۷ روش هوشمند تبلیغ لوازم و ظروف یکبار مصرف +نمونه متن


تبلیغ ظروف یکبار مصرف جزو آن مشاغلی است که بدون تکیه به تبلیغات فروش آن ممکن است کمی دشوار باشد. از مهمانیهای کوچک و بزرگ گرفته تا در رستورانهای بین راهی یا فروشگاههای بیرونبر غذا از این محصول استفاده میکنند.
میتوانید با هدف قرار دادن چنین کسب و کارهایی فروش به تعداد بالا را داشته باشید. اما این کافی نیست و نیازمند تبلیغات برای لوازم یک بار مصرف هستید. تبلیغاتی همچون پنل پیامکی که امکان هدفگیری مخاطبان یک محله یا صنف خاصی از مشاغل را فراهم کنند.
در ادامه این مقاله به بررسی روشهای تبلیغ این محصول پرداخته و با ارائه نمونه متن تبلیغ لوازم یکبار مصرف از طریق پیامک، به شما کمک میکنیم تبلیغات موفقتری داشته باشید.
اهمیت تبلیغات ظروف یکبار مصرف
ظروف یکبار مصرف جزو محصولات پر استفاده در مراسم و مهمانیها هستند؛ اما در عین حال رقابت سنگینی برای فروش این محصول وجود دارد. چه در سطح شهر و چه فضای اینترنت، با انبوهی از فروشگاهها و تبلیغات این محصول مواجه هستیم.
برای اینکه بتوان این محصول را بهتر فروخت باید از تبلیغات هدفمند استفاده کرد. تبلیغاتی که بر اساس رفتار مشتری صورت گرفته و نرخ تبدیل بالایی داشته باشند. حتی زمانی که در بهترین نقطه شهر باشید و محصولاتی دوستدار محیط زیست ارائه کنید، بدون داشتن تبلیغات موفق نخواهید بود.


چالشهای فروش لوازم یکبار مصرف
موانعی که برای فروش ظروف یکبار مصرف وجود دارند عبارتند از:
- رقابت شدید در بازار: فروش ظروف یکبار مصرف در تمامی شهرها به بازاری رقابتی تبدیل شده است؛ بهطوری که به راحتی میتوان چند فروشگاه مختلف را یافت.
- حساسیت مشتریان روی قیمت: مشتریان هنگام خرید لوازم یکبار مصرف به دنبال قیمت رقابتی و ارزان هستند، ترجیح میدهند ابتدا از فروشگاههای مختلف قیمت را پرسوجو کرده و از ارزانترین فروشگاه خرید نمایند.
- عدم آگاهی از وجود فروشگاه: با اینکه شاید یک مشتری روزانه مسیری را طی کند، اما ممکن است از وجود فروشگاه شما مطلع نباشد.
- تغییر رفتار خرید مشتریان: برخی فروشگاهها علاوه بر امکان خرید حضوری، خرید آنلاین را از طریق شبکههای اجتماعی و سایت نیز فراهم کردهاند که با ارائه قیمتهایی رقابتی باعث میشود برخی فروشگاهها با کاهش فروش مواجه شوند.
غلبه به این چالشها نیازمند پیادهسازی استراتژی تبلیغ هستند که با هدف قرار دادن مشتری، با کمترین هزینه کمپینهای خود را اجرا کنید.
بهترین روش تبلیغ لوازم و ظروف یکبار مصرف
در ادامه به بررسی ۷ تا از موثرترین روشهای تبلیغ لوازم یکبار مصرف میپردازیم.


استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان
دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری این اجازه را به شما میدهد تا یک دیتابیس شخصی از مشتریان بالقوه داشته باشید. استفاده از این دستگاهها برای تشویق مشتریان وفادار به خرید دوباره گزینه مناسبی محسوب میشود.
- دستگاه خود را در کنار پیشخوان قرار داده و از مشتری بخواهید شماره موبایل خود را ثبت کند. در عوض تخفیفی برای سفارش وی لحظ کنید.
- از شمارههای جمعآوری شده در ایام خاصی همچون اعیاد و مناسبتها اقدام به ارسال پیامک کنید.
برای مثال فروشگاهی در تهران با استفاده از این ترفند و ارائه ۱۰ درصد تخفیف به مشتریان جدید، توانست با تبلیغات از این طریق ۵۰۰ شماره از مشتریان خود را ذخیره کرده و با ارسال پیامک در ایام خاص، ۲۸ درصد از آنها را به خرید دوباره تشویق کنید.
برای خرید این دستگاه میتوانید به صفحه خرید دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری مراجعه کنید.
درج آگهی در سایتها
سایتهای آگهی آنلاین مانند دیوار و شیپور اولین جایی است که مشتریان به دنبال یافتن فروشگاه ظروف یکبار مصرف در آنها جستجو میکنند. این رسانهها دارای مخاطب میلیونی در هر استان هستند که نرخ تبدیل بالایی در اختیار قرار میدهند.
میتوانید با ثبت آگهی فروش ظرف یکبار مصرف اطلاعات کامل تماس و موقعیت روی نقشه را همراه با تصویر و ویدئو در آگهی خود درج کنید و منتظر باشید مشتریان با شما تماس بگیرند. در نوشتن متن آگهی دقت کنید که:
- عنوان آگهی جذاب بنویسید. برای مثال: «ظروف یکبار مصرف با کیفیت با تحویل فوری در تهران.»
- از تصاویر با کیفیت برای محصول خود استفاده کنید.
یک فروشنده ظروف یکبار مصرف با درج آگهی در دیوار و خرید قابلیت نردبان توانست در مدت یک هفته بیش از ۱۳۰۰ بازدید دریافت کند. وی با ارائه تخفیف ۱۰ درصدی توانست ۳۰۰ تماس دریافت کند که از این طریق ۵۰ نفر از آنها تبدیل به مشتری شدند.


