تبلیغ لوله کشی و مشاغل مرتبط با تاسیسات ساختمان را همه ما در کانالهای ارتباطی مختلفی میبینیم. از تبلیغات پیامکی گرفته تا تبلیغات در فضای اینترنت، همگی با هدف جذی مشتری جدید و وفادارتر کردن مشتریان قدیمی صورت میگیرند.
اما با این همه تبلیغات تاسیسات وقتی غیرهدفمند ارسال شوند، جدای از افزایش هزینههای تبلیغات سبب میشود نرخ تبدیل کمی دریافت کنیم. پنل پیامکی این امکان را فراهم میکند که به شکل هوشمندانهتری از تبلیغات استفاده کنیم.
شاید بپرسید چطور؟ پرواضح است؛ پیامک این امکان را دارد که بتوان آن را با سایر روشها ترکیب کرد. برای مثال با درج صفحه اینستاگرام در متن پیامک، مشتریان بالقوه را برای دیدن نمونه کارها به صفحه اجتماعی هدایت کرد تا شما را دنبال کرده و برای انجام خدمات تماس بگیرند.
اهمیت تبلیغات برای شغل تاسیسات و لوله کشی
مشاغل خدماتی به دلیل ماهیتی که دارند و از طرفی دیگر تعدد بالا در تعداد نیروی کار، بهشدت رقابتی هستند. لذا برای موفقیت در این مشاغل باید حسابی روی برند خود کار کرده و شناخته شده باشید. نسبت به سایر مشاغل نیز مشتری بازگشتی کمتری دارند که محدود به تعمیرات است. در مقابل باید روی جذب مشتری جدید تمرکز بیشتری کرد.
به همین دلیل استفاده از روشهای تبلیغی که از طریق آن بتوانید نمونه کارهای خود را نشان دهید، تجربه مشتریان را با سایرین به اشتراک بگذارید و از همه مهمتر بتوانید مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید اهمیت دارد.
پس نمیتوان صرفا به چند راهکار تبلیغ ساده مثل آگهی در نیازمندیهای روز، سایتهای درج آگهی مثل دیوار و… بسنده کرد. راز موفقیت در استفاده ترکیبی از چندین روش تبلغی است.
بهترین روشهای تبلیغ لوله کشی و آگهی تاسیسات
در ادامه به معرفی ۱۱ تا از روشهای تبلیغ لوله کشی و تاسیسات ساختمان بر اساس دستهبندی مختلف میپردازیم. توصیه میشود از این روشها به شکل ترکیبی استفاده کرده و برای افزایش نرخ نمایش و تبدیل، حتما از تبلیغات پیامکی بهره لازم را ببرید.
تبلیغات چاپی و محیطی
استفاده از تبلیغات سنتی برای خدمات فنی تاسیسات لوله کشی همچنان پاسخگو هستند. میتوانید با استفاده ترکیبی از روشهای زیر مشتریان جدید را جذب کنید.
چاپ کارت ویزیت:
در تبلیغ شغل لوله کشی مثل هر شغل دیگری استفاده از کارت ویزیت راهی برای ارتباط با مشتریان است. میتوانید اطلاعات تماس خود مانند شماره، آدرس، آدرس سایت، ایمیل و شبکههای اجتماعی را با ظاهری خلاقانه روی این کارتها چاپ کنید.
معمولا از این کارتها پیش از شروع انجام پروژه میتوانید برای ارتباط با مشتری استفاده کنید. توصیه میشود هنگامی که از پروژه بازدید میکنید حتما کارت ویزیت خود را به مشتری بدهید. پس از اتمام پروژه نیز قابل استفاده است تا در پروژههای بعدی یا معرفی به دوستان از آن استفاده کنند.
چاپ بنر و تراکت:
در شهرکهای جدید یا مناطقی که ساختوساز حسابی در جریان است، میتوانید از تبلیغات چاپی مثل بنر و پخش تراکت نیز استفاده کنید.
بنر خود را میتوانید در کنار مکان تجاری خود با ابعاد مناسبی چاپ کنید تا رهگذران محلی را جذب کنید. برای پخش تراکت نیز توصیه میشود به ساختمانهایی که در حال ساخت هستند مراجعه کنید یا اینکه در مکانهایی آنها را پخش کنید که افراد در حال تامین محصولات مورد نیاز برای ساخت ساختمان هستند.
اجاره بیلبورد:
اگر دفتر تاسیسات ساختمان شما به صورت تیمی است و فعالیت گروهی یا شرکتی دارید، میتوانید از اجاره بیلبورد برای تبلیغات لوله کشی استفاده کنید.
