اخبار فارس اس ام اس

سیر تا پیاز تبلیغ بستنی فروشی +نمونه متن تبلیغ


راهنمای مطالعه

در یک روز گرم تابستان هیچ‌چیز مثل یک بستنی خوشمزه و خنک نمی‌تواند شما را سرحال کند. ولی راز موفقیت یک فروشگاه بستنی صرفا در طعم‌های آن نهفته نیست. بلکه تبلیغ بستنی فروشی و تمرکز روی نام برند است که می‌تواند مشتریان را به سمت ویترین خنک شم بکشاند.

اگر به دنبال سیر تا پیاز بازاریابی فروشگاه بستنی هستید تا با کمترین هزینه بیشترین نرخ تبدیل را دریافت کنید، جای درستی آمده‌اید. در ادامه این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور با ترکیب تبلیغات پیامکی با سایر روش‌های سنتی و آنلاین بیشترین بازدهی را در تبلیغات دریافت کنید.

اهمیت تبلیغات برای بستنی فروشی

تصور کنید مغازه بستنی فروشی شما در گوشه دنجی از مرکز شهر قرار دارد و پر از بستنی‌های رنگارنگ است. اما با این‌حال آن میزان فروشی که در این روزها گرم باید داشته باشید ندارید!

تبلیغ بستنی فروشی مانند فانوسی است که مسیر بازاریابی را برای شما روشن خواهد کرد. صرفا تامین محصول با کیفیت یا قرار گرفتن فروشگاه در محیط مناسب قدرت لازم را برای فروش بالا به شما نمی‌دهد.

تبلیغات موجب افزایش آگهی از برند، ایجاد حس وفاداری در مشتری و افزایش درآمد می‌شود. اما برای موفقیت اصول زیر را باید رعایت کرد:

  • صرفا روی یک یا چند روش محدود تمرکز نکنید.
  • با شناخت دقیق مخاطب ترکیبی از چند کانال تبلیغ را برای بازاریابی انتخاب کنید.
  • در هر روش تبلیغ سنجه‌ها را بررسی کنید. ببینید از بین تعداد نمایش هر تبلیغ، نرخ تبدیل چند درصد بوده است.
تبلیغ فروش بستنیتبلیغ فروش بستنی

چالش های شغل بستنی فروشی

با اینکه شغل بستنی فروشی درآمد بالایی دارد و در روزهای گرم تابستان خنکی را به ارمغان می‌آورد، اما یکی از مشاغل پرچالش است که اگر به تبلیغات هدفمند نداشته باشید، ممکن است نتوانید در آن موفق شوید.

  • وجود برندهای بزرگ و فروشگاه‌های ترکیبی.
  • فصلی بودن تقاضا و کاهش فروش در فصل زمستان.
  • هزینه‌های بالای مواد اولیه.
  • سخت بودن جذب مشتری در محله‌های جدید.

امروزه مشتریان نیز با بمباران محتوا مواجه هستند که روزانه ده‌ها تبلیغ به آنها نشان داده می‌شود. لذا داشتن تبلیغات هوشمند که با ترکیبی از روش‌های سنتی و مدرن امروزی باشد، می‌تواند روی جذب مخاطب اثر بگذارد.

بهترین روش‌های تبلیغ بستنی فروشی

در ادامه به معرفی ۷ تا از بهترین روش‌های تبلیغ بستنی فروشی که نرخ نمایش و بازدهی خوبی دارند می‌پردازیم. نکته مهم در استفاده از این روش‌ها استفاده ترکیبی و عدم اتکا به تعدادی روش خاص است تا موفقیت شما را در این شغل فصلی افزایش دهد.

در شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید

امروزها شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به ویترین آنلاین تبلیغاتی تبدیل شده‌اند. با تولید محتوا در این رسانه‌ها می‌توانید مستقیم یا غیرمستقیم مشتریان را جذب کنید.

اشتراک‌گذاری یک عکس یا ویدئو از یک بستنی شکلاتی خوشمزه که همراه با تم‌های سرما می‌تواند ده‌ها مشتری را در روزهای گرم تابستانی به مغازه شما بکشاند.

با ساخت ویدئوهای کوتاه از مراحل ساخت بستنی که نشانگر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طبیعی باشد، می‌تواند روی جذب مشتریان نقش به‌سزایی داشته باشد. می‌توانید از مشتریان بخواهید تا با شرکت در چالش‌های اینستاگرامی مثل «استوری کردن بستنی و تگ کردن صفحه شما» در این چالش شرکت کرده و بستنی رایگان هدیه بگیرند.

