۷ روش تبلیغ لاستیک فروشی خودرو +نمونه متن


عدم استفاده از روشهای تبلیغ لاستیک فروشی مثل هر مشاغل دیگری مانند سوار شدن به خودروی پنچری است که شما را به مقصد نمیرساند. استفاده از استراتژی درست در تبلیغات نهتنها مشتریان جدید را روانه فروشگاه شما میکند، بلکه باعث افزایش وفاداری مشتریان قدیمی و محبوبیت برند میشود.
در میان انبوهی از روش های تبلیغات فروش لاستیک خودرو، روشی مناسبتر خواهد بود که از تنواع بالایی برای هدفگیری مشتری و همچنین قابلیت ادغام با چندین ابزار تبلیغاتی دیگر برخوردار باشد. این ابزار چیزی نیست جز پنل پیامکی!
اهمیت تبلیغات برای فروش لاستیک خودرو
در بازاری که تنوع بالایی از انواع برندهای لاستک خودرو وجود دارد و در کشوری مانند ایران پر شده از برندهای چینی که مثل قارچ یکشبه رشد کردهاند، عدم استفاده از تبلیغات باعث خورده شدن برند شما توسط آنها خواهد شد.
تبلیغات فروش لاستیک ماشین به شما کمک میکند تا جایگاه برند خود را حفظ کرده و روی بهبود آن تمرکز کنید. بدین ترتیب مشتریان همیشگی خود را داشته و میتوانید به جذب مشتریان بیشتر و در نهایت افزایش درآمد تمرکز کنید.
اما چیزی که باعث میشود به این موارد دست پیدا کنید استفاده درست از روشهای تبلیغاتی است. طوری که ضمن کاهش هزینههای تبلیغاتی بتوانید بیشترین تاثیر را از تبلیغات دریافت کنید.
بهترین روش تبلیغ لاستیک فروشی و تایر خودرو
حالا که با اهمیت تبلیغات فروش لاستیک خودرو آشنا شدید، در ادامه به معرفی ۷ روش فروش لاستیک خودرو پرداخته و نکات کلی برای مقایسه با تبلیغات پیامکی و همچنین چگونگی ادغام آن با این ابزار میپردازم.


همکاری با شرکتهای حمل و نقل
یکی از بهترین روشهای تبلیغ لاستیک فروشی که تعداد مشتریانی زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت همکاری با شرکتهای حمل و نقل است. برای مثال میتوانید با شرکتهای تاکسی اینترنتی وارد همکاری شوید تا در قالب طرح فروش اقساطی به تعویض تایر خودرو آنها بپردازید.
در این مدل تبلیغ شما مشتریانی به تعداد بالا دارید که در لحظه میتوانید تهداد بالایی را به فروش برسانید. در انجام این روش تبلیغ لازم است که از طریق رسانههای اجتماعی روی اطلاع رسانی این روش کار کنید.
یا اینکه با استفاده از تبلیغات پیامکی که دارای بانک شماره موبایل مشاغل حمل و نقل است، پیامکی به رانندگان این مشاغل بفرستید.
تبلیغات پیامکی لاستیک خودرو
یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغ تایر خودرو استفاده از پیامک است. پیامک ابزاری در دسترس عموم است که برای استفاده از آن لزومی به استفاده از دستگاه خاصی ندارید. هرکسی امروزه یک گوشی هوشمند یا ساده دارد که در هر دو حالت امکان دریافت پیامک فراهم است.
تنوع بالایی که تبلیغات پیامکی لاستیک فروشی برای هدفگیری مشتریان ارائه میکند بالا است. برای مثال میتوانید مخاطبان یک محله خاصی از شهر خود را هدفگیری کرده و پیامک تبلیغ لاستیک فروشی به آنها بفرستید.
میتوانید در قالب سناریوهای مختلفی این هدفگیری را انجام دهید. از جمله:
- ارسال پیامک برای محله یا شهر خاصی بر اساس تقسیمات کشوری، کد پستی یا انتخاب از روی نقشه.
