بهترین روش تبلیغ پرستاری در منزل و متن تبلیغات خدمات پرستاری


خدمات پرستاری در منزل در دنیای پرتلاطم امروزی به انری ضروری برای بسیاری خانوادهها تبدیل شده است. اگر از ارائه دهندگان این خدمات هستید، بدون داشتن اشتراتژی تبلیغ پرستاری در منزل نمیتوانید انتظار جذب مشتری بیشتری را داشته باشید.
با اینکه روش های متنوعی برای تبلیغات خدمات پرستاری در خانه وجود دارد، اما در این میان تبلیغات پیامکی با کمترین هزینه و هدفگیری مخاطبان از بیشتری نرخ تبدیل برخوردار است.
در ادامه این مقاله با بررسی ۹ روش متنوع تبلیغات خدمات نگهداری از سالمند، بیمار و نوزاد به شما کمک میکنیم تا استفاده هوشمندانهتری از هر روش داشته باشید.
اهمیت تبلیغات خدمات پرستاری
امروزه با چالشهای زندگی روزمره، بسیاری افراد نیازمند خدمات مراقبت از بیمار یا سالمند هستند. آنها به دلیل نوع شغل و فعالیتشان قادر به مراقبت از عزیزانشان نبوده و نیاز دارند که از فرد متخصص برای این کار کمک بگیرند.
از طرفی دیگر با توجه به شرایط موجود در کشور، بسیاری افراد با گراندن دورههای مراقبت از بیمار و سالمند، به ارائه چنین خدماتی روی آوردهاند که با بازاری رقابتی مواجه هستیم.
از اینرو تبلیغ پرستاری و مراقبت از بیمار در منزل تاثیر بهسزایی در دیده شدن و جذب مشتریان بیشتر دارد. در ادامه به معرفی چالشهای پیشرو و سپس بهترین روشهای تبلیغات خدمات پرستاری در خانه میپردازیم.
چالشهای معرفی خدمات پرستاری در منزل
شرکتهایی که در زمینه نگهداری از سالمند یا خدمات پرستاری فعالیت دارند، برای یافتن مشتری با چالشهایی مواجه هستند که دلیل استفاده از تبلیغات هستند.


- عدم شناخت دقیق مخاطبان:
وقتی شناخت دقیقی از نوع مشتریان مانند سن، جنسیت، وضعیت سلامتی، محل زندگی یا مشکلات دیگر آنها نداشته باشید، زمان و هزینهای که صرف تبلیغات میکنید هدر میرود.
برای طراحی کمپین موفق تبلیغ خدمات پرستاری در منزل، ضروری است که قبل از هر چیزی شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشید و سپس با کانال مناسبی به تبلیغ هدفمند بپردازید.
- مشخص نبودن هدف تبلیغات:
گاهی اوقات اصلا هدف تبلیغ را مشخص نمیکنید. آیا هدفتان جذب مشتری جدید است یا اینکه میخواهید روی شناخته شدن برندتان تمرکز کنید؟
هر یک از راهکارهای تبلیغاتی و سناریویی که در اجرای آنها دارید، برای تمرکز روی اهداف خاصی از تبلیغ موفق هستند. بنابراین باید تعیین کنید که هدف از تبلیغ چیست و سپس با سناریو و کانال مناسب آن را اجرا کنید.
- عدم ایجاد مزیت رقابتی:
در بازار رقابتی امروزی که گروههای مختلفی در حال ارائه خدمات پرستاری هستند و از طرفی دیگر بسیاری افراد این خدمات را به صورت شخصی ارائه میکنند، داشتن مزیت رقابتی مزیت محسوب میشود.
برای اینکه مشتریان را بهتر جذب کنید لازم است تا مزیت رقابتی خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید. مانند سابقه فعالیت، استفاده از کادر مجرب آقا و خانم، انتشار نظرات مشتریان قبلی و… که میتواند روی افزایش اعتماد مشتری موثر باشد.
بهترین روش تبلیغ پرستاری در منزل
با اینکه تنوع بالایی از روشهای تبلیغ پرستاری وجود دارد، ما در اینجا به معرفی ۹ تا از رایجترین آنها میپردازیم. روشهایی که میتواند در کوتاه مدت تا بلند مدت با بودجههای متفاوت نتیجه دهد.
۱. طراحی و سئو سایت خدمات پرستاری
اولین چیزی که افراد برای دریافت خدمات پرستاری در منزل انجام میدهند، جستجو در اینترنت است. چه شما یک فرد باشید که به صورت شخصی خدمات مراقبت از بیمار ارائه کنید و چه یک شرکت، داشتن سایت کمک زیادی در یافتن مشتری دارد.
میتوانید با طراحی یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو، برای خدمات مختلفی مثل مراقبت از بیمار، مراقبت از سالمند، نگهداری از کودک و… صفحات مجزایی بسازید. مزایای رقابتی خود را همراه با خدماتی که ارائه خواهید داد بهصورت گرافیکی و با ظاهر مناسب شرح دهید.


