دسته‌بندی نشده

طراحی داخلی اداری – شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی مهران طاهری

بارندگی کمتر و میزان تبخیر آب زیاد است . در واقع شما میتوانید میزان پرداختی خود را با به دست آوردن بیشترین میزان تجربه مشخص کنید. بهظاهر در سالهای اخیر میزان درآمد شرکتهای طراحی و اجرای دکوراسیون هم تحت تاثیر تحریمها و شرایط اقتصادی کشور بوده است. را هم میتواند انجام دهد. به عنوان مثال، تأخیر در ساخت و ساز میتواند پرهزینه باشد، به همین دلیل قراردادهای ساخت و ساز انتظارات روشن و مسیرهای مشخص برای مدیریت تأخیرها را تعیین میکنند. طراحان دکوراسیون چگونه طراحی میکنند؟ وی در ادامه میافزاید: بسیاری از افراد پس از فارغالتحصیل شدن تصور میکنند که با توجه به اینکه از نظر تئوری کامل هستند، میتوانند خیلی سریع به درآمدزایی برسند اما اصلا اینگونه نیست. اما به نظر میرسد در بازار دکوراسیون هم مانند سایر بازارها، افراد فاقد تخصص هم ورود پیدا کردهاند که این موضوع موجب اشباع شدن بازار شده است.

همان طور که گفته شد، طراحی داخلی یک هنر ترکیبی است که طراح قادر است فضای مطلوب کارفرما را به گونهای بسازد که علاوه بر ظاهری زیبا و شیک، کارایی و امنیت هم داشته باشد. بازسازی بهصورت متری محاسبه نمیشود، پارکت، کاغذ دیواری و آشپزخانه را براساس متراژ و بهصورت جداگانه قیمت داده میشود، معمولا برای کارهای تخریب هم یک برآورد قیمت و هزینه مصالح و تخریب نیز جداگانه محاسبه میشود. اگر تابحال اجناس طراحی و تولید شده از اجناس روستیک را ندیده اید باید بگویم یک میز چوبی را تصور کنید این میز ساده در سادگی خود بسیار پیشرفت داشته است در حدی که نجار به خود زحمت نداده است برخی شیبها و رنگهای روی چوب را از بین ببرد و به شما مدلی از یک میز بدون رنگ با طراحی خاص و یک دست را تحویل بدهد. از شاخص ترین ویژگی های این سبک می توان به حداقل استفاده از رنگ ها و به کارگیری احجام ساده اشاره نمود.

اصول کلی در ایجاد چنین سبکی، استفاده از رنگهای محدود و خنثی، استفاده از لوازم ساده با اشکال هندسی معقول مانند دایره، مربع و… اگر یک سرمایهگذار چنین ویژگیهایی داشته باشد، میتواند با یک سرمایه ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون تومانی وارد این بازار خوش جلوه شود و کسبوکاری را راه بیندازد. وی در مورد سرمایه مورد نیاز برای راهاندازی یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون میگوید: اگر کسی بخواهد وارد این عرصه شود، باید در ابتدای کار، یک دفتر کار ۴۰ تا ۵۰متری و پنج نفر نیرو را که شامل طراح و بخش فروش و ستادی است، در اختیار داشته باشد و باید برای ثبت و تاسیس چنین شرکتی، ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون طراحی و دکوراسیون داخلی تومان هزینه کند. اکثر شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی خوب کارشان را تضمین میکنند و در قالب یک قرارداد درست و حسابی به شما اطمینان خاطر میدهند که بر همه چیز کنترل خواهید داشت. با انتخاب رنگ درست در واحد اداری می توانید کاری کنید که برند اداره و شرکت شما در ذهن افرادی که به آنجا مراجعه می کنند ماندگار باشد. در هر حالت، وکیل مبادله تعهداتی را که مطابق با واقعیت پروژه باشد تسهیل میکند. هم باعث زیبایی میز میشود و هم یک حس گرم و آرام را به اتاق القاء میکند.

