اخبار فارس اس ام اس

اصول اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرامی چیست؟

ضمنا با امکان تحلیل دقیق نتایج فعالیت‌های بازاریابی، کسب‌وکارها قادر به شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های خود خواهند بود. شناسایی نقاط ضعف آن‌ها را به سمت ایجاد تغییراتی در استراتژی‌ها و رویکردها سوق می‌دهد و نقاط قوت، نشان از اثربخشی تعدادی از فعالیت‌های بازاریابی خاص هستند.

نقش مهم اینستاگرام مارکتینگ در کسب نتایج مطلوب از فعالیت‌های بازاریابی

دسترسی آسان با جامعه بزرگی از مخاطبان؛ فرصت مناسب برای جذب مشتریان جدید

ابزار مناسبی که کسب‌وکارهای مختلف برای جلب توجه مخاطبان در اختیار دارند، تولید محتواست؛ اما اگر آن‌ها مواردی همچون کیفیت بالا، انتقال اطلاعات ارزشمند و داشتن جذابیت ظاهری را برای تولید محتوا در‌نظر بگیرند، شانس بیشتری برای جذب مخاطب و مشتری خواهند داشت. 

با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و ظهور شبکه‌های اجتماعی، فضایی در اختیار کسب‌وکارها قرار گرفت که روزانه حجم بسیاری از مخاطبان به آن مراجعه می‌کنند؛ بنابراین در اینستاگرام مارکتینگ، کسب‌وکارها، بدون نیاز به انجام کارهای پیچیده، فقط با ایجاد صفحه و شروع فعالیت خود در این شبکه اجتماعی، به‌راحتی به جامعه بزرگی از مخاطبان دسترسی خواهند داشت. البته کسب‌وکارها برای اطلاع دادن به مخاطبان از شروع فعالیت خود در اینستاگرام، به شیوه بازاریابی دیگری به نام بازاریابی پیامکی نیاز دارند. این شیوه بازاریابی، امکان ارسال پیام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان، با کم‌ترین هزینه ممکن و با اثربخشی بالا را فراهم می‌کند که بسیاری از کسب‌وکارها و به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک و محلی به آن نیاز دارند.  

امکان ایجاد تغییرات مثبت در اینستاگرام مارکتینگ با تحلیل دقیق نتایج فعالیت‌ها


بررسی اصول اینستاگرام مارکتینگ در مجله استار اس ام اس
راهنمای مطالعه

ارائه پیشنهاد ویژه به مشتریان برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌های بازاریابی

برقراری ارتباط موثر با مخاطبان؛ نمونه‌ای از اصول مهم اینستاگرام مارکتینگ

استفاده از روش ارائه پیشنهادهای ویژه به مشتریان در اینستاگرام مارکتینگ انجام یک بازی برد برد برای کسب‌وکارهاست. در این روش کسب‌وکارها در تیزرها یا بنرهای تبلیغاتی فرصت استفاده از تخفیف و شرایطی خاص را در معرض مخاطبان قرار می‌دهند. با ارائه یک فرصت و پیشنهاد شگفت‌انگیز، کسب‌وکارها امکان جلب توجه مخاطبان جدید را خواهند داشت که این موضوع، افزایش فروش و مشتری چشمگیری را برای آن‌ها با خود به همراه می‌آورد.

در مقایسه با گذشته، کسب‌وکارها به شیوه‌های بازاریابی پیشرفته‌تری برای ارتباط با مخاطبان و کسب نتایج مطلوب در بازاریابی در اختیار دارند. اینستاگرام مارکتینگ یکی از این شیوه‌های پیشرفته است که قابلیت‌های فراوانی برای کسب‌وکارهای مختلف به‌منظور جذب مخاطب و رسیدن به اهداف بازاریابی فراهم می‌کند. در این مطلب، به معرفی اصول اینستاگرام مارکتینگ می‌پردازیم تا کسب‌وکارها بعد از مطالعه آن، در دستیابی به اهداف بازاریابی خود به موفقیت دست پیدا کنند. همچنین مزایای این شیوه بازاریابی را بررسی خواهیم کرد تا صاحبان کسب‌وکارها اهمیت استفاده از آن را بهتر درک کنند.

