۱۰ تا از بهترین روشهای تبلیغ وکلا و موسسه حقوقی


تصور کنید در کشوری زندگی میکنیم که مسائل و مشکلات قضایی بهشدت همه افراد را درگیر کرده است. آیا یک موسسه حقوقی میتواند بدون تکیه بر استراتژی تبلیغ وکلا به جذب موکلین بپردازد؟ مسلما پاسخ منفی است.
تا سالها پیش که شبکههای اجتماعی، سایتها یا سایر ابزارهای دیجیتال بهشکل امروزی مرسوم نبودند، تبلیغ وکیل به نوعی کاری لوکس و دارای پرستیژ کاری محسوب میشد. اما لمروزه با افزایش تعداد موسسات حقوقی و وکلا، تبلیغات به امری ضروری تبدیل شدهاند که بدون آن نمیتوان دوام آورد.
از بین ابزارهای سنتی و مدرن امروزی که برای تبلیغ وکالت وجود دارند، هریک گروه خاصی از موکلین را هدف قرار خواهند داد. مسئله مهم استفاده از ابزاری مثل پنل پیامکی است که ضمن ارائه ابزارهای هدفمندی تبلیغات، بتوان سایر روشها را از طریق آن نیز معرفی کرد.
اهمیت تبلیغات برای موسسه حقوقی
با اینکه عصر ارتباطات با ابزارهای دیجیتال، روشهای تبلیغ را متنوع ساختهاند؛ اما همین ابزار خود باعث بروز بسیاری مشکلات حقوقی و قضایی میشوند!
در صورتی که وکیل هستید یا یک موسسه حقوقی متشکل از چندین وکلا دارید، تبلیغات میتواند روی افزایش درامد شما تاثیر بهسزایی داشته باشد. تا وقتی افراد یک شهر اطلاعی از دفتر شما نداشته باشند، نمیتوانید انتظار افزایش مراجعه را داشته باشید. مخصوصا وقتی دور از محیطهایی همچون دادگستری، مراکز انتظامی یا حقوقی مرتبط باشد.
به همین دلیل باید با استفاده از ابزارهای مختلف به تبلیغ موسسه حقوقی خود برای افزایش و جذب موکلان بپردازید.
بهترین روش تبلیغ وکلا و موسسه حقوقی
با اینکه دهها روش برای تبلیغ شغل وکالت وجود دارد، نکته مهم استفاده از همه روشهاست. مثلا یک فرد سالخورده شاید هیچ سنخیتی با ابزارهایی مثل شبکههای اجتماعی نداشته باشد؛ اما چون بیشترین درگیری با مسائل تقسیم ارث یا حوادث با این افراد مواجه است، تبلیغات پیامکی یا محیطی تاثیر بهتری روی آنها میگذارد.
۱. تبلیغات در شبکههای اجتماعی
امروزه پلتفرمهایی مثل اینستاگرام، اکس و لینکدین به ابزار اصلی ارتباطات تبدیل شدهاند که همه افراد در آنها حضور فعال دارند. بسیاری افراد با تولید محتوا در این رسانهها، استفاده کاری برای معرفی خدمات و حرفه خود را دارند. وکلا نیز میتوانند از این بستر برای اینمنظور بهترین استفاده را داشته باشند.
یکی از بهترین راههای تبلیغ موسسه حقوقی در این رسانهها با یادگیری مسائل حقوقی به افراد صورت میگیرد که اشتراکگذاری بالایی هم دارد. میتوانید با انتشار ویدئوهای کوتاه در خصوص مسائل حقوقی روز، به مخاطبان آگاهی بخشیده و همچنین موسسه خود را نیز از این طریق تبلیغ کنید.
این روش نیز مانند پیامک، امکان تعامل مستقیم با مخاطب را فراهم میکند. اما ابزاری مکملتر است که فضای پرسش و پاسخ را بهتر ایجاد میکند. اما در مقابل تولید محتوای مداوم و مدیریت حرفهای صفحه میتواند وقتگیرتر از ارسال پیامک است. ولی تاثیری که با محتوای صوتی و ویدئویی روی مخاطب میگذارد طولانیتر و موثرتر است.
