۷ روش خلاقانه تبلیغ آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی


تبلیغ آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی برای جذب هنرجو و تکمیل ثبتنام کنندگان امری ضروری است. با توجه به اینکه آموزشگاههای حضوری دارای محدودیتهایی از نظر دسترسی مکانی و تعداد هنرجویان هستند، استفاده از تبلیغات هدفمند بسیار حائز اهمیت است.
استفاده از پیامک برای تبلیغ کلاس نقاشی میتواند انتخاب هوشمندانهای باشد که ضمن کاهش هزینهها، قابلیت ادغام با ابزارهای دیجیتال مختلفی همچون سایت و صفحه اجتماعی را دارد که میتواند روی افزایش نرخ تبدیل موثر باشد.
در ادامه این مقاله به بررسی کلیه نکاتی که باید برای تبلیغ آموزش نقاشی و خوشنویسی رعایت کنید پرداخته و سپس با مقایسه روشها و ذکر مثالهای کاربردی، به استفاده مناسبتر از هر ابزار میپردازیم.
چرا تبلیغات آموزشگاه نقاشی مهم است؟
اهمیت تبلیغات آموزشگاه خوشنویسی و نقاشی از چند جهت حائز اهمیت است:
- اولا اینکه این آموزشگاهها حضوری هستند و در محدودههای محلی خاصی قرار دارند. لذا صرفا میتوانند با تمرکز روی افراد محلی آنها را جذب کنند. این موضوع در شهرهای بزرگی مثل تهران بیشتر اهمیت پیدا میکند. برای مثال والدینی در غرب تهران مسلما علاقهای به اینکه کودکشان را به آموزشگاهی در شرق بفرستند ندارند.
- دوما اینکه بسیاری افراد ممکن است از وجود آموزشگاه شما کاملا بی اطلاع باشند؛ حتی در شرایطی که به صورت روزانه از کنار محل آموزشگاه عبور کنند.
به همین دلیل تبلیغات برای آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی بسیار اهمیت دارد. شما باید از روشهای مختلف با هدف اطلاع رسانی و جذب هنرجو استفاده کنید.
۷ روش خلاقانه تبلیغ آموزشگاه نقاشی
با توجه به ظهور ابزارهای دیجیتال در دنیای اینترنت، خوشبختانه تبلیغ آموزشگاه نقاشی مثل هر حرفه دیگری، دستخوش تغییرات اساسی شده است. در ادامه این مقاله به معرفی ۷ تا از بهترین و کاربردیترین روشها که به جذب هنرجویان نقاشی و خوشنویسی کمک میکند خواهیم پرداخت.
هر یک از این روشها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. برخی از آنها دارای قابلیت هدفگیری مشتری بوده و میتوانید با دهها سناریو خلاقانه هنرجو را جذب کنید و در مقابل برخی از آنها قدرت ضعیفتری دارند که باید با ادغام آنها با سایر روشها، به دیده شدن بیشتر آنها کمک کنید.


