اخبار فارس اس ام اس

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟ مزایا و کاربرد آن

ایمیل مارکتینگ یک ابزار بسیار قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات بهتر به آن‌هاست. ایمیل‌های خوشامدگویی و خبرنامه‌ها، ایمیل‌های بازخورد و ایمیل‌های تبریکی و چند مورد دیگر که معرفی شد، هر کدام نقش خود را در جلب توجه مشتریان و افزایش فروش کسب‌و‌کارها دارند. با درک کاربرد این نوع ایمیل‌ها و استفاده مناسب از آن‌ها، ارتباطات کسب‌و‌کارها با مشتریان بهبود پیدا کرده و عملکرد تبلیغاتی آنها بهتر می شود.

ایمیل مارکتینگ انواع متفاوتی دارد و هر کسب‌وکاری باید بداند در چه شرایطی از کدام یک از آن‌ها استفاده کند. در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

  1. ایمیل‌های خوشامدگویی: ایمیل‌های خوشامدگویی اولین قدم شما در برقراری ارتباط با مشتریان، ایجاد یک تجربه مثبت و معرفی برندتان به آن‌ها است.
  2. خبرنامه‌های ایمیل: خبرنامه‌ها و ارتباطات مستمر به شما کمک می‌کنند تا مشتریانتان را راضی نگه دارید و اطلاعات ارزشمندی در مورد آن‌ها جمع‌آوری کنید.
  3. ایمیل‌های تبلیغاتی: این نوع ایمیل‌ها مانند ارسال پیام انبوه در واتساپ عمل می‌کنند و برای تبلیغ خدمات یا محصولات شما بسیار عالی هستند؛ اما به شرطی که آن‌‌ها را به شکلی جذاب طراحی کنید.
  4. ایمیل‌های پرورش‌دهنده: این ایمیل‌ها برای آموزش، اطلاع‌رسانی و همچنین ترغیب مشتریان برای اقدام یا خرید محصولات شما طراحی و ارسال می‌شوند.
  5. ایمیل‌های معاملاتی: ایمیل‌های معاملاتی به‌طور‌خودکار در پاسخ به اقدام خاص مشتری (مانند خرید یا ثبت نام) ایجاد و پیام‌هایی مانند تأیید سفارش، تغییر رمز عبور، اطلاعات مربوط به پشتیبانی و… را شامل می‌شوند.
  6. ایمیل‌های بازخورد یا نظرسنجی: این ایمیل‌ها برای جمع‌آوری نظرات و بازخوردهای مشتریان در مورد خدمات یا محصولاتتان ارسال می‌شوند.
  7. ایمیل‌های تبریک: شما می‌توانید در مناسبت‌های مختلف مانند تولد مشتریان، پیام تبریکی برای آن‌ها ارسال کنید.
  8. ایمیل‌های رها شده: صاحبان کسب‌وکارها این نوع ایمیل‌ها را برای افرادی می‌فرستند که سبد خرید خود را رها کرده‌اند. از طرفی با خرید دستگاه ثبت شماره خیلی دقیق‌تر به اطلاعات مشتریان دسترسی دارید و می‌توانید آن‌ها را خیلی راحت‌تر به خرید ترغیب کنید.

با ایجاد محتوای ارزشمند، شخصی‌سازی ایمیل‌ها و همچنین ارائه پیشنهاد یا تخفیف، حس وفاداری را در مشتریانتان ایجاد و آن‌ها را به خرید دوباره ترغیب کنید.

ارتقای برند و افزایش اعتبار؛ هدف اصلی بازاریابی ایمیلی

اولین قدم برای شروع ایمیل مارکتینگ، جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل مشتریان فعلی‌تان است و برای این کار باید از وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا فرم‌های ثبت‌نام استفاده کنید. خرید تلفن ابری نیز به شما کمک می‌کند تا افراد را به سمت وب‌سایت و فرم‌های خود هدایت و در نتیجه ایمیل‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

دسته‌‌بندی و ایجاد لیست از ایمیل‌ها؛ گام دوم در فرآيند ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به‌سرعت تبلیغات پولی، شما را به درآمد نمی‌رساند؛ به همین دلیل برای مشاهده نتایج این بازاریابی شما باید مدتی صبر کنید.

3. دشواری در اندازه‌گیری دقیق اثربخشی؛ یکی از چالش‌های ایمیل مارکتینگ

در این قدم شما باید ایمیل‌های مشتریان را براساس علایق و نیازهایشان دسته‌بندی، ایمیل‌ها را به شکل هدفمند طراحی و برای آن‌ها ارسال کنید.

طراحی و نوشتن ایمیل؛ مهم‌ترین بخش بازاریابی ایمیلی

استفاده از کلمات نامناسب، نبود اطلاعات تماس، طراحی نامناسب ایمیل و… از مواردی هستند که باعث اسپم شدن ایمیل شما می‌شوند.

