اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش تبلیغ موتور برق و ژنراتور


راهنمای مطالعه

فروش محصولاتی که در زمینه تامین انرژی برق هستند، این روزها حسابی مورد توجه قرار گرفته‌اند. با قطع گسترده برق که در ایران با آن مواجه هستیم، تبلیغ موتور برق و ژنراتور به‌ویژه در ایام گرم تابستان، حسابی داغ شده است.

برخی مردم برای روشن کردن لوازم ضروری روزمره، برخی دیگر برای لوازم کار و برخی دیگر نیز برای تامین شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود نیاز به خرید UPS دارند. بدین ترتیب با بازاری مواجه هستیم که مشتریانی با تنوع بالا از نیازها مواجه هستیم.

در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین روش‌های تبلیغات موتور برق و ژنراتور بپردازیم. روش‌های آنلاین و سنتی را با پنل پیامکی مقایسه خواهیم کرد و نشان می‌دهیم که چطور می‌توانید با ادغام پیامک با سایر روش‌ها، تبلغیات موثرتری داشته باشید.

اهمیت تبلیغات برای فروش موتور برق و ژنراتور

تبلیغات مانند موتور محرک برای هر کسب‌وکاری هستند؛ بدون تبلیغات حتی معرفی محصولات لوکس و با کیفیتی که در فروشگاهی در بهترین نقطه شهر قرار داشته باشند موفق نخواهد بود و محکوم به خاک خوردن در انبارها هستند.

با وجود کاربردهای متنوعی که ژنراتور برق در صنایع، خانه‌ها، کسب‌پکارهای کوچک و حتی بزرگ دارد، با مشتریانی مواجه هستید که ویژگی‌های متفاوتی دارند. از طرفی دیگر باید بر اساس نیاز هر مشتری این محصول را تبلیغ کرد.

برای مثال یک مشترک خانگی روستایی می‌خواهد برای روشن کردن پمپ آب از این محصول استفاده کند در حالی که مشتری دیگری قصد دارد یک دستگاه برقی خود را مانند دریل چکشی که جهت حفر چاه استفاده می‌کند روشن کند.

به همین ترتیب شناخت نیاز مشتری نیز در موفقیت روش تبلیغ موتور برق موثر است. حال بیایید ببینیم چه چالش‌های دیگری برای فروش این محصول وجود دارد.

چالش‌ها و مشکلات فروش محصول

برخی چالش‌هایی که باعث شده فروش و تبلیغ موتور برق و UPS با مشکلاتی همراه باشد عبارتند از:

  • تخصصی بودن و تنوع بالای محصول: مشتریان اغلب اطلاعی در مورد ویژگی‌های محصول نداشته و از طرفی دیگر وجود برندها و مدل‌های مختلف محصول که شامل سوخت بنزینی، گازی و نفت‌گاز هستند، باعث سردرگمی آنها می‌شود.
  • هزینه بالای خرید: قیمت بالای این محصول با توجه به شرایط کنونی در ایران که شاهد قطع گسترده برق هستیم، سبب شده تا با قیمت‌هایی خارج از چارچوب به فروش برسد.
  • عدم شناخت مخاطب: بسیاری فروشندگان بدون اینکه شناختی از مشتریان داشته باشند دست به تبلیغات می‌زندد که باعث می‌شود بازخورد لازم را دریافت نکنند.

برای غلبه بر این چالش‌ها کافی است به شکل هوشمندانه از تبلیغات استفاده کنید. روش‌های تبلیغاتی هدفمندی که رفتار مشتری را شناسایی کرده و مطابق با نیاز آنها انجام گیرد.

بهترین روش‌های تبلیغ موتور برق و ژنراتور

برای تبلیغ موتور برق و ژنراتور روش‌های متنوعی وجود دارد. اما برخی روش‌ها به دلیل قابلیت‌هایی که برای هدفگیری مشتری فراهم می‌کنند، قدرت بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارند.

مثلا با تبلیغات پیامکی می‌توانید مشتریان را در شکل‌های مختلفی طبقه‌بندی کرده و در قالب متن‌های بسیار کوتاه و تاثیرگذار جذب کنید. در حالی که روش‌های سنتی مثل چاپ بنر و بیلبورد از قدرت کمتری برخوردارند. بیایید چندتا از این روش‌ها را با هم مرور کنیم.