تبلیغات پیامکی ظروف یکبار مصرف
پیامک کاربردیترین و بهترین روش تبلیغ ظروف یکبار مصرف و هر محصول دیگری است. در این روش بدون واسطه و مستقیم با مشتریان در ارتباط هستید که میتوانید با استفاده از متن مناسب، به معرفی محصولات و خدماتتان بپردازید.
قابلیتهایی مثل ارسال منطقهای، ارسال زماندار یا ارسال از طریق دفترچه تلفن در ارسال پیامک تبلیغاتی، کمک میکند تا تبلیغات هدفمند داشته باشید. در طراحی کمپین تبلیغات پیامکی دقت کنید که:
- متن پیامک خود را کوتاه، جذاب و واضح نوشته و از یک CTA مناسب برای دعوت به اقدام مشتری استفاده کنید.
- از پیشنهادات ویژه و تخفیف برای اثرگذاری بیشتر استفاده کنید. همچنین با تعیین محدودیت در زمان برخورداری، کاری کنید که مشتری با فوریت اقدام به خرید کند.
- پیامک خود را در زمان مناسبی ارسال کنید. برای مثال صبحها ساعت ۹ تا ۱۱ یا بعدازظهرها ساعت ۱۴ تا ۱۷ بهترین زمان است.
فروشگاهی در شیراز با ارسال ۲۰۰۰ پیامک تبلیغاتی در جشن نیمه شعبان که بر اساس منطقه خاص و افرادی با سنین ۳۷ تا ۶۰ سال هدفگیری کرده بود موفق شد فروش خود را در این روز ۳ برابر کند.
نمونه متن تبلیغ ظروف یکبار مصرف
به مناسبت نیمه شعبان، همین امروز برای خریدهای بالای یک میلیون تومان ظروف یکبار مصرف فراز از تخفیف ۱۰ درصد برخوردار شوید. اطلاعات بیشتر: [شماره تماس یا آدرس فروشگاه]
رستوراندار گرامی؛ ظروف یکبار مصرف مقاوم را همین حالا با تخفیف ۱۵ درصد از فروشگاه فراز خریداری کنید. [آدرس سایت]
برای جشن تولد آمادهاید؟ ۳۰ درصد تخفیف مختص تولد شما برای ظروف یکبار مصرف فراز. اطلاعات بیشتر: [شماره تماس]
با خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان ظروف یکبار مصرف فراز، ۲۰ درصد تخفیف ویژه با ارسال رایگان دریافت کنید. خرید از : [آدرس سایت]
هم محلی عزیز؛ با سفارش لوازم یکبار مصرف فراز تا همین فردا، از تخفیف ۳۰ درصد برخوردار شوید. اطلاعات بیشتر: [آدرس فروشگاه و شماره تماس]
برای متنهای بیشتر کافی است به صفحه نمونه متن تبلیغات پیامکی در سایت استار اس ام اس مراجعه کرده و بر اساس حرفه خود جستجو کنید.


