بهترین روش تبلیغ گیم نت و کلوپ بازی


تبلیغ گیم نت بهویژه با استفاده از ابزارهای دیجیتال امروزی مثل شبکههای اجتماعی و ابزارهای اینترنتی تاثیر بهشدت بالایی در جذب و وفاداری مشتریان دارد. بدون داشتن تبلیغات هدفمند، حتی وقتی از بهترین تجهیزات در کلوپ بازی خود استفاده کنید، نمیتوانید انتظار مکانی شلوغ داشته باشید.
هدفمندی تبلیغات گیم نت بسیار حائز اهمیت است. شما باید از ابزارهایی استفاده کنید که بتوانید قشر نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده و همچنین بر اساس علایقی که به بازیهای مختلف دارند آنها را جذب کنید.
در این بین استفاده از تبلیغات پیامکی بهترین انتخاب است. این ابزار امکان تبلیغات هدفمند را بدون واسطه فراهم میکند و هزینه بسیار پایینی هم دارد. در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه این روش تبلیغاتی با سایر روشها خواهیم پرداخت.
اهمیت تبلیغات گیم نت و تاثیر آن در بازاریابی
تصور کنید که صدها میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات گیم نت از جمله کنسول بازی، طراحی فضایی هیجانانگیز و تامین بازیهای روز دنیا کردهاید، اما خبری از مشتری نیست. در چنین شرایطی مشکل از استراتژی تبلیغ است.
کلوپهای بازی صرفا مکانی برای بازی کردن نیستند. افراد در این محیط به رقابت میپردازند و با تجربههای گروهی از انواع بازیهای ماشین و فوتبال، دوست دارند خاطرات بهیاد ماندنی داشته باشند.
مخاطبان گیم نت عموما نوجوانان و جوانان عاشق بازی هستند که عموما سرمایه لازم را برای خرید کنسول بازی روز یا جمع کردن یک سیستم کامپیوتری قوی ندارند. بسیاری از آنها نیز مشغول به فعالیت خاصی نبوده و اصطلاحا در کوچه پرسه میزنند.
گیم نتها این فرصت را دارند که با تبلیغات هدفمند آنها را جذب کرده و درآمد خوبی از این طریق داشته باشند. مخصوصا که چنین کسبوکاری از طریق تبلیغات دهان به دهان و کریخوانی بین گیمرها برای حریف طلبیدن تاثیر به شدت بالایی در افزایش درآمد دارد.
بهترین روشهای تبلیغ گیم نت و کلوپ بازی
برای اینکه یک گیم نت شلوغ و مملو از گیمرهای مختلف داشته باشید، ضروری است از روشهای تبلیغ متنوعی بر اساس رفتار مشتری استفاده کنید. هر یک از مشتریان بهاقتضای سن، جنسیت و شخصیت رفتاری را میتوان از طریق کانالهای تبلیغی خاصی جذب کرد. در ادامه به معرفی ۷ تا از آنها میپردازیم.


۱. تبلیغات چاپی و بنری
تبلیغات چاپی و محیطی مثل پخش تراکت، چاپ بنر و اجاره بیلبورد در مکانهای شلوغ و پرتردد مانند نزدیکی مدارس و مراکز آموزشی میتواند گزینه خوبی برای جذب مشتریان باشد.
این روش تبلیغاتی با اینکه هزینه بالایی برای اجاره بیلبورد یا چاپ بنر و کاغذ دارد، اما در مقابل وقتی در نزدیکی مراکزی که نوجوانان و جوانان حضور دارند هدفگیری شود، تاثیر خوبی در جذب آنها خواهد داشت.
اگر بودجه محدودی برای تبلیغات دارید میتوانید از این شیوه استفاده کنید. سعی کنید با همکاری سایر کسبوکارها نیز از آنها بخواهید که بنر یا اعلامیه کوچک شما را در خصوص افتتاح گیم نت روی شیشه مغازهشان نصب کنید.