افراد با جستجوی عباراتی مثل «مراقبت از بیمار، پرستار سالمند، مراقبت از کودک در خانه» سایت شما را یافته و میتوانند از طریق راههای ارتباطی جهت دریافت خدمات اقدام کنند.
تبلیغ به این شیوه هزینههای خاص خود را دارد. ولی تنها عیب آن طولانی بودن فرآیند سئو برای موتورهای جستجو است تا در عبارت کلیدی و مهم دیده شوید. با قرار گرفتن در نتایج بالا، مطمئنا به استخدام نیروی پرستار جدید نیاز پیدا میکنید.
۲. تبلیغات پیامکی پرستاری در خانه
بسیاری از مخاطبان شما افراد پابهسن هستند که نیازمند خدمات مراقبت از پدر یا مادر خود هستند. این افراد عموما شاید میانه خوبی با اینترنت و شبکههای اجتماعی نداشته باشند. به همین دلیل پیامک میتواند یکی از بهترین روش تبلیغ خدمات پرستاری در خانه باشد.
پیامک بر خلاف سایر روشها، امکانات بسیار خوبی برای تبلیغات هدفمند ارائه میدهد که مناسب کار شماست. برای مثال میتوانید با قابلیت ارسال پیامک منطقهای به روشهای زیر، مخاطبان یک محله خاص را برای انجام خدمات پرستاری در منزل هدف قرار دهید:
- ارسال از طریق بانک شماره موبایل کشوری.
- ارسال بر اساس رنج کد پستی محلههای خاص.
- ارسال از طریق انتخاب موقعیت از روی نقشه.
- ارسال پیامک زنده از طریق دکل ایرانسل و همراه اول.
جهت هدفمندی بهتر تبلیغات، میتوان در تمام سناریوهای بالا رده سنی خاصی مثل افراد ۴۰ تا ۷۰ سال را انتخاب کرده و همچنین بر اساس جنسیت آنها تبلیغ با متن متفاوت ارسال کرد.
در تبلیغات پیامکی حتما متن خود را بر اساس سناریوهای مختلف شخصیسازی کرده و برای افراد مشخصی ارسال کنید تا نرخ تبدیل بهتری دریافت کنید.
این روش تبلیغاتی کمترین هزینه را نسبت به سایر روشها دارد. از طرف دیگر از قابلیت ادغام برخوردار است که میتوانید برای افزایش اثرگذاری سایر روشها استفاده کنید.
با درج آدرس سایت یا صفحه اجتماعی در متن پیامک، علاوه بر اینکه اعتماد کاربران را افزایش میدهید، این امکان فراهم است تا با ارسال متنی مثل «مشاهده نظرات رضایت مشتریان»، آنها را به سایت یا صفحه اینستاگرام خود ارجاع دهید.
۳. تبلیغ خدمات پرستاری با کمک سایتها
یکی دیگر از روشهای تبلیغات پرستاری در خانه استفاده از سایتهای واسط است. برای این منظور میتوانید از دو سناریو زیر استفاده کنید:
- تبلیغات در سایتهای آگهی مانند دیوار:
با درج آگهی در دیوار نیز میتوانید خدمات مراقبت از کودک در منزل یا سالمند را معرفی کنید. از تصویر مناسب، توضیحات کافی در متن آگهی استفاده کرده و همچنین اطلاعات تماس خود را همراه با لوکیشن کسبوکار روی نقشه درج کنید.
برای افزایش بازدید آگهی از خدماتی همچون نردبان کردن استفاده کنید تا در دستهبندی مرتبط و جستجوهای کاربران آگهی شما با اولویت بالاتر نمایش داده شود.