شنونده بودن؛ اصل اول و مهم در اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی ابزارهای قدرتمندی هستند که با قابلیت‌های فراوان،‌ فرصت‌های مناسبی را در اختیار کسب‌وکارها برای بازاریابی، جذب مشتری جدید و افزایش فروش قرار می‌دهند. در ادامه به معرفی تعدادی از مزایای ویژه اینستاگرام مارکتینگ برای کسب‌وکارهای مختلف می‌پردازیم که در رسیدن به چنین اهدافی، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تولید محتواهای باکیفیت؛ اصل مهم در بازاریابی اینستاگرامی

اثربخشی بازاریابی اینستاگرامی با استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب

البته به خاطر داشته باشید که انتشار پست به‌طورمنظم، پاسخ دادن به کامنت‌ها و سوالات و استفاده مناسب از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف، موارد مهمی هستند که باید در مورد تعامل با مخاطبان توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید.

اینستاگرام مارکتینگ چه مزایای ویژه‌ای برای کسب‌وکارهای مختلف دارد؟

یکی از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، امکان دسترسی به گزارش فعالیت‌های صفحات است. در این گزارش، آمارهای دقیقی مربوط به فعالیت‌های انجام شده یک صفحه در اختیار صاحبان آن‌ها قرار می‌گیرد که در تجزیه و تحلیل نتایج مربوط به اقدامات بازاریابی انجام شده توسط کسب‌وکارها، بسیار کاربرد دارند. همچنین کسب‌وکارها با استفاده از بازاریابی پیامکی از طریق یک سامانه پیامکی پیشرفته، امکان دسترسی به گزارش تحویل پیامک یا سایر گزارش‌های ضروری برای تحلیل نتایج فعالیت‌های بازاریابی به کمک این شیوه را دارند.

همچنین کسب‌وکارها با به اشتراک‌گذاری محتواهای خلاقانه و متنوع، در جلب توجه مخاطبان راحت‌تر به موفقیت دست پیدا می‌کنند. ضمنا استفاده از بهترین پنل پیامکی برای ارسال و انتقال پیام به مشتریان در‌کنار اینستاگرام مارکتینگ، راهکار مناسبی برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌های بازاریابی خواهد بود.

همچنین با استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب در تبلیغات بازاریابی، مخاطبان تعامل بیشتری با شما برقرار می‌کنند و در نتیجه این تعامل،‌ افزایش آگاهی از برند و فروش چشمگیری تجربه خواهید کرد که برای رونق کسب‌وکار خود به آن‌ها نیاز دارید. البته صرفا استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، به نتایج مطلوبی منتهی نمی‌شود و کسب‌وکارها همواره متن پیام خود را کوتاه و مختصر مانند یک متن پیامک تبلیغاتی همایش نگه دارند تا محتواهای آن‌ها اثربخشی بیشتری برای جلب توجه مخاطبان داشته باشد. با این کار کسب‌وکارها متن تاثیرگذاری خواهند داشت که با اضافه کردن آن به بنرها و تیزرهای تبلیغاتی، مخاطبان را راحت‌تر به خرید محصول یا دریافت خدمتی ترغیب کنند.

تاثیر مهم روش ارائه پیشنهاد ویژه به مشتریان در اینستاگرام مارکتینگ 

بازاریابی پیامکی یکی از این شیوه‌ها است که شرکت استار اس ام اس با ارائه سرویس سامانه پیامک امکان استفاده از این شیوه بازاریابی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند و صاحبان کسب‌وکارها با خرید این سرویس، در مسیر دستیابی به اهداف بازاریابی با چالش‌های کم‌تری مواجه می‌شوند.