۲. تبلیغ وکلا با برگزاری وبینارهای رایگان
موضوعاتی همچون طلاق بیشترین مسائل حقوقی را در ایران شامل میشوند. از اینرو یک وکیل میتواند با برگزاری وبینارهای آنلاینی که جنبه آموزش و آگهی بخشی دارد، هم دانش خود را به نمایش بگذارد و هم اعتماد مشتریان را جلب کند.
بسیاری از افراد که میخواهند قدم در راههای شکایت حقوقی و قضایی بگذارند، دید درستی از مسیر پیشرو ندارند. از اینرو برگزاری چنین رویدادهایی که مسیر را برای آنها مشخص کرده و مراحل را شرح دهد میتواند موثر باشد. با این وبینارها میتوانید افراد بالقوه را جذب کنید که مطمئنا در این مسیر نیاز به وکیل خواهند داشت.
با استفاده از نمونه متن تبلیغ پیامکی وکیل دادگستری خیلی راحت میتوانید یک متن کوتاه و موثر آماده کنید. اما برگزاری وبینار نیازمند داشتن فن بیان قوی و آمادهسازی محتوای آن است که پیچیدگیهای فنی و مسائل خاص خود را دارد. این روش با کسب تجربه در درازمدت بهبود مییابد.
۳. تبلیغ موسسه حقوقی با پیامک
ارسال پیامک بهترین روش تبلیغ وکلا و موسسات حقوقی است. در این روش میتوانید بهسادگی با ارسال یک پیامکی که حاوی پیشنهاد تخفیف برای مشاورههای حقوقی و قضایی باشد، مشتریان خود را جذب کنید. این پیام در عرض چند ثانیه و بدون واسطه به دست مخاطبین میرسد. سادگی اجرا، عدم نیاز به متخصص مارکتینگ و هزینه پایین آن از دیگر دلایل انتخاب پیامک برای تبلیغ وکالت هستند.
پیامک ابزاری است که از طریق آن بدون واسطه و مستقیم میتوانید با مخاطب در ارتباط باشید. از طرفی دیگر محتوای تبلیغ آن طوری است که در کوتاهترین حالت ممکن، پیام منتقل میشود. از اینرو نرخ خوانایی و باز شدن بالاتری نسبت به سایر روشها دارد. گفته میشود ۹۸ درصد پیامکها در دقایق اولیه بررسی میشوند.
وجود ابزارها و سناریوهای مختلف برای ارسال پیامک، آن را به روشی ایدهآل برای تبلیغات هدفمند تبدیل کرده است. مثلا میتوانید با استفاده از دفترچه تلفن پیامکی بینهایت گروه ساخته و مخاطبان خود را دستهبندی کنید. یا اینکه از بانک شماره موبایل مشاغل یا ابزارهایی که برای ارسال پیامک منطقهای در دسترس است استفاده کنید.
۴. طراحی و سئو سایت وکالت
یکی دیگر از راههای تبلیغ وکلا طراحی سایت و ورود به فضای اینترنتی است. تصور کنید که با داشتن سایت توان این را دارید در جستجوهایی مانند «بهترین وکیل خانواده» در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید. آیا میدانید با نرخ بالای طلاق که در کشور وجود دارد، چنین عباراتی روزانه چند هزار بار جستجو میشوند؟ در مورد مسائل تقسیم ارث چطور؟
درصد بسیاری از جستجوهای روزانه افراد در خصوص مسائل حقوقی در اینترنت صورت میگیرد. میتوانید با تولید مقالات تخصصی و رایگان، از این طریق مشتریان بالقوه را جذب کنید. با استفاده از CTA مناسب درون همین مقالات میتوانید با دادن مشاوره رایگان محدود، اعتماد آنها را جلب کنید تا شما را به عنوان وکیل خود انتخاب نمایند.
با استمرار در تولید محتوا به این شیوه سایت شما سئو و بهینه شده و به مرجعی قابل اعتماد تبدیل میشود. این روش را میتوانید با پیامک ترکیب کرده و با ارسال پیامهایی تبلیغاتی که حاوی لینک به مقالات هستند، به اطلاعرسانی بپردازید.
