اخبار فارس اس ام اس

واتساپ تجاری چیست؟ نحوه کمک واتساپ بیزینس به رشد کسب و کار

با کمک ارسال پیام خودکار نیز رسیدگی به امور مشتریان در مدت زمانی کوتاه امکان‌پذیر خواهد بود؛ این موضوع در جلب رضایت مشتریان بسیار به کسب‌وکارها کمک می‌کند و ارسال پیام انبوه به برقراری ارتباط موثر مشتریان منجر می‌شود. البته با ارسال پیام بیش از حد مجاز به وسیله ابزار ارسال پیام انبوه، کسب‌وکارها ممکن است با مشکل مسدود شدن حساب کاربری مواجه شوند؛ بنابراین باید محدودیت‌های ارسال پیام را در نظر بگیرند.

اغلب کسب‌وکارها به دنبال ایجاد تجربه کاملا شخصی‌سازی شده و برقراری ارتباطی موثر با مشتریان هستند. اما سوال مهم اینجاست، با کمک چه ابزاری می‌توان به این هدف دست پیدا کرد؟ واتساپ تجاری، از‌جمله ابزارهای قدرتمندی است که به کسب‌وکارهای بسیاری با ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد، به‌منظور برقراری ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آن‌ها کمک می‌کند. در این مقاله، ابتدا به سوال واتساپ تجاری چیست، پاسخ خواهیم داد و سپس با ارائه توضیحاتی، نقش و نحوه کمک این ابزار قدرتمند به رشد کسب‌وکارها را موردبررسی قرار می‌دهیم؛ به‌این‌ترتیب صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق واتساپ بیزینس تعامل مناسبی با مشتریان داشته باشند و مسیر هموارتری برای رشد طی کنند.

تعریف واتساپ تجاری و آشنایی با ماهیت دقیق آن

رسیدگی به امور مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد

آموزش نحوه استفاده واتساپ تجاری برای رشد کسب‌وکار

فیس‌بوک و اینستاگرام با حجم بسیاری از پیام‌های تبلیغاتی اشباع شده‌اند. ازاین‌رو، مالکان کسب‌وکارها باید به فکر استفاده از ابزار دیگری برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبان باشند. واتساپ تجاری از جمله جدیدترین پلتفرم‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود که کسب‌وکارهای اندکی از آن به‌منظور بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند.

استفاده از ابزارهای قدرتمند؛ راهکار جایگزین کسب‌وکارها برای کسب نتایج از بازاریابی

اهمیت ادغام ابزارهای قدرتمند با واتساپ تجاری در رشد کسب‌وکارها

در این مقاله با پاسخ به سوال «واتساپ تجاری چیست»، به تعدادی از قابلیت‌های حساب بیزینس واتساپ اشاره کردیم که تاثیر فراوانی روی رشد کسب‌وکارها و تعامل موثر با مشتریان می‌گذارند؛ اما استفاده از برخی قابلیت‌های این پیام‌رسان در کشورمان برای کسب‌وکارهای مختلف با محدودیت‌هایی همراه است؛ به‌ همین دلیل دریافت خدمات یا استفاده از سایر ابزارهای قدرتمند به‌منظور برقراری ارتباط موثر با مشتریان و ارسال پیام‌های انبوه، راهکار جایگزین مناسبی برای کسب‌وکارها خواهد بود.



منبع

برای درک ماهیت واتساپ تجاری خوب است فرق بین واتساپ بیزینس با معمولی را نیز بدانید. یکی از تفاوت‌های بارز میان این دو نسخه واتساپ، قابلیت ارسال پیام انبوه به تعداد مشتریان بیشتری است و این ویژگی باعث شده است تا واتساپ تجاری گزینه‌ای مناسب برای انجام تبلیغات باشد؛ البته استفاده از یک سامانه پیامک در کنار واتساپ بیزینس، ترکیبی ایده‌آل برای کسب‌وکارها به‌منظور ارسال پیام‌های تبلیغاتی به جامعه بزرگی از مشتریان خواهد بود. در ادامه با سایر ویژگی‌های کلیدی واتساپ بیزینس بیشتر آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های کلیدی واتساپ تجاری که آن را از واتساپ معمولی متمایز می کند

کسب‌وکارها با استفاده از واتساپ تجاری قادر به ارسال پیام انبوه به مشتریان بیشتری خواهند بود که این موضوع مزیت رقابتی مناسبی برای آن‌ها محسوب شود. کسب‌وکارها از طریق نسخه تجاری واتساپ، قابلیت استفاده از واتساپ سندر، به عنوان بهترین نرم‌افزار ارسال پیام انبوه را دارند. این ابزار به صورت ۲۴ ساعته در طول ۷ روز هفته به کلیه پیام‌هایی که از مشتریان دریافت می‌کنید با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد. تا با کمک ابزاری قدرتمند و حرفه‌ای، در زمانی مناسب پاسخگوی سوالات مشتریان باشند.

بهبود ارتباط با مشتریان؛ مزیت مهم واتساپ تجاری برای کسب‌وکارها

برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان، واتساپ تجاری ابزارهای قدرتمندی مانند ارسال پیام خودکار، ارسال پیام انبوه، لیست برودکست را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؛ بنابراین هر کسب‌وکار متناسب با نوع اهداف و استراتژی‌های بازاریابی در بیزینس پلن می‌تواند برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان و جذب آن‌ها از ابزار مناسب کمک بگیرد. برای مثال با کمک لیست برودکست، کسب‌وکار قادر به انتخاب تعداد مشتریان و ارسال پیام‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی شده برای آن‌ها خواهند بود و این کار، دریافت بیشترین نرخ تعامل از سمت مشتریان برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد.

