اخبار فارس اس ام اس

6 تکنیک طلایی برای افزایش خرید مجدد مشتریان از شما

اگر خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، برایشان جذاب نباشد، بدیهی است که جذب کسب و کار شما نمی‌شوند و برای خرید دوباره از فروشگاه‌تان مراجعه نمی‌کنند. برای افزایش نرخ خرید دوباره مشتریان لازم است خدمات جذاب و ارزشمندی به مخاطبان هدف خود ارائه دهید و این خدمات را با نیاز و علایق آن‌ها هماهنگ کنید.

اگر می‌خواهید کسب و کاری حرفه‌ای داشته باشید و نرخ خرید مجدد مشتریان خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید، نخستین گامی که می‌توانید بردارید، راه‌اندازی باشگاه مشتریان است. این راهکار به شما کمک می‌کند که شماره تماس مشتریان خود را ذخیره کنید، مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و به هر دسته به فراخور نیازها و علایقشان خدمت‌رسانی کنید.

برای افزایش خرید دوباره مشتریان از کسب و کارتان، لازم است ارتباطی موثر و سازنده با مشتریان خود برقرار کنید، به آن‌ها احترام بگذارید، حقوقشان را محترم بشمارید و بکوشید که بهترین خدمات را در اختیارشان قرار دهید. همین راهکار ساده و کلیدی باعث می‌شود که میزان اعتماد مشتریان به شما افزایش یابد و به‌آسانی خریدهای بعدی‌شان را هم از شما انجام دهند.

6. بهره‌گیری از سیستم باشگاه مشتریان؛ کلید افزایش نرخ خرید دوباره مشتریان


افزایش فروش با باشگاه مشتریان
راهنمای مطالعه

پس از خرید این دستگاه، کارشناسان شرکت استار اس ام اس کلیه آموزش‌های مربوط به نصب و استفاده از این دستگاه را در اختیارتان قرار می‌دهند تا بتوانید به‌راحتی از آن برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان و افزایش فروش کسب و کار خود استفاده کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و خرید آن، کافی است به صفحه خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین پوز مراجعه کنید.



منبع

برای نظرسنجی و رضایت‌سنجی از مشتریان می‌توانید یک یا چند روز بعد از خرید، برای مشتریان خود پیامکی بفرستید و از آن‌ها بخواهید که در مورد محصولی که خریده‌اند، نظر دهند.

برای افزایش نرخ خرید مجدد مشتریان، خودتان را به یک کانال ارتباطی محدود نکنید و از کانال‌های ارتباطی مختلفی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. همین کار ساده به شما کمک می‌کند که گستره‌ی وسیعی از مخاطبان هدف خود را جذب و درگیر کنید و با ارتباط با آن‌ها به خرید مجدد ترغیبشان کنید. برخی کسب و کارها تنها به حضور در اینستاگرام اکتفا می‌کنند؛ این در حالی است که می‌توانند از پیامک، تلگرام، واتساپ و حتا پلتفرم‌های داخلی هم بهره‌مند شوند و مخاطبان خود را برای خرید دوباره، تشویق کنند.

4. نظرسنجی از مشتریان و سنجش میزان رضایت‌شان

به عنوان مثال اگر یک فروشگاه لباس (کت و شلوار) دارید، می‌توانید به کسانی که از شما خرید می‌کنند، یک یا دو پیراهن نیز هدیه دهید. همچنین می‌توانید کارهای کوتاه کردن شلوار را هم به صورت رایگان برای مشتریان انجام دهید تا زحمتشان کمتر شود.

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش نرخ خرید مجدد مشتریان از کسب و کار شما این است که پیشنهادهای اختصاصی و شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها بدهید. این پیشنهادهای شخصی‌‌سازی‌شده و سفارشی باعث می‌شود که مشتریانتان با کسب و کار شما، احساس نزدیکی کنند و بیزینس شما را متعلق به خودشان بدانند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، قاعدتاً احساس مسئولیت مشتریان در قابل بیزینس شما افزایش می‌یابد و افراد، برای خرید مجدد محصولات و خدمات به فروشگاه حضوری یا غیر حضوری شما مراجعه می‌کنند.

