اخبار فارس اس ام اس

دایورت پیامک چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در این مقاله به بررسی دایورت پیامک و روش‌های انتقال اس‌ام‌اس به سیمکارتی دیگر پرداختیم. نحوه دایورت کردن اس ام اس در اپراتورهای مختلف کمی متفاوت است؛ بااین‌حال با اجرای کد دستوری ساده در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول انجام خواهد شد. همچنین نصب اپلیکیشن‌های مخصوص نیز به‌عنوان راهکاری برای دایورت پیامک شناخته می‌شوند. اپراتورهای مختلف با ارائه امکانات ویژه‌ای مثل دایورت پیامک، ارائه برنامه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی همراه با متن تبلیغاتی جذاب از  اس‌ام‌اس‌های مربوط به فروشگاه تا متن تبلیغ کراتین مو و سایر حوزه‌های کاری باعث افزایش رضایت مخاطب و جذب مشتریان بیشتر می‌شوند. اگر سوالی در مورد دایورت پیامک دارید، از تیم فراز اس‌ام‌اس در قسمت کامنت‌ها بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگویتان باشیم.



منبع

استفاده از چند روش ساده؛ راهکاری برای دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف

آیا می‌توان پیامک اپراتورهای متفاوت را به یکدیگر دایورت کرد؟

اجرای کد دستوری برای دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف متفاوت است. کد دستوری یک روش تعاملی برای مبادله پیام با سرورهای اپراتورهای شبکه تلفن استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی کدهای دستوری دایورت پیامک می‌پردازیم.

  • کد دستوری برای دایورت پیامک همراه اول: شماره‌گیری کد دستوری *21*شماره مقصد# برای انتقال پیامک‌ها به سیمکارت دیگر استفاده می‌شود. برای لغو دایورت پیامک در اپراتور همراه اول باید کد دستوری#21# را شماره‌گیری کنید.
  • کد دستوری دایورت پیامک ایرانسل: برای دایورت پیامک ایرانسل باید کد *10*31* شماره مقصد# را شماره‌گیری کنید. برای لغو دایورت پیامک در ایرانسل باید شماره #21# را شماره‌گیری کنید.
  • دایورت اس ام اس رایتل: در حال حاضر شرکت رایتل امکان دایورت پیامک را در شبکه تلفن همراه خود پوشش نداده است.

دایورت پیامک؛ روشی برای دریافت پیامک در هنگام خاموشی موبایل

نحوه کارکرد دایورت پیامک چیست؟

علاوه‌بر بازاریابی و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی انبوه، سیستم ارسال پیامک برای اطلاع‌رسانی و استعلام درمورد موارد قانونی مثل خلافی ماشین، کارت سوخت و معاینه فنی خودرو کاربرد دارد. برای مثال اتمام قرارداد بیمه بدنه و شخص ثالث ماشین توسط بیمه‌گزارها از طریق پیامک ارسال می‌شود. دریافت نکردن پیامک در این موارد باعث زیان مالک خودرو خواهد شد. برای رفع این مشکل از دایورت پیامک استفاده می‌کنیم. دایورت پیامک یعنی زمانی که گوشی شما به هر دلیلی در دسترس نیست، سیمکارت جایگزینی برای دریافت پیامک‌ها انتخاب می‌شود.

ارائه خدماتی مانند دایورت پیامک باعث افزایش تعداد مشترکین یک اپراتور و میزان رضایت مخاطبان خواهد شد. علاوه‌بر این امکان، مزایای دیگری مثل ارائه خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی با متن زیبا برای افزایش رضایت مشترکین اپراتورهای مختلف کاربرد دارد. برای مثال ارسال متن زیبا برای تبلیغ کافی شاپ یکی از خدماتی است که اپراتورها برای افزایش فروش کسب‌وکار در نظر می‌گیرند.

با استفاده از این تنظیمات امکان اطلاع از پیامک‌های تبلیغاتی و تحفیف‌های ویژه در ایام خاص را از دست نخواهید داد. بسیاری از کسب‌وکارها با استفاده از دستگاه ثبت شماره، در بازه‌های زمانی مختلف و در روزهای اوج خرید، پیامک‌هایی با مضمون تخفیف و جشنواره ارسال می‌کنند.

دایورت پیام با استفاده از کدهای دستوری؛ روشی ساده و در دسترس

روش‌های مختلفی برای دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف وجود دارد. در این بخش به بررسی نحوه اجرای هر روش در اپراتورهای مختلف می‌پردازیم. روش‌های اجرای دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف درست مانند قیمت پنل پیامکی در این اپراتورها متفاوت خواهد بود.

