اخبار فارس اس ام اس

کپی رایتینگ چیست؟ با کلمات قلب مشتری را هدف بگیرید

قبل از اینکه متن تبلیغاتی خود را برای کارفرما ارسال کنید باید آن را مجدد ویرایش و بررسی کنید. آیا کپی رایتینگ شما متناسب با اهداف تجاری شما است؟ آیا متن تبلیغاتی خود را متناسب با پرسونا مخاطب هدف خود نوشته‌اید؟ با رعایت کردن اصول کپی رایتینگ به‌راحتی می‌توانید متن تبلیغاتی برای جذب مشتری بنویسید.

هنر یک کپی رایتر در چینش اصولی کلمات و عبارات است؛ به‌گونه‌ای که دیگران را مجاب به استفاده از خدمات یا محصولات کند. یکی از راهکارهای مطلع کردن مخاطبان از شعار تبلیغاتی شما این است که متن کپی‌رایتینگ موردنظرتان را به‌صورت ضبط شده روی تلفن مجازی ثبت کنید. تلفن مجازی نوعی خط تلفن ثابت دایورتی است؛ شما با خرید تلفن مجازی، هر کجای کشور که باشید به‌راحتی امکان انتقال پیام تبلیغاتی از طریق تماس تلفنی به مشتریانتان را خواهید داشت. در ادامه اصول مهمی که یک کپی رایتر حرفه‌ای باید در هنگام  تبلیغ نویسی رعایت کند را برای شما آورده‌ایم:

قدم اول تبلیغ‌نویسی تاثیرگذار؛ شناخت کافی محصول یا خدمات

برای نوشتن یک کپی رایتینگ خوب باید نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهیم. یک متن تبلیغاتی خوب متنی است که به نیازهای مخاطب خود پاسخ دهد. در ادامه انواع مختلف کپی رایتینگ را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. کپی رایتینگ شبکه‌های اجتماعی: در این روش متن‌های تبلیغاتی را در شبکه‌‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و… در قالب پست یا استوری به اشتراک می‌گذاریم.
  2. کپی رایتینگ سئو: به کپی رایتینگی می‌گویند که بر اساس کلمات کلیدی و با هدف بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل انجام می‌شود.
  3. کپی رایتینگ محصول: هدف از کپی رایتینگ محصول نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد محصول شما به مشتریان است تا در نهایت به فروش بیشتر محصول منجر شود.
  4. کپی رایتینگ پاسخ مستقیم: در این شیوه از کپی رایتینگ تمرکز بر «لحظه» و «فوریت» است. در کپی رایتینگ پاسخ مستقیم با لحنی ترغیب‌کننده و ایجاد حس اضطرار، مخاطب را دعوت به اقدام سریع می‌کنند.
  5. کپی رایتینگ کسب‌وکار به مصرف‌کننده (B2C): به تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌گویند که یک کسب‌وکار (مانند: فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و شرکت‌ها) برای مخاطب هدف خود (افرادی از جامعه) می‌نویسد.
  6. کپی رایتینگ کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B): به تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌گویند که یک کسب‌وکار برای ارائه‌ی خدمات یا محصولات خود به کسب‌وکاری دیگر می‌نویسد.

یک کپی رایتر حرفه‌ای از کلمات و عبارات پیچیده و تخصصی در متن تبلیغاتی خود استفاده نمی‌کند. بهترین روش در کپی‌ رایتینگ استفاده از کلمات ساده است تا منظور را به‌درستی به مخاطب برساند. متن تبلیغاتی شما باید ساده و روان نوشته شود تا عامه‌ مردم بتوانند آن را درک کنند.

قدم پنجم کپی‌رایتینگ؛ بازبینی و ویراش متن

تبلیغ‌نویسی؛ نوشتن تجاری با هدف جذب مخاطب و ارتقا فروش

اصول نوشتن کپی رایتینگ حرفه‌ای چیست؟

نوشتن کپی رایتینگ حرفه‌ای، کار حساسی است که اصول خاص خود را دارد. کپی‌رایتینگ همان‌طورکه می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار شما شود؛ قابلیت ضرر رساندن به کسب‌وکار شما را هم دارد. فقط با رعایت صحیح اصول تبلیغ‌نویسی است که به هدف نهایی کپی رایتینگ (جذب مشتری و فروش محصول) می‌رسیم. یکی از موثرترین روش‌ها برای اثربخشی بالای کپی رایتینگ در ذهن مخاطب، استفاده از اس ام اس مارکتینگ به همراه پنل‌های حرفه‌ای است. درصورتی‌که سوالی درباره‌ی فروش پنل اس ام اس و بازاریابی پیامکی دارید، در قسمت نظرات پاسخگوی سوالات شما هستیم.



منبع

یک کپی رایتر برای نوشتن شعار تبلیغاتی اصولی و خلاقانه باید اشراف کاملی به ویژگی‌ها و کارایی محصول داشته باشد. یک کپی رایتر کاربلد باید قبل از تبلیغ نویسی محصول یا خدمت را از زوایای مختلف بررسی کند تا آشنایی کاملی با محصولی که آن را تبلیغ می‌کند داشته باشد. همچنین دانستن ویژگی‌های کامل یک محصول به شکوفایی خلاقیت در کپی‌رایتینگ کمک می‌کند.