- همکاری با سایتهای ارائه خدمات پرستاری:
سایتهایی هم که در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارند میتوانند برای زمانی که قادر به یافتن مشتری نیستید مناسب باشند. با عضویت و احراز هویت در این سایتها میتوانید درر جستجوی خدمات پرستاری ظاهر شوید.
یک صفحه پروفایل برای معرفی خود، تواناییها و شخصیت کلی در اختیار خواهید داشت که مشتریان نیز میتوانند توانایی و نظرات مشتریان قبلی را مشاهده کنند.
البته بیشتر این سایتها بر اساس استخدام نیرو فعالیت دارند که با اعزام پرستار به محل، در قالب سفارش فعالیت کرده و درصدی از هزینه را بابت تامین مشتری دریافت میکنند.
۴. تبلیغات کلیکی و بنری در سایتها
اگر سایت داشته باشید، تبلیغات کلیکی و بنری نیز یکی دیگر از موثرترین روشهای تبلیغ خدمات پرستاری از سالمند محسوب میشوند.
در این دو نوع تبلیغ امکان هدفگذاری مخاطبان بر اساس جستجو، علایق و فعالیتی که در اینترنت دارند قابل انجام است. دو راهکار مرسوم عبارتند از:
- تبلیغات کلیکی گوگل:
همانطور که گفتم جستجو در گوگل اولین موردی است که برای خدمات پرستاری انجام میگیرد. اگر هنوز سایت شما بهینه نشده و در ابتدای مسیر هستید، میتوانید از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.
با این کار سایت شما بالاتر از نتایج جستجو و حتی رقبا قرار میگیرد که میتوانید مشتریان بالقوهای که عبارات هدف را جستجو میکنند جذب کنید.
- تبلیغات بنری آژانسهای تبلیغاتی:
نوع دیگر تبلیغات در سایتهای مرتبط پزشکی همچون مجلههای آنلاین یا اطلاعات دارویی است که بر اساس سابقه بازدید کاربران از سایتهای مختلف صورت میگیرد.
در این حالت نیز تبلیغ شما توسط آژانسها به صورت بنری در سایتهای مرتبط نشان داده میشود که میتوانند مشتریان بالقوه شما باشند.


۵. استفاده از گوگل مپ برای معرفی خدمات پرستاری
اگر به دنبال تبلیغ رایگان خدمات پرستاری در منزل هستید، درج موقعیت روی نقشههای آنلاین مثل گوگل، نشان و بلد یکی دیگر از روشهای موثر است.
در این روش افرادی که به دنبال جستجوی «خدمات پرستاری در خانه» هستند، میتوانند شما را روی نقشه یافته و برای اطلاع از قیمت و شرایط با شما در ارتباط باشند. مشتری بر اساس خواسته خود شما را پیدا میکند که نرخ تبدیل بالایی هم دارد.
جدای از موقعیت مکانی خود میتوانید اطلاعات دیگری مانند شماره تماس، تصویر و ویدئو از محیط کار، ساعات کاری را درج کنید. همچنین دیگران امکان درج نظر و دادن امتیاز ستارهای را به شما دارند که میتواند روی افزایش نرخ تبدیل و نمایش موثر باشد.
میتوان با ارسال پیامک حاوی لینک موقعیت روی گوگل، از مشتریان خواست تا بازخورد خود را نسبت به ارائه خدمات پرستاری در قالب نظر ارسال کنند تا مشتریان جدید نیز با اعتماد بیشتری به شما مراجعه نمایند.
۶. بازاریابی دهان به دهان
توصیه توسط مشتریان راضی یکی از بهترین و موثرترین روش تبلیغات خدمات نگهداری از سالمند است. از مشتریان خود بخواهید که در صورت رضایت از خدماتتان، شما را به دوستان یا سایر فامیلها که دارای سالمند، بیمار یا کودک خردسال هستند معرفی کنند.


