اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش‌های تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ


راهنمای مطالعه

فریلنسرها امروزه قلب تپنده کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهند. تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ یا تولید محتوا در سایت‌ها، وقتی به شکل درست و هدفمند انجام گیرد، هم می‌تواند نیاز کارفرمایان را برطرف سازد و هم درآمد شما را افزایش دهد.

خوشبختانه وجود ابزارهای دیجیتال امروزی به لطف اینترنت، زمینه‌ساز تنوع در روش‌های تبلیغ هدفمند نیز شده است. برای مثال تبلیغات پیامکی که می‌توان بدون واسطه با مشتری در ارتباط بود و سایر روش‌های تبلیغی را نیز با آن ادغام نمود.

اهمیت تبلیغات برای خدمات ترجمه و تایپ

انجام خدمات تایپ و ترجمه یکی از روش‌های داشتن درآمد اینترنتی است. دانشجویان یا کسانی که به‌دنبال کار نیمه وقت هستند، به انجام کارهای خدماتی مانند این روی می‌آورند.

با توجه به تعدد نیروی کار در این زمینه، خصوصا برای خدمات تایپ؛ تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند متناسب با زمانی که برای این کار می‌گذارند پروژه کافی دریافت کنند.

باید از کانال‌های تبلیغی مختلف استفاده کرده تا مشتریان را جذب کرد. هزینه تبلیغات در دنیای امروزی نیز بالاست. پس باید روی روش هایی تمرکز کرد که امکان هدفگذاری در تبلیغ را داشته باشند. در ادامه به معرفی چند مورد از این راهکارها خواهیم پرداخت.

روش‌های تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ با بازدهی بالا

برای تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که هریک مزایا و معایب خود را دارند. اما مسئله مهم استفاده ترکیبی از روش‌های مختلف است؛ چرا که هر گروه از مشتریان را می‌توان در یک کانال تبلیغی خاصی جذب کرد.

تبلیغات چاپی تایپ و ترجمهتبلیغات چاپی تایپ و ترجمه

۱. تبلیغات سنتی چاپی

یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ در محیط‌های محلی است که می‌توانید با تبلیغات چاپی مثل چاپ بنر و بیلبورد انجام دهید. این روش برای کسانی که تمرکز روی پروژه‌های دانشجویی گذاشته باشند عالی است.

در تبلیغات محلی می‌توانید نسبت به نزدیکی مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها و مدارس با استفاده از این راهکار بهترین بازدهی را دریافت کنید. شرط موفقیت این روش، قرار دادن بنر و بیلبورد در مکان‌های پرتردد مانند میادین اصلی یا ورودی‌های منتهی به مراکز آموزشی است.

نرخ تبدیل این روش با رعایت نکات زیر بالا خواهد بود:

  • تبلیغ خود را حتما در نزدیکی محل درج کنید.
  • از فونت و طراحی مناسبی برخوردار باشد که نگاه مخاطب را جذب کند.
  • برای افزایش نرخ تبدیل متنی برای تخفیف در نظر بگیرید. مانند تایپ یا ترجمه ۲ صفحه رایگان.

با اینکه این روش برای جذب مشتریان محلی عالی است، اما در مقایسه با پیامک هزینه‌های اجاره بیلبورد از شهرداری یا مراکز مربوطه بالاست. پخش تراکت نیز جدا از هزینه، از نظر محیط زیستی مناسب نیست و خیلی‌ها ممکن است آنها را بدون خواندن دور بیندازند.

۲. درج آگهی در سایت‌ها

سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور برای درج آگهی خدماتی ایده‌آل هستند. امروزه بسیاری افراد اولین چیزی که برای خدمات تایپ و ترجمه جستجو می‌کنند در دیوار است. کافی است یک آگهی در این سایت‌ها درج کنید.

برای جذب مشتری بیشتر از این روش، لازم است که به نکات زیر توجه کنید:

  • حتما از عنوان مناسبی برای آگهی خود استفاده کنید.
  • سعی کنید با دادن پیشنهاداتی مثل تخفیف یا تایپ و ترجمه رایگان برای چند صفحه، نرخ کلیک را بالاتر ببرید.
  • حتما چند تصویر مرتبط برای آگهی قرار دهید که کیفیت بالایی داشته باشند.
  • نمونه کارهای خود را در قالب معرفی پیج اینستاگرام یا کانال تلگرامی درج کنید.
  • اطلاعات تماس خود را واضح قرار دهید.

اگر با این نکات باز هم احساس می‌کنید نرخ کلیک پایین است، می‌توانید از خدمات ویژه کردن آگهی که در قالب نردبان و… فراهم است استفاده کنید.

تبلیغ تایپ و ترجمه با سایت های فریلنسریتبلیغ تایپ و ترجمه با سایت های فریلنسری

۳. استفاده از سایت‌های فریلنسری

سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا یکی دیگر از گزینه‌های تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ هستند که در مقایسه با سایت‌های آگهی، امکانات بیشتری در این خصوص قرار می‌دهند.