چنین چالش‌هایی نه‌تنها دنبال‌کنندگان شما را افزایش می‌دهد، بلکه با افزایش تعامل مشتریان به سفیر برند تبدیل خواهند شد.

اما با این‌حال شبکه‌های اجتماعی نیازمند صرف هزینه و زمان زید برای تولید محتوا هستند. در حالی که شاید ارسال یک پیام کوتاه و مستقیم به گوشی مشتری می‌تواند همن حس وسوسه‌ای که این رسانه‌ها انتقال می‌دهند را در زمانی کوتاه و با هزینه بسیار ناچیز انجام دهد.

تبلیغ بستنی فروشی روی نقشه گوگلتبلیغ بستنی فروشی روی نقشه گوگل

فروشگاه خود را روی نقشه گوگل ثبت کنید

تصور کنید یک مشتری در روز به شدت گرم تابستان دچار گرمازدگی شده و به دنبال جستجوی «بستنی فروشی نزدیک من» است. اگر مغازه شما روی نقشه ثبت نشده باشد، فرصت بزرگی را برای یک مشتری بالقوه از دست خواهید داد.

ثبت بستنی فروشی روی نقشه گوگل رایگان است و باعث می‌شود تا مشتریان محلی جدید یا رهگذران بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

یک بستنی فروشی در خوزستان با به‌روزرسانی پروفایل گوگل مپ خود که شامل افزودن عکس، ساعات کاری، تلفن تماس و منو بستنی‌های رنگارنگ بود توانست نظرت بیشتری از مشتریان دریافت کند. این کار تاثیری فوق‌العاده در رتبه بندی و نمایش بستنی فروشی وی روی نقشه داشت.

بنابراین می‌توانید از یک ابزار مستقیم مانند پیامک، لینک نقشه گوگل را به مشتریان وفادار خود فرستاده و از آنها بخواهید که با ارسال نظر و اشتراک‌گذاری تصاویر به شما بازخورد دهند.

تبلیغ بستنی فروشی با پیامک هدفمند

تصور کنید خودتان در یک روز گرمی پیمک زیر را دریافت کنید:

همین امروز بستنی شکلاتی را با تخفیف ۲۰ درصد در بستنی فروشی فراز امتحان کنید. فقط تا ۹ شب. اطلاعات بیشتر: [لینک نقشه گوگل]

این پیام کوتاه که مستقیما به گوشی مخاطب ارسال شده، با استفاده از قابلیت ارسال پیامک زنده از دکل همراه اول هدف‌گذاری شده است. به این معنی که تعیین کرده‌ایم مخاطبانی که در ساعت ۱۳ در محدوده غرب تهران قرار داشته و جزو فراد محلی نیستند (رهگذر بودن) این پیامک را دریافت کنند.

تبلیغ بستنی فروشی با پیامک موثرترین راه جذب مشتری است. پیامک بدون واسطه و مستقیم امکان ارتباط با مخاطب را فراهم می‌کند. می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف ارسال پیامک، مشتریان محله خاص یا افرادی با سن و جنسیت مشخص را هدفگیری کنید.

همچنین پیامک قابلیت ادغام با سایر روش‌ها را دارد که می‌تواند روی افزایش نرخ نمایش آنها نیز تاثیر بگذارد. تصور کنید که صفحه اینستاگرام بستنی فروشی خود را از طریق پیامک به مشتریان محله‌تان ارسال کنید تا شما را دنبال کنند. با کشاندن آنها به صفحه اجتماعی خود می‌توانید از محتوای ویدئویی خلاقانه برای تاثیر بیشتر روی جذب مشتری استفاده کنید.

تبلیغات بستنی فروشی روی سایت های سفارش غذاتبلیغات بستنی فروشی روی سایت های سفارش غذا

در پلتفرم‌های سفارش غذا عضو شوید

پلتفرم‌های سفرش غذا مانند اسنپ فود یکی دیگر از روش‌های تبلیغ بستنی فروشی هستند که می‌توانید از آنها به عنوان یک پل برای دسترسی به مشتری استفاده کنید. عضویت در این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهد که یک صفحه پروفایل برای بستنی فروشی خود ایجاد کرده و به مخاطبان آنها دسترسی داشته باشید.

