بهترین روش تبلیغ کلینیک دامپزشکی


تبلیغ کلینیک دامپزشکی برای وقتی که گربه یا سگ بازیگوشی نیاز به خدمات دامپزشکی دارد اهمیت پیدا میکند. اینکه در محلهای حضور داشته باشید که صاحبین پت به جای مراجعه شما، از طریق جستجوی گوگل یا نقشه سراغ کلینیک دیگری بروند، یا یک جای کار میلنگد یا اینکه تبلیغات مناسبی نداشتهاید.
در دنیای امروزی که در هر خانهای یک حیوان خانگی یافت میشود، رقابت بین کلینیکها افزایش یافته و استفاده از روش تبلیغاتی مناسب است که تفاوت ایجاد میکند. با اینکه روشهای مختلفی به لطف اینترنت وجود دارند، اما تبلیغات پیامکی چیزی کاملا متفاوت هستند.
در ادامه این مقاله به بررسی بهترین روشهای تبلیغ دامپزشکی برای کلینیک ها خواهیم پرداخت. تبلیغاتی که با تمرکز بر روی تولید محتوا در رسانههای دیجیتال تمرکز دارند و با مقایسه آنها با پنل پیامکی، به معرفی مزایا، معایب و نکاتی که میتوانید برای ادغامسازی استفاده کنید میپردازیم.
اهمیت تبلیغات کلینیک دامپزشکی
امروزه کلینیکهای دامپزشکی مثل هر کسبوکار دیگری غرق در دنیای دیجیتال و بمباران محتوایی هستند، راهی جز تبلیغات برای دیده شدن ندارند. فرقی نمیکند هدف شما از تبلیغ معرفی خدمات تخصصی مثل جراحی حیوانات باشد یا اینکه بخواهید چکاپهای دورهای را به صاحبین پت یادآوری کنید.
بدون داشتن تبلیغات هدفمند، به سختی میتوان مشتریان را جذب کرد. خصوصا وقتی با هزینههای امروزی بحث نگهداری از حیوانات در میان باشد که سلامت آنها با چکاپ دورهای واقعا اهمیت بالایی دارد. تبلیغات ضمن اینکه به افزایش آگاهی کمک میکند، باعث حفظ سلامت عمومی حیوانات نیز خواهد شد.
بهترین روش تبلیغ کلینیک دامپزشکی با بازدهی بالا
تبلیغ کلینیک دامپزشکی وقتی جواب میدهد که سریع و مقرون بهصرفه باشد. با اینکه روشهای دیجیتال امروزه تاثیر بیشتری دارند، اما نمیتوان از روشهای سنتی و محلی هم غافل شد. ولی از بین دهها روشی که برای تبلیغ وجود دارد، کدامها انتخاب بهتری هستند؟ آیا باید صرفا روی تعدادی روش خاص تمرکز کرد یا به صورت ترکیبی از همه آنها بهره ببریم؟
۱. تبلیغات چاپی و محیطی
تبلیغات چاپی و محیطی برای جذب مشتریان محلی همچنان روشی عالی محسوب میشوند. تصور کنید تراکتهایی با عکس یک سگ بامزه و آدرس کلینیکتان در محله پخش کردهاید. مطمئنا دهها نفر که دنبال دامپزشک نزدیک خانهشان هستند با دیدن این تراکت به سراغ کلینیک شما میآیند.
تنها ایرادی که تبلیغات چاپی مثل پخش تراکت دارند، هزینه بالای چاپ و راهی سطل زباله شدن است. اما با اینحال اگر در مکانهای پرترددی که افراد دارای حیوانات خانگی تردد داشته باشند پخش کنید، کمتر این مسئله رخ میدهد.
پیامک با یک متن کوتاه و تاثیرگذار مشتری را به رزرو نوبت در کلینیک دامپزشکی ترغیب میکند. در حالی که در تبلیغات چاپی باید منتظر مانده و امیدوار باشید که فردی تبلیغ را ببینید و انگیزه کافی برای تماس داشته باشد؛ موضوعی که حسابی روی کاهش نرخ تبدیل موثر است.
۲. تولید محتوا در شبکههای اجتماعی
فرض کنید محتوایی ویدئویی از معاینه یک گربه بازیگوش را در اینستاگرام به اشتراک میگذارید. شبکههای اجتماعی که دارای الگوریتمهای پیچیده نمایش محتوا بر اساس علایق کاربران هستند، این ویدئو را به صاحبین حیوانات خانگی پیشنهاد میکنند. حسابی هم وایرال شده و بازدید میگیرد.
همین که تعدادی از ویدئوها و پستهای شما بازدید میلیونی دریافت کند، روی افزایش تعداد دنبالکنندگانتان تاثیر گذاشته و باعث میشود مخاطبان بیشتری را داشته باشید. مخاطبانی که درصد بالایی از آنها مشتری بالقوه شما میشوند.
مسئله مهم در این روش حفظ دنبال کنندگان است. طوریکه باید استراتژی مناسبی برای تولید محتوای مستمر داشته باشید. چرا که رقابت در این حوزه بالاست و ممکن است محتوای شما در بین هزاران محتوایی که رقبا تولید میکنند اصلا دیده نشود.