تبلیغ موتور برق و ژنراتور با پیامکتبلیغ موتور برق و ژنراتور با پیامک

تبلیغ موتور برق و UPS با پیامک

تبلیغات پیامکی قدرتمندترین ابزار تبلیغات دیجیتال محسوب می‌شود که در لحظه می‌توانید محتوای تبلیغ خود را به میلیون‌ها نفر بفرستید. در این روش ارتباط مستقیم با مشتری دارید و با کمترین هزینه و بدون وجود واسطه یا نیاز به سخت‌افزار خاصی می‌توانید به تبلیغ بپردازید.

پیامک ابزارهای هدفگیری مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آنها تبلیغات هدفمند با نرخ تبدیل بالا داشته باشید. از جمله:

  • ارسال پیامک با استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل که امکان هدفگیری مشتریان را بر اساس شغل آنها خواهد داد.
  • ارسال پیامک منطقه‌ای با استفاده از ارسال از روی نقشه، رنج خاص کد پستی یا تفکیک شماره‌های استانی که قابلیت هدفگیری یک محدوده خاص را می‌دهد.
  • ارسال پیامک با استفاده از دکل‌های مخابراتی نظیر ارسال پیامک زنده همراه اول یا ارسال bts ایرانسل که امکان تبلیغ برای مشتریانی که رهگذر بوده یا ساکن منطقه هستند می‌دهد.

در تمامی سناریوهای بالا این امکان را دارید که مخاطبان خود را بر اساس رده سنی، جنسیت و همچنین اپراتور شخصی سازی کنید. نکته مهم در این روش تبلیغاتی انتخاب متن خوب و تاثیرگذار است.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یکی دیگر از راه‌های تبلیغ ژنراتور برق هستند. در این رسانه‌ها می‌توانید با تولید محتوای تصویری و ویدئویی تبلیغات موثری را انجام دهید. نوع محتوا کمک می‌کند تا هم از نظر دیداری و هم شنیداری بتوانید روی برندینگ متمرکز شوید.

انتشار ویدئوهایی در مورد معرفی بخش‌های مختلف محصول، معرفی انواع، نکات و راهنمای خرید یا مقایسه محصولات کمک می‌کند تا مشتریان در خرید خود تصمیم درستی بگیرند. همچنین همین نوع محتوا باعث افزایش اعتماد و تبدیل آنها به مشتری می‌گردد.

تبلیغات موتور برق و ژنراتور با اینستاگرامتبلیغات موتور برق و ژنراتور با اینستاگرام

اما مدیریت شبکه‌های اجتماعی کاری ساده نبوده و نیازمند صرف هزینه و زمان است تا در درازمدت نتیجه دهد. خصوصا اینکه افزایش فالور اهمیت بالایی در اعتماد مشتریان برای خرید خواهد داشت. برای سرعت‌بخشی می‌توانید با تبلیغات پیامکی آدرس صفحه اینستاگرام خود را به مشتریان بفرستید و از آنها بخواهید تا شما را دنبال کنند.

طراحی سایت برای فروش آنلاین موتور برق

بالای ۸۰ درصد افراد وقتی قصد خرید چنین محصولی را دارند در موتورهای جستجو عباراتی مثل «راهنمای خرید موتور برق، قیمت ژنراتور برق، خرید UPS» را جستجو می‌کنند. این کاربران شامل چند گروه می‌شوند؛ برخی به دنبال کسب اطلاعات هستند، برخی قصد استعلام قیمت دارند و درصد خاصی هم قصد خرید دارند.

بنابراین با کاربران هدفی مواجه هستید که به‌راحتی می‌توانید آنها را تبدیل به مشتری کنید. با یک استراتژی مناسب روی تولید محتوا و بهینه‌سازی صفحات در نتایج گوگل تمرکز کنید و این کاربران را جذب کنید.

