دسته‌بندی نشده

نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس | معماری نواز

بی‌شک تقدم و تاخر مراحل یا اولویت‌بندی کارها به آنها نظم بخشیده و از دوباره کاری، تکرارهای بیهوده و هدر رفت زمان، متریال و مصالح ساختمانی و نیروی کار و تجهیزات پیشگیری خواهد نمود. مهندسین مجرب و کارآزموده در این مرحله نیز وارد عمل شده، و با اجرای مراحل طبق اولویت زمانی و با لحاظ نمودن فواصل زمانی لازم، کارها را به نحو صحیح و اصولی از پیش می‌برند. بدون وجود یک طرح کلی برای بازسازی بنا، نه‌تنها کارها به خوبی و با ترتیب لازم از پیش نخواهد رفت، بلکه اجرای بی‌نظم هر یک از مراحل کار نیز، می‌تواند نقشه کشی ساختمان در بخش‌های قبلی را زیر سوال برده یا مانع از انجام صحیح مراحل بعدی کار گردد. ساخت و ساز، بازسازی، اجرای طرح های عمرانی و ساختمانی و هر آنچه به این صنعت و هنر کارآمد و ضروری مربوط می‌شود با نقشه کشی ساختمان و لزوم اجرای آن در تعامل است.

برای دریافت دستور نقشه به کجا باید مراجعه شود ؟

نقشه کشی در رشته عمران هم کاری است فنی و هم هنری یعنی یک نقشه را هم باید از نظر رعایت نکات فنی درست کشید و هم باید خوب وزیبا ترسیم نمود.آنچه به قسمت فنی مربوط است توسط استاد در کلاس بیان میشود ولی قسمت دوم را باید با تمرین و کوشش مداوم و پشتکار به دست آورید تا درست وزیبا ترسیم نمایید. حالا شاید برای شما این سوال پیش آید که چرا تاکید ما بر نقشه کشی ساختمان بسیار است؟ تنها دلیل ما برای تاکید بیشتر این است که با نقشه کشی ساختمان می شود خطاها و مشکلات مختلف که ممکن است در نیمه راه پیمانکار با آن مواجه شود را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن ها را حل کرد. با توجه به اهمیتی که نقشه ساختمان دارا می باشد، برای رسیدن به طرح مدنظر باید بارها و بارها این نقشه ها ترسیم شوند. از این رو برای اینکه طراحان طرح های مدنظر خود را به پیمانکاران نشان دهند، ترسیم نقشه ساختمان بهترین و کم هزینه ترین راه است. گروه نرم‌افزاری رادین با بیش از یک دهه تجربه در زمینه خدمات طراحی و بهینه سازی وب سایت، ارائه سامانه پیامک تبلیغاتی، تبلیغات مجازی، طراحی نرم‌افزار سفارشی، نقشه کشی و … با وجود گسل های فعال در کشور باید همه سازه‌ها بهترین عملکرد را در برابر زلزله های احتمالی داشته باشند.

نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس | معماری نواز

یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت می‌تواند اثری شاخص و به یاد ماندنی را در ذهن بیننده تداعی کند. کیفیت و چگونگی فضاهای داخلی تاثیر شگرفی بر عملکرد فیزیکی و روانی انسان خواهد گذاشت. دکوراسیون داخلی به بررسی عناصر مختلفی از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، دیوار، سقف کاذب و سایر عناصر کاربردی از قبیل لوازم دکوری، چیدمان، مبلمان می‌پردازد. هماهنگی و کاربرد بجای هر یک از این عناصر در کنار هم در کاربری‌های مختلف باعث ایجاد فضایی دلنشین و با آرامش خواهد شد.

نقشه کشی ساختمان شامل رشته های مهندسی مختلفی از قبیل مهندسی معماری (اساس و مبنای سایر نقشه های مهندسی است) محاسبات سازه، مهندسی برقی و تعمیرات تاسیسات ساختمان مکانیکی است. در ادامه باید گفت نقشه های ساختمانی در دو مرحله فاز یک و فاز دو طراحی و محاسبه می گردند. در نقشه فاز دو جزییات کامل طرح بررسی و ابعاد فنی و اجرایی یک پروژه مشخص می‌گردد، پس از نقشه کشی فاز دو پیمانکار می تواند برآورد دقیقی از نظر زمان و هزینه به کارفرما ارائه دهد. نقشه کشی ساختماندر رشته‌های مهندسی معماری، مهندس عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک کاربرد دارد که می‌توان به طراحی پلان معماری، محاسبات سازه، تاسیسات برق و تاسیسات مکانیک برای کاربری‌هایی همچون طراحی آپارتمان، طراحی ویلا، طراحی فروشگاه و طراحی اداری اشاره کرد.

  • یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت می‌تواند اثری شاخص و به یاد ماندنی را در ذهن بیننده تداعی کند.
  • نقشه کشی ساختمان شامل رشته های مهندسی مختلفی از قبیل مهندسی معماری (اساس و مبنای سایر نقشه های مهندسی است) محاسبات سازه، مهندسی برقی و مکانیکی است.
  • بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد.
  • تمام این ها باعث می شوند تا نقشه های سازه یکی از مهمترین قسمت ها در تهیه نقشه شهرداری و نظام مهندسی و اخذ جواز باشند.
خدمات نقشه کشی ساختمان طیف وسیعی از کاربری ها را شامل می شود که هر کدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارا است و نیازمند مهارت و تجربه کافی است برای نمونه طراحی نقشه دوبلکس برای ساختمان ویلایی تفاوت های زیادی با طراحی آپارتمان شهری دارد اما هر دو به عنوان کاربری مسکونی شناخته می شوند. در آرین پاراکس صفر تا صد طراحی ویلا و آپارتمان های مسکونی انجام می شود. اولین مرحله از پروژه‌ ساخت یک ساختمان، پس از مطالعات توجیهی اولیه، ایجاد یک نقشه برای آن است. نقشه کشی ساختمان یک کار بسیار مهم برای ساخت است که گذشته‌های دور انجام می‌شده است. باستان‌شناسان گفته‌اند که ایرانیان از گذشته‌های دور برای ساخت شهر و خانه‌ها از نقشه‌هایی استفاده می‌کرده‌اند. امروزه نقشه‌کشی با استفاده از نرم‌افزارهای عمرانی مانند اتوکد، بسیار راحت‌تر و پیشرفته‌تر از قبل شده است.

نقشه کشی تاسیسات ساختمان

دیدگاه‌ها برای نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس | معماری نواز بسته هستند