2. نیاز به زمان و صبر برای مشاهده نتایج؛ موثر در عقب ماندن از رقبا

تعریف ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی در سایت استار اس ام اس
راهنمای مطالعه

اندازه‌گیری دقیق نتایج ایمیل مارکتینگ کمی چالش‌برانگیز است؛ زیرا عوامل متفاوتی بر آن تأثیر دارند. اما شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای گوناگونی مانند ابزارهای نظرسنجی، گوگل آنالیتیکس و ابزارهای CRM این روند را ساده کنید.

4. نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق؛ یکی از عیب‌های قابل توجه بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی فواید بی‌شماری برای کسب‌وکارها دارد و به همین دلیل برای همه تجارت‌ها ضروری است. در این قسمت به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب؛ نتیجه افزایش ترافیک و بازدید از وب‌سایت یا فروشگاه

با وجود افزایش روزبه‌روز رسانه‌های اجتماعی مختلف، پلتفرم ایمیل بیش از 5.4 میلیارد کاربر فعال دارد و همچنان پادشاه همه کانال‌های بازاریابی است. به‌کارگیری ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با مخاطب، همانند نرم افزار ارسال پیام انبوه در واتساپ به افزایش تعامل با مشتری و بهبود روند فروش و برندینگ کمک می‌کند.

ایمیل‌های خوشامدگویی و ایمیل‌های تبلیغاتی؛ دو نمونه از رایج‌ترین انواع ایمیل مارکتینگ

عملکرد ایمیل مارکتینگ در کسب‌وکارها چگونه است؟

ایمیل‌های خوشامدگویی و ایمیل‌های تبلیغاتی؛ دو نمونه از رایج‌ترین انواع ایمیل مارکتینگ

مزایا و خدمات ایمیل مارکتینگ؛ چرا باید از این ابزار قدرتمند استفاده کنید؟

پس از طراحی شما باید در زمان مناسب ایمیل‌ها را برای مشتریان مدنظرتان بفرستید. برای مثال اگر قصد برگزاری سمینار یا جلسه خاصی را دارید، باید حتما متن پیامک یادآوری جلسه را از چند روز قبل برای افراد ارسال کنید، نه چند ساعت مانده به آن!

ردیابی و اندازه‌گیری نتایج ایمیل مارکتینگ؛ گام نهایی در فرآیند بازاریابی ایمیلی

برندهای موفقی این روزها از ایمیل مارکتینگ در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

  1. دیجی‌کالا با ارسال ایمیل و ارائه تخفیف به مشتریان جدید (ایمیل خوشامدگویی)، نرخ فروش خود را تا حد بالایی افزایش داده است.
  2. شرکت اسنپ از استراتژی ایمیل رها شده استفاده و خرید محصولات را به افراد یادآوری می‌کند.
  3. شرکت بامیلو نیز با ارسال ایمیل روز تولد مشتریان را تبریک می‌گوید و به آ‌ن‌ها تخفیف ارائه می‌دهد.
  4. پلتفرم آپارات با ارسال ایمیل اطلاع رسانی، افراد را در مورد محصولات جدید، تخفیف‌ها و رویدادها مطلع می‌کند.

بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند است؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد که به‌طور‌منظم با مخاطبان هدف خود مستقیماً در ارتباط باشید و همچنین با ارسال مداوم محتوای ارزشمند و مرتبط، برند خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنید.

معایب ایمیل مارکتینگ: 4 چالشی که باید برای آن‌ها آماده باشید

ایمیل مارکتینگ مانند هر نوع بازاریابی دیگر نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد؛ شما برای این کار باید مراحلی مانند تعیین اهداف، انجام تحقیقات بازار، شناسایی مخاطبان، ایجاد لیست و… را با دقت تمام انجام دهید.

ارتقای برند و افزایش اعتبار؛ مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی ایمیلی

معرفی و بررسی نمونه‌های موفق ایمیل مارکتینگ در ایران

در انتها باید با استفاده از ابزارهای متفاوت، نتایج کمپین بازاریابی ایمیلی خود را اندازه‌گیری کنید؛ با این کار متوجه می‌شوید که کدام یک از آن‌ها موفق بوده‌اند و کدام یک نیاز به اصلاح دارند.

ایمیل مارکتینگ؛ روشی عالی برای تبلیغات مستقیم و آگاهی از برند

انواع ایمیل مارکتینگ: 8 نوع ایمیل که هر کسب‌وکاری به آن‌ها نیاز دارد!