۲. تبلیغ گیم نت در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی یکی دیگر از گزینههای خوب برای تبلیغ گیم نت محصوب میشوند. در این رسانهها افراد گیمر با تولید محتوای ویدئویی و تصویری سعی میکنند علایق خود را به بازیهای روز نشان دهند. گذشته از این صفحاتی که در این حوزه فعالیت دارند را دنبال میکنند.
میتوانید با ساخت یک صفحه اینستاگرام، این افراد علاقهمند را در شهرهای کوچک بهخوبی جذب کنید. برای شهرهای بزرگ نیز اگر کلوپ بازی شما حسابی تجهیز شده باشد، از شهرکهای اطراف نیز مراجعه کننده خواهید داشت.
- ویدئوهایی کوتاه از محیط گیم نت و انجام بازیهای گروهی منتشر کنید.
- با ایجاد چالشهای آنلاین بین دو بازیکن یا گروه، جذابیت صفحه خود را برای افزایش دنبالکننده بالا ببرید.
- با سایر صفحات مجازی محله وارد همکاری شده و تبلیغات متقابل داشته باشید.
با اینکه شبکههای اجتماعی ابزاری عالی برای تبلیغات گیم نت محصوب میشوند، اما با این حال از نظر هزینه، زمان صرف شده و همچنین استراتژی تولید محتوا نسبت به سایر روشها باید بیشتر روی انجام آن استمرار داشته باشید.
۳. تبلیغات کلوپ بازی با پیامک
تصور کنید پیامکی مانند «این هفته در گیمنت فراز تورنمنت فیفا ۲۵ داریم. یه ساعت بازی کن، ۲۰ دقیقه بازی رایگان هدیه بگیر. فقط تا پایان هفته.» را به مخاطبان محله خود ارسال کنید.
در این متن تبلیغ گیم نت نکات زیر رعایت شده است:
- هدفمندی تبلیغ: با ارسال پیامک منطقهای این متن را صرفا به مخاطبین محدوده خود ارسال کردهاید.
- افزایش تعامل: با استفاده از پیشنهاد ۲۰ دقیقه بازی رایگان، مخاطب را ترغیب به تعامل میکنید. همچنین یک CTA عالی است.
- ایجاد حس نیاز در مشتری: با تاکید بر اینکه فقط تا پایان هفته چنین پیشنهادی وجود دارد، مشتری را ترغیب میکنید که فرصت را از دست ندهد.
پیامک بهترین روش تبلیغ گیم نت محسوب میشود که علاوهبر مزایای بالا، هزینه کمی دارد و بدون واسطه میتوانید با مخاطب در ارتباط باشید.
گذشته از این نیازی به تجهیزات خاص ندارید و صرفا با پنل پیامکی که قابلیتهای متنوع ارسال پیامک بر اساس محدوده جغرافیایی، ارسال از طریق دکلهای مخابراتی و همچنین بانک شماره موبایل را فراهم کند، میتوانید به تبلیغات هدفمند بپردازید.


۴. ثبت لوکیشن گیم نت روی نقشه گوگل
همیشه قرار نیست درگیر تبلیغات باشید؛ گاهی باید فرصت دیده شدن را در اختیار مخاطب قرار دهید. برخی افراد برای جستجوی مکانهای تفریحی و گردشگری از نقشه گوگل استفاده میکنند. خصوصا افراد غیرمحلی یا گردشگرانی که به شهر شما آمده بشند.
با ثبت لوکیشن گیم نت روی نقشههای گوگل، نشان و بلد میتوانید در جستجوهای محلی ظاهر شوید. شاید این روش نرخ تبدیل خیلی بالایی نداشته باشد، اما بههرحال تبلیغی رایگان است که هزینهای هم ندارد. برای استفاده بهینه از این روش نکات زیر را رعایت کنید:
- از مشتریان خود بخواهید که با ارسال نظر روی نقشه، برایتان بازخورد ارسال کنند.
- عکس و ویدئو با کیفیت از گیم نت خود آپلود کنید. از مشتریان نیز بخواهید این کار را انجام دهند.
- در توضیحات و نام نقشه حتما از کلماتی مثل «گیم نت» یا «کلوپ بازی» استفاده کنید.
- ساعات کاری، آدرس دقیق، شماره تماس و آدرس سایت را در صورت موجود بودن وارد کنید.
برای اینکه مشارکت را بالاتر ببرید، میتوانید گاهی با ارسال پیامک حاوی آدرس نقشه گوگل از مشتریان دائمی خود بخواهید که با ارسال نظر روی نقشه برایتان بازخورد ارسال کنند. انجام این کار میتواند روی افزایش نرخ پیشنهاد و نمایش توسط نقشهخوانها تاثیر فوقالعاده داشته باشد.