علاوهبر این سایت ابزاری حرفهای را برای ساخت صفحات مشاوره فراهم میکند. افراد میتوانند با تکمیل فرم و پرداخت هزینههای مشاوره حقوقی، از طریق تماس تلفنی یا آنلاین مسائل حقوقی خود را با شما درمیان گذاشته و از این خدمات بهصورت غیرحضوری استفاده نمایند.
۵. تبلیغات چاپی و محیطی
تبلیغات چاپی مثل نصب بنر یا بیلبورد در مکانهای پرتردد که در نزدیکی مراکز حقوقی، دادگستری یا انتظامی باشند از دیگر روشهای تبلیغ وکلا است. با اینکه روشهای سنتی با توجه به ابزارهای دیجیتال امروز محبوبیت کمتری دارند، اما هنوز هم میتوان از آنها بهره برد. این روشها برای جذب مشتریان محلی گزینه عالی هستند.
وکیلی که با استفاده از بنر در یک محدودهای که افرادی با مشکلات قضایی درگیر باشند دیده شود، میتواند به این شیوه شانس بیشتری برای جذب موکل داشته باشد. در حالی که استفاده از همان بنر در مکانی به دور از چنین محیطهایی اصلا دیده نمیشود.
مسئله بعدی هزینههای تبلیغات چاپی هستند. برای نصب این بنرها باید به شهرداری اجاره پرداخت کنید که معمولا هزینه بسیار بالایی دارند. همچنین بازخورد از این روش طوری است که افراد تا وقتی چنین تبلیغاتی را نبینند، اطلاعی از دفتر حقوقی شما ندارند که مراجعه کنند. در حالی که پیامک تاثیر بسیار بیشتری به دلایل نوع هدفگیری مخاطبان دارد.
۶. تبلیغات کلیکی
جستجوی روزانه افراد برای عباراتی مثل «وکیل کیفری» یا «وکیل حقوقی» نشان از اهمیت بالای اینترنت برای تبلیغ وکلا دارند. با اینکه با طراحی سایت در ماههای ابتدایی هنوز خیلی باید تلاش کنید تا رتبههای بالا را کسب کنید، اما میتوان با تبلیغات کلیکی جایگاه صفر گوگل را خریداری کرد.
تبلیغات کلیکی گوگل یکی دیگر از راههای تبلیغ وکیل هستند. میتوانید با ساخت کمپینهای هدفمند و تمرکز روی کلمات کلیدی موثر، تبلیغ خود را در جستجوی کاربران بالاتر از نتایج جستجو قرار دهید. با توجه به نرخ کلیک بالای این روش، میتوان انتظار نرخ تبدیل بالایی از آن داشت.
نوع دیگری از تبلیغات کلیکی هم به صورت بنری توسط آژانسهای تبلیغاتی همچون یکتانت صورت میگیرد. در این روش نیز هدفمندی در جریان است و تبلیغ شما بر اساس سوابق جستجو و بازدید کاربران در سایتها و موضوعات حقوقی و قضایی نمایش داده میشود.
با اینکه تبلیغات کلیکی و بنری روشی هستند که مانند پیامک در زمان کوتاه و در طول فعال بودن تبلیغ نتیجه میدهند، اما هزینه بالایی دارند. همچنین باید از یک متخصص با تجربه برای طراحی کمپین تبلیغاتی استفاده کنید تا با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را دریافت کنید.
۷. همکاری با پلتفرمهای حقوقی
نیاز سریع به مسائل حقوقی باعث ساخت سایتهای تخصصی در زمینه مشاوره آنلاین حقوقی شده است. بسیاری از این سایتها دارای سازوکاری هستند که ارتباط بین وکیل و موکل را برقرار کنند. از اینرو با ثبتنام در این سایتها و ساخت یک صفحه پروفایل میتوانید اطلاعات، تخصص و دانش خود را به اشتراک بگذارید.
