5 روش افزایش رضایت مشتری
– خرید آنلاین را ترجیح میدهید یا حضوری؟
– تردید درباره چگونگی ارتقاء محصولات و خدمات
اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یک روش موثر بهمنظور جلب رضایت مشتری محسوب میشود. جالب است بدانید که ۹۵ درصد از پیامهای تبلیغاتی خوانده میشوند. در نتیجه با استفاده از این روش میتوانید صدای برندتان را به شکلی گسترده و فراگیر به کاربران مختلف برسانید.
– چند سال دارید؟
– آیا محصول ما انتظارات شما را برآورده کردهاست؟
البته اگر میخواهید کسبوکارتان یک سروگردن از سایر رقبا بالاتر باشد، باید از خلاقیتتان استفاده کنید. مثلا یک کمپین هیجانانگیز راه بیندازید و با کمک یک پنل ارسال پیامک مشتریان را در جریان جشنوارهها، تخفیفها، فروش ویژه یا خدمات و محصولات جدیدی که دارید بگذارید. با این کار تعامل بیشتری با مشتریان خواهید داشت و گام بزرگی در راستای کسب رضایت او برداشتهاید.
امکان به دست آوردن این شاخص با یک نظرسنجی کوتاه از مشتریان وجود دارد. این نظرسنجی میتواند در قالب چند سوال یا یک فرم باشد که از طریق آن مشتریان به عملکردتان در مقیاسهای مختلف امتیاز دهند. بهاینترتیب میتوانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و در راستای بهبود محصولات یا خدماتتان گام بردارید. برای محاسبه CSAT هم کافیست تعداد پاسخهای مثبت را بر مجموعه همه پاسخها تقسیم و جواب به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنید. با این روش درصد رضایت مشتریان به دست میآید.
برای سنجش رضایت مشتری چه سوالاتی بپرسیم؟
حالا که با مفهوم رضایت مشتری و راههای بهبود آن آشنا شدید، بهتر است مفهوم شاخص رضایت مشتریان (CSAT) را هم بشناسید. شاخص رضایت مشتریان به شما کمک میکند تا میزان رضایت مشتریان را بسنجید و دید روشنتری نسبت به محصولات یا خدمات خود به دست بیاورید.
بهتر است در همین ابتدای مسیر این موضوع را بدانید. با برداشتن هر گامی در راستای کسب رضایت مشتری، سطح توقع او را بالاتر میبرید؛ بنابراین مشتری از یک جایی به بعد انتظار دارد همانچیزی را تجربه کند که پیش از این با محصولات و خدمات شما تجربه کردهاست. اگر هر حرکتتان مشابه حرکات قبلی یا فراتر از آن نباشد، مشتری بهزودی دلسرد میشود و نگاهش نسبت به شما تغییر میکند. این مسئله نباید شما را ناامید کند و باعث شود دست از تلاش بردارید. بلکه باید روابط خود را به صورت مستمر با مشتری ادامه دهید و هر بار گامی بلندتر از قبل بردارید.
۴- همیشه با مشتریان در ارتباط باشید
۳- از هر موقعیتی برای ایجاد ارزش استفاده کنید
– کجا زندگی میکنید؟
مدیریت ارتباط با مشتری؛ بهترین راه برای افزایش رضایت مشتری
– برای دریافت خدمات پشتیبانی چه کانالی را ترجیح میدهید؟ وبسایت، شبکههای اجتماعی یا تماس تلفنی؟
برای جلب رضایت مشتری باید مشتری بهگونهای رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود. شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. این حرف تا حدودی درست است؛ اما سیر مشخصی ندارد. بههمیندلیل بیشتر گمراهکننده به نظر میرسد. برای اینکه بتوانید از این موضوع برای جلب رضایت مشتری استفاده کنید، بهتر است این شعار کمی اصلاح و اینگونه بیان شود: «با مشتری مطابق با خواسته خودش رفتار کنید». با این تعریف از ایجاد مشکلات زیر هم پیشگیری خواهید کرد:
– چند وقت است که از محصول ما استفاده می کنید؟
– دیده نشدن محصولاتی که از نظر مشتری ارزشمند نیست
در این مقاله درباره مفهوم رضایت مشتری و راههایی که منجر به افزایش این حس در آنها میشود صحبت کردیم. همچنین یاد گرفتیم که چطور میتوان شاخص رضایت مشتری را محاسبه کرد. برای راضی نگهداشتن مشتریان باید سعی کنیم ارتباط خود را همواره با مخاطبان حفظ کرده و آنها را از خدمات، محصولات و شرایط ویژه فروش باخبر کنیم. شما از چه راهکاری برای افزایش رضایت مشتریان استفاده میکنید؟ تجربه خود را با ما و خوانندگان استار اس ام اس درمیان بگذارید تا بتوانیم در این مسیر با سرعت بیشتری رشد کنیم.
فراموش نکنید که ایجاد ارزش و بالا بردن سطح توقع برای کسب رضایت مشتری نباید همه منافع سازمان را زیر سوال ببرد. یعنی نیاز نیست که کل زمان و سرمایه خود را وقف چنین کاری کنید. شما میتوانید با چند حرکت هوشمندانه و بهرهگیری از خلاقیت، از فرصتهای مختلف برای سودآوری بیشتر هم استفاده کنید. مثلا اگر کسبوکارتان در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت میکند، با ایجاد پکیجهای مختلف برای فروش میتوانید همه اجناس باکیفیت و مرغوب خود را در معرض دید مشتری قرار دهید.
