دسته‌بندی نشده

نکاتی در ارتباط با رعایت اصول بسته بندی

از این روش می توانید برای بسته بندی محصولات الکترونیکی هم استفاده کنید ؛ زیرا باعث می شود محصول شما جذاب تر به نظر برسد و برای خرید آن احساس بهتری به مشتری منتقل کند . یک پکجینگ هوشمندانه در خریدار ایجاد احساس آرامش میکند بنابراین طراحان باید به تسهیل در باز و بسته کردن ظروف بسته و سایز بسته در هنگام طراحی توجه کنند. برای افراد جذابیت بصری داشته و اعتماد آنان را به فروشگاه شما جلب میکند. به نحوی که در این چیدمان، عوامل مورد نظر تولید کننده برای معرفی کالا به راحتی قابل نمایش و معرفی باشد. با توجه به فضای اقتصادی چالش برانگیز برای خرده فروشان، به راحتی میتوان گفت که طراحی بستهبندی در حال حاضر کار سادهای نیست. امروزه در بازار صنایع غذایی و کالاهای دیگر، رقابت در طراحی لیبل بیشتر از کیفیت محصول نباشد کمتر نیست . اگر هنرمند و نقاش سنتی باشید استفاده از این روش برای شما راحت نیست.

تعجب کرده اید. این حس را دارید که نوعی مقوا است. حال که آموخته اید چگونه می توان نقشه ی بسته بندی ها را طراحی کرد، تنها مانعی که بر سر طراحی اولین بسته بندی هایتان مانده نیز برطرف شده است. برای مثال اگر برند یا نام تجاری شما این ادعا را دارد که هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رساند، برای بسته بندی هایتان از مواد بازیافتی یا بسته بندی های فوق العاده کوچک برای محصول خود استفاده کنید. رنگ از نظر روانشناسی تاثیر بسزایی روی مخاطب میگذارد و در فرهنگ های مختلف معانی متفاوتی دارد. شرکت های بسته بندی زعفران میتواندد در کنار تولید ظروف پکجینگ حمایت خود را از طبیعت و محیط زیست نیز اعلام کنند.

تیم فنی وظیفه ساخت بستهبندی را بر عهده دارد که شامل فاکتور هایی نظیر اندازه آن، جنس آن و نوع ساخت بسته میباشد. توجه شود که ساخت و چاپ کارتن بسته بندی رایج محصولات حمایت نمیشود بلکه، طراحی بستهبندی که به منظور جذابیت بیشتر، محافظت از محصول و افزایش عمر آن، قابلیت حمل و نقل و انبارداری آسان و البته کاهش هزینه بسته بندی انجام شود. در همین راستا بخشی از هزینه های طراحی صنعتی با هدف توسعه بازار محصولات دانشبنیان حمایت می شود. یک محصول با کیفیت همراه با بستهبندی خوب و حرفهای میتواند سطح فروش شما را در بازار پر رقابت امروز بالا ببرد. یک بسته خلاقانه هم به حفظ و نگه داری محصول کمک میکند و هم درصد فروش را بالا میبرد. پس کنترل قلم و رنگابه در تکنیک آبرنگ، فقط ذهن شما و حواس شما را از طرح اصلی دور میکند.

فروش یک محصول تنها به کیفیت محصول بستگی ندارد. زعفران میتواند در ظروف پلی کریستال، شیشهای، کاغذی و پلاستیکی قرار بگیرد که هر کدام از لحاظ قیمت و کیفیت انواع مختلفی دارند. پکجینگ، بسته به نوع محصول جنس متفاوتی اعم از شیشه، فلز، پلاستیک، کاغذ،سلفون، پلی اتیلن و… بسته بندی مانند پلی میان تولید کننده و مصرف کننده عمل میکند و نقش مهمی در تصمیم گیری مشتری برای خرید دارد. زعفران به دلیل مراقبت های خاصی که نیاز دارد باید در بسته ای قرار بگیرد که خاصیت، رنگ و عطر آن حفظ شود. اگر بسته ای نشان دهنده ارتباط مکمل آن با محصول نباشد ، واقعاً می تواند فروش محصول را مختل کند.

محیط کار برای یک تصویرگر مد می تواند گاهی اوقات بسیار استرس زا باشد. برای نمونه رنگ سبز در یک محصول می تواند نماد فساد و خرابی را القاء کند و در محصولی دیگر حس طراوت و تازگی ببخشد. وقتی محصولی برای اولین بار به بازار می آید، باید بتواند با ارائه یک جلوه و ظاهر زیبا و متفاوت نظر مثبت مخاطبان را به خود جلب کند. چه چیزی باعث می شود که شما محصولی را در ویترین مغازه ای ببینید و آن را بخرید ؟ آیا می توان گفت آن چیزی که نگاه شما را به سمت محصول هدایت کرده و جذب آن شده اید ظاهر جذاب محصول بوده است؟

فقط کافیست شما یک تصویر از این ارتباط در ذهنتان بسازید تا معنی آنرا در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید. از این میان تعداد محدودی می توانند فروش خوبی داشته باشند، زیرا بسیاری از تولید کنندگان به دنبال طراحی بسته بندی تخصصی ارزان قیمت هستند که با کمترین مبلغ انجام شود. بسته بندی دروازه ای است که می تواند محصول و شرکت شما را به سطح بالاتری برساند و بار بزرگی را در تبلیغات برند و کالای شما به دوش گیرد ، همچنین ابزاری برای بیان ارزشهای شرکت و مزایای بزرگی است که این محصول برای مصرف کننده به همراه دارد.

