دسته‌بندی نشده

مقایسه سقف یوبوت و کوبیاکس مرکزآهن | elitarchgroup

اجرای تأسیسات الکترونیکی و مکانیکی مشابه روش‌های سنتی و با قابلیت اجرا در ضخامت دال می‌باشد. بعد از پایان یافتن آرماتوربندی و نصب اسپیسرها، گوی‌های کوبیاکس بر اساس نقشه‌های اجرایی بر روی سقف نصب می‌شوند و با استفاده از سیم‌های مفتول به شبکه مش تحتانی که در مرحله اول اجرا شد متصل می‌شود. البته باید توجه داشت که گوی‌ها نباید در اطراف ستون‌ها و دیوارهای برشی قرار داده شود چرا که این نواحی به دلیل افزایش مقاومت دال در برابر برش پانچ به‌صورت توپر اجرا می‌شود.

  • ماژول‌های قفسه‌ای کوبیاکس معمولا به صورت شاخه‌ای در طول‌های ۲.۵ متری تولید شده و فاصله بین گوی‌ها حدود ۵ سانتی‌متر است.
  • این مدل از سقف های کوبیاکس در سال 2013 عرضه شده و شباهت بالایی به مدل قبلی دارند.
  • بعضی از مهندسان معتقدند که اجرای این نوع سقف برای مناطق زلزله خیز مناسب نیست.
  • همچنین در کشورهای شرقی برای ساخت سازه‌های مرتفع و آسمان‌خراش نیز این سقف استفاده می‌شود.
مقایسه سقف یوبوت و کوبیاکس مرکزآهن | elitarchgroup اتصال مکانیکی اندود یا تخته به سازه بام ضروری می باشد. بدیهی است حق الزحمه پیمانکار بر اساس شرایط منطقه و قیمت های متداول روز تعیین می شود. این سایت در زمینه آموزش نرم‌افزارهای مهندسی تحت لوای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. سایت استوارسازان با 7 سال سابقه به دانشجویان و مهندسین عمران و معماری کمک می‌کند تا سریعتر نرم‌افزارهای مرتبط با رشته خود را آموزش ببینند و به یک فرد متخصص در رشته خود تبدیل شوند.

سقف کوبیاکس

این سیستم با به کارگیری قالب‌های سبک در ساختار عضوهای بتن مسلح، باعث ایجاد فضاهای خالی درون آن‌ها می‌شود. کوبیاکس، از سیستم‌های مدرن ساخت دال بتنی به شمار می‌رود که اجرای سقف با ضخامت پایین و دهانه بلند را امکان‌پذیر می‌کند. تکنولوژی سقف کوبیاکس بر اساس سقف های دال بتنی دو طرفه است که با حذف بار مرده غیر سازه ای خاصیت باربری دو محوره همچنان حفظ میشود. با شکل گیری لایه بتنی مقاوم در بالا و پایین دال و با شکل گیری تیرچه های داخلی در دو امتداد به دلیل قرار دادن گوی ها در سراسر فضای میانی دال بتنی, شرکت مهندسی باربری مناسبی برای این دال ایجاد میشود. دال یا سقف کوبیاکس، یکی از انواع سقف‌های ساختمانی است که از یک سری توپ‌های پلاستیکی مجوف یا توخالی تشکیل شده که در بالا و پایین‌شان توری‌های فولادی بکار گذاشته می‌شود.

کلیه مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه ای از حیث دوام و مسائل زیست محیطی باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران و یا آئین نامه های معتبر بین المللی بکار گرفته شوند. یکی از اساسی ترین مشخصه هایی که پرندگان را قادر به پرواز می سازد ساختار استخوان های آنهاست استخوان های یک پرنده با ساختاری فوق العاده موثر رشد می یابد. غشایی مستحکم با جداره ها و حفره های تودر تو که به گونه ای مناسب و حساب شده در محل خود قرار گرفته و پایداری معادل استخوان های توپر را به استخوان های پرنده می بخشد. حاصل ساختاری موثر است که جرم کمتری داشته و مواد سازنده کمتری در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختار سبک و مستحکم پرنده را قادر به پرواز می کند. سبکی و دوام بالای این ساختار، الهام بخش مهندسان برای تولید سقف های کوبیاکس با وزن سازه بسیار کمتر نسبت به ساختارهای سنتی و در عین حال حفظ استحکام سازه شد.

مرحله دوم

دیدگاه‌ها برای مقایسه سقف یوبوت و کوبیاکس مرکزآهن | elitarchgroup بسته هستند