نصب بیلبورد در مکانهای پرتردد مانند میادین و معابر اصلی میتواند توسط تعداد افراد بیشتری دیده شده و در صورتی که پروژه تاسیسات داشته باشند، آنها را به مشتری تبدیل کنید.
شرط لازم برای موفقیت در روشهای تبلیغات محیطی اولا داشتن طراحی مناسب است. طراحی که شامل رنگبندی، فونت و متن مناسب برای تبلیغ تاسیسات باشد. گذشته از آن نیز تبلیغ را باید در مکانی که مشتریان بالقوه حضور دارند نمایش داد تا نرخ تبدیل بالایی دریافت کرد.
تبلیغ لوله کشی در اینترنت
اینترنت این روزها به ابزاری برای تعامل نزدیک با افراد و کسبوکارها تبدیل شده است. وجود ابزارهای ارتباطی مختلفی از شبکههای اجتماعی گرفته تا ایمیل، سبب شده تا بتوان از این بسترها بهعنوان پلی برای تبلیغات استفاده کرد. مرسومترین روشهای تبلیغ تاسیسات ساختمان در اینترنت نیز عبارتند از:
فعالیت در شبکههای اجتماعی:
با ساخت یک صفحه اجتماعی در اینستاگرام، تلگرام و یوتوب میتوانید نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید. ویدئوهایی از مراحل طراحی و لوله کشی را تهیه کنید که هم به عنوان نمونه کار و هم نشان از روش کار داشته باشد در این رسانهها آپلود کنید.
الگوریتم رسانههای اجتماعی طوری است که افراد علاقهمند را هدف قرار میدهد. کافی است فردی کلمات اینچنینی را جستجو کرده باشد یا با برخی پستهای مرتبط در تعامل باشد تا انبوهی از ویدئوها و تصاویر تبلیغ تاسیسات به وی پیشنهاد گردد.
بالا بردن تعداد دنبال کنندگان تاثیر بالایی در جذب مشتری، چه بهصورت مستقیم و چه غیرمستقیم با معرفی دیگران خواهد داشت. به همین دلیل باید استراتژی تولید محتوای مناسبی داشته باشید.
طراحی و سئو سایت:
امروزه ساخت سایت تاسیسات و لوله کشی صرفا دیگر ابزاری برای نمایش نمونه کارها یا معرفی بهتر نیست؛ بلکه بسیاری افراد از این روش برای بازاریابی و افزایش درآمد استفاد میکنند.
میتوانید با داشتن برنامه تولید محتوای مستمر، محتوای تصویری و ویدئویی در خصوص عیب یابی لوله کشی، تعمیرات و اطلاعات مفید برای مشتریان، آنها را به دنبال کننده خود تبدیل کنید.
بسیاری از مشکلاتی که پس از لوله کشی ساختمان رخ میدهد تخصصی است و نیازمند ابزار خاص است. مشتریان با بررسی این موارد با شما تماس خواهند گرفت تا جهت تعمیر و رفع عیب اقدام کنید.
گذشته از این سایت به کسب و کار شما اعتبار بیشتری میدهد و نشاندهنده حرفهای بودن شما در این زمینه است. با دریافت رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل، تعداد مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. خصوصا در جستجوهای محلی مانند «تعمیر لوله کشی در تهران» که افراد به دنبال یافتن نزدیکترین تکنسین فنی هستند.
افزودن نشانی لوله کشی به نقشه گوگل:
یکی دیگر از راههای تبلیغ رایگان لوله کشی استفاده از نقشههای آنلاین مثل گوگل، بلد و نشان است. با ثبت موقعیت تجاری خود روی نقشه این امکان را میدهید تا در جستجوهایی مثل «لوله کشی نزدیک من، لوله کشی در تهران» دفتر شما روی نقشه نمایش داده شود.
در این روش مشتری بالقوه را دریافت خواهید کرد که نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. برای جذب چنین مشتریانی باید فن بیان قوی داشته باشید تا با ارائه قیمت رقابتی و پیشنهادات مناسب، آنها را ترغیب کنید.
درج تصاویر و ویدئو، اطلاعات تماس، ساعات کاری و تشویق مشتریان به ارسال نظر و دادن بازخورد میتواند روی افزایش نرخ نمایش و شانس پیشنهاد توسط نقشهها موثر باشد.
