راهاندازی آنلاینشاپ در اینستاگرام؛ بررسی مراحل، هزینه و نحوه راهاندازی
در این مرحله باید فروشگاه اینترنتی خود را به اینستاگرام متصل کنید. برای این کار، لینک سایت فروشگاهی خود را در حساب تجاری اینستاگرام و فیسبوک وارد کنید. این کار باعث میشود کاربران مستقیما از اینستاگرام وارد سایت شما شوند و فرآیند خرید را تکمیل کنند.
2. اتصال به صفحه فیسبوک
بدون شک در حال حاضر اینستاگرام سریعترین پلتفرم اجتماعی در حال رشد است. رشد بیوقفه آن مدیون عوامل مختلفی است، اما عمدتا به دلیل نوآوریها و بهروزرسانیهای مداومی است که باعث شده این پلتفرم به یکی از محبوبترینها تبدیل شود. یکی از ویژگیهایی که در این مقاله به طور مفصل به آن میپردازیم، فروشگاه اینستاگرام است. اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه، به چیزی بیشتر از یک ابزار بازاریابی برای کسبوکارها تبدیل شده است و حال به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیک شناخته میشود. در این مقاله قصد داریم همه چیز از مراحل راهاندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام تا مزایای آن را برای شما توضیح دهیم. از شما دعوت میکنیم تا انتها همراه ما باشید.
مراحل راهاندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام (instagram shopping)
بعد از انجام این مراحل، حساب شما توسط اینستاگرام بررسی میشود. این فرآیند معمولا ۳ تا ۴ روز کاری زمان میبرد. پس از تایید، میتوانید قابلیت فروشگاه اینستاگرامی را فعال کنید و به فروش محصولات خود بپردازید. اگر میخواهید با تبلیغات هدفمند مشتریان بیشتری را به آنلاین شاپ جذب کنید، از قابلیت ارسال پیامک انبوه برای اطلاعرسانی تخفیفها و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید.
اگر به دلیل تحریمها، نداشتن حساب فیسبوک یا محدودیتهای اینستاگرام در ایران قادر به استفاده از فروشگاه اینستاگرام نیستید، نگران نباشید. شما همچنان میتوانید با یک صفحه معمولی اما حرفهای، محصولات خود را معرفی کرده و فروش بالایی را با استفاده از متن برای تبلیغ پیج کاری تجربه کنید. در این روش برخلاف فروشگاه رسمی اینستاگرام، دسترسی به قابلیتهایی مانند نمایش کاتالوگ محصولات ندارید، اما با رعایت چند نکته کلیدی میتوانید یک آنلاین شاپ موفق در اینستاگرام راهاندازی کنید:
- انتخاب نام مناسب: نام پیج شما باید کوتاه، مرتبط با کسبوکار و برای به خاطر سپردن آسان باشد. این نام تاثیر فراوانی در جلب توجه کاربران دارد.
- نوشتن یک بیوی حرفهای: در بخش بیوگرافی، توضیح دهید که کسبوکار شما چه ارزشی به مشتریان میدهد؛ همچنین، اطلاعات مهمی مانند شماره تماس، آدرس فروشگاه (در صورت وجود)، لینک وبسایت و نحوه ارسال محصولات را درج کنید.
- تبدیل پیج به بیزینسی: حتما حساب اینستاگرام خود را به Business Account تغییر دهید تا به ابزارهایی مانند Instagram Insights دسترسی پیدا کرده و بتوانید عملکرد صفحه را تحلیل کنید.
- استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت: جذابیت بصری در اینستاگرام حرف اول را میزند. از تکنیکهای عکاسی حرفهای از محصولات استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
- کپشننویسی و هشتگگذاری اصولی: کپشنهای جذاب و مرتبط بنویسید و از هشتگهای مناسب برای بیشتر دیده شدن پستهایتان استفاده کنید.
- فعالیت مداوم و انتشار منظم محتوا: برای افزایش تعامل، بهصورت مستمر پست و استوری منتشر کنید. سعی کنید از روشهای تبلیغاتی موثر برای جذب فالوور و مشتری نیز بهره ببرید.
- پاسخگویی سریع به دایرکتها و کامنتها: کاربران زمانی از شما خرید میکنند که حس کنند در سریعترین زمان ممکن پاسخ آنها را میدهید؛ بنابراین حتما به پیامها و نظرهای آنها در کمترین زمان ممکن پاسخ دهید.
- ایجاد حس اعتماد در مشتریان: برای جلب اعتماد کاربران، از نظرهای مشتریان قبلی، تضمین بازگشت وجه و انتشار پشتصحنه کسبوکار خود استفاده کنید.
راهاندازی فروشگاه اینستاگرام تنها در چند مرحله ساده قابل انجام است. اما پیش از آغاز این فرآیند، مهم است که بررسی کنید کسبوکار شما شرایط لازم برای راهاندازی فروشگاه اینستاگرام را دارد یا خیر. این شرایط شامل موارد زیر میشود:
- پشتیبانی اینستاگرام از موقعیت جغرافیایی شما: ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که اینستاگرام در کشور یا منطقه شما فعال است و از آن پشتیبانی میکند. در حال حاضر قابلیت instagram shopping بهصورت رسمی در ایران پشتیبانی نمیشود.