۵. برگزاری مسابقات و فستیوالهای بازی
یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغ کلوپ بازی برگزاری تورنمنت و فستیوالهای بازی گروهی یا دونفره است. برگزاری مسابقاتی که حاوی جایزه، مخصوصا اشتراک هدیه برای بازی میتواند گیم نت شما را به مرکز توجه تبدیل کند.
برای اینکه تاثیر این روش را بالاتر ببرید میتوانید از پیامک برای اطلاعرسانی این رویدادها استفاده کنید. با تولید محتوا در شبکه اجتماعی و همچنین نمایش زنده بازی روی صفحهتان، تعداد دنبالکنندگان را نیز افزایش دهید.
این رویدادها هم مشتری جدید جذب میکنند و هو موجب افزایش وفاداری مشتریان فعلی خواهند شد. مخصوصا وقتی که جوایز چیزهایی مثل انجام ۳۰ ساعت بازی رایگان در ماه یا اشتراک هدیه بازیهای آنلاین باشد.
با اینکه شاید فکر کنید این روش هزینهبر است، اما همین که هرازگاهی گیم نت خود را در کانون توجه قرار دهید، باعث روانه شدن دیگر علاقهمندان بازی به کلوپ بازی شما خواهد شد. بالاخره هرکسی دوست دارد با شرکت در این رویدادها خودی نشان دهد.
۶. طراحی سایت گیم نت
اگر در شهرهای بزرگی هستید که حسابی هم روی گیم نت خود سرمایهگذاری کرده باشید، طراحی سایت علاوه بر اینکه میتواند اعتبار شما را افزایش دهد، نقش موثری در جذب گیمرها خواهد داشت.
با داشتن زیر این امکان را در اختیار دارید که:
- با ساخت صفحات جذاب بازیهای موجود و امکانات گیم نت را معرفی کنید.
- یک سیستم رزرو آنلاین با قابلیت انتخاب تاریخ و زمان حضور داشته باشید.
- در خصوص تخفیفها و رویدادهای بازی اطلاعرسانی کنید.
- در رویدادهایی که برگزاری میکنید، اطلاعات افراد برنده را درج کنید.
داشتن سایت کمک میکند تا وقتی افراد عباراتی مثل «گیم نت در [نام شهر]» را جستجو کردند، در نتایج بالا ظاهر شوید و از این طریق نیز مراجعه کننده داشته باشید.
علاوه بر این میتوانید یک گیم نت آنلاین نیز راهاندازی کنید. بدینصورت که برخی بازیهای آنلاین که از طریق مرورگر یا اپلیکیشنهای خاص قابل انجام هستند را در قالب فروش اشتراک در اختیار افراد گستردهتری قرار دهید.
۷. همکاری با سایر کسب و کارها
یکی دیگر از روشهای تبلیغات گیم نت و کلوپ بازی همکاری با سایر کسبوکارهاست. برای مثال میتوانید با کافهها، فست فودها، فروشگاههای اسباب بازی و دیگر کسبوکارهایی که در حوزه مرتبط با سرگرمی فعالیت دارند وارد همکاری شوید.
- کوپن تخفیف گیم نت خود را در چنین مکانهایی در معرض نمایش قرار دهید.
- با یک کافه وارد همکاری شوید طوریکه مشتریان در صورت ارائه فاکتور خرید از کافه، تخفیف در انجام بازی دریافت کنند.
- از آنها بخواهید با اسپانسر شدن در تورنمنت و رویدادهای بازی، مشتریان خود را برای شرکت در این رویدادها راهی کلوپ شما کنند.
این روشها معمولا چون به شکل همکاری دوطرفه هستند هزینهای ندارند. اما در مقابل روی ایجاد شبکهای از مشتریان تاثیر خواهند گذاشت که نرخ تبدیل بالایی فراهم میکند.