فراموش نکنید که هرچه ارتباط بیشتری با مشتری داشته باشید، راحتتر میتوانید رضایت او را جلب کنید. اگر میخواهید یک گام جدی در این مسیر بردارید، با خرید تلفن ابری میتوانید ارتباطی موثر و مداوم با مشتری داشته باشید. بهاینترتیب که با استفاده از یک خط تلفن ثابت دایورتی با مشتریان خود بهراحتی حرف بزنید و با یک پیششماره دلخواه با آنها تماس بگیرید. با چنین تماسهایی حجم بالایی اطلاعات و دادههای مختلف درباره انتظارات مشتریان خود کسب میکنید. در نتیجه متوجه خواهید شد که آنها درباره خدمت یا محصول شما چه دیدی دارند. این روش بهترین راه برای گرفتن بازخورد از مشتریان است.
۵- از بازاریابی پیامکی کمک بگیرید
در این مسیر از تاثیر استفاده از تبلیغات پیامکی غافل نشوید؛ پیامهایی مثل موجود شدن یک کالای خاص یا تخفیفهای مناسبتی میتواند باعث تداوم ارتباط شما با مشتریان شود. با ادامه این روند خواهید دید که مشتریان به طرفدارانی پروپاقرص تبدیل میشوند.
برای اینکه اطلاعات دقیقی از رضایت مشتری کسب کنید، باید در انتخاب نوع سوالات دقت داشته باشید. معمولا مشتریها نظراتشان را خیلی سخت بیان میکنند. در چنین شرایطی نمونه سوالات زیر برای اطلاع از اینکه مشتریان چه حسی به محصولات یا خدمات شما دارند، راهنمای مناسبی میتواند باشد:
مهمترین عامل بقای یک کسبوکار و رسیدن آن به سود رضایت مشتری است. در واقع اگر مشتری از محصولات یا خدمات راضی نباشد، دیگر به ما مراجعه نمیکند. در نهایت استفاده از محصولات و خدمات برندهای رقیب را ترجیح میدهد. بههمیندلیل نقش رضایت مشتری در آینده کسبوکار اهمیت بالایی دارد. این موضوع بهراحتی میتواند تعداد مشتریان وفادار ما را افزایش دهد. باتوجهبه اهمیت این موضوع در این مقاله استار اس ام اس تصمیم گرفتیم درباره مفهوم رضایت مشتری حرف بزنیم. همچنین اگر میخواهید با راههایی برای افزایش رضایت مشتری آشنا شوید این مقاله برای شما نوشته شده است.
آشنایی با مفهوم رضایت مشتری؛ احساس خوب مشتریان به کسبوکارتان
۵ گام موثر برای افزایش رضایت مشتری؛ هوشمندانه عمل کنید
با خواندن جواب مشتریان میتوانید در راستای برطرف کردن کمبودها و افزایش میزان رضایت مشتریان گام بردارید. همچنین اگر مشتریان ببینند که به نظرات و خواستههای آنها توجه شده است، دفعههای بعد نظراتشان راحتتر و شفافتر با شما در میان میگذارند.
– آیا از برند ما مجدد خرید میکنید؟
اگر بخواهیم تعریف رضایت مشتری را خیلی ساده بیان کنیم، باید گفت که رضایت مشتری همان احساس خوب مشتری نسبت به شما و کسبوکارتان است. این حس زمانی ایجاد میشود که شما به خواستهها و نیازهایش به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید. با این روش میتوانید خیلی زود افراد را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. این موضوع باعث میشود مطمئن باشید که آنها برای رفع نیازهایشان دیگر به رقبا مراجعه نمیکنند.
همچنین اگر سایتی دارید، با قرار دادن یک لینک در متن پیام، تعداد بسیاری از کاربران را به سایت خود بکشانید. اگر شما هم میخواهید از مزایای این ابزار مفید بهره ببرید، بهتر است پنل اس ام اس رایگان استار اس ام اس را امتحان کنید. این پنل تاریخ انقضا ندارد و شما میتوانید به صورت دائمی از امکانات آن بهرهمند شوید.
شاخص رضایت مشتری چیست و چه اهمیتی دارد؟
– نظر کلی شما درباره محصول چیست؟
برای برداشتن گام اول، کافی است بر نیازهای مشتری خود عمیق شوید و مطابق با انتظاراتش پیش بروید. با این کار میتوانید یک تجربه عالی از تعامل با محصولاتتان در اختیار مشتری بگذارید.
۲- استانداردهایی فراتر از انتظار مشتری تعریف کنید
– آیا محصول ما را به دیگران پیشنهاد میکنید؟
– به وجود آمدن فرضیات اشتباه درباره انتظارات مشتری
– سطح تحصیلات شما چقدر است؟
برای رضایت مشتری از خدمات و محصولات باید هوشمندانه عمل کرد. معمولا مسیر جذب رضایت مشتری راحت و بدون چالش نیست. بههمیندلیل بهتر است با راهورسم کسبوکارهایی که در این راه موفق بودهاند و تجربیات آنها آشنا شویم. در نتیجه با همگامسازی و بهکارگیری آن روشها برای کسبوکار خود میتوانید نقش موثری در جلب رضایت مشتری داشته باشید. از بین روشهای مختلف، ۵ روش موثر برای افزایش رضایت مشتریان وجود دارد که بهسادگی میتوان آنها را برای کسبوکارها بهکار برد. در ادامه به معرفی این روشها میپردازیم.