- رعایت الزامات تجاری اینستاگرام: کسبوکار شما باید با الزامات تجارت اینستاگرام مطابقت داشته باشد تا امکان راهاندازی فروشگاه برای شما فراهم شود.
- وجود یک وبسایت تجارت الکترونیک برای فروش محصولات: شرکت شما باید یک وبسایت فعال و معتبر برای فروش محصولات خود داشته باشد.
پس از تایید این موارد، اینستاگرام به شما امکان میدهد تا فروشگاه آنلاین خود را راهاندازی کنید و به دنیای تجارت الکترونیک وارد شوید. برای شروع ممکن است نیاز داشته باشید که با بررسی قیمت پنل پیامکی، از طریق ارسال پیامک انبوه به تبلیغ محصولات خود بپردازید. این کار به شما کمک میکند تا مخاطبان متعددی را جذب کرده و فروشگاه اینستاگرامی خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید. در ادامه به نحوه راهاندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام میپردازیم:
1. ایجاد حساب تجاری در اینستاگرام
حال که حساب تجاری شما آماده است، باید کاتالوگ محصولات خود را بارگذاری کنید. این مرحله را میتوانید از طریق سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) مانند Shopify یا BigCommerce انجام دهید؛ همچنین Facebook Commerce Manager به شما این امکان را میدهد که لیست محصولات خود را مستقیما بارگذاری کنید.
4. اتصال فروشگاه آنلاین به اینستاگرام
در این مقاله مراحل راهاندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام را توضیح دادیم و گفتیم با چه تکنیکهایی میتوانید در این زمینه موفق عمل کنید. اما مهمترین فاکتور برای موفقیت در فروش در اینستاگرام، تبلیغات هدفمند است. بدون تبلیغات، حتی اگر بهترین محصولات را هم داشته باشید، به سختی میتوانید مشتریان جدید جذب کنید. برای اینکه بتوانید مخاطبان واقعی و علاقهمند به محصولات خود را پیدا کنید، باید از روشهای تبلیغاتی موثر مانند ارسال پیامک تبلیغاتی، اطلاعرسانی تخفیفها و ایجاد کمپینهای پیامکی استفاده کنید. در این زمینه استار اس ام اس همراه شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
اگر از قبل حساب کاربری اینستاگرام دارید، باید آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. در غیر این صورت، ابتدا یک حساب جدید بسازید و سپس اطلاعات ضروری مانند تصویر پروفایل، بیوگرافی حرفهای و اطلاعات تماس را تکمیل کنید. در بیو آدرس کارت ویزیت هوشمند خود را هم بگذارید.
نحوه راهاندازی آنلاین شاپ معمولی در اینستاگرام بدون قابلیت instagram shopping

اگر میخواهید صفحه کسبوکارتان بیشتر دیده شود و مشتریان بیشتری جذب کنید، حتما بیشتر درباره اصول اینستاگرام مارکتینگ بخوانید.
هزینه راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام چقدر است؟
بهطور کلی راهاندازی یک آنلاین شاپ در اینستاگرام هزینههای کمتری نسبت به ایجاد فروشگاههای اینترنتی مستقل دارد. با این حال برخی هزینهها ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد. به عنوان مثال تبدیل حساب کاربری به حساب تجاری در اینستاگرام رایگان است، اما برای تولید محتوای باکیفیت، ممکن است نیاز به سرمایهگذاری در عکاسی حرفهای یا طراحی گرافیکی داشته باشید؛ همچنین برای تبلیغات و بازاریابی، بودجهای را در نظر بگیرید تا بتوانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. بهطورکلی با برنامهریزی دقیق و استفاده از منابع موجود، میتوانید با هزینهای معقول یک آنلاین شاپ موفق در اینستاگرام راهاندازی کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه آنلاین شاپ لباس بزنیم، منابع آموزشی در بلاگ فراز اساماس در دسترس هستند که راهگشای شما در این مسیر خواهند بود.
موفقیت در آنلاین شاپ اینستاگرام با استار اس ام اس
پس از تنظیم حساب تجاری، مرحله بعدی اتصال حساب اینستاگرام به صفحه تجاری فیسبوک است. این کار قدم مهمی برای راهاندازی فروشگاه اینستاگرامی محسوب میشود و به شما کمک میکند تا مدیریت بهتری روی محصولات و فروشگاه خود داشته باشید. اگر میخواهید ارتباط بهتری با مشتریان خود داشته باشید و پیشنهادهای ویژه خود را سریعتر اطلاعرسانی کنید، راهاندازی تلفن ابری را هم توصیه میکنیم. این سیستم به شما امکان میدهد ارتباطی یکپارچه و حرفهای با مشتریان خود داشته باشید و خدمات پشتیبانی بهتری عرضه کنید.