این فضای پروفایل به شما امکان میدهد تا زمینههایی که آماده به ارائه مشاوره هستید را مشخص کنید. موکلان با جستجو در سایت و بر اساس سوابق و امتیازات هر وکیل میتوانند یکی از آنها را انتخاب کرده و با رزرو نوبت در زمان تعیین شده، مشاوره آنلاین حقوقی دریافت کنند.
با اینکه این روش موثر است، اما به دلیل وابستگی به پلتفرم و از طرفی دیگر رقابت بالای وکلا در سایت، گاهی دریافت بیشترین موکل چالش برانگیز است. از همینرو استفاده از سایت شخصی و سئو آن میتواند انتخاب مناسبتری باشد؛ هرچند که در درازمدت نتیجه میدهد.
۸. حضور در انجمنها و رویدادهای حقوقی
تمرکز روی برندینگ شخصی در هر کسبوکاری، میتواند بیشترین تاثیر را در جذب مشتری داشته باشد. وکلا نیز میتوانند با شرکت در همایشها و رویدادهای حقوقی به عنوان سخنران، روز برندینگ شخصی خود کار کنند تا اعتبار بیشتری از خود برجا بگذارند.
وکیلی که در یک رویدادی مثل «بررسی مسائل حقوقی مربوط به فعالیت شغلی» برای پیمانکاران صحبت میکند، بهعنوان متخصصی در این زمینه در ذهن آنها ماندگار خواهد شد. بنابراین بهمحض اینکه مشکلی برای آن افراد پیش آید، سریعا بهواسطه همان رویداد به سراغ وی میروند.
برای اینکه بتوانید چنین رویدادهایی را برگزار کنید میتوانید با ادارات، ارگانها و شرکتها وارد همکاری شده و در قالب برگزاری رویداد رایگان پیرامون مسائل حقوقی هر شغل، به عنوان سخنران و ارائه دهنده مشاوره در آنجا حضور داشته باشید.
۹. تبلیغ وکلا در سایتهای آگهی
یکی دیگر از راههایی که افراد به جستجوی موسسات حقوقی میپردازند، سایتهای آگهی همچون دیوار یا شیپور است. با ثبت آگهی در این سایتها میتوانید خدمات مختلفی که در خصوص تنظیم قرارداد، تنظیم شکایت و… انجام میدهید را معرفی کنید. مشتریان با دیدن آگهی با شما تماس خواهند گرفت.
با اینکه این روش تا حدودی رایگان است و از امکان هدفمندی تبلیغ نیز با توجه به دستهبندی آگهی برخوردار است، اما شاید در بین صدها آگهی مرتبط دیده نشود. از اینرو میتوانید از خدمات ویژهسازی آگهی که در قالب نردبان یا فوری ارائه میشود استفاده کنید.
۱۰. ثبت آدرس دفتر وکالت روی نقشه گوگل
یکی دیگر از روشهای تبلیغ وکلا که رایگان است، ثبت آدرس دفتر یا موسسه حقوقی روی نقشههای آنلاین مانند گوگل است. این ابزار اجازه میدهد تا موکلانی که از طریق جستجوهایی مثل «دفتر حقوقی در تهران» یا «وکیل نزدیک من» به جستجو میپردازند، شما را در نتایج جستجوی محلی در صدر قرار دهد.
با توجه به اینکه نتایج جستجوی گوگل نیز به شکل محلی رتبهبندی میشود، این کار روی جذب مشتریان محلی بسیار موثر است. کافی است اطلاعات کاملتری از خود همراه با تصاویر، ویدئوهای معرفی یا آموزشی، شماره تماس، آدرس سایت و ساعات کاری را درج کنید تا پروفایل کاملتری داشته باشید.
تشویق موکلین به ارسال بازخورد در خصوص خدمات دریافتی نیز امتیاز ستارهای شما را افزایش داده و باعث میشود که توسط برنامههای نقشه بیشتر معرفی شوید.
پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ موسسات حقوقی
در میان روشهای مختلف تبلیغ وکلا که معرفی شد، پنل پیامکی به دلیل سرعت، سادگی و دسترسی مستقیم به مخاطب، جایگاه ویژهای دارد. در کمتر از یک ساعت، صدها نفر از خدمات موسسه حقوقی شما باخبر میشوند؛ در حالی که نسبت به سایر روشها هزینه کمتری دربر داشتهاند.