در ادامه مکاتب نگارگری دوران اسلامی را به اجمال معرفی می کنیم. معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس از پذیرش دانشجو بدون آزمون براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی وکارشناسی تخصصی این واحد دانشگاهی خبر داد. بدون هیچ ترسی به سراغ ساده سازی طراحی بسته بندی محصول خود بروید؛ طرح های مینیمالیستی امروزه به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند و مردم بیشتر از این نوع طرح ها استفاده می کنند. رنگ، بهترین راه برای شناخت بیشتر نام و واحد تجاری محصول به عنوان یک رسانه بصری است.رنگ در طراحی بسته بندی باید با لوگوی شما مرتبط باشد، در حقیقت رنگ بسته بندی تصویری است که به بازار، برای جذب مشتری می فرستید.هیچپاه رنگ مورد علاقه خود را بدون بررسی پیامی که انتقال می دهد انتخاب نکنید .زیرا ممکن است با وجود خوب بودن،مناسب کار شما نباشد. از میان انواع مختلف بسته زعفران، ظروف شیشه ای و پلی اتیلن بیشتر کیفیت زعفران را حفظ میکنند. هنگامی که شروع به ایجاد یک بسته محصول می کنید ، از دید یک مشتری فکر کنید.

بسته بندی محصولات مصرفی یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی برای یک محصول است. برای حل این موضوع معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری یک بسته حمایتی تدوین کرده است. برای بهبود طراحی صنعتی و بستهبندی محصولات دانشبنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50 درصد از هزینههای طراحی صنعتی و بسته بندی محصولات دانش بنیان را به صورت بلاعوض حمایت می کند. محصولات دانش بنیان ایرانی بعضا به دلیل طراحی و بستهبندی ضعیفی که دارند، علیرغم برتریهای فنی قابل توجه، در رقابت با نمونههای مشابه خارجی، گاهی عملکرد خوبی ندارند. محصولات و تجهیزات تولید داخل عموماً بهدلیل طراحی صنعتی و بستهبندی ضعیف با وجود مزیتهای فنی و قیمتی، در ترغیب مشتریان و رقابت با محصولات خارجی مشابه عملکرد مناسبی ندارند. دمو، نمونهای از محصول اصلی یا بخشی از آن است که در اختیار مشتری قرار داده میشود تا در کمترین زمان، با ظاهر، ویژگی، عملکرد و امکانات محصول اصلی آشنا شود و بر این اساس بتواند ارزیابی دقیقتری از محصول داشته باشد.

در مورد تصویرگری با قلم فلزی این نكته مهم است كه ضخامت نوك قلم فلزی و راپیدوگراف با شماره مشخص میشود.هر قدر نوك قلم پهن تر باشد مركب بیشتری بر می دارد و بنابراین خطی كه ایجاد میكند طولانی تر است. هر لحظه از انجام این فرایند شما ممکن است متوجه کالایی با بستهبندی شکیل و درخور محصول شوید و این جرقه در ذهنتان ایجاد شود که بدانید داخل آن بستهبندی چه چیزی وجود دارد و شرکت طراحی بستهبندی برای چشمان شما چه شگفتی مهیا کرده است. شرکت طراحی بستهبندی برای این منظور به وجود آمده است. استفاده کرد. بنابراین بستگی دارد که برای هر یک از کتاب های کودک، از چه طراحی بسته بندی بطری روشی استفاده کرد. مجموعه ظریف گرافیک آمادگی انجام تمامی خدمات طراحی انواع بسته بندی حبوبات، طراحی بسته بندی زعفران، طراحی بسته بندی ادویه و سایر محصولات غذایی را دارد. در این نوع بسته بندی ها نیاز به چاپ و طرتحی لفافه های سلفونی یا آلومینیومی با برند تجاری مد نظر برای ارسال این بسته بندی های کوچک صادراتی برای کشور هدف می باشد. برای مثال در بستن زعفران صادراتی باید از قرار دادن زعفران در ظروف پلاستیکی خودداری شود زیرا در مدت کوتاهی از مرغوبیت آن کاسته میشود.

آیا صرفا بخاطر نیاز شما به آن محصول است یا خاص بودن آن محصول نیز ممکن است شما را به سمت خرید آن محصول سوق دهد؟ با توجه به اشکال مختلف فروش این محصول در وزن های متنوع، تلاش شده تا در طراحی بسته بندی هزینه های تولید و همچنین نوع مخاطبین محصول که شامل مصارف خانگی، خرید سوغات و صادرات می باشد، مد نظر قرار گیرد. از سوی دیگر مصرف بیش از حد مجاز و انتقال ترکیبات افزودنی که به منظور بهبود ویژگی های ماده بسته بندی به کار رفته اند، باعث ایجاد مسمومیت می گردد. یکی دیگر از راه های پیشنهادی دیگر برای طراحی یک بسته بندی خلاقانه ،استفاده از طرح های مدرن است؛ اینگونه طرح ها ، ساده و واضح هستند. در نمونه بسته بندی خرما مضافتی میتوان این نمونه طرح را مشاهده نمود که قسمت های مختلف بسته با منگنه بهم متصل می شوند. بسته بندی های جذاب به دست طراحان گرافیک طراحی میشود . بسته باید به نوعی باشد که محصول در حمل و نقل و شرایط خاص آسیب نبیند. محصول با یک بسته بندی خاص و گیرا نگاه های بیشتری را به خود جذب خواهد کرد، و می تواند احساس مثبتی به مشتریان منتقل کند.

دیدگاه‌ها برای نکاتی در ارتباط با رعایت اصول بسته بندی بسته هستند