یک بستنی فروشی در تهران با عضویت در این پلتفرم و ارائه تخفیف ۲۰ درصدی توسط اسنپ فود برای اولین سفارش موفق شد تا در یک ماه فروش خود را دو برابر کند.

برای موفقیت در این روش باید از تصاویر با کیفیت همراه با منوهای جذاب استفاده کنید. نیاز کاربران این پلتفرم‌ها را بشناسید و بر اساس آن محصول مناسب را ارائه کنید.

در برخی موارد هزینه‌های کمیسیون این پلتفرم‌ها بالاست و به همین دلیل ممکن است حاشیه سود پایینی داشته باشید. در حالی که تبلیغاتی مانند پیامک که مستقیما با مشتری در ارتباط هستید، ارزان‌تر و موثرتر است.

با سایر کسب‌وکارها وارد همکاری شوید

یکی از موثرترین راه‌های تبلیغ فروشگاه بستنی همکاری با کسب‌وکارهایی مثل باشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌هاست. برای مثال یک بستنی فروشی در شیراز با یک کافه توافق کرد تا بستنی‌های خود را به عنوان دسر بفروشد. در ازای آن کافه نیز منوی خود را در بستنی فروشی تبلیغ کرد. رابطه‌ای برد برد برای هردو که فروششان را افزایش داد.

یک ترفند خلاقانه دیگر این است که بسته‌های ترکیبی بفروشید. برای مثال بستنی با پیتزا که شامل تخفیف باشد. این کار مشتریان را ترغیب می‌کند تا از هردو فروشگاه خرید کنند.

تبلیغات محیطی بستنی فروشیتبلیغات محیطی بستنی فروشی

از تبلیغات چاپی و محیطی غافل نشوید

تبلیغات چاپی مثل تراکت‌های رنگارنگ، بنرهایی با طراحی جذاب و پوسترهایی خنک در ایستگاه اتوبوس در یک روز گرم می‌تواند توجه رهگذران را به خود جلب کند. یک بستنی فروشی در تبریز با پخش تراکت‌هایی که حاوی کد تخفیف ۱۵ درصدی بود، توانست از طریق ایستگاه‌های اتوبوس مشتریان جدیدی را به مغازه بکشاند.

نکته مهم در تبلیغات بستنی فروشی به روش چاپی استفاده از طراحی مناسب و ارائه یک پیشنهاد برای ترغیب مشتری به خرید است. برای مثال از متنی مثل «بستنی سنتی با طعم خاطره؛ همین حالا در بستنی فروشی فراز امتحان کنید.»

تبلیغات محیطی مشتریان محلی و رهگذران را هدف قرار می‌دهند. بنابراین باید آنها را در مکان‌های تردد و گذرگاه‌های اصلی شهر تبلیغ کنید. هزینه چاپ و اجاره بیلبورد یا جایگاه بنر از شهرداری بالاست؛ همچنین در مدت زمان طولانی باید تبلیغ شما در جریان باشد.

در عوض روشی که مستقیما به جیب مشتری (پیامک با گوشی موبایل) ارسال شود، سریع‌تر اجرا می‌شود. همچنین بازدهی بیشتری هم دارد.

با طراحی سایت دیده شوید

یک وب‌سایت ساده و جذاب که بستنی فروشی شما را همراه ب منوی رنگارنگ و خنک نشان دهد می‌تواند به اعتبار بستنی فروشی‌تان بیفزاید. سایتی که نشان از داستان برندتان داشته باشد و اعتماد مشتریان را افزایش دهد.

برای مثال یک بستنی فروشی در شهر تهران ضمن اینکه طعم‌های جدید را با طراحی و ظاهر خلاقانه معرفی می‌کند، قابلیت سفارش گروهی برای مهمانی‌ها را فراهم کرده تا بستنی را در محل تهیه و تولید کند.

برای موفقیت در این روش باید سایت شما بهینه باشد و در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید. مثلا مقالاتی با عنوان «معرفی بهترین بستنی‌های تهران» بنویسید تا در جستجوهای محلی گوگل رتبه بگیرد.

طراحی و نگهداری سایت هزینه دارد؛ هزینه‌های سئو و بهینه‌سازی نیز بسیار بالاتر است. همچنین به دلیل فصلی بودن این شغل، شاید تبلیغ از طریق سایت خیلی نتیجه خوبی ندهد. گاهی یک روش مستقیم و کم هزینه مانند پیامک موثرتر عمل می‌کند.