علاوه‌بر این موارد، باید بدانید خیلی از سازمان‌ها و حتی مدارس نیز با ایمیل مارکتینگ و ارسال نمونه متن پیامک برای مدارس، با دانش‌آموزان، اولیا و همچنین معلمان نیز ارتباط برقرار می‌کنند؛ بنابراین کاربردهای بازاریابی ایمیلی فقط به فروش محصول یا خدمات ختم نمی‌شود.

ایمیل مارکتینگ؛ کلید طلایی رشد کسب‌وکار و افزایش وفاداری مشتریان

علاوه‌بر کلیه مزایا، سرویس ایمیل مارکتینگ شما را با چالش‌های مختلفی نیز روبه‌رو می‌کند که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

1. ایجاد هرزنامه‌ها و اسپم شدن ایمیل‌ها؛ مهم‌ترین ضعف بازاریابی ایمیلی

اگر محتوای شما جالب یا مرتبط با گیرنده نباشد، برخی از گیرندگان آن را هرزنامه تلقی می‌کنند و این ارسال هرزنامه، تهدیدی برای تصویر برند و وب‌سایت شماست.

با انواع کمپین‌ها، ایمیل‌های تبلیغاتی و همچنین پوش نوتیفیکیشن شما می‌توانید با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و تا حد بالایی ترافیک سایت خود را افزایش و سئو آن را نیز بهبود دهید.

جذب مشتریان جدید با کمترین هزینه ایمیل مارکتینگ؛ از مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی ایمیلی

نحوه طراحی و نگارش ایمیل‌ها بسیار مهم است. شما باید متن‌ها را به شکلی جذاب و آموزنده بنویسید و همچنین از تصاویر یا ویدئوهای مختلف نیز استفاده کنید.

ارسال ایمیل برای مشتریان؛ راهی برای جلب توجه بیشتر در ارتباطات ایمیلی

استفاده از بازاریابی ایمیلی در کسب‌وکارها اصول و روند خاصی دارد. در ادامه نحوه عملکرد این نوع بازاریابی را به‌طور‌کامل بررسی می‌کنیم.

جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل مشتریان؛ اولین گام در بازاریابی ایمیلی

در این مقاله با همه نکات ضروری در مورد سرویس ایمیل مارکتینگ آشنا شدید. ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یکی از موثر‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، افزایش آگاهی از برند، ترویج محصولات و خدمات، و افزایش فروش محسوب می‌شود. علی‌رغم وجود رسانه‌های اجتماعی متنوع، ایمیل همچنان پادشاه کانال‌های بازاریابی است و با درک صحیح کاربرد و استفاده بهینه از انواع ایمیل‌های مارکتینگ، کسب‌وکارها می‌توانند تعامل با مشتریان و عملکرد تبلیغاتی خود را بهبود بخشند. در انتها باید بدانید این روش بازاریابی پتانسیل بالایی برای موفقیت کسب‌وکارها دارد؛ اما درصورتی‌که به روش اصولی و درست اجرا شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهید و از افراد متخصص و ماهر نیز کمک بگیرید.



منبع

ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی دیجیتال است که باعث ایجاد ارتباط با مشتریان، آگاهی از برند، ایجاد حس وفاداری در مشتری و افزایش فروش می‌شود. ایمیل یکی از قدیمی‌ترین اشکال ارتباطات دیجیتال است و با وجود همه پلتفرم‌های مختلف، از چند دهه پیش هنوز هم جزو موثرترین استراتژی‌های بازاریابی به شمار می‌رود. امروزه همه کسب‌وکارها باید تا حد امکان از این روش بازاریابی استفاده کنند؛ در غیر این صورت از رقبایشان پیشی نمی‌گیرند. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم ایمیل مارکتینگ چیست و با انواع، مزایا و معایب آن نیز آشنا می‌شوید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ کلید طلایی بازاریابی

پنل ایمیل مارکتینگ بر خلاف روش‌های تبلیغاتی سنتی، در زمان کم و با کمترین هزینه، مشتریان جدید زیادی را جذب کسب‌وکار شما می‌کند.

افزایش نرخ تبدیل و فروش؛ یکی از نتایج قابل‌توجه ایمیل مارکتینگ

با ایمیل مارکتینگ شما محصولات و خدماتتان را به افراد معرفی و آن‌ها را به خرید ترغیب می‌کنید و همین کار شما را به هدف نهایی‌تان یعنی افزایش فروش می‌رساند.

ایجاد وفاداری در مشتریان با ایمیل مارکتینگ امکان‌پذیر است

ایمیل مارکتینگ نوعی کانال بازاریابی مستقیم است که در آن کسب‌وکارها با استفاده از ایمیل، با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را از محصولات جدید، به‌روزرسانی‌ها، خبرها و… آگاه می‌کنند. در‌واقع این روش بازاریابی راهی عالی برای تبلیغات، آگاهی از برند، ترویج محصولات یا خدمات و افزایش فروش به شمار می‌رود.