تبلیغات کلیکی و بنری:
اگر سایت دارید تبلیغات کلیکی و بنری نیز یکی دیگر از راههای هدفمند تبلیغات لوله کشی است. با تبلیغات کلیکی گوگل میتوانید در جستجوهای مرتبط با لوله کشی و تاسیسات در نتایج بالاتر ظاهر شوید. هرچند که هزینه این روش بالاست اما برای افزایش محبوبیت برند میتواند موثر باشد.
تبلیغاتی بنری توسط سایتهای واسط نیز به مشتریان بر اساس علایق آنها نمایش داده میشود که میتواند تبلیغات هدفمندی محسوب شود.
در مقایسه با تبلیغات پیامکی، تبلیغات تاسیسات از طریق اینترنت گاها هزینه بسیار بالایی دارد. مثلا برای سئو سایت شما باید میلیونها تومان هزینه صرف تولید محتوا، نگهداری سایت و خرید رپورتاژ کنید تا در رتبههای بالای گوگل قرار بگیرید. جدای از این فرآیند رسیدن به این رتبهها نیز طولانیتر است. در حالی که تبلیغات پیامکی کم هزینه و سریع است.
تبلیغ لوله کشی ساختمان با پیامک
مناسبترین روش تبلیغ لوله کشی راهکاری است که امکان تبلیغات هدفمند را فراهم کرده و بدون پیچیدگی ها و ابزار مخصوص، بتوان با مشتری در ارتباط مستقیم بود.
پیامک تنها گزینه موجود با این ویژگیها است که علاوه بر هزینه کم تبلیغات، امکان ادغام آن با سایر روشهای معرفی شده در این مقاله نیز فراهم است.
برای مثال میتوانید یک شهرک را برای ارسال پیامک هدفمند منطقهای در شهر خود انتخاب کنید. امکان ارسال پیامک به ساکنین این محدوده را بر اساس کد پستی، از روی نقشه، انتخاب شهر یا ارسال پیامک زنده از طریق دکل مخابراتی در اختیار خواهید داشت.
کافی است با انتخاب متن تبلیغات لوله کشی مناسب که حاوی آدرس سایت یا صفحه اینستاگرام است، مشتری را به بررسی نمونه کارها ترغیب کنید. در پایان نیز شماره تلفن خود را برای دریافت مشاوره رایگان و هزینههای مرتبط درج کنید.
همکاری با سایتهای خدماتی
یکی دیگر از روشهای تبلیغات لوله کشی استفاده از سایتهای خدماتی است. سایتهایی که دارای نیزوی مختلفی برای تاسیسات ساختمان بوده و براساس شهر و نوع مهارت طبقهبندی شدهاند.
با ثبتنام در این سایتها میتوانید یک پروفایل برای خود در اختیار داشته باشید و نمونه کارهای خود را همراه با تصویر و ویدئو تکمیل کنید. سپس بر اساس امتیازات و نظراتی که سایر مشتریان ارائه دادهاند، دیگران میتوانند شما را به عنوان نیروی تاسیساتی انتخاب کنند.
نوع دیگری از این سایتها نیز به شکل همکاری انحصاری است که با همکاری آنها میتوانید پروژه را انجام دهید و آنها در مقابل معرفی مشتری، بخشی از سود پروژه را دریافت خواهند کرد.
تبلیغات دهان به دهان
تبلیغات دهان به دهان توسط دوستان، اقوام یا مشتریان قبلی که شما را به عنوان یک نیروی کار متخصص تاسیساتی به دیگران معرفی کنند، نوع دیگری از روش بازاریابی در این شغل است.
برای این روش قرار نیست کار پیچیدهای انجام دهید. صرفا پس از اتمام پروژه از مشتری بخواهید اگر رضایت کافی از کار شما داشته شما را به دیگران معرفی کند.
برای اثرپذیری بهتر میتوانید اعلام کنید که در صورت معرفی به مشتری تخفیف خواهید داد یا اینکه هر زمان نیاز به خدمات تعمیرات داشته باشند، به دلیل معرفی شما به دیگران تخفیف دریافت خواهند کرد.
همکاری با کسب و کارهای مرتبط
یکی دیگر از روشهای محبوب تبلیغ لوله کشی همکاری با سایر حرفههای ساختمان است. میتوانید با مشاغلی همچون برق کاران، پیمانکاران ساختمانی، بناها و… وارد همکاری شوید تا با معرفی شما به کارفرما، به تبلیغ شما بپردازند.
در مقابل شما نیز میتوانید در پروژههایی که نیاز به مشاغل ذکر شده وجود دارد یا به صورت پرداخت پورسانت با آنها این همکاری را حفظ کنید.