به گفته بحرالعلومی، بعد از سرمایهگذاری اولیه، باید به فکر تامین هزینههایی مانند کاتالوگ، وبسایت و حضور در شبکههای مجازی و اجتماعی بود و در عین حال از یک تدبیر بسیار قوی برخوردار بود تا بتوان در این صنف باقیماند و به فعالیت ادامه داد. سبک های دکوراسیون: برای این که بتوانیم حس هماهنگی و انسجام را یک فضا تجربه کنیم، لازم است که اشتراکات و یا ارتباطی را میان اجزای آن بیابیم. بعد از این که رنگ ها را تحت کنترل درآوردید، وقت آن رسیده که نگاهی به اکسسوری های خود داشته باشید. علاوه بر آن، با توجه به شرایط اقتصادی لازم است از قیمت طراحی دکوراسیون داخلی مطلع باشید که می­توانید برای این کار با کارشناسان پین ورک تماس بگیرید تا پس از اطلاع از نوع خدمات، شما را دقیق راهنمایی کنند . همچنین شاید در خانه بعضی افراد ترکیب مبلمان چرم و جعبههایی که شکل و حروف خارجی روی آنها پرینت شده را دیده باشید که همگی المانهای این سبک طراحی داخلی صنعتی است و بیننده را به یاد کارخانههای صنعتی قرنهای 17 و 18 میلادی میاندازد.

اگر به دنبال سبکی گرم، کاربردی و آسوده و آرام دارید، دکوراسیون خانهی روستایی مدرن یکی از بهترین انتخابها برای شما خواهد بود. اما در بازار دکوراسیون هم مانند برخی دیگر از بازارها قیمت مواد مورد نیاز متفاوت است. به طورمعمول این دو واژه نباید به صورت متعارف در کنار هم قرار گرفته شوند. به گفته وی در کنار موارد ذکر شده چارچوب نظارتی و اداری، رویه و خطمشیها در صنعت ساختوساز و زیرساختها نیازمند بازبینی است. بهتر است که در طراحی معماری مدرن منزل خود طرح های متفاوت و زیبایی را بر روی دیوار و سقف خانه تان ایجاد کنید. این در حالی است که برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه هم از متری ۵۰۰هزار تومان تا ۵میلیون تومان قیمت تعیین میشود. گلرخ بحرالعلومی هم مانند بسیاری از همکاران خود با تاکید بر اهمیت ایده و نوآوری در بازار دکوراسیون میگوید: میتوانم به جرات بگویم چیزی که در این بازار کم است، ایده و نوآوری است. این سنجیده عمل کردن به حدی مهم است که دکوراسیون را به فعالیتی کم ریسک تبدیل میکند و شاید تنها تهدید آن رقبا باشند. تعادل متقارن یا رسمی برای کسانی که فضاهای آرام و منظم را ترجیح میدهند، مناسبتر است.

البته هر چند که به گفته فعالان بازار دکوراسیون در حال حاضر سرمایهگذاری در این بازار توجیه اقتصادی چندانی ندارد اما به نظر میرسد در مجموع کاری پرسود است. به گفته غیاثوند ایده و خلاقیت به حدی مهم است که اگر کسی خلاقیت داشته باشد، با ۳۰میلیون تومان یا ۴۰میلیون تومان سرمایه هم میتواند کار کند اما کسی که یک میلیارد تومان سرمایه دارد، اگر خلاقیت و ایده نداشته باشد، شاید نتواند به موفقیت لازم دست پیدا کند. یکی از مهمترین مواردی که سلیقه بر آن تأثیر مستقیم دارد، انتخاب رنگ است. همچنین توجه ویژه به متریال، مصالح و مواد مصرفی بومی و ترویج پذیرش آنها که باعث کاهش هزینهها و دسترسی آسانتر خواهد بود. سرمایه اولیه ما در ابتدای کار ۳۰ میلیون تومان بود که ۲۰میلیون تومان آن به پیشپرداخت اجاره دفتر و ۱۰میلیون تومان هم به خرید قطعات کامپیوتری اختصاص یافت.