تبلیغ کلینیک دامپزشکی در شبکههای اجتماعی نیازمند صرف هزینه برای تولید محتوای با کیفیت و زمان کافی است تا در دراز مدت تاثیر خود را بگذارد. در حالی که استفاده از پیامک یک روش تبلیغ فوری است و هزینه به شدت کمتری دارد. برای مثال با ارسال پیامک «تا فردا ویزیت گربهتون با تخفیف ۲۰ درصد در کلینیک فراز صورت میگیره.»، خیلی سریع میتوانید مشتریان را به مراجعه کلینیک دعوت کنید.
۳. تبلیغ کلینیک دامپزشکی با پیامک انبوه
بهار است و حساسیتهای فصلی از راه رسیدهاند. بد نیست تا با ارسال پیامکی مثل «چکاپ بهاری برای پت شما در کلینیک فراز؛ با تخفیف ۱۵ درصد فقط تا پایان هفته.» مشتریان قدیمی را دوباره وفادار کنید. پیامک بهترین روشی است که هم میتواند برای جذب مشتری جدید و هم افزایش مراجعه مشتریان قدیمی موثر باشد.
با ابزاری مانند دفترچه تلفن پیامکی، میتوانید مشتریان خود را با توجه به نوع حیوان خانگی، نژاد و ویژگیهای خاصی که دارند طبقهبندی کنید. سپس بر اساس همین ویژگیها در دورههایی مثل فصل بهار یا چکاپهای دورهای برای فرد پیامک بفرستید.
مثلا گربههای پرشین(Persian) که جزو حساسترین گربهها هستند را بر اساس سن به صورت دورهای باید چکاپ کرد. تا سن ۱ سالگی هر ۴ هفته، از یکسالگی به بعد سالانه و گربههای بالاتر از ۷ سال را هر ۶ ماه یکبار باید ویزیت کرد. پس میتوانید از قابلیت ارسال پیامک زماندار نیز استفاده کنید.
هزینه پیامک برای تبلیغ کلینیک دامپزشکی نسبت به سایر روشها بسیار پایینتر است. از طرفی میتوان با ارسال لینک، شماره تماس یا کد تخفیف فوریت را در ذهن مشتری ایجاد کرده و نرخ تبدیل را افزایش داد. خوانایی بالا نیز از دیگر مزایای این روش هستند.
۴. طراحی سایت و سئو
به این فکر کنید که صاحب یک سگ با جستجوی عبارت «دامپزشک نزدیک من» یا عبارات مرتبط با بیماری یا مشکلات سگها به سایت شما برسد. داشتن سایت و بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو به این شیوه، پرقدرتترین ابزار برای تبلیغ دامپزشکی محسوب میشود.
مزیت این روش این است که شما درگیر تبلیغ کردن نیستید؛ بلکه با هزینه و زمانی که صرف سئو سایت کردهاید، حالا نتیجه آن را اینطور میبینید که مشتریان با جستجو کردن خودشان شما را پیدا میکنند. این مسئله زمانی ایدهآل میشود که بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت، روزانه حداقل تا ۳ بار به جستجو میپردازند.
تبلیغ کلینیک دامپزشکی با سایت نیازمند صرف هزینههای مختلفی است و متناسب با امکاناتی که خواهید داشت این هزینه افزایشی است. همچنین هزینههای نگهداری و سئو نیز بالاست که باید با استراتژی مناسب به تولید محتوا و بهبود صفحات پرداخت. روی این روش باید در دراز مدت حساب باز کنید و نمیتوان انتظار یکشبه از آن داشت.
۵. تبلیغات کلیکی
شاید بخواهید که از تبلیغات کلیکی برای سایت یا صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید تا کاربر را به صفحه دلخواهتان هدایت کنید. مثلا در دورههای خاصی حیوانات درگیر بیماریهای فصلی یا واگیردار میشوند که تزریق واکسن میتواند از مشکلات و هزینههای درمانی آنها بکاهد. میتوانید با طراحی یک کمپین، افراد را به زدن واکسن ترغیب کنید.
تبلیغات کلیکی را میتوانید بر اساس کلمات جستجو شده و ویژگی خاص مخاطبان بهینهسازی و منعطف کنید تا با بودجه تبلیغ شما نیز سازگار باشند. اما در هر صورت هزینههای آن در برخی کلمات بهقدری بالاست که برای کلینیکهای کوچک مناسب نیست.
مشکل دیگر این است که خیلیها روی تبلیغ کلیک میکنند، اما استفاده از آن را به فرصتی دیگر موکول میکنند که یا فراموش میشود و یا اصلا نمیدانند این تبلیغ را در کجا دیده بودند. در حالی که پیامک همیشه در دسترس است و با ترفندهایی که برای ایجاد فوریت دارد، مشتری را سریع به تعامل وادار میکند.
۶. ثبت موقعیت کلینیک در نقشههای آنلاین