اخبار فارس اس ام اس

چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم

در این مطلب راه‌هایی که قادر هستید از طریق آن به طور کامل اطلاعات سیم کارت خود اعم از تاریخچه مخاطبین و پیامک‌ها را پاک کنید، بررسی کردیم. البته به یاد داشته باشید که با پاک کردن اطلاعات از سیم کارت با تمام روش‌های فوق، معمولا تا 6 ماه تاریخچه تماس‌ها و پیامک‌ها در سامانه مخابرات باقی خواهد ماند که البته دسترسی به آن‌ها جز با حکم قضایی امکان پذیر نیست.

پاک کردن سابقه سیم کارت با انتخاب گزینه Factory Reset

ریست کردن سابقه سیم کارت با استفاده از USB و سیم کارت خوان

برای این کار نیاز به کامپیوتر، سیم USB و دستگاه سیم کارت دارید. مراحل انجام به شرح زیر است:

  • ابتدا سیم کارت را در سیم کارت‌خوان قرار دهید.
  • سپس با استفاده از سیم USB، سیم کارت‌خوان را به کامپیوتر متصل کنید.
  • در مرحله بعد روی آیکون مدیریت محتوای سیم کارت کلیک نمایید.
  • گزینه تنظیم مجدد یا ریست را انتخاب نمایید.
  • حالا می‌توانید تمام تاریخچه مخاطبین، پیامک‌ها و سایر محتواهای سیم کارت را مشاهده کنید.
  • همه آن‌ها را به صورت یک‌جا انتخاب کنید.
  • راست کلیک کرده و گزینه Delete All را بزنید.

اگر گوشی اندرویدی دارید، برنامه Mobikin Eraser یک گزینه بسیار مناسب است. این اپلیکیشن سه سطح دسترسی Medium، High و Low دارد که بنابر نیازتان می‌توانید از آن استفاده کنید. سطح Low خیلی سریع و بدون دردسر تمام اطلاعات داخل گوشی اعم از مخاطبین و پیامک‌ها را حذف می‌کند. در سطح معمولی از شما خواسته می‌شود تا از برخی اطلاعات پشتیبان بگیرید و در سطح High از تمام اطلاعاتی که قرار است پاک شود، بک‌آپ یا همان پشیبان می‌گیرد.

این روش ابتدایی و نسبتا وقت گیر به شما کمک می‌کند تا به صورت دستی، هرکدام از مخاطبین یا پیامک‌ها را به طور کامل پاک نمایید. برای این کار به قسمت دفترچه مخاطبین یا اس ام اس‌ها بروید. گزینه ادیت (Edit) که در بالا و قسمت راست قرار دارد را انتخاب کنید. سپس کنار لیست مخاطبین یا پیامک‌ها دایره‌ای ظاهر می‌شود که با انتخاب هر‌کدام به صورت تکی یا دسته جمعی، گزینه دیلیت (Delete) را انتخاب کرده تا به صورت کامل پاک شوند.

پاک کردن اطلاعات سیم کارت در عرض چند ثانیه با برنامه Mobikin Eraser

پاک کردن سابقه سیم کارت با استفاده از اپلیکیشن همراه من

در این روش می‌توانید به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان اپراتور خود مراجعه کرده و در صورتی که سیم کارت به نام خودتان است و کارت شناسایی به همراه دارید، تقاضای مسدودی یا سوزاندن سیم کارت بدهید؛ همچنین به صورت غیر حضوری و از طریق تماس تلفنی با اپراتور نیز می‌توان این کار را انجام داد. به یاد داشته باشید که در این روش سیم کارت غیر قابل استفاده می‌شود. البته حتی اگر این روش را انجام داده باشید، در موارد خاص و با دستور قاضی پرینت خط ایرانسل و همراه اول قابل انجام است؛ حتی اگر سیم کارت را سوزانده باشید.

4. پاک کردن هیستوری سیم کارت بوسیله نرم افزار

پاک کردن دوره‌ای سابقه سیم کارت برای جلوگیری از دسترسی افراد سودجو

گاهی اوقات ارسال پیامک تبلیغاتی در طیف‌های وسیع، نیاز به پاکسازی سیم کارت دارد چون ممکن است به دلیل طیف وسیعی از مخاطبان، به اشتباه دو یا چند مرتبه یک پیامک تبلیغاتی برای مخاطب فرستاده شود. اگر کسب و کار شما با پیامک‌های تبلیغاتی سر و کار دارد بهتر است هر چند وقت یکبار سابقه پیامکی سیم کارت تبلیغاتی خود را پاک کنید.