تاثیر تبلیغات گیم نت با پیامک
حالا که روشهای مختلف تبلیغات کلوپ بازی را بررسی کردیم، بیایید کمی بیشتر در مورد تبلیغات پیامکی با هم بحث کنیم. پیامک یک راه میانبر و بدون واسطه برای ارتباط با مشتری است؛ به همینجهت:
- با تنوع بالای هدفگیری این امکان را فراهم میکند که فقط برای سنین خاصی مثل ۱۵ تا ۳۰ سال و با جنسیت خاص پیامک بفرستید.
- هزینه آن در مقابل چاپ تراکت، بنر یا اجاره بیلبورد بسیار ناچیز است.
- اثرگذاری بالایی دارد. بیش از ۹۸ درصد پیامکها بین ۳ تا ۱۰ دقیقه ابتدایی دریافت پیامک خوانده میشوند. کدام روش تبلیغی چنین بازدهی دارد؟
- انعطافپذیری بالایی دارد و میتوانید از آن برای اطلاعرسانی از تخفیفها یا رویدادها، ساعات کاری یا راهاندازی بازیهای جدید استفاده کنید.
برای مثال یک گیم نت در تهران با ارسال پیامک «با شرکت در تورنمنت فیفا ۲۵ گیم نت فراز، ۲ میلیون تومان جایزه بگیر.» در مدت یک هفته موفق شدند بیش از ۳۰ مشتری جدید جذب کنند.
روشها | هزینه | زمان اجرا | بازدهی | نرخ تبدیل |
---|---|---|---|---|
پیامک | پایین | بسیار سریع | بالای ۹۸ درصد | بسیار بالا |
چاپی و محیطی | متوسط تا بالا | کند | متوسط | متوسط |
سوشال مدیا | متوسط تا بالا | متوسط | بالا | متوسط |
نقشهها | رایگان | کند | متوسط | پایین |
رویدادها | بالا | سریع | بالا | بالا |
طراحی سایت | متوسط تا بالا | نسبتا کند | متوسط | متوسط |
همکاری با سایرین | انعطافپذیر | متوسط | متوسط | متوسط |
راهنمای تبلیغ پیامکی بهینه برای گیم نت
برای موفقیت در تبلیغات پیامکی گیم نت، پیش از هرچیز پنل پیامکی را از شرکتی تهیه کنید که جدای از هزینه پایین و پشتیبانی سریع، امکانات خوبی در اختیارتان قرار دهد.
سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com بیش از ۱۰ سال است که در زمینه خدمات پیام کوتاه در ایران فعالیت دارد. امکاناتی همچون دفترچه تلفن پیامکی که قابلیت ساخت بانک شماره موبایل اختصاصی را به گیمرها خواهد داد، میتواند در افزایش وفاداری مشتریان نقش موثری داشته باشد.
همچنین قابلیتهای هوشمندی مثل ارسال پیامکهای خودکار یادآوری، پیامکهای زماندار و پیامکهایی که با سناریوهای مختلف میتوانید به محله و شهر خاص ارسال کنید از دیگر قابلیتهای این سامانه است.


کافی است مانند تصویر فوق وارد صفحه اصلی استار اس ام اس شده و یکی از بستههای پیامکی را جهت ثبتنام انتخاب کنید. پس از تکمیل مشخصات نام کاربری و کلمه عبور از طریق پیامک ارسال خواهد شد که میتوانید از امکانات متعدد آن از طریق اینترنت استفاده کنید.
جمع بندی نهایی
تبلیغ کلوپ بازی لزوما مانند خرید تجهیزات نیازمند هزینههای کلان و چندصد میلیونی نیست. شما میتوانید از روشهای رایگان مثل ثبت لوکیشن روی نقشه گوگل یا حتی درج آگهی در سایتها شروع کرده و به مرور کانالهای دیگر را هدف قرار دهید.
اما اگر بهدنبال روشی ارزان، کم هزینه و منعطف هستید تا بر اساس بودجهای که صرف میکنید نرخ تبدیل بالاتری هم داشته باشد میتوانید از تبلیغات پیامکی استفاده کنید.
پیامک روشی هوشمندانه و ارزان است که بر خلاف روشهای دیگر پیچیدگیهای خاصی ندارد. این روش کمهزینه کمک میکند تا گیمنت شما به پاتوقی برای گیمرها تبدیل شود.
اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، کافی است با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان پشتیبانی استار اس ام اس استفاده کنید.