- ارسال پیامک از طریق بانک شماره موبایل اصناف و مشاغل کشوری.
- تبلیغات پیامک با استفاده از دکلهای مخابراتی همراه اول و ایرانسل.
- تبلیغ پیامکی از طریق دفترچه تلفن اختصاصی به مشتریان وفادار و قدیمی.
- ارسال پیامک از طریق API سامانه پیامکی متصل به سایت که بر اساس ویژگی کاربران انجام میگیرد.
تمام سناریوهای فوق این اجازه را به شما میدهد تا مخاطبان خود را بر اساس سن، جنسیت و اپراتور نیز طبقهبندی کنید. برای مثال برای مشترکین با جنسیت آقا از یک متن و برای مشترکین با جنسیت خانم از متن دیگری استفاده کنید که هرکدام تاثیر جداگانه داشته باشند.
پیامک جدای از همه این قابلیتها، امکان ایجاد اتوماسیون را نیز دارد. مثلا با ارسال پیامک زماندار به مشتریان خود بر اساس سابقه خرید میتوانید پیامک یادآوری تعویض لاستیک خودرو را پس از مثلا ۳ سال بفرستید. یا با استفاده از قابلیت یادآور پیامک به مشتری اعلام کنید که زمان پرداخت اقساط فرارسیده است.
همچنین پیامک امکان ادغام با سایر روشهای تبلیغاتی را دارد که کمک میکند تاثیر سایر روشها نیز هدفمندتر شده و افزایش یابد که در ادامه برخی از آنها را معرفی میکنم.
نمونه متن تبلیغات پیامکی فروش لاستیک
فقط تا آخر هفته فرصت داری از تخفیف ۲۰ درصد فراز برای لاستیکهای فصل زمستون استفاده کنی. اطلاعات بیشتر: [آدرس فروشگاه یا سایت]
برای شما راننده مسیرهای طولانی؛ لاستیکهای جدید گلدستون با چسبندی فوقالعاده بالا رسید. همین حالا تماس بگیر: [شماره تماس]
[نام مشتری] عزیز؛ وقتش رسیده که لاستیکهای ماشینت رو نونوار کنی. ۱۵ درصد تخفیف ویژه فروشگاه فراز + نصب رایگان فقط تا آخر هفته. اطلاعات بیشتر: [آدرس و شماره تماس]
میدونستی فروشگاه لاستیک فراز برای مشتریان [نام محله] نصب رایگان انجام میده؟ تخفیف ۱۰ درصد آخر هفته چطور؟ همین حالا مراجعه کن: [آدرس فروشگاه]
با [کد تخفیف] لاستیکت رو از فراز آنلاین سفارش بده و با یه دستمال جادویی هدیه، درب منزل تحویل بگیر. همین حالا خرید کنید: [آدرس سایت]
فعالیت در شبکههای اجتماعی
این روزها همه در شبکههای اجتماعی حضور دارند. میتوانید با تولید محتوای هدفمند و مناسب علاوه بر بازاریابی تایر خودرو، روی اطلاع رسانی نیز تمرکز کنید. مثلا فرض کنید چند محتوای ویدئویی در خصوص آموزشهای مراقبت از لاستیک خودرو برای تاکسیها تهیه کرده باشید که باعث شده دنبال کنندگانی از این قشر دریافت کنید.
حالا میتوانید با انتشار استوری و پست یک طرح فروش ویژه لاستیک برای رانندگان تاکسی اینترنتی راهاندازی کنید که در قالب طرح تخفیفی یا خرید اقساطی باشد.
بالا بردن تعداد دنبال کنندگان در این رسانهها تاثیر بالایی در موفقیت تبلیغات دارد که میتوانید بر اساس رفتار آنها به تبلیغ مناسب بپردازید. اما آنچه اهمیت دارد تبیین استراتژی درست در تولید محتواست. باید محتوایی تولید کنید که کاربر را جذب کرده و مجاب شود شما را دنبال کند.