در این سایت‌ها می‌توان یک پروفایل برای خود داشته و اطلاعات کامل‌تری از نمونه کارها و پروژه‌های انجام شده درج کرد. ساز و کار این روش نیز بدین صورت است که شما باید افرادی که پروژه تایپ و ترجمه دارند را یافته و قیمت پیشنهادی خود را به آنها اعلام کنید.

اما برای اینکه کارفرما شما را انتخاب کند، لازم است که پروفایل شما شامل نمونه کارهای قوی، نظرات کارفرما در پروژه‌های قبلی و معرفی دقیقی از توانایی‌هایتان باشد.

مزیت این روش ساختار پرداختی آن است که چون این سایت‌ها واسطه‌ای بین کارفرما و پیمانکار هستند، در صورت داشتن رضایت و انجام موفق پروژه پرداخت هزینه انجام خواهد شد.

تبلیغات پیامکی تایپ و ترجمهتبلیغات پیامکی تایپ و ترجمه

۴. تبلیغ تایپ و ترجمه با پیامک

یکی دیگر از راه‌های تبلیغ خدمات ترجمه استفاده از پیامک است که نسبت به سایر روش‌ها بهتر می‌توانید روی آن مانور دهید. در این روش چون از امکان هدفگیری مشتریان برخوردار هستید، شانس بیشتری برای دریافت پروژه‌ها دارید.

برای مثال می‌توانید با استفاده از بانک شماره موبایل دانشجویان، به شماره دانشجویان آقا یا خانم بر اساس سن پیامک هدفمند ارسال کرده و به تبلیغ خدمات تایپ بپردازید.

یا اینکه اگر دارای دفتر کاری در قالب کافی‌نت یا خدمات دانشجویی هستید، در مراجعات دانشجویان می‌توانید شماره آنها را دریافت کرده و یک طبقه‌بندی بر اساس رشته تحصیلی آنها داشته باشید. دفترچه تلفن پیامکی امکان ذخیره شماره موبایل آنها را به‌صورت هدفمند می‌دهد.

حال در زمان‌هایی مانند نزدیک شدن به پایان ترم یا زمانی که مطلع هستید دانشجویان یک گروه خاص باید پروژه تایپ و ترجمه تحویل دهند، می‌توانید پیامکی با متن مناسب به آنها ارسال کنید.

۵. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از راه‌های تبلیغ خدمات ترجمه دانشجویی، تحصیلی یا کاری هستند. با داشتن صفحه اجتماعی علاوه بر قرار دادن نمونه کارها، می‌توانید با تولید ویدئوهای خلاقانه از مراحل تایپ و ترجمه کاربران را با روزمرگی خود حین انجام کار آشنا کنید.

این کار حس نزدیکی به آنها خواهد داد. سعی کنید ویدئوهایی تولید کنید که باعث شود شما را دنبال کنند. همچنین از مشتریان خود بخواهید در صورت امکان ویدئویی از رضایت انجام پروژه برای شما ارسال کنند تا حس اعتماد را افزایش دهید.

از آنجا که این روش مستلزم داشتن استراتژی قوی برای تولید محتوا است و در طولانی مدت می‌تواند روی افزایش دنبال‌کننده موثر باشد، نمی‌توان برای کمپین‌های کوتاه مدت روی آن حساب باز کرد.

در حالی که پیامک روشی مستقیم است و می‌توانید حین ادغام با این روش، با ارسال پیامک حاوی آدرس صفحه اجتماعی از مشتریان خود بخواهید که شما را دنبال کنند.

تبلیغ تایپ و ترجمه دانشجوییتبلیغ تایپ و ترجمه دانشجویی

۶. طراحی سایت و سئو

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ خدمات ترجمه که در بلند مدت نتیجه می‌دهد داشتن سایت است. با داشتن سایت می‌توان برای خدمات تایپ و ترجمه صفحاتی جداگانه داشت که امکان دریافت آنلاین پروژه نیز فراهم باشد.

بدین‌صورت که پنلی در اختیار کاربران قرار دهید که با ورود پیامکی به سایت، در سایت عضو شده و از طریق فرم‌های موجود جزئیات پروژه را برای شما ارسال کنند. حتی می‌توانید امکان محاسبه هزینه و پرداخت آنلاین را به فرم اضافه کنید.

داشتن سایت جدای از اینکه اعتبار بیشتری دارد، کارهای شما را برای دریافت و تحویل پروژه ساده‌تر خواهد کرد. می‌توانید با تمرکز روی تولید محتوای وبلاگی نیز سایت را برای خدمات تایپ و ترجمه سئو کنید تا در جستجوها رتبه بالایی بگیرید.

انجام این کار مستلزم داشتن استراتژی تولید محتوای مستمر است. هزینه‌های مربوط به سئو سایت بالاست و در طولانی مدت نیز نتیجه خواهد داد. مثلا برای کسب رتبه دوم تا پنجم حداقل باید ۲ سال زمان صرف کنید و بیش از ده‌ها رپورتاژ در رسانه‌های مختلف خریداری کنید.