۱. تبلیغات چاپی و محیطی
تبلیغات چاپی مثل پخش تراکت یکی از اولین گزینهها برای تبلیغ آموزشگاه نقاشی هستند. با پخش تراکت در محله خودتان، بهویژه در جوار مدارس و آموزشگاههای دیگر میتوانید مشتریان محلی را جذب کنید.
میتوانید با چاپ یک بنر خلاقانه که حاوی پوستری از تابلوی نقاشی است و متنی مثل «دورههای آموزش نقاشی و خوشنویسی برای همه سنین» شروع کنید. این بنر را در نزدیکی مدارس، اسباب بازی فروشیها یا سایر مکانهای مرتبط با کودکان و نوجوانان نصب کنید تا بیشتر دیده شده و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشد.
همچنین میتوانید از چاپ بیلبورد در میادین اصلی شهر نیز استفاده کنید. مزیت تبلیغات کلاس نقاشی از این طریق، جذب هنرجو از طریق همان محتوای بصری است که با تاثیر عمیق روی مخاطب حاصل میشود.
تنها عیب این روش هم هزینههای بالای آن در اجاره جایگاه بنر یا بیلبورد از شهرداری است. چرا که باید برای مدت طولانی مثلا ۶ ماهه یا سالانه تبلیغ شما در آن مکان نصب شده باشد. بسته به شلوغی و موقعیت، هزینههای آن ممکن است تا چند صد میلیون نیز متغیر باشد.
۲. تبلیغات پیامکی آموزشگاه نقاشی
تبلیغ کلاس نقاشی و خوشنویسی از طریق پیامک یکی از بهترین و مقرون بهصرفهترین روشهاست. فرض کنید پیامکی مانند نمونه زیر را طراحی کرده باشید:
دورههای نقاشی و خوشنویسی آموزشگاه فراز با تخفیف ۲۰ درصد برای همه سنین؛ فقط تا پایان هفته.
همین حالا ثبتنام کنید: [لینک سایت]
برای ارسال چنین پیامکی مخاطبین خود را بر چه اساسی انتخاب میکنید؟ آیا بانک شماره موبایلی در اختیار دارید؟
بهترین روش برای ارسال پیامک تبلیغاتی فوق، هدفگیری منطقهای است. بدین صورت که میتوانید با استفاده از پنل پیامکی استار اس ام اس، بر اساس سناریوهای زیر، ارسال خود را انجام دهید:
- ارسال بر اساس استان یا شهر.
- ارسال بر اساس رنج خاص کد پستی همه شهرها یا روستاهای ایران.
- ارسال از روی نقشه با طبقهبندی مناطق.
- ارسال پیامک زنده از طریق دکل ایرانسل یا همراه اول.
- ارسال به دفترچه تلفن مخاطبین که با استفاده از فرم سایت یا همکاری با آموزشگاههای دیگر جمعآوری شده باشد.
در کلیه روشهای فوق این امکان را دارید که متن متفاوتی تهیه کرده و در قالب کمپینهای متفاوت به تبلیغ کلاس نقاشی بپردازید. همچنین در هر روش امکان طبقهبندی مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و اپراتور تلفن همراه را در اختیار خواهید داشت.
مزایای تبلیغات پیامکی آموزشگاه نقاشی:
- سرعت بالای تبلیغات در کمپینها.
- هزینه بسیار پایین نسبت به سایر روشها.
- نرخ خواندن بالای ۹۸ درصد در دقایق اولیه.
- امکان گزارشگیری دقیق پیامکهای تحویل شده.
تنها ایراد تبلیغات پیامکی آموزشگاه نقاشی عدم امکان طراحی محتوای بصری است. برای این منظور نیز میتوانید آن را با ابزارهای دیجیتال مثل شبکههای اجتماعی، آدرس سایت یا یک کوتاه کننده لینک ترکیب کنید. با قرار دادن لینک آنها در انتهای متن پیامک، علاوه بر امکان نمایش نمونه نقاشی هنرجویان، میتوانید از یک متن یا فرم برای دریافت شرایط ثبتنام استفاده کنید.
۳. درج آگهی در سایتها
یکی دیگر از روشهای خلاقانه تبلیغ آموزشگاه نقاشی استفاده از سایتهای درج اگهی مانند دیوار و شیپور است. میتوانید با در تصویر و ویدئو در آگهی اطلاعات کاملی از انواع کلاسهای نقاشی و خوشنویسی را درج کنید.
برای استفاده از تصاویر و ویدئوها سعی کنید از نقاشی و خوشنویسی هنرجویان خود استفاده کنید که به نوعی شاگرد شما بوده و جزو نمونهکار محسوب میشوند.
در متن آگهی نیز توضیحات دقیقی از چگونگی آموزش و مزایای کلاسهای خود با سایر آموزشگاهها بنویسید. به منظور افزایش نرخ تبدیل سعی کنید کد تخفیفی برای کسانی که از این طریق ثبتنام خواهند کرد درنظر بگیرید. در پایان نیز اطلاعات تماس مانند شماره و آدرس سایت را درج کنید.
تبلیغ کلاس نقاشی از طریق آگهی به دلیل اینکه افراد با جستجوی خدمات آموزشی آگهی شما را میبینند نرخ تبدیل بالاتری دارند. همچنین دارای هدفگیری جغرافیایی است که افراد معمولا آگهی شهرهای خود را بررسی میکنند.
این سایتها با ارائه قابلیتهای افزایش بازدید مانند نردبان کردن آگهی به دیده شده بیشتر آگهی کمک میکنند. در پایان امتحانات خرداد و شروع فصل تابستان توصیه میشود از این قابلیت برای افزایش تعداد هنرجویان استفاده کنید.


۴. تبلیغ آموزش نقاشی با شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، پینترست، تیکتاک و تلگرام که بصری برای اشتراکگذاری محتوای تصویری و ویدئویی هستند، میتوانند گزینه عالی برای تبلیغ آموزش نقاشی و خوشنویسی باشند.
کار خود را با ساخت یک صفحه و کانال در این رسانهها آغاز کنید. ویدئوهایی از کلاس، آثار هنرجویان و آموزشهای رایگان تهیه کرده و بهاشتراک بگذارید. برای مثال میتوانید یک ریلز کوتاه ۶۰ ثانیهای که با استفاده از اعداد شکل یک پرنده یا حیوان را خلق میکنید تهیه کنید.
این رسانهها به دلیل ماهیتی که برای اشتراکگذاری محتوای بصری دارند، باعث میشود تا افراد علاقهمند به نقاشی و خوشنویسی شما را دنبال کنند. جدای از این الگوریتم آنها طوری است که پستها و ریلزهای شما را به افراد علاقهمند بیشتر نشان داده و شانس نمایش افزایش مییابد.
در مدت کوتاهی میتوانید دنبال کنندگان خود را افزایش داده و از طریق بخش نظرات و دایرکت با آنها در تعامل باشید. انتشار روزانه استوریها و همچنین درج پستهای اطلاعرسانی برای ثبتنام در دورههای جدید کلاس نقاشی میتواند دنبال کنندگان را ترغیب کند.
میتوانید با ارسال پیامک حاوی لینک صفحه اجتماعی خود به هنرجویان از آنها نیز بخواهید شما را دنبال کنند یا اینکه در تبلیغات پیامکی محلی، برای دیدن آثار هنرجویان از آن استفاده کنید.