از تبلیغات پیامکی نیز میتوانید برای افزایش فالور استفاده کنید. بدین صورت که پیامکی با متن شرکت در مسابقه یا ترفندهای دیگری بفرستید که از طریق پیامک از مخاطب بخواهید شما را در اینستاگرام دنبال کند.
زمان و هزینهای که باید برای تولید محتوا در شبکههای اجتماعی صرف کنید زیاد است و باید با صبوری روی افزایش فالور تمرکز کنید. اما اگر به دنبال روشی سریع و کم هزینه هستید میتوانید با پیامک آن را ترکیب کنید.


آگهی تبلیغ لاستیک فروشی در سایتها
از دیگر روشهای تبلیغ فروش لاستیک خودرو استفاده از پلتفرمهای آنلاین است. برای مثال میتوانید از سایتهایی مانند دیوار و باسلام استفاده کنید که امکان درج آگهی یا ساخت فروشگاه را دارند.
در دیوار میتوانید از قابلیت ساخت فروشگاه استفاده کرده و انواع مختلفی از لاستیک که دارید را در قالب آگهی جداگانه درج کنید. کلیه آگهیهای شما در بخش دیوار فروشگاهها در یکجا نمایش داده میشود. برای بازدید بیشتر هم میتوانید از قابلیتهای افزایش بازدید استفاده کنید.
در سایت باسلام که امکان فروش اینترنتی را فراهم میکند میتوانید یک غرفه فروشگاهی برای خود ایجاد کرده و به تبلیغ محصولتان بپردازید. این سایت نیز امکان تامین مشتری از سرتاسر ایران را فراهم میکند که با همکاری فروشگاههایی نظیر ترب، به صورت غیرمستقیم از تبلیغات کلیکی نیز برخوردار خواهید شد.
اگر میبینید بازخورد خوبی از این دو روش دارید میتوانید یک پنل پیامکی تهیه کرده و با ارسال تبلیغات هدفمند در شهر خود یا بر اساس مشاغل، از افراد بخواهید برای خرید به آگهی یا محصولات شما در این سایتها مراجعه کنند.
طراحی و سئو سایت فروش لاستیک خودرو
بسیاری از افراد برای خرید لاستیک خودرو از جستجو در گوگل شروع میکنند. برخی برای مشاهده لاستیک مناسب، برخی برای استعلام قیمت و برخی دیگر هم که تمایل به خرید اینترنتی دارند.
در همه این حالات با داشتن یک سایت، ابزاری بالقوه در دسترس دارید تا این افراد را به مشتری تبدیل کنید. کافی است در اینجا نیز با استراتژی مناسبی به سئو و بهینه سازی سایت خود اقدام کنید.


مثلا با نوشتن مقالههایی با عنوان «بهترین لاستیک خودرو برای [نام ماشین]» میتوانید افرادی که بر اساس خودرو خود به جستجو میپردازند را جذب کنید. با معرفی مدلهای مختلف و تهیه یک راهنمای جامع به آنها انواع لاستیک را معرفی کرده و در کنار آن نیز ای یک دکمه CTA برای لینک به محصول و خرید با قیمت پیشنهاد شده استفاده کنید.
سختی این روش زمانبر بودن و هزینه بالای آن برای کسب رتبههای بالا در گوگل است. اما همین که بتوانید به این رتبهها برسید مطمئن باشید که باید به فکر تامین محصول بیشتری باشید که نیاز کشور را پاسخگو باشد.
از پیامک نیز میتوانید برای تبلیغات و همچنین اطلاعرسانی از وضعیت سفارشات مشتری از مرحله خرید و ثبتنام تا مرحله ارسال کد رهگیری مرسوله و دریافت بازخوردهای سالانه استفاده کنید.


تبلیغات چاپی و محیطی فروش لاستیک
یکی دیگر از روشهایی که امکان هدفگیری مشتریان محلی را فراهم میکند، تبلیغات محیطی مانند چاپ بیلبورد، بنر و پخش تراکت است. در استفاده از این روش تبلیغ شما باید یا در مکانهای پرتردد مثل میادین و گذرگاههای اصلی باشد یا اینکه تبلیغاتی همچون تراکت را در راستههای تعمیراتی و مرتبط با خودرو پخش کنید.