بهبود ارتباط با مشتریان؛ مزیت مهم واتساپ تجاری برای کسب‌وکارها

ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد به مشتریان به کمک واتساپ تجاری

برای پاسخ به سوال «واتساپ تجاری چیست» باید بگوییم، واتساپ تجاری نسخه‌ای از پیام‌رسان واتساپ است که به صاحبان کسب‌وکارهای مختلف، امکان استفاده از ابزارهای متنوعی برای اتوماتیک کردن فرآیند ارسال پیام‌های بازاریابی، پاسخگویی خودکار به سوالات مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی کارآمد را فراهم می‌کند. همچنین کسب‌وکارها از طریق واتساپ تجاری قادر خواهند بود تا با کمک نرم‌افزارهای ثالث داده‌های این پیام‌رسان را به بخش پشتیبانی منتقل کنند و اینگونه کار راحتی برای نظارت بر فعالیت‌های مشتریان داشته باشند.

علاوه‌بر این مزیت مهم واتساپ، استفاده از پنل پیامکی به کسب‌وکارهای فراوانی به‌منظور بهبود ارتباط با مشتریان کمک می‌کند. به دلیل محدودیت‌هایی در استفاده از برخی قابلیت‌های واتساپ در ایران، استفاده از بهترین پنل پیامکی که توسط شرکت‌های معتبر ایرانی ارائه می‌شوند، گزینه جایگزین مناسبی پیش روی کسب‌وکارها برای ارسال پیام انبوه و داشتن تعامل موثر با مشتریان خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های کلیدی مهم واتساپ تجاری به آمارهای زیر مربوط می‌شود که در وب‌سایت رسمی این پیام‌رسان منتشر شده‌اند. این آمارها در کنار استفاده از تلفن اینترنتی، مزیتی مهم برای کسب‌وکارها به‌منظور بهبود روابط با مشتریان خواهد بود؛ البته کسب‌وکارها برای خرید تلفن اینترنتی حتما از طریق شرکت‌های معتبر اقدام کنند تا با دریافت بهترین خدمات از مزایای تلفن مجازی بهره‌مند شوند.

  • ۸۰ درصد از پیام‌ها این سرویس توسط مشتریان دیده می‌شوند.
  • ۶۶ درصد از مشتریان تمایل به برقراری ارتباط با کسب‌وکارها از طریق ارسال پیام دارند.

قابلیت ارسال پیام انبوه؛ فرق بین واتساپ تجاری با واتساپ معمولی

واتساپ تجاری چه کمکی به رشد کسب و کارها می‌کند؟

رسیدگی به امور مشتریان و پاسخگویی به سوالات آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، روی جلب رضایت و اعتماد آن‌ها تاثیر می‌گذارد. کسب‌وکارها با کمک فرایند اتوماتیک ارسال پیام بیزینس اکانت واتساپ در بازاریابی موبایلی، راحت‌تر به این هدف دست پیدا می‌کنند. به‌علاوه، قابلیت ارسال پیام خودکار این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا متناسب با پیام مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی حرفه‌ای، پیام‌های متنی یا صوتی مشخصی را آماده و در اختیار این پیام‌رسان قرار دهند.


معرفی واتساپ تجاری و آشنایی با نحوه کمک آن به رشد کسب‌وکارها
راهنمای مطالعه

حساب کاربری تجاری کسب‌وکارها در واتساپ باید کلیه اطلاعات کلیدی در مورد فعالیت آن‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای ایجاد یک بیزینس اکانت واتساپ مراحل را زیر را طی کنید:

  • ابتدا نرم افزار واتساپ تجاری را دانلود و نصب کنید.
  • وارد نرم افزار شوید و گزینه قبول قوانین و ضوابط را انتخاب کنید.
  • از طریق یک شماره تماس سازمانی در نرم افزار ثبت نام کنید.
  • با وارد کردن کد ارسال شده مراحل احراز هویت شماره تماس را انجام دهید.
  • در نهایت با انتخاب یک تصویر مناسب و وارد کردن اطلاعات ضروری حساب کاربری تجاری ایجاد کنید.

کسب‌وکارها با کمک قابلیت‌های واتساپ تجاری مانند گفتگو در فضایی امن و کاهش زمان رسیدگی به امور مشتریان و پاسخگویی به سوالات آن‌ها، به‌ میزانی قابل‌توجه در بهبود روابط با مشتریان موفق خواهند بود. همچنین با کمک واتساپ، کسب‌وکارها قادر به ارسال پیام‌هایی متناسب با نیاز و خواسته مشتریان خواهند بود تا روابط کاملا شخصی‌سازی‌شده‌ای با آن‌ها برقرار کنند.

ویژگی کلیدی دیگر واتساپ تجاری، قابلیت برقراری ارتباط با مشتریان مانند یک کسب‌وکار حقیقی است. حساب تجاری واتساپ این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا اطلاعات کاملی مانند شماره تماس و آدرس وب‌سایت را در بخش مشخصات حساب کاربری خود وارد کنند؛ البته کسب‌وکارها برای شکل‌گیری این ارتباط، باید با لحنی مناسب با مشتریان گفتگو کنند.

داشتن یک حساب واتساپ تجاری امکان ارسال پیام تبلیغاتی و ارائه کارآمدترین خدمات پشتیبانی از طریق ارسال پیام خودکار را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند؛ البته برای ارسال پیام تبلیغاتی، متن آن باید نوشته شده باشد. برای مثال، یک سالن زیبایی برای جذب مشتری، باید از بهترین متن پیامک تبلیغاتی برای سالن زیبایی استفاده کند تا شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشد.

تکنیک‌های ارتباط موثر با مشتریان از طریق واتساپ تجاری