۵. تبلیغ آموزشگاه نقاشی با سئو سایت
اگر اقدام به طراحی سایت آموزشگاه نقاشی کرده باشید، سئو و بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو میتواند در بلند مدت هنرجویان زیادی را جذب کند. بسیاری افراد برای شرکت در کلاسها عباراتی مثل «کلاس نقاشی در تهران» یا «کلاس خوشنویسی در اصفهان» را جستجو میکنند.
در صورتی که سایت شما روی این کلمات بهینه شده و در رتبههای اول تا پنجم قرار داشته باشد، شانس کلیک بیشتری دارید که نرخ ثبتنام را افزایش خواهد داد.
سئو یک روش تبلیغاتی است که باعث میشود مخاطبانی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، خودشان شما را پیدا کنند. در نتیجه دارای نرخ تبدیل به شدت بالایی بوده و مشتریان بالقهوه را دریافت خواهید کرد.
در مقابل هزینهای که باید برای کسب رتبههای بالا در گوگل کنید زیاد است. از طرفی، باید مدت زمان زیادی برای کسب رتبه بالا در گوگل صرف کنید. در حالی که تبلیغ آموزش خوشنویسی و نقاشی با پیامک سریعتر اجرا شده و هزینه کمتری دارد.
۶. همکاری با سایر آموزشگاهها
بسیاری از هنرجویان علاقه به شرکت در چند رشته هنری دارند. همانطور که در مقاله تبلیغ آموزشگاه زبان ذکر کردیم، میتوانید با آموزشگاههای مرتبط وارد همکاری دوطرفه بهصورت B2B شوید.
برای مثال با همکاری مشترک تبلیغ کلاس موسیقی میتوانید مخاطبان خود را به یکدیگر معرفی کنید. بدینصورت که یک جشنواره یا فستیوال برگزار کنید که در آن هنرجویان کلاس نقاشی به کشیدن نقاشی پرداخته و هنرجویان موسیقی نیز به نواختن موسیقی مشغول باشند.
این مدل همکاری میتواند با ایجاد علاقه بین دو گروه آنها را در یکیدیگر ادغام کند و تمایل داشته باشند در کلاس دیگر نیز شرکت کنند. این روش به دلیل علاقه مخاطبان نرخ تبدیل بالایی دارد. هزینههای مرتبط هم که برای اجاره سالن و… خواهد بود به صورت اشتراکی توسط دو آموزشکده پرداخت میشود.


۷. ثبت موقعیت آموزشگاه روی نقشه گوگل
ثبت آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی روی نقشه گوگل، نشان و بلد نیز یکی دیگر از روشهای تبلیغ غیرمستقیم محسوب میشود. افراد گاهی برای یافتن آموزشگاه در گوگل و نقشهها عباراتی مثل «آموزشگاه نقاشی نزدیک من» را جستجو میکنند.
میتوانید تصاویر، ویدئوها، ساعات کاری و اطلاعات تماس خود را همراه با ویژگیهایی که آموزکده شما دارد روی نقشه ذکر کنید. افراد نیز قابلیت درج نظر و دادن امتیاز ستارهای را دارند.
با ارسال پیامک حاوی لینک نقشه به هنرجویان خود بخواهید که برای شما نظر ارسال کرده و به شما امتیاز دهند. این کار در بهینهسازی موقعیت نقشه موثر بوده و باعث میشود شانس نمایش و اولویت بالاتری نسبت به سایر آموزشگاهها داشته باشید.
مزیت این روش هدفمند بودن نوع تبلیغ است که باعث میشود افراد بالقوه که به دنبال آموزش خوشنویسی یا نقاشی هستند شما را یافته و برای ثبتنام مراجعه کنند.


پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ کلاس نقاشی و خوشنویسی
با توجه به بررسی که بر روی ۷ روش تبلیغاتی متنوع داشتیم، تبلیغات پیامکی آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی میتواند بهترین انتخاب باشد. دلایل آن که شامل سرعت اجرای بالای کمپینهای تبلیغاتی، هزینه و نرخ تبدیل بالا است بررسی کردیم.
اما مهمترین مزیت پیامک قابلیت ادغام آن با سایر روشهاست. مثلا با خرید شماره پیامکی اختصاصی و درج آن روی بنر، بیلبورد یا تراکت پخش شده یک کد دستوری مثل ارسال عدد «۳» برای دریافت اطلاعات ثبتنام یا کد تخفیف درج کرد که نرخ ثبتنام را افزایش میدهد.
از طرفی دیگر پیامک امکانات متنوعی را در هدفگیری مخاطبان ارائه میدهد. مثلا جدای از قابلیتهای خود پنل پیامکی میتوانید با اتصال پنل پیامک به سایت یک لندینگپیج برای ثبت نام در کلاسها را طراحی کنید. این صفحه شامل فرمی خواهد بود که علاقهمندان میتوانند شماره خود را درج کرده و اطلاعات اضافی دریافت کنند.
این فرم را میتوانید به دفترچه تلفن متصل کرده یا اینکه در سایت خود یک طبقهبندی بر اساس ویژگیهای فرم ایجاد کنید. سپس مستقیما از طریق سایت اقدام به ارسال پیامک به هر گروه کنید.
روش تبلیغاتی | هزینه | زمان اجرا | نرخ تبدیل | بازدهی |
---|---|---|---|---|
پیامک | بسیار پایین | بسیار سریع | بالای ۹۸ درصد | بسیار بالا |
چاپی و محیطی | متوسط تا بالا | طولانی | ۳۰ تا ۵۰ درصد | متوسط |
آگهی | رایگان یا کم | متوسط | ۲۰ تا ۴۰ درصد | متوسط |
سوشال مدیا | متوسط تا بالا | طولانی | ۴۰ تا ۶۰ درصد | بالا |
سئو | بالا | خیلی طولانی | ۵۰ تا ۷۰ درصد | بالا |
B2B | کم یا متوسط | متوسط | ۵۰ تا ۷۰ درصد | متوسط |
نقشه | رایگان | طولانی | ۴۰ تا ۶۰ درصد | متوسط |
راهنمای طراحی کمپین تبلیغاتی پیامکی
برای طراحی کمپین تبلیغات پیامکی موفق، به ترتیب زیر عمل کنید:
- مخاطبان هدف خود را مشخص کنید: برای مثال والدین کودکان ۷ تا ۱۲ سال را در محله خود مشخص کنید.
- پیام جذاب بنویسید: متنی کوتاه و صمیمی بنویسید که حاوی پیشنهاد ویژه، تخفیف، اطلاعات تماس و لینک سایت یا صفحه اجتماعی برای مشاهده آثار هنرجویان و نحوه آموز در آموزشگاه شما باشد.
- زمان مناسبی برای ارسال انتخاب کنید: پیامک خود را در زمان مناسبی مثل عصرها یا آخر هفتهها که افراد فرصت بیشتری برای بررسی دارند بفرستید.
- نتایج کمپین را تحلیل کنید: با استفاده از گزارش تحویل سامانه پیامکی و همچنین استفاده از آمار کوتاه کننده لینک ارسالی در پیامک، بررسی کنید که هر کمپین چه تعداد نمایش و نرخ تبدیل داشته است.


برای خرید پنل پیامکی نیز میتوانید از خدمات سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این سامانه پیامکی بیش از ۱۰ سال است که در ایران فعالیت دارد و سابقه همکاری با ارگانهای خصوصی و دولتی، دانشگاهها، مدارس و آموزشگاههای مختلفی را در کارنامه کاری خود دارد.
با انتخاب یکی از بستههای پیامکی و طی کردن مراحل ثبتنام، نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک ارسال خواهد شد. با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند برای آموزشگاه خوشنویسی و نقاشی کنید.
جمعبندی نهایی
برای تبلیغ آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی ضروری است که خلایت به خرج دهید. تمرکز روی صرفا یک روش تبلیغاتی تعداد مخاطبان محدودی را تامین میکند. همچنین از روشهای معرفی شده این مقاله صرفا نباید برای تبلیغات استفاده کرد.
بلکه میتوانید با هدف اطلاعرسانی و افزایش علاقه هنرجویان نیز از آنها بهره ببرید. برای مثال با درج نمونه نقاشی هنرجویان در صفحه اجتماعی یا سایت، میتوانید آنها را تشویق کنید. این کار به دیده شدن بیشتر توانایی آنها و همچنین توصیه آموزشگاه شما به دوستانشان نیز خواهد شد.
همچنین فراموش نکنید که از پیامک برای ادغام روشهای مختلف استفاده کنید. با پیامک میتوانید مخاطبین یک کانال را بین کانالهای تبلیغی دیگر ترکیب کنید تا نرخ نمایش و تبدیل افزایش یابد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص کافی است با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان استار اس ام اس استفاده کنید.