با اینکه تنها راه هدفمندی این روش استفاده از همین موارد است، اما میتوانید با ترکیب پیامک نیز به نوعی یه بانک شماره هدفمند برای خود داشته باشید.
برای مثال بر روی بیلبورد خود متنی بنویسید که از مشتری خواسته شود با ارسال کلیدواژهای مانند مدل خودرو به سرشماره 3000XXX قیمت لاستیک مناسب را دریافت کند. یا اینکه به لینک دانلود اپلیکیشن یا کاتالوگ قیمت تمامی محصولات دسترسی داشته باشد.
کاربرانی که این کلیدواژه را به شماره شما ارسال کنند با قابلیت عضویت خودکار مشتری در دفترچه تلفن پیامکی در یک گروه جداگانه به عنوان مشتری بالقوه ذخیره خواهند شد. هر مشتریای که بعد از مدتی اقدام به خرید نکرده را هدفگیری کرده و با پیشنهاداتی مانند تخفیف یا دریافت یک ابزار یا لوازم مصرفی هدیه مجاب به خرید کنید.
درج موقعیت فروشگاه روی نقشه گوگل
یکی دیگر از روشهای تبلیغ لاستیک فروشی که مشتری با پای خود به فروشگاه مراجعه خواهد کرد، استفاده از نقشههای آنلاین است. به این معنی که وقتی نقشه گوگل، نشان یا بلد را باز کرده و عبارت «فروشگاه لاستیک» را جستجو کردند، فروشگاه شما در نتایج اولیه و پیشنهادی نمایش داده شود.


برای افزایش شانس نمایش در این روش تبلیغ رایگان باید به نکات زیر توجه کنید:
- حتما در نام برند پروفایل خود از «فروشگاه لاستیک یا لاستیک فروشی» استفاده کنید. مانند: لاستیک فروشی فراز.
- از تصاویر و ویدئوهای با کیفیتی که نشان از موقعیت فروشگاه و محصولات داشته باشد استفاده کنید.
- اطلاعات خود را روی نقشه کامل کنید. شماره تماس، آدرس سایت، درج ساعات کاری و امکانات فروشگاه را تکمیل کنید.
برای افزایش شانس دیده شدن پیامکی به مشتریان قدیمی خود حاوی لینک نقشه گوگل فرستاده و از آنها بخواهید که به فروشگاه شما امتیاز داده و تجربه خرید خود را نیز در قالب نظر ثبت کنند. این کارها به افزایش امتیاز میانگین ستارهای و پیشنهاد بالاتر در نقشه کمک میکند.
کاربردهای پنل پیامکی برای تبلیغ لاستیک فروشی
پیامک این امکان را برای تبلیغ لاستیک فروشی فراهم میکند که با روشها، ابزارها و سناریوهای مختلفی مشتریان خود را هدفگیری کنید. برخی از این روشها که مستقیما از طریق پنل پیامکی در دسترس هستند عبارتند از:
تخفیفات و ارسال پیشنهادات ویژه
با استفاده از پیامک میتوانید پیشنهادات ویژه یا تخفیفات فصلی را به مشتری ارسال کنید. برای مثال برخی مشتریها ترجیح میدهند بهجای لاستیک چهار فصل از لاستیک مناسب فصل استفاده کنند. با ارسال پیامکی حاوی متن «۲۰ درصد تخفیف زمستونی ویژه لاستیکهای فصل فقط تا آخر هفته» میتوانید آنها را جذب کنید.
یا برخی مشتریان به برندهای خاصی علاقهمند هستند که میتوانید در قالب پیشنهادات ویژه آنها را هدفگیری کنید. با ارسال پیامکی مثل «دو جفت لاستیک گلدستون ببر، یه خوشبوکننده حرفهای ماشین هدیه بگیر» آنها را جذب کنید.