دایورت پیامک از طریق تنظیمات گوشی فقط در گوشی‌های مجهز به سیستم عامل iOS انجام می‌شود. این گوشی‌ها امکان دایورت پیامک را به‌طور پیشفرض دارند. برای این کار باید به قسمت تنظیمات گوشی و بعد بخش messages وارد شوید. در مرحله بعد گزینه text message forwarding را انتخاب و در کادر باز شده، شماره مقصد را وارد کنید. پس از تایید، اس‌ام‌اس‌های دریافتی به شماره مقصد ارسال خواهند شد.

با گسترش کاربرد پنل‌های پیامکی در سازمان‌های مختلف و استراتژی‌های بازاریابی متنوع، در دسترس بودن باعث عقب افتادن فرد از برنامه‌های جامعه می‌شود. همچنین برخی از اطلاع‌رسانی‌های مهم مثل جریمه‌ رانندگی، عوارض بزرگراه، صدور کارت ملی و رمز دوم از طریق پیامک امکان‌پذیر است. بااین‌حال گاهی ناخواسته دور از دسترس سیستم‌های پیامکی برای دریافت ا‌س‌ام‌اس خواهید بود. در این مواقع پیشنهاد می‌کنیم از دایورت پیامک استفاده کنید. در این مقاله به بررسی کامل دایورت پیامک و نحوه اجرای آن در اپراتورهای مختلف می‌پردازیم. مطالعه این مطلب کاربردی را برای آشنایی با روش‌های دایورت پیامک از دست ندهید.

دایورت اس‌ام‌اس؛ روشی برای انتقال پیامک‌های دریافتی روی موبایل دیگر

راه دیگر برای دایورت پیامک، استفاده از اپلیکیشن‌های اس‌ام‌اس فورواردر است. با نصب این نوع برنامه دایورت پیامک دیگران روی گوشی خود در اصل پیامک را دایورت نمی‌کنند، بلکه آنها را دریافت و سپس به شماره‌ی مقصد ارسال خواهند کرد. در واقع این اپ‌ها کار مدیریت پیامک را انجام می‌دهند. برنامه دایورت تماس و پیامک SMS Divert و اپلیکیشن SMS Forwarder دو برنامه معروف و پرکاربرد برای دایورت پیامک هستند. هر دو برنامه به شما امکان می‌دهند تا به‌آسانی قابلیت دایورت را فعال و قطع کنید.

از امکانات متعدد پنل پیامکی برای افزایش رضایت مخاطبان کسب‌وکار خود استفاده کنید

در حال حاضر نمی‌توان پیامک‌های اپراتورهای مختلف را به یکدیگر دایورت کرد؛ برای مثال اگر سیمکارت همراه اول و قصد دایورت کردن پیام‌ها و تماس را به سیم کارت ایرانسل دارید، متاسفانه این امکان در دسترس نیست. البته این قابلیت در برخی از خدمات اپراتورهای مختلف مثل عرضه تلفن اینترنتی وجود دارد. در تلفن اینترنتی امکان انتقال همه تماس‌ها به یک شماره واحد وجود دارد؛ این نوع تلفن باعث کاهش زمان معطلی مخاطب برای دریافت جواب خواهد شد. با خرید خط تلفن اینترنتی راهکار ساده و در دسترسی برای ارتباط بهتر و سریع‌تر با مخاطبان خواهید داشت.

دایورت پیامک به روش دستی؛ اولین راهکار انتقال پیام از طریق تنظیمات گوشی


بررسی جامع دایورت پیامک در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

در دایورت پیامک، همه اس‌ام‌اس‌های دریافتی از خط الف به خط ب منتقل می‌شوند و هر پیامکی که به خط الف برسد، در گوشی تلفنی که سیم کارت ب وجود دارد، مشاهده خواهد شد. دایورت پنل ارسال پیامک و دریافت آن همانند دایورت تماس اجرا می‌شود. برای دایورت پیامک‌ها می‌توان از روش‌های مختلفی مثل اجرای کد دستوری و دستکاری تنظیمات تلفن همراه استفاده کرد.

بررسی روش‌های دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف

با وجود پیام‌رسان‌های مختلف و انتقال بخش مهمی از تعامل‌ها به فضای دیجیتال، همچنان ارسال پیامک یکی از راه‌های ارتباطی موثر در قرن ۲۱ به شمار می‌رود. بسیاری از کسب‌وکارها از سیستم پیامک انبوه برای اجرای استراتژی تبلیغات و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند؛ بنابراین دریافت نکردن پیامک از این برندها باعث عقب افتادن از تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای برند مورد‌علاقه شما می‌شود.

شماره‌گیری کد دستوری؛ یکی از روش‌های انتقال پیامک‌های دریافتی

 دایورت پیامک از طریق برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دایورت و فوروارد پیامک