2. پاک کردن سابقه سیم کارت به صورت دستی؛ روشی نسبتا وقت گیر

پاک کردن سابقه سیم کارت اعتباری یا دائم یکی از مواردی که قبل از واگذاری نباید فراموش نکنید. غافل شدن از این موضوع پس از فروش یا واگذاری سیم کارت می‌تواند باعث ایجاد دل مشغولی برای شما شود. در این میان برخی افراد هم پاک کردن سابقه سیم کارت را از یاد نمی‌برند؛ اما ممکن است از روش‌های وقت گیر مثل پاک کردن تک تک پیام‌ها به صورت دستی استفاده کنند. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه سابقه سیم کارت را پاک کنیم؟ برای آشنایی با ترفندهای ساده پاک کردن سابقه سیم کارت مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

1. پاک کردن سیم کارت از طریق تنظیمات؛ روشی ساده اما مرگبار!

هر تلفن همراه قسمتی به نام Settings یا همان تنظیمات دارد؛ در این قسمت اطلاعات مختلفی از جمله نحوه کارکرد تلفن و سیم کارت وجود دارد که برخی از این تنظیمات را می‌توان به دلخواه تغییر داد.

زمانی که سیم کارت را داخل گوشی‌تان قرار دادید، به قسمت تنظیمات یا Setting بروید؛ در این مرحله گزینه‌ای به نام جنرال (General) یا Backup & Reset وجود دارد که با وارد شدن به آن، قسمتی به نام ریست فکتوری (Reset Factory) را پیدا خواهید کرد. اگر می‌خواهید که اطلاعات سیم کارت به کلی پاک شود، این گزینه را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که با انتخاب این گزینه، علاوه‌بر پاک شدن تاریخچه پیامک‌ها و مخاطبین، کلیه اطلاعات و محتواهای دیگر گوشی‌تان پاک می‌شود؛ بنابراین دوباره باید گوشی خود را راه اندازی و محتواهای مورد‌نیاز را دانلود کنید. البته در‌صورت خرید پنل پیامکی می‌توانید از کلیه تاریخچه‌های مخاطبین خود بک‌آپ بگیرید و هر زمان که نیاز داشتید، دوباره آن‌ها را به قسمت مخاطبین بازگردانید.



آشنایی با نحوه پاک کردن سابقه سیم کارت

امروزه برخی کارهای مهم از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود؛ به عنوان مثال عدد 701701 شماره استعلام پیامک چک است که باید شماره 16 رقمی روی چک به این شماره ارسال شود تا استعلام به دست آید. برای اینکه این اطلاعات مهم از راه‌های مختلف به دست افراد سودجو نیفتد، بهتر است پس از انجام کارهای مالی مربوطه، این اطلاعات به صورت دستی از حافظه سیم کارت پاک شوند.

3. سوزاندن یا مسدود کردن سیم کارت؛ خداحافظی کامل با سیم کارت!

به غیر از روش‌های دستی که معمولا از طریق خود گوشی انجام می‌پذیرند، از طریق برخی نرم افزارها هم می‌توانید سیم کارت خود را به راحتی پاک کنید. این نرم افزارها به شما اجاره می‌دهند تا به صورت انتخابی هر موردی که صلاح می‌دانید را از سیم کارت‌تان پاک نمایید. در ادامه به معرفی این نرم افزارها می‌پردازیم. از طریق برخی اپلیکیشن‌ها می‌توانید سابقه اس ام اس پنل پیامک را نیز پاک کنید.

استفاده از برنامه Mobikin Eraser برای اندروید؛ روشی کاملا امن با 3 سطح دسترسی

در این برنامه که مخصوص سیم کارت‌های همراه اول است، وارد حساب کاربری خود شده و از طریق منو، گزینه تخلیه سیم کارت را انتخاب کنید. به راحتی در عرض چند ثانیه تمام اطلاعات موجود در سیم کارت شما پاک می‌شود. برنامه همراه من، برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است.

پاک کردن سابقه سیم کارت از روش‌های سریع و بی‌دردسر

حالا که با نحوه پاک کردن سابقه سیم کارت آشنا شدید، می‌توانید خودتان پنل پیامک و مخاطبین خود را مدیریت کنید. در صورتی که به هر دلیلی وقت پاک کردن تاریخچه مخاطبین یا اس ام اس‌ها را ندارید، می‌توانید از طریق سایت استار اس ام اس پنل مورد نیاز خود را خریداری نمایید و هر زمان که صلاح دانستید برای پاک کردن سابقه پنل پیامکی با کارشناسان استار اس ام اس در ارتباط باشید تا در اسرع وقت این کار را برای‌تان انجام دهند.



منبع