البته همیشه طراحی داخلی شامل چیدمان وسایل و مبلمان نیست. بهتر است همیشه دربهای سرویس بهداشتی را بسته نگهداریم . برای مدرنیزه کردن سرویس های بهداشتی از رنگ هایی که به انسان آرامش میدهد مانند آبی روشن، یاسی و سبز سدری ملایم مناسب است. پس از اتمام ساخت و ساز، هرگونه تغییر بعدی در ساختمان یا دارایی دیگری که بر ایمنی تأثیر میگذارد، از جمله کاربری ساختمان، گسترش، یکپارچگی سازه و حفاظت از آتش، معمولاً نیاز به تصویب شهرداری دارد. تخریب (Demolition)، حرفه تکهتکه کردن ایمن و کارآمد ساختمانها و سایر سازه هاست. به گفته علیزاده پاک ساخت مسکن مقرون به صرفه با تکیه بر سازه با دوام و استاندارد، اصل اساسی ساختوساز است. کارشناس فروش و بازاریابی مسکن در منطقه یک تهران نیز در این رابطه با بیان اینکه طی سالهای اخیر ارکان اساسی ساختوساز کشور دچار چالش جدی شدهاند،گفت: در وهله اول شاید نبود تناسب در افزایش درآمد خانوار و افزایش قیمت مسکن یک مولفه جدی در کاهش قدرت خرید مردم بوده است.

اجزای صنعتی ، کانال کشی و ویژگی های ساختاری در این سبک بسیار شبیه به سبک صنعتی می باشد . در معماری داخلی منازل، نور پردازی و مدل های کفپوش و کاغذ دیواری و همچنین سقف منزل از اهمیت زیادی برخوردار هستند. دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی به معنی هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیا در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه می باشد. از این رو سعی کردهایم تا در کنار بالا بردن سطح آگاهی از فرهنگ و نیاز مخاطب، دانش خود را در طراحی دکوراسیون داخلی افزایش داده و ضمن احترام ویژه برای مشتریمان، خدمتی متفاوت ارائه دهیم.

حرفه طراحی داخلی، وقتی به وجود آمد که در تمام دنیا، جوامع بعد از صنعتی شدن رو به پیشرفت گذاشتند و معماری پیچیده و فضاهای کاربردی، جای معماری ساده را گرفت. از این رو نصب کاغذ دیواری در بخش های مختلف آن می تواند به طراحی بهتر آن کمک کند. در کشورهای انگلستان و استرالیا بازار این کار بهتر است و یک طراح دکوراسیون داخلی حدود 68000 و 52000 دلار آمریکا درآمد دارد. اگر علاقمند به تحصیل رشته طراحی دکوراسیون داخلی در دانشگاه هستید باید بدانید که دریافت مدرک طراحی و دکوراسیون داخلی با طی کردن ۲۱ واحد درس عمومی و ۱۱۴ واحد اصلی و اختصاصی میسر است. این بخش شاخص از دکان را می توانید به کالاهایی که از جنبه های متعدد برای فروشگاه اصلی میباشند مانند: دوستداشتنی ترین محصولات، مالامال تماشا ترین محصولات، محصولاتی که اصلی تغییرو تحول فصل ها ارائه می شوند و در اخیر حراجی ها و یا بیشترین تخفیف ها اختصاص دهید. البته که دکوراسیون کلاسیک ساده تر نیز وجود دارد که در تصاویر بالا به خوبی نمایان است. به عنوان دکوراتور منزل وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون و تزئینات داخلی خانه می رسد، الگوهایی فراتر از زیبایی و چشم نوازی فضا مانند کاربردی بودن و در عین حال شیک بودن در اولویت قرار می گیرند که اغلب ایجاد این تعادل کار ساده ای نیست.