طراحی سایت برای فروشگاه موتور برق و تبلیغات با سئوطراحی سایت برای فروشگاه موتور برق و تبلیغات با سئو

هزینه‌هایی که برای سئو سایت و نگهداری آن باید صرف کنید زیاد و زمان‌بر است. اما در مقابل تعداد مششتری که می‌توانید از این طریق جذب کنید، قابل توجه نیست. پس صبور باشید و تا زمانی که به نتایج اول تا پنجم برسید، سعی کنید با روش‌های جایگزین مثل پیامک تبلیغ کنید.

با هدف قرار دادن مشاغلی که نیاز مبرمی به برق دارند، به تبلیغ موتور برق پرداخته و در انتهای پیامک برای خرید محصول لینک سایت را درج کنید. همچنین از روش‌های اقساطی برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.

تبلیغات محیطی و چاپی ژنراتور برق

با اینکه پخش تراکت، چاپ بنر و اجاره بیلبورد برای تبلیغات محلی هنوز هم کاربرد دارد، اما هزینه بالای آنها برای چاپ یا اجاره و همچنین عدم امکان هدفگیری دقیق مشتریان سبب شده تا رفته‌رفته منسوخ شوند. استفاده از این روش بیشتر برای برندهای بزرگ و معروف مناسب است که با هدف برندینگ آنها را در میادین و مسیرهای پرتردد تبلیغ کنند.

لازمه موفقیت در این روش، تامین حداقلی هدفگیری مشتریان است. مثلا اگر در شهرتان راسته‌ای برای فروشندگان محصولات خاص وجود دارد، با چاپ بنری که حاوی تبلیغ موتور برق همراه با یک پیشنهاد خاص مثل تخفیف یا خرید اقساطی ویژه این مشاغل باشد استفاده کنید.

تبلیغ موتور برق با ثبت فروشگاه روی نقشه

ثبت فروشگاه روی نقشه گوگل، نسان و بلد یکی دیگر از راه‌هایی است که مطابق با نیاز مشتری و بر اساس تعامل وی می‌توانید به تبلیغ محصول بپردازید. کافی است یک پروفایل در نقشه ایجاد کرده و با رعایت نکات زیر روی بهینه‌سازی آن تمرکز کنید:

  • در عنوان کسب و کار حتما سعی کنید از عباراتی مثل «فروشگاه موتور برق، فروشگاه ژنراتور برق یا فروشگاه UPS» همراه با نام برند استفاده کنید تا شانس بیشتر در نمایش بر اساس حوزه کاری داشته باشید.
  • برای پروفایل خود تصاویر با کیفیتی از درون فروشگاه همراه با محصولات درج کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهایی کوتاه که جنبه راهنمای خرید یا معرفی انواع مختلف محصول است درج کنید.
  • اطلاعات تماس مانند آدرس سایت و شماره تماس خود را به درستی وارد کنید.
  • ساعات کاری و ویژگی‌های فروشگاه مثل داشتن پارکینگ، مناسب سازی شده و… را نیز تکمیل کنید.
تبلیغ موتور برق از روی نقشه گوگلتبلیغ موتور برق از روی نقشه گوگل

هنگام جستجو موقعیت‌ها بیشتر بر اساس نزدیکی مشتری به فروشگاه پیشنهاد داده می‌شوند. اما وقتی فروشگاهی دارای امتیاز ستاره‌ای بالا بوده و همچنین مشتریان نظرات زیادی برای وی ارسال کرده باشند نیز شانس موفقیت بیشتری دارد.

با ارسال پیامکی که حاوی آدرس نقشه روی گوگل است پس از هر خرید مشتری از آنها بخواهید برای شما بازخورد ارسال کرده و امتیاز دهند.

تبلیغ ژنراتور برق در دیوارتبلیغ ژنراتور برق در دیوار

درج آگهی در سایت‌ها و نیازمندی‌ها

سایت‌های آگهی مانند دیوار و شیپور یکی دیگر از راه‌های تبلیغ ups و ژنراتور برق محسوب می‌شوند که عموما خریداران کالای دست دوم یا مدل‌های اقتصادی در این پلتفرم‌ها جستجو می‌کنند.

می‌توانید با ثبت فروشگاه خود در این اپلیکیشن و درج آگهی برای محصولات مختلف خود کاربران را برای خرید به فروشگاه دعوت کنید. عمده عیب این روش گم شدن آگهی شما بین ده‌ها آگهی مشابه است.