دومین قدم کپی‌رایتینگ؛ شناخت پرسونا مخاطب

قدم دوم شناختن علاقه‌ها، ویژگی‌ها و رفتار مخاطب هدف ما است که در دنیای بازاریابی آن را به‌عنوان پرسونای مخاطب می‌شناسیم. متن تبلیغاتی شما برای مخاطب هدف و مشتریان آینده‌ نوشته می‌شود. پس برای تاثیرگذاری متن تبلیغاتی باید مخاطب خود را به‌درستی بشناسیم تا دید واضحی از واکنش رفتاری او داشته باشیم.

قدم سوم تبلیغ‌نویسی؛ نوشتن متنی ساده، شفاف، عاری از ابهام


بررسی ابعاد و تاثیرات کپی رایتینگ در تبلیغات کسب‌و‌کارها در سایت استار اس ام اس
راهنمای مطالعه

کپی‌ رایتینگ (Copywriting) یا تبلیغ‌نویسی، نوعی نوشتن تجاری است که با کمک گرفتن از قدرت کلمات و چینش شگفت‌انگیز عبارات، مخاطبان شما را ترغیب به اقدام مورد نظرتان می‌کند. کپی‌ رایتینگ درواقع متن یا شعاری تبلیغاتی است که با کمک جادوی کلمات برای اهداف تجاری استفاده می‌شود. در فرآیند تبلیغ نویسی، باید با ترکیب علم و هنر خود در چیدمان درست کلمات، کپی‌رایتینگ را به اهداف کسب‌وکارتان نزدیک کنید. ما به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه‌ی این مقاله به چیستی و اهمیت کپی رایتینگ پی ببرید.

کپی رایتینگ؛ نویسندگی تجاری با هدف جذب مشتری و ارتقا فروش

کپی‌رایتینگ شبکه‌های اجتماعی؛ نتیجه پیشرفت تکنولوژی

بررسی نمونه‌های کپی رایتینگ موفق

یکی از راه‌ها برای رساندن شعار تبلیغاتی خود به دست مخاطب بازاریابی پیامکی است. شما می‌توانید با خرید پنل اس ام اس، متن‌های تبلیغاتی خود را از طریق اس ام اس مارکتینگ، به‌صورت انبوه به دست مخاطبان خود برسانید.

قدم اول کپی‌رایتینگ؛ شناخت پرسونا مشتری

انواع کپی رایتینگ کدام است؟

کپی‌رایتینگ نوعی نوشتن تجاری است که با چینش جذاب و اصولی کلمات و عبارات کنار هم، مخاطبان را تشویق و ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما می‌کند. در واقع در کپی‌رایتینگ هدف شما تاثیرگذاری بر تفکر، رفتار و احساسات افراد برای خرید محصول یا خدمت است؛ این تاثیرگذاری از طریق قدرت کلمات صورت می‌گیرد. در نهایت هدف اصلی ما از تبلیغ‌نویسی جذب مخاطبان و مشتری ها به کسب‌وکار خود و فروش بیشتر محصول است. یکی از روش‌ها برای جذب مخاطب، ارسال متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود از طریق پنل‌های پیامکی به دست افراد است.

کپی رایتینگ جزو مشاغل حساس است؛ چرا که به کار بردن یک جمله یا حتی یک کلمه‌ نامناسب در متن تبلیغاتی پیامک، بقای یک کسب‌وکار را به خطر می‌اندازد. در نقطه مقابل، استفاده به‌جا از عبارات و چیدمان مناسب کلمات می‌تواند فروش یک کسب و کار را چندین برابر کند. در ادامه نمونه‌هایی از کپی رایتینگ‌های موفق را برای شما آورده‌ایم:

  • هیچ‌کس تنها نیست (همراه اول)
  • آینده روشن است (بانک آینده)
  • آرمان ما، آرامش شما (بیمه آرمان)
  • به ما دل‌گرم باشید (ایران رادیاتور)

کپی‌رایتینگ حرفه‌ای؛ چینش اصولی کلمات متناسب با هویت برند

استفاده از پنل پیامکی؛ یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش اثرگذاری کپی رایتینگ

به چینش کلمات نمونه‌های بالا و ارتباط کپی رایتینگ‌شان با شخصیت برند دقت کنید. متن تبلیغاتی شما باید منجر به فروش بیشتر شود. لازمه‌ی فروش بیشتر، متقاعد کردن مخاطب با ارائه‌ی ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول است.

برای نوشتن یک کپی رایتینگ حرفه‌ای باید متن تبلیغاتی شما ساده، شفاف، عاری از ابهام و در عین حال جذاب باشد. کپی رایتینگ باید به‌گونه‌ای باشد که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. یکی از راهکارها برای اینکه شعار تبلیغاتی خود را به دست مخاطب هدف برسانید استفاده از پروموشن است. پروموشن به مجموعه فعایت‌هایی می‌گویند که هر کسب‌وکار برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می‌دهد. یکی از این راه‌ها ایجاد صفحات وب‌سایت یا درست کردن کاتالوگ است.

چهارمین قدم شعارنویسی تبلیغاتی؛ عدم استفاده از عبارات تخصصی