روش طراحی و ساخت از اواخر قرن بیستم متداول شد، و به این طریق است که مشتری با یک نهاد واحد قرارداد میبندد تا آن نهاد طراحی و ساخت را ارائه دهد. تا قبل از قرن ۲۰ام این نقشهها توسط دست ترسیم میشد. برنامهریزی مالی تضمین میکند که قبل از شروع پروژه، برنامههای کافی برای حفاظت پروژه وجود دارد، و این اطمینان را ایجاد میکند که در طول حیات پروژه مشکل مالی ایجاد نمیشود. اما، پروژههای پیچیدهتر و بزرگ معمولاً نیاز به تخصص و نیروی انسانی بیشتری دارند، بنابراین مالک میتواند با واگذاری یک یا چند عملیات مختلف به شرکتهای مختلف انجام اموری از قبیل برنامهریزی دقیق، طراحی، ساخت و انتقال کار واگذار کند. به باور غیبی نکته مهم در بسیج این توانمندیها در بخش نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و مهمتر تجربه بالای کشور در عمران و آبادانی، توجه ویژه دولت به بخش اقتصاد عمران و مسکن است که میتواند به عنوان شاخص مهم در رشد و تعالی بخش اقتصادی مذکور و به تبع آن زمینهساز شکوفایی سایر بخشهای اقتصادی در کشور شود. وی در ادامه گفت: اصلاح قوانین در مورد صدور مجوزها و هزینه آن در کلانشهرها به ارقام بالایی به نسبت سالهای پیش رسیده و عملا شهرداریها به شرکای سازندگان تبدیل شدهاند که نتیجه آن چیزی جز فرار از سرمایهگذاری نخواهد بود.

از همین رو اگر در بازار دکوراسیون سنجیده عمل شود، ریسکی وجود ندارد و تهدید آن هم فقط رقبا میتوانند باشند. در همین رابطه و در خصوص سرمایه مورد نیاز برای این کار و تهدیدها و فرصتهای بازار طراحی دکوراسیون، گلرخ بحرالعلومی، مدیرعامل شرکت طرحپرداز پایا، طراح و مجری دکوراسیون داخلی توضیحاتی به «فرصت امروز» داده است. بحرالعلومی در این ارتباط اظهار میدارد: در ابتدا با مشخصهها و مدارک تحصیلی و امکانات موجود، شرکت ثبت میشود ولی از نظر صدور مجوز، اگر شرکت تولیدکننده باشد باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اگر طراح و معمار باشد باید از اتحادیه یا انجمن صنفی مرتبط، مجوزهای لازم را دریافت کند. لازم است این افراد به انجمنها و اتحادیههای صنفی اعتماد کنند، وقت بگذارند و با شرکتهای بزرگ کار کنند و سپس اگر در خود این ظرفیت را دیدند، وارد این عرصه و تاسیس شرکت و دفتر شوند. در این راستا از ابتدای تاسیس شرکت با استفاده از نیروهای مجرب و کار آزموده و طراحان آشنا به طراحی مدرن روز و دستگاه های پیشرفته و مدرن و جدید در کار توانسته است رضایت مشتری را جلب نموده و این برای ما مهم است .

در ادامه می توانید نمونه ای از بازسازی سرویس بهداشتی را و انجام تغییرات اساسی در آن را مشاهده نمایید. متأسفانه یا خوشبختانه امروزه مبلمان به یک جزء لاینفک از منازل اشخاص نبدیل شده است و با توجه به حجم و فضای نسبتا زیادی که یک سرویس مبلمان اشغال می کند، باید به کار گیری و جای گذاری آن ها به بهترین نحو و مطابق اصول خاص خود انجام شود. در بازسازی سرویس بهداشتی باید به کف، دیوارها، روشویی، المان هایی نظیر آینه و کمد سرویس بهداشتی و از همه مهمتر سیستم تهویه و شیرآلات آن باید توجه کرد. در طراحی داخلی فعالیتهای دیگری نظیر پارتیشنبندی نیز بسیار رایج می باشند و این گزینه مهم به طور معمول در ادارات، سازمانها و شرکتها اجرا و پیاده سازی میشود. امروز کارهایی نظیر گرفتن ویدیو های حرفه ای و یا این که ساخت پادکست از جمله کارهایی می باشد که در باطن بعضی از کمپانی ها انجام می گردد. انواع نمای ساختمان که عبارتند از: نمای مغازه با کامپوزیت، نمای جی اف آر سی، نمای مغازه با چوب و نمای شیشه ای که با توجه به کاربری و اجناس داخل مغازه نمای مغازه را می توانید انتخاب کنید. ایده اصلی در بازسازی این آپارتمان ایجاد ارتباط بین داخل و خارج برای استفاده از حداکثر پتانسیل سایت بود، برای دستیابی به این هدف، فضاهای جدید مانند کلاژها به متن ساده محیط زندگی اضافه شد.

دیدگاه‌ها برای طراحی داخلی اداری – شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی مهران طاهری بسته هستند