با قابلیت‌های ویژه کردن آگهی که در قالب نردبان و دیگر سرویس‌ها ارائه می‌شود می‌توانید آگهی خود را متمایز از رقبا کرده و تعداد بازدید بیشتری دریافت کنید.

کاربردهای پنل پیامکی برای تبلیغات موتور برق

پیامک ابزاری عالی برای تبلیغات است که امکان تبلیغات هدفمند را فراهم نموده و از قابلیت ادغام با سایر روش‌ها نیز برخوردار است.

برای تبلیغات پیامکی کافی است از خدمات سامانه پیام کوتاه استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این پنل پیامکی قابلیت‌های متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد که برخی از آنها شامل موارد زیر هستند.

قابلیت ارسال پیامک انبوه با هزینه کم

پنل پیامکی امکان ارسال پیامک‌های انبوه را در سطح کشوری فراهم می‌کند. می‌توانید با ایجاد یک کمپین تبلیغات انبوه که مشاغل خاصی را هدف قرار دهد، به کا کشور پیامک بفرستید.

هزینه این روش تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌ها کمتر است و با توجه به قابلیت هدفگیری که دارد می‌توانید آن را با دیگر ابزارها برای افزایش نرخ تبدیل ادغام کنید.

ارسال پیامک‌های شخصی سازی شده

مشتریان وفادار خود را به لیست دفترچه تلفن اضافه کنید. برای مثال از مشتری بخواهید تا برای دریافت خدمات پس از فروش یا ضمانت محصول شماره خود را در اختیار شما قرار دهد.

با ارسال اس‌ام‌اس از دفترچه تلفن پیامکی از اطلاعات شخصی مشتریان مثل نام یا محصول خریداری شده، برای تبلیغ محصولات مکمل استفاده کنید.

تبلیغات ups و ژنراتور برق با پیامکتبلیغات ups و ژنراتور برق با پیامک

پیامک‌های اطلاع رسانی و تخفیف

نرخ باز شدن بالای ۹۸ درصد پیامک آن را به ابزار خوبی برای پیام‌های اطلاع‌رسانی تبدیل کرده است. در جشنواره‌های تخفیف می‌توانید از این ویژگی برای افزایش فروش استفاده کنید.

اگر سایت دارید می‌توانید با پیامک وضعیت سفارش مشتری را از مراحل خرید تا رسیدن مرسوله اطلاع رسانی کنید.

ارسال پیامک‌های زمان بندی شده

از قابلیت پیامک زمان‌بندی شده برای ارائه خدمات پس از فروش استفاده کنید. برای مثال سرویس‌های تعمیر و نگهداری سالانه را برای مشتری بفرستید.

مطابق با تاریخ خرید مشتری پیامک زمان‌بندی تعیین کرده و از وی بخواهید که برای انجام سرویس اولیه موتور برق خود به فروشگاه شما مراجعه نماید.

افزایش تعامل با مشتریان

استفاده از خط پیامکی اختصاصی امکان تعامل دو طرفه را با مشتری فراهم می‌کند. می‌توانید از این قابلیت برای انجام نظرسنجی از مشتریان یا برگزاری مسابقات پیامکی استفاده کنید.

جمع بندی نهایی

در حالی که روش های آنلاین مانند اینستاگرام، طراحی سایت یا روش‌های سنتی مانند چاپ بنر و بیلبورد می‌توانند مشتریان خاصی را هدفگیری کنند، اما برای تاثیرگذاری این روش‌ها استفاده از یک ابزار مکمل می‌تواند بسیار مفید باشد.

در این بین تبلیغات پیامکی بهترین گزینه است. تبلیغات با پیامک امکان هدف قرار دادن و بهبود فرآیند سفر مشتری فراهم می‌کند. خصوصا اینکه پیامک در کاهش هزینه‌ها، تبلیغات هدفمند و افزایش نرخ تبدیل راهکاری عالی محصوب می‌شود.

اگر تاکنون از این روش تبلیغاتی استفاده نکردید، همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان استار اس ام اس برای تبلیغات پیامکی استفاده کنید.



منبع