تبلیغات پیامکی فروش بستنیتبلیغات پیامکی فروش بستنی

پنل پیامکی؛ ارزان‌ترین راه تبلیغات فروشگاه بستنی

هرطور حساب کنید پیامک ارزان‌ترین روش تبلیغ برای کسب‌وکارهاست. این روش در کنار هزینه پایینی که نسبت به تبلیغات چاپی و آنلاین دارد، از نرخ نمایش و باز شدن بالایی برخوردار است. همچنین می‌توانید مخاطبان را با سناریوهای خاص ارسال محله‌ای با بر اساس علایق آنها هدفگیری کنید.

مزایای پیامک برای بازاریابی بستنی فروشی

  • نسبت به روش‌های دیگر مثل تبلیغات چاپی یا استفاده از پلتفرم‌های آنلاین هزینه بسیار کمتری دارد.
  • نرخ بز شدن پیامک بالاست. تقریبا ۹۰ درصد پیامک‌ها در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی بررسی می‌شوند.
  • هیچ وسطه‌ای بین کسب‌وکار و مشتری وجود ندارد. مستقیما می‌توانید با هم در تعامل باشید.
  • براساس علایق مشتری یا ارسال منطقه‌ای می‌توان کمپین‌های تبلیغات پیامکی را هدفگیری کرد.
روش تبلیغ هزینه زمان جرا نرخ تبدیل بازدهی
سوشال مدیا بالا بالا متوسط تا بالا متوسط
نقشه رایگان طولانی متوسط تا بالا متوسط
پیامک بسیار کم فوق سریع بسیار بالا بالا
پلتفرم‌ها متوسط نسبتا کند بالا متوسط
B2B کم متوسط متوسط کم
محیطی متوسط تا بالا طولانی متوسط متوسط
سایت بسیار بالا طولانی متوسط متوسط تا بالا

راهنمای طراحی کمپین تبلیغات پیامکی

برای طراحی یک کمپین موفق تبلیغات پیامکی به نکات زیر توجه کنید:

  • متن پیامک خود را با اطلاعات مشتری شخصی‌سازی کنید. مثلا از نام یا تاریخ تولید مشتری استفاده کنید.
  • پیشنهاد مشخصی برای دریافت تخفیف یا هدیه ارائه دهید که مخصوص مشتری باشد.
  • برای ایجاد فوریت و افزایش نرخ خرید، برای پیشنهاد خود محدودیت زمانی تعیین کنید.
  • از کلمات حساس مثل «خنک، خاطره، لذت، طعم، توت فرنگی، شکلات و…» استفاده کنید.
  • با استفاده از ابزارهای دیجیتال مثل کوتاه کننده لینک، رفتار مشتری را مورد سنجش قرار دهید.

برخلاف دیگر روش‌ها که نیازمند بودجه و زمان طولانی هستند، پیامک روش ارزانی است که امکان اجرای کمپین‌های تبلیغاتی را در زمانی کوتاه و با هزینه بسیار کم فراهم می‌کند. کافی است از یک پنل پیامکی معتبر استفاده کنید.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

سامانه پیام کوتاه استار اس ام اس بیش از ۱۰ سال است که در زمینه ارائه خدمات پیام کوتاه در ایران فعالیت دارد. با عضویت در سایت www.farazsms.com و انتخاب یکی از بسته‌های پیامکی، نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.

در هرجایی که باشید می‌توانید با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و از طریق اینترنت اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند برای بستنی فروشی کنید.

جمع‌بندی نهایی

تبلیغات بستنی فروشی چیزی است که موفقیت شما را در این شغل فصلی تضمین می‌کند. همانطور که خودتان نیز می‌دانید این شغل در فصل تابستان بهترین درآمد و بازدهی را دارد. مگر اینکه در شهرهای جنوبی کشور فعالیت داشته باشید.

هریک از روش‌های تبلیغ معرفی شده دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. همچنین مخاطبان شما در کانال‌های تبلیغی متفاوتی حضور دارند که همین مسئله ضرورت استفاده ترکیبی از روش‌ها را اجباری می‌کند.

در این بین تبلیغات پیامکی با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که برای هدفگیری فراهم می‌کند، بهترین گزینه برای ترکیب روش‌های تبلیغاتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.



منبع