باشگاه مشتریان به شما این امکان را می‌دهید که تجربیات شخصی‌سازی‌شده و سفارشی برای مشتریان خود رقم بزنید و از طریق ارائه پیشنهادها و خدمات جذاب، قلب مشتریان خود را تسخیر کنید. مزایای باشگاه مشتریان باعث شده است که اکثریت قریب به اتفاق بیزینس‌های حرفه‌ای به راه‌اندازی باشگاه مشتریان روی بیاورند.

انتخاب هوشمندانه ابزار باشگاه مشتریان؛ رمز افزایش فروش و سودآوری بیزینس‌تان

یکی از راهکارهای عالی برای افزایش نرخ خرید مجدد مشتریان، نظرسنجی و رضایت‌سنجی است. این کار باعث می‌شود مخاطبان شما به این باور برسند که برای شما مهمند و شما به نظرها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادهای آن‌ها اهمیت می‌دهید.

پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده نشان می‌دهد که شما از نیازهای مشتریان خود آگاهی کافی دارید و به خواسته‌ها و انتظارهای مخاطبان خود توجه ویژه دارید. همین توجه ساده، سرآغاز رشد و توسعه کسب و کارهای بسیاری در جهان شده است.

2. ارائه خدمات جذاب به مشتریان برای افزایش نرخ خرید مجدد مشتریان

ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده، خدمات جذاب، استفاده از کانال‌ها و روش‌های مختلف برای ارتباط با مشتریان، نظرسنجی از مشتریان و سنجش میزان رضایت‌شان، برقراری ارتباط موثر و سازنده با مشتریان و بهره‌گیری از سیستم باشگاه مشتریان، شش مورد از بهترین تکنیک‌های افزایش خرید مجدد مشتریان است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این تکنیک‌ها صحبت کنیم و آن‌ها را توضیح دهیم. در صورتی که شما هم قصد افزایش نرخ خرید دوباره مشتریان از کسب و کارتان را دارید، مطالعه این مقاله برایتان سودبخش خواهد بود.

1. ارائه پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده به مشتریان

یکی از روش‌های نظرسنجی این است که لینک صفحه نظرسنجی خود را از طریق پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید. این روش برای بسیاری از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای حضوری، به‌خوبی جواب می‌دهد.

5. برقراری ارتباط موثر و سازنده با مشتریان

برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان به ابزارها و پلتفرم‌های تخصصی، به‌روز و حرفه‌ای نیاز دارید. یکی از ابزارهای تخصصی و به‌روز برای راه اندازی باشگاه مشتریان برای فروشگاه‌های حضوری، دستگاه ثبت شماره مشتریان زرین پوز است. این دستگاه به شما کمک می‌کند که شماره مشتریان خود را پس از خریدشان ذخیره کنید و با آن‌ها ارتباطی مثبت، موثر و سازنده برقرار کنید.

اگر به افزایش خرید مجدد مشتریان از فروشگاه آنلاین یا حضوری خود می‌اندیشید، بهتر است برای ایجاد باشگاه مشتریان کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنید. باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند که ارتباطی مثبت و موثر با مشتریان خود برقرار کنید، رضایت آن‌ها بسنجید، پیشنهادهای جذاب به آن‌ها بدهید و راه برای ارائه پیشنهادها و خدمات جذاب به آن‌ها هموار کنید. در واقع با راه‌اندازی باشگاه مشتریان، مسیر افزایش خرید دوباره مشتریان از کسب و کارتان را هموار می‌کنید.

 

کانال‌های ارتباطی گوناگون برای ارتباط با مخاطبان هدف و مشتریان

3. استفاده از کانال‌های ارتباطی گوناگون برای ارتباط با مخاطبان هدف و مشتریان