۷. پخش تراکت پرستاری در منزل
پخش تراکت و کارت ویزیت یکی دیگر از راههای تبلیغ خدمات پرستاری در منزل است. با این روش میتوانید مشتریان محلی را جذب کنید. برای موفقیت لازم است که تراکت شما دارای طراحی جذابی باشد.
از تصویر و آیکون خلاقانه، فونت خوب و رنگبندی آرامبخش مانند آبی استفاده کنید. متن تبلیغ نیز باید به خوبی روی مشتری تاثیرگذار باشد.
برای افزایش نرخ تبدیل میتوانید یک کلیدواژه مانند ارسال عدد «۳» به شماره پیامکی 3000XXX را درج کنید. از مشتری بخواهید که برای استعلام قیمت خدمات یا دریافت تخفیف این کد را ارسال کند. این ترفند برای افزایش نرخ تبدیل و شناخت مشتریان بالقوه موثر است. همچنین بهصورت خودکار این افراد را میتوان به گروه دلخواهی در دفترچه تلفن سامانه پیامکی اضافه کرد.
۸. تبلیغ پرستاری در خانه با شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی یکی دیگر از راههای تبلیغ پرستاری هستند. با تولید محتوای خلاقانه در اینستاگرام، تیکتاک یا تلگرام میتوانید خدمات پرستاری از کودک یا سالمند را معرفی کنید.
الگوریتم این رسانهها به دیده شدن پست شما کمک میکند. افرادی که روی هشتگهایی مثل «#پرستار #سالمند #خدمات_پرستاری» کلیک کرده باشند، محتوای شما را خواهند دید.
بهتر است از مراحل نگهداری و رسیدگی به آنها ویدئوهایی تهیه کنید. محتوایی که زندگی روزمره آنها را نشان داده و خیال مشتری را آسوده کنید که به خوبی از عزیزان آنها مراقبت خواهید کرد.
برای افزایش دنبالکننده میتوانید با صفحات مکمل مثل مجلههای پزشکی وارد همکاری شوید تا در قالب استوری، پست و ریلزهای خلاقانه خدمات شما را معرفی نمایند.
۹. درج آگهی نیازمندی در روزنامهها
یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغات خدمات پرستاری در خانه تبلیغات در روزنامه نیازمندی است. بسیاری از افراد علاقه دارند که در طول روز آگهیهای درون روزنامه را بررسی کنند.
هرچند که این روش به لطف ابزارهای آنلاین دیگر کمتر مورد توجه قرار میگیرد، اما در جذب مشتریان محلی میتواند موثر باشد.


