برای بررسی کردن خدمات ترغیب می‌کند.