چرا پنل پیامک بهترین روش تبلیغات لوله کشی است؟
پیامک ابزاری برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مخاطب است. بدون نیاز به سختافزار خاص یا گوشی هوشمند نیز مخاطبان میتوانند پیامکهای خود را بررسی کنند. اما دلایلی که باعث شده پیامک بهترین روش تبلیغات انبوه باشد، عبارتند از:
هزینه هر پیامک تبلیغاتی بهطور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان خواهد شد. در حالی تبلیغات سایر روشها چندین هزار تومان هزینه دارد.
در سایر روشها هدفگیری مخاطب محدود است. در حالی که با پیامک میتوان مشتریان را بر اساس شغل، سن، جنسیت، اپراتور و محدوده جغرافیایی هدف قرار داد.
پیامک را میتوان با سایر ابزارهای تبلیغاتی به خوبی ادغام کرده و نرخ تبدیل و نمایش را چندین برابر کرد. همچنین امکان افزایش تعامل مخاطبان در کانالهای مختلف را دارید.
کمپین تبلیغات پیامکی نیازمند دانش دیجیتال مارکتینگ یا تخصص خاصی نیستند. کافی است از نمونه پیامک تبلیغ مشاغل مختلف استفاده کنید.
پیامک نرخ خواندن بالای ۹۸ درصد را دارد. بنابراین کمپینهای تبلیغاتی خیلی زود اجرا میشوند. در حالی که تبلیغات در رسانههای اجتماعی، اینترنت یا حتی تبلیغات محیطی نیازمند مدت زمان بیشتری هستند.
روش تبلیغ
هزینه
سرعت اجرا
نرخ تبدیل
بازدهی
چاپی و محیطی
متوسط تا بالا
طولانی
۳۰ تا ۴۰ درصد
متوسط
تبلیغات آنلاین
بسیار بالا
طولانی
۵۰ تا ۷۰ درصد
متوسط
تبلیغات پیامکی
بسیار کم
خیلی سریع
بالای ۷۰ درصد
بالا
همکاری با سایتها
متوسط
نامشخص
نامشخص
متوسط
دهان به دهان
رایگان
طولانی
۱۰ تا ۳۰ درصد
کم
همکاری با مشاغل
متوسط
متوسط
۲۰ تا ۴۰ درصد
کم تا متوسط
راهنمای استفاده از پنل پیامکی برای آگهی تاسیسات
قبل از هرچیز یک پنل پیامکی که علاوه بر هزینه پاسسن و پشتیبانی سریع، امکانات خوبی ارائه دهد انتخاب کنید. برای این منظور میتوانید از خدمات سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید که بیش از ۱۰ سال است فعالیت دارند.
این پنل پیامکی حرفه ای دارای امکانات متعددی برای ارسال تبلیغات هدفمند پیامکی است. از جمله آنها میتوان به هدفگیری جغرافیایی، هدفگیری جنسیت و سن مشتریان، هدفگیری اپراتور و قابلیتهای پیشرفته برای ارسال پیامکهای زماندار، یادآور یا کدخوان اشاره کرد.
در این میان این امکان را نیز دارید که با استفاده از دفترچه تلفن پیامکی اختصاصی، به تعداد نامحدود گروه مشتریان برای خود ایجاد کرده و مخاطبان را در هر گروه مناسب طبقهبندی کنید. همچنین میتوانید اطلاعات خاصی از مخاطبان را بر اساس تاریخ تولد و… نیز وارد کنید.
کافی است یکی از بستههای پیامکی را مطابق تصویر بالا انتخاب و ثبتنام خود را تکمیل کنید. پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شده و با استفاده از اعتبار هدیه دریافتی اقدام به ارسال پیامک کنید.
جمع بندی نهایی
استفاده ترکیبی از روشهای سنتی و دیجیتال برای تبلیغات تاسیسات بهترین نتیجه را بهدنبال دارد. تبلیغات چاپی یا تبلیغات از طریق نقشه و جستجوهای محلی، میتوانند مشتریان نزدیک به شما را هدف قرار دهند. در حالی که حضور در رسانههای اجتماعی یا تمرکز روی سئو سایت، به افزایش اعتبار برند کمک میکنند.
در این میان تبلیغات پیامکی به دلیل هزینه پایین، قابلیت ادغام با سایر روشها، نرخ خواندن بالای ۹۸ درصد و از همه مهمتر قابلیت هدفگیری مشتریان بر اساس سناریوهای متفاوت، بهترین روش تبلیغ لوله کشی و تاسیسات ساختمان محسوب میشود که نباید به سادگی از کنارش بگذرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان استار اس ام اس برای تبلیغات هدفمند پیامکی استفاده کنید.