اطلاعرسانی از محصولات جدید
وقتی مدلهای جدیدی از لاستیکهای SUV یا مناسب فصل موجود میشود ضمن اینکه میتوانید به تبلیغ مستقیم محصول بپردازید، در قالب کمپینهای آموزشی میتوانید به معرفی مزایای استفاده از این نوع لاستیکها پرداخته و اطلاعات مفیدی به مشتریان ارائه کنید.
این کار ضمن تمرکز روی برندینگ و ارزشگذاری مشتری باعث کنجکاوی آنها نیز خواهد شد. با درج اطلاعات تماس یا لینک به شبکههای اجتماعی برای اطلاعات بیشتر، میتوانید به راحتی آنها را تبدیل به مشتری کنید.


تبلیغات هدفمند بر اساس منطقه یا رفتار مشتری
همانطور که اشاره شد پنل پیامکی استار اس ام اس دارای قابلیت هدفگیری منطقهای است. مثلا اگر در منطقه تهرانپارس فروشگاه لاستیک دارید، میتوانید این محدوده را برای تبلیغ هدفگیری کنید.
ارسال پیامکی که در آن به مشتری پیشنهاد نصب رایگان لاستیک ارائه کنید در چنین روشی میتواند روی افزایش شانس مراجعه تاثیر فوقالعاده داشته باشد.
ارسال پیامکهای یادآور و شخصیسازی شده
خیلی از مشتریان اطلاع دقیقی از زمان تعویض لاستیک خودرو ندارند یا به صورت دورهای آنها را بررسی نمیکنند. با استفاده از پیامکهای زماندار یا یادآور بر اساس سابقه مشتری میتوانید به آنها یادآوری کنید.
بهتر است در ارسال این پیامکها از اطلاعات شخصی مشتری مانند نام و ذکر مدت زمان عدم بررسی دورهای یا تعویض لاستیک استفاده کنید تا اعتماد مشتری افزایش یافته و برای خرید به فروشگاهتان مراجعه کند.
بهترین سامانه پیامکی برای بازاریابی تایر خودرو
استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com یکی از پیشروترین و بهترین سامانههای پیامکی در ایران است که امکانات متنوعی را برای هدفگیری مشتریان در تبلیغات پیامکی فراهم کرده است. علاوه براین دارای بانک شماره موبایل کشوری بر اساس اطلاعات اصناف و مشاغل، تقسیمات جغرافیایی و قابلیت ارسال از طریق دکلهای مخابراتی است.
این سامانه با بیش از ۱۰ سال تجربه و ارائه خدمات به کسبوکارهای مختلف، امکانات بی نظیری را برای تبلیغات پیامکی فراهم کرده است که میتوانید از پیامک به عنوان ابزاری مکمل برای سایر روشهای تبلیغاتی استفاده کنید.


هزینه مقرون بهصرفه در کنار ارائه امکانات حرفهای و پشتیبانی ۲۴ ساعته مشتریان سبب شده تا انتخاب بیش از هزاران کسبوکار در ایران باشیم. کافی است یکی از بستههای پیامکی را انتخاب کرده و ثبتنام خود را نهایی کنید.
پس از ثبتنام نام کاربری و کلمه عبور از طریق پیامک ارسال خواهد شد. با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و از پیامک هدیه ارائه شده در هر بسته اقدام به تبلیغات پیامکی کنید.
جمعبندی نهایی
تبلیغات بخش جدایی ناپذیر از هر کسبوکاری هستند. در این مقاله با معرفی بهترین روشهای تبلیغ فروشگاه لاستیک خودرو ضمن معرفی نکات کلیدی و ترفندهای هدف گیری مشتری، به مقایسه آنها با تبلیغاتی پیامکی پرداختیم.
همانطور که بارها اشاره شد، پیامک ابزاری در دسترس است که امکان هدفگیری مشتریان را با سناریوهای مختلف فراهم میکند. اما کلیدیترین قابلیت این ابزار امکان ادغام آن با سایر راهکارهای تبلیغاتی است که میتوانید به کمک آن، تبلیغات موثرتری داشته باشید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان استار اس ام اس در این زمینه استفاده کنید.