چرا پیامک بهترین روش تبلیغ خدمات پرستاری است؟
از میان روشهای معرفی شده، تبلیغات پیامکی پرستاری یکی از بهترین گزینههاست. دلایل آن نیز عبارتند از:
- دسترسی سریع و مستقیم به مخاطب که هیچ واسطهای در میان نبوده و نیازمند تجهیزات خاص یا اینترنت نیست.
- هدفمندی بالای تبلیغات که میتوانید پیامکها را بر اساس سن، محله خاص و جنسیت باا متن دلخواه ارسال کنید.
- هزینه بسیار پایین در مقایسه با روشهای دیگر مثل سئو سایت یا شبکههای اجتماعی که مستلزم صرف زمان زیادی هم نیست.
- نرخ خواندن و تبدیل بالا که با توجه به هدفمندی تبلیغ در کنار ارائه پیشنهادات ویژه و استفاده از CTA خوب میتوان تعامل را افزایش داد.
روش تبلیغ | هزینه | زمان اجرا | نرخ تبدیل | بازدهی |
---|---|---|---|---|
طراحی سایت | زیاد | طولانی | بالا | متوسط |
پیامک | کم | سریع | بسیار بالا | زیاد |
پلتفرمها | متوسط | طولانی | متوسط | متوسط |
کلیکی(PPC) | متوسط تا زیاد | طولانی | متوسط | کم |
نقشه | رایگان | طولانی | متوسط | متوسط |
دهانبهدهان(C2C) | رایگان | متوسط | کم | کم |
تراکت | متوسط | متوسط | کم تا متوسط | متوسط |
سوشال مدیا | زیاد | طولانی | متوسط تا بالا | زیاد |
روزنامه | متوسط | متوسط | کم تا متوسط | متوسط |
مزایای پیامک برای تبلیغ پرستاری در خانه
- قابلیت شخصی سازی:
با اشاره به نام مخاطب یا ذکر نیازهای وی، میتوانید تاثیر بیشتری روی افزایش نرخ تبدیل بگذارید.
در کوتاهترین زمان میتوانید به هزاران نفر تبلیغ خود را بفرستید. در حالی که در سایر روشها مشتری باید بر اساس نیاز شما را یافته یا محدود به پیشنهاد الگوریتمها هستید.
با استفاده از گزارشات ارسال و تلفیق پیامک با ابزارهایی مانند کوتاه کننده لینک، میتوانید نتایج هر کمپین را بر اساس نرخ باز شدن و نرخ کلیکها بررسی کنید.
با ارائه پیشنهادات خاصی مانند تخفیف یا دریافت رایگان یک سرویس خاص برای مدت زمان محدودی میتوانید مشتری را ترغیب کنید که سفارش خود را سریعتر ثبت کند.
راهنمای طراحی کمپین تبلیغات پیامکی
برای تبلیغ پرستاری با پیامک به ترتیب زیر عمل کنید:
- مخاطب هدف خود را مشخص کنید:
با استفاده از دادههای اختصاصی، بانک شماره موبایل سامانه پیامکی یا استفاده از قابلیتهای ارسال منطقهای مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
برای جمعآوری بانک شماره موبایل اختصاصی میتوانید در سایت خود از فرمهای نظرسنجی یا اطلاع از خدمات استفاده کنید. اگر هم سایت ندارید از ابزارهای ساخت لندینگ پیج یا فرمهایی آنلاین مثل گوگل داکز برای جمعآوری نظرسنجی استفاده کنید.
- زمانبندی مناسبی برای ارسال درنظر بگیرید:
با توجه به اینکه افراد نیازمند خدمات پرستاری از کودک یا سالمند عموما بهدلیل دغدغه شغلی نیازمند این خدمات هستند، زمان ارسال پیامک را به عصرها موکول کنید که فرصت بررسی داشته باشند.
- از ابزارهای حرفهای استفاده کنید:
برای تبلیغات پیامکی از ابزاری استفاده کنید که امکانات حرفهای در اختیارتان بگذارد. یکی از بهترین سامانههای پیامکی سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com است که بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد.
در این پنل پیامکی دسترسی کاملی به باانک شماره موبایل مشتریان بر اساس مشاغل دارید. همچنین قابلیتهای پیشرفتهای برای ارسال پیامک منطقهای تعبیه شده است که در جایجای این مقاله به آنها اشاره کردم.


میتوانید با انتخاب یکی از بستههای ارسال پیامک تبلیغات فرآیند ثبتنام را تکمیل کنید. با استفاده از نام کاربری و رمز دریافتی از طریق پیامک در هر جایی که دسترسی به اینترنت دارید، وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات مختلف برای ارسال پیامک اطلاع رسانی یا تبلیغاتی استفاده کنید.
برای مثال میتوانید از پیامکهای زماندار برای اطلاع مشتری از سررسید پرداخت هزینه خدمات یا پیامکهای یادآور برای سررسید اقساط استفاده کنید.


برای آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید. کارشناسان پشتیبانی استار اس ام اس آماده ارائه راهنمایی برای استفاده هدفمند از تبلیغات پیامکی برای خدمات پرستاری هستند.
جمع بندی نهایی
تبلیغ خدمات پرستاری مثل هر حرفه دیگری نیازمند استفاده از روشهای موثر برای بازاریابی هدفمند است. صرفا با اتکا به یک روش تبلیغاتی نمیتوان بازدهی خوبی دریافت کرد.
در حالی که روشهای مختلفی مثل سئو سایت، شبکههای اجتماعی و جستجو روی نقشه یا پلتفرمهای آنلاین نرخ تبدیل بالایی دارند، اما نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی برای رسیدن به این نرخ تبدیل هستند.
در حالی که پیامک ابزاری برای تبلیغات گسترده و سریع است که با کمترین هزینه میتوانید تبلیغات خود را با ارتباط مستقیم به مشتری ارسال کنید. همچنین قابلیت ادغام آن با روشهای دیگر کمک میکند تا تاثیرگذاری بالاتری دریافت کنید.
همین حالا با مراجعه به سایت استار اس ام اس یکی از بستههای پیامکی را انتخاب کرده و با دریافت شارژ پیامک هدیه، تبلیغات خود را شروع کنید.