سئو و طراحی سایت فروش ظروف
یکی دیگر از جاهایی که مشتریان زیادی را روانه شما خواهد کرد گوگل و موتورهای جستجو هستند. جستجو در اینترنت برای یافتن فروشگاه ظروف یکبار مصرف جزو اولین کارهایی است که مشتریان انجام میدهند.
در نتیجه با داشتن یک سایت جدای از اینکه میتوانید اعتبار بیشتری کسب کنید، به بازاری فوقالعاده از مشتریان برای خرید دسترسی خواهید داشت که میتواند شامل همه شهرهای ایران باشد.
در پیادهسازی سایت به نکات زیر توجه کنید:
- سعی کنید وبسایت خود را به صورت فروشگاهی طراحی کنید تا مشتری جدای از امکان خرید آنلاین، در قالب یک کاتالوگ بتواند تمامی محصولات را همراه با قیمت مشاهده کند.
- برای افزایش شانس فروش از طریق سایت، میتوانید قیمت خود را نسبت به فروشگاههای محلی ارزانتر درج کنید یا اینکه از ارائه کد تخفیف برای خرید اول یا ارسال رایگان سفارش مشتری را جذب کنید.
سایت خود را روی کلمات کلیدی مثل «خرید ظروف یکبار مصرف در [نام شهر]» سئو کنید. برای اینکه بتوانید از شهرهای دیگر نیز سفارش دریافت کنید، روی کلمات دیگری همچون «ظرفو یکبار مصرف ارزان» کار کنید تا سایت شما بهینه شود.
هرچه سایت شما بهینه باشد رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب میکنید. افرادی که قصد برگزاری مراسم داشته باشند، برای سفارش به تعداد بالا مطمئنا روزها قبل اقدام به خرید از شما خواهند کرد.
تولید محتوا در شبکههای اجتماعی
تبلیغ ظروف یکبار مصرف با استفاده از محتوای بصری و چند رسانهای یکی دیگر از موثرترین راهکارهای تبلیغ است. امروزه افراد زیادی در اینستاگرام و تلگرام حضور دارند که میتوانید از این بسترها برای توزیع محتوای تبلیغاتی استفاده کنید.
محتوای شما وقتی جذاب باشد و از یک سناریو موثر استفاده کنید، میتواند روی افزایش تعداد دنبال کننده موثر باشد. برای این منظور به چند نکته زیر توجه کنید:
- ویدئوهایی کوتاه و خلاقانه از محصولات خود ایجاد کنید. مثلا میتوانید با داستانسرایی از احساسی که محصولات مختلف شما در مهمانیهای دارند، کاربران را جذب کنید.
- با استفاده از استوری مشتریان را از تخفیفهای روزمره خود مطلع کنید.
- با افراد محلی که صفحهای با تعداد دنبالکننده بالا دارند وارد همکاری شده و با تبلیغ سعی کنید افراد محلی را جذب کنید.
یک فروشگاه اینستاگرامی ظروف یکبار مصرف توانست با تولید محتوای خلاقانه و شخصیت دادن به محصولات خود در مدت یکسال بیش از ۲۰ هزار دنبال کننده جذب کند که بهطور کلی ۲۰ درصد نرخ تبدیل از این طریق دریافت میکند.
افزودن موقعیت فروشگاه ظروف روی نقشه
یکی دیگر از روشهای جستجوی مشتریان برای فروشگاه ظرف یکبار مصرف نقشههای آنلاین مثل گوگل، نشان و بلد است. وقتی کاربری خود به دنبال محصول است، به سادگی میتوان وی را تبدیل به مشتری کرد. چرا که با خواست خود آمده است.
بنابراین با ثبت آدرس فروشگاه لوازم یکبار مصرف روی نقشه کاری کنید تا آنها راحتتر شما را پیدا کنند. مخصوصا اینکه وقتی از یک فرد محلی بپرسید، حضور ذهن ندارد که در کجا میتوان چنین فروشگاهی یافت. در استفاده از این روش به نکات زیر دقت کنید:


- اطلاعات کاملی را در پروفایل نقشه خود ثبت کنید. شامل شماره تماس، ساعات کاری، آدرس سایت و…
- از تصاویر و ویدئوها با کیفیت برای درج روی نقشه استفاده کنید.
- در عنوان فروشگاه خود سعی کنید از عباراتی مثل «ظروف یکبار مصرف» همراه با نام برند استفاده کنید.
- از مشتریان بخواهید با ثبت نظر روی نقشه گوگل به شما بازخورد داده و در خرید بعدی تخفیف دریافت کنند. برای این منظور میتوانید از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری استفاده کنید.
فروشگاهی در مشهد مدعی شده که با ثبت موقعیت روی نقشه گوگل، در مدت یکسال موفق شده ۵۰ نظر از مشتریان دریافت کند. وی روزانه چیزی حدود ۵ مشتری از این طریق دریافت میکند.
بنابراین روی بهینهسازی پروفایل خود تمرکز ویژه داشته باشید. کامل بودن آن و همچنین ارسال بازخورد مرتب توسط مشتریان شانس نمایش فروشگاه شما را در نتایج بالاتر افزایش میدهد.
تبلیغات چاپی و محیطی
تبلیغات چاپی و محیطی یکی دیگر از روشهای تبلیغ ظروف یکبار مصرف است. اما در این روش استفاده از چاپ بنرهای تبلیغاتی در کنار فروشگاه توصیه میشود.
شما برای تبلیغ چاپی محیط مناسبتری در اختیار دارید که همان ظروف یکبار مصرف خودتان است. میتوانید با ارائه سفارش اختصاصی به تولید کنندگان لوازم یکبار مصرف از آنها بخواهید که نام برند و شماره تماس شما را روی تمامی ظروف چاپ کنند.
این روش بالاترین نرخ تبدیل را برای شما فراهم میکند. کسانی که در مراسم و مهمانیها کیفیت خوبی از محصول شما ببینند، شماره شما را یادداشت خواهند کرد. ولی بیایید بازی را کمی جذابتر کنیم.
با چاپ کد QR مشتری را درگیر کنید. مثلا با چاپ این کد روی لیوان یکبار مصرف بخواهید که فرد آن را اسکن کرده و یک کوپن تخفیف برای خرید از فروشگاهتان دریافت کند.