منبع

علاوه‌بر ایجاد صفحه در شبکه‌های اجتماعی، انجام یک نظرسنجی از طریق ارسال پیامک،‌ برای بازخورد گرفتن از مخاطبان نیز موثر خواهد بود. البته در این روش، کسب‌وکارها باید از سامانه و پنل اس ام اس، به‌صورت حرفه‌ای استفاده کرده و باتوجه‌به قیمت پنل اس ام اس، به‌صرفه‌ترین گزینه را خریداری کنند.

افزایش شانس جذب مخاطب بیشتر با تولید محتواهای باکیفیت

کسب‌وکارها با ایجاد صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف، کانال‌های مناسبی در اختیار خواهند داشت تا نظرات و بازخوردهای مشتریان در مورد خدمات یا محصولات آن‌ها را دریافت کنند. خواندن این نظرات و بازخوردها این امکان را برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا براساس آن‌ها تغییراتی در محصولات و خدمات ایجاد کنند و همزمان با پوشش دادن نیاز واقعی بازار، گام موثری برای جلب رضایت مخاطبان بردارند.

امکان تحلیل نتایج فعالیت‌ها به‌منظور اصلاح و ایجاد تغییراتی مثبت در آن‌ها

برای بازاریابی اصولی کسب‌وکارتان از بهترین ابزارها استفاده کنید

به‌عنوان مثال لباس‌فروشی‌ها از جمله کسب‌وکارهایی هستند که استفاده از ارائه پیشنهاد ویژه به مشتریان بسیار برای افزایش فروش و مشتری آن‌ها کارآمد خواهد بود. در‌طول سال مناسبت‌های فراوانی وجود دارد که بسیاری از افراد خریدهای خود را در آن زمان انجام می‌دهند؛ بنابراین یک لباس‌فروشی با ارائه یک تخفیف از طریق ارسال پیامک برای تبلیغات لباس فروشی در مناسبت‌های مختلف (روز جوان، روز مادر، روز پدر)، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهد داشت.

در شرایطی که رقابت فراوانی میان کسب‌وکارهای مختلف برای جلب توجه مخاطبان شکل گرفته است، اینکه کسب‌وکاری بتواند در جلب توجه مخاطبان موفق عمل کند،‌ بسیار دشوار خواهد بود. ضمنا فرصت جلب توجه مخاطبان در کسری از ثانیه از بین می‌رود؛ بنابراین علاوه‌بر این سختی، ترفند استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب در چنین شرایطی نقش مهمی ایفا می‌کند.

تعامل با مخاطبان معانی مختلفی همچون شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات مخاطبان به‌منظور تولید محصولات یا طراحی خدمات متناسب با نیاز و خواسته اصلی آن‌ها است. همچنین زمانی که کسب‌وکارها تعامل خوبی با مخاطبان داشته باشند، علاوه‌بر شناسایی دقیق نیاز آن‌‌ها،‌ قادر خواهند بود تا یک تصویر انسانی و مناسب در ذهن مخاطبان ایجاد کنند و این‌گونه به‌خاطر سپردن کسب‌وکار برای آن‌ها راحت‌تر باشد. ایجاد یک تصویر مناسب نیز از طریق شخصیت برند امکان‌پذیر خواهد بود. شخصیت برند در‌واقع به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا براساس برخی ویژگی‌های انسانی،‌ تصویری شبیه به یک انسان از برند خود در ذهن مخاطبان ایجاد کنند و با این کار، بهتر بتوانند احساسات آن‌ها را برای خرید محصول یا دریافت خدمتی برانگیخته کنند.

اینستاگرام قابلیت‌های فراوانی در اختیار کسب‌وکارهای مختلف برای بازاریابی قرار می‌دهد؛ اما آن‌ها برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌های بازاریابی و کسب نتایج مطلوب، باید در کنار اینستاگرام مارکتینگ از شیوه‌های دیگر بازاریابی نیز کمک بگیرند.