ولی با این‌حال وقتی نتیجه دهد نرخ تبدیل بالایی خواهد داشت. پیک کاری شما در این روش به حدی بالاتر می‌رود که مجبور خواهید شد چند نیرو برای انجام خدمات تایپ و ترجمه استخدام کنید.

تبلیغ خدمات ترجمه و تایپتبلیغ خدمات ترجمه و تایپ

چرا پیامک انتخاب مناسب‌تری است؟

چندتا از دلایلی که باعث شده تبلیغات پیامکی بهترین انتخاب برای هر کسب‌وکاری باشد عبارتند از:

  1. نرخ باز شدن بالای ۹۸ درصدی پیامک که معمولا بین ۳ تا ۱۰ دقیقه ابتدایی صورت می‌گیرد باعث شده تا برخلاف سایر روش‌ها، تعامل بیشتری فراهم سازد.
  2. با پنل پیامکی می‌توان بر اساس بانک شماره موبایل مشاغل یا دانشجویان، مخاطبان در یک محله خاص یا دفترچه تلفن پیامکی گروه خاصی را هدف قرار داده و پیامک هدفمند با نرخ تبدیل بالا فرستاد.
  3. هزینه پیامک نسبت به سایر روش ها بسیار پایین است. ارسال پیامک نهایتا شاید ۲۰۰ تومان هزینه داشته باشد، در حالی که تبلیغات کلیکی ممکن است تا چند هزار تومان برای هر کلیک هزینه داشته باشند.
  4. کمپین تبلیغ پیامکی را خیلی سریع می‌توان اجرا کرد و نتایج آن را نیز بررسی کرد. در حالی که در سایر روش‌های معرفی شده باید مدت زمان بیشتری صرف شود.

فرض کنید خدمات ترجمه انجام می‌دهید؛ می‌توانید با ارسال پیامکی مثل «ترجمه حرفه‌ای مقالات شما در کمتر از ۴۸ ساعت با تخفیف ۵ صفحه رایگان.» به ۱۰۰۰ دانشجوی هدفمند، ۵۰ نفر از آنها با شما تماس بگیرند که بتوانید ۱۰ نفر از آنها را جذب کنید.

روش تبلیغاتی هزینه زمان اجرا نرخ تبدیل هدفگیری
پیامک پایین بسیار سریع بالای ۹۸ درصد دقیق
تبلیغات محیطی متوسط تا بالا طولانی کمتر از ۱۰ درصد خیلی پایین
سایت‌های آگهی پایین نسبتا کند ۱۰ تا ۳۰ درصد متوسط
سایت‌های فریلنسری پایین طولانی ۳۰ تا ۵۰ درصد متوسط
شبکه‌های اجتماعی بالا طولانی ۱۰ تا ۳۰ درصد متوسط
سایت و سئو بالا طولانی ۵۰ تا ۷۰ درصد بالا

نکات کلیدی برای تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ با پیامک

برای موفقیت در کمپین تبلیغات پیامکی به این چند نکته توجه کنید:

  • متن‌های خود را واضح، کوتاه و جذاب بنویسید. در پایان نیز از CTA مناسب برای ترغیب مخاطب به تعامل استفاده کنید.
  • پیامک‌ها را در زمان مناسبی ارسال کنید. مثلا اگر جامعه هدفتان دانشجویان هستند، بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ می‌توان زمان مناسبی باشد.
  • پنل پیامکی معتبری را برای خرید انتخاب کنید که امکانات مورد نیاز برای ارسال هدفمند را فراهم سازند.

با مراجعه به صفحه نمونه متن تبلیغات پیامکی برای مشاغل، می‌توانید بر اساس عنوان شغلی به جستجوی متون آماده و موثر پرداخته و از آنها استفاده کنید.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

برای مثال می‌توانید از خدمات سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید که بیش از ۱۰ سال است در این زمینه فعالیت دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی این سایت مراجعه کرده و بسته‌های پیامکی را مانند تصویر بالا با هم مقایسه کنید.

جمع بندی نهایی

تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ جزو مواردی است که بازاریابی روی آن سخت است و باید سابقه طولانی در این زمینه داشته باشید. از همین‌رو تمرکز روی برندینگ در این روش بسیار اهمیت دارد.

همانطور هم که با هم مرور کردیم، هزینه‌های تبلیغات در روش‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی یا داشتن سایت زیاد است. از سوی دیگر استفاده از پلتفرم‌های درج آگهی یا پروژه‌های فریلنسری دارای محدودیت زمانی در دریافت پروژه موفق هستند.

با این‌حال استفاده از پنل پیامک برای تبلیغ خدمات ترجمه و تایپ انتخابی بهتر است. هم سریع می‌توان کمپین تبلیغاتی هدفمندی اجرا کرد و هم اینکه هزینه مقرون به‌صرفه‌ای دارد. ازطرفی دیگر قابلیت ادغام با سایر روش‌ها را نیز دارد که به افزایش نرخ نمایش و تبدیل کمک می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان کافی است همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس حاصل فرمایید.



منبع