پنل پیامکی؛ بهترین راه تبلیغ ظروف یکبار مصرف
از میان روشهای مختلف معرفی شده برای تبلیغات ظروف یکبار مصرف، استفاده از پنل پیامکی ارزانترین و مقرون بهصرفهترین گزینه است که با استفاده از آن میتوانید:
- با ارسال پیامک منطقه ای دسترسی ساده و سریعی به مشتریان محلی داشته باشید.
- با دفترچه تلفن پیامکی به لیستی از شماره موبایل مشتریان وفادار خود پیامک بفرستید.
- کمپینهای فصلی مانند نوروز و اعیاد خاص طراحی کنید و با ارسال پیامک هدفمند و شخصی سازی شده به تبلیغ محصول بپردازید.
مزایای پیامک برای تبلیغات لوازم یکبار مصرف
- نرخ باز شدن بالای ۹۸ درصد: پیامکهایی که در زمان مناسب ارسال شوند، در کمتر از ۳ دقیقه بررسی میشوند.
- کمترین هزینه تبلیغات: نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی که نیازمند تولید محتوا، صرف هزینه برای انجام خدمات یا اجاره تبلیغ هستند هزینه ناچیزی دارد.
- قابلیت هدفگیری مخاطب: سناریوهای بسیار متنوعی برای هدفگیری مخاطبان فراهم میکند. از ارسال پیامک به مشاغل خاص گرفته تا ارسال محدوده خاص و بر اساس بانک شماره موبایل اختصاصی.
- امکان بررسی نتایج کمپینها: بر اساس تعداد پیامک ارسال شده و نرخ تحویل، میتوانید تعداد تماس و خرید را بررسی کرده و نرخ تبدیل را محاسبه کنید.
توصیه میشود با ترکیب پیامک با سایر روشها مثل درج آدرس سایت یا صفحه اجتماعی از یک ابزار کوتاه کننده لینک استفاده کنید. این ابزار امکان بررسی دقیقتر آمار از تعداد ورودیها و همچنین رفتار مشتریان ارائه میدهد.
راهنمای خرید پنل پیامکی
برای انتخاب بهترین پنل پیامکی میتوانید از خدمات سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این سامانه پیامکی که امکان ارسال پیامک را با ابزار مختلف فراهم میکند، بیش از ۱۰ سال است در ایران فعالیت دارد.


با ثبتنام در یکی از طرحهای فوق نام کاربری و رمز ورود به سامانه از طریق پیامک برای شما ارسال میشود. هر کجا که باشید میتوانید با کمک این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات مختلف سامانه برای ارسال پیامک استفاده کنید.
قابلیتهایی که دارای اتوماسیون خودکار نیز میباشند. مثلا برای مشتریانی که میدانید در مراسمات خاصی اقدام به خرید میکنند، دفترچه تلفن مجزایی تهیه کنید و پیش از رسیدن موعد مورد نظر پیامک زمانبندی شده برای ارسال تنظیم کنید.
جمع بندی نهایی
بازاریابی فروش و تبلیغ ظروف یکبار مصرف نیازمند استفاده از روشهای متنوع تبلیغاتی است. روشهایی که بتوان مشتریان هدف را شناسایی کرده و بر اساس رفتار آنها اقدام به تبلیغ کرد.
صرفا تمرکز روی روش خاص مثل تبلیغات سنتی چاپ و اجاره بیلبورد مناسب نیست. بلکه باید به صورت ترکیبی از هر روش استفاده کرده و مطابق با رفتار مشتریان در همان کانال مربوطه، محصولا خود را تبلیغ کرد.
در این بین تبلیغات پیامکی به این دلیل که ابزاری در دسترس هستند، امکان مانور زیادی را برای تبلیغات هدفمند میدهند. همچنین این اجازه را خواهند داد تا روشهای تبلیغ آنلاین را با آن ترکیب کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و شروغ تبلیغات پیامکی برای ظرف یکبار مصرف همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید. کارشناسان استار اس ام اس آماده راهنمایی شما در خصوص استفاده کاربردی از پیامک برای تبلیغات هستند.