ارسال پیامک به گروههای خاص، مثل ساکنان یک منطقه یا ارسال پیامک به مشاغل از طریق بانک شماره موبایل، سبب شده تا پیامک بهترین ابزار برای تبلیغات هدفمند باشد. تصور کنید که پیمانکاران ساختمانی که در طول فصل تابستان فعالیت آنها افزایش یافته و به دلیل حوادث کار، نیازمند وکیل هستند هدف قرار دهید.
قابلیتهای ویژه دیگری هم در پنل پیامکی وجود دارد که به موسسات حقوقی کمک میکند. برای مثال میتوانید از قابلیت ارسال پیامک زماندار برای ارسال پیامکهای یادآوری به موکلین خود استفاده کنید. یا با ساخت صفحات فرود به کمک سایتهای لندینگ، فرمی در اختیار افراد قرار دهید تا شماره و اطلاعات خود را برای مشاوره حقوقی شغلی وارد کنند.
به صورت دورهای میتوانید به این بانک شماره اختصاصی خود پیامک ارسال کنید که حاوی تخفیف یا ارائه یک جلسه رایگان مشاوره حقوقی باشد. چنین پیامکهایی میتواند روی افزایش جذب مشتری موثر باشد و آنها را وفادارتر از پیش کند.
راهنمای خرید پنل پیامکی وکالت
شرکت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه ارائه خدمات پیامکی، میتواند بهترین گزینه برای وکلا و موسسات حقوقی باشد. این سامانه پیامکی امکان ارسال هدفمند پیامکها را در قالب اطلاعرسانی جلسات مشاوره یا ارائه نکات رایگان حقوقی فراهم نموده که میتواند برای تبلیغ کردن مناسب باشد.
کلیه امکاناتی که برای ارسال پیامک هدفمند مثلا برای ارسال به مناطق خاص یا موکلینی با سن یا جنسیت خاص نیاز داشته باشید، در قالب بستههای پیامک اقتصادی تا حرفهای توسط فراز اساماس ارائه میشود. این سامانه پیامکی قابلیت ارسال پیامک به بلک لیست را نیز دارا است و امکان خدماتی کردن خطوط پیامکی اختصاصی را نیز به سادگی فراهم نموده است.
کافی است مطابق تصویر بالا یکی از بستههای پیامکی را انتخاب و ثبتنام خود را تکمیل کنید. با استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که از طریق پیامک دریافت میکنید در هرجایی میتوانید به حساب کاربری خود وارد شده و از طریق اینترنت اقدام به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی کنید.
جمعبندی نهایی
برای تبلیغ وکیل و موسسات حقوقی باید از استراتژیهای خلاقانه استفاده کرد. مسائل حقوقی دارای ویژگی هستند که میتوان آنها را در قالب خدمات غیرحضوری تا مراحل مشاوره نیز ارائه داد؛ از همینرو محدود به مکان نیستید و میتوانید به هر جای ایران مشاوره بدهید.
اما وقتی صحبت از حضور در دادگاه میشود وضعیت فرق میکند. برای همین یکی از راههای افزایش درآمد وکلا، همین مشاورههای آنلاین هستند که میتوانند از طریق شبکههای اجتماعی، طراحی سایت شخصی، سایتهای تخصصی و… به تبلیغ آن بپردازند.
در این بین استفاده از پنل پیامکی ابزار مفیدی است که میتوانید آن را با سایر روشها ادغام کنید تا اثرگذاری دوچندان داشته باشد. برای مثال با ارسال پیامکی حاوی صفحه اینستاگرام یا صفحه ارائه فرم مشاوره حقوقی به بانک شماره مشاغل، که حاوی یک پیشنهاد تخفیف هم باشد، نرخ تبدیل را بالاتر ببرید.
اگر هنوز از پیامک برای تبلیغ موسسه حقوقی استفاده نمیکنید، هنوز هم دیر نشده. کافی است با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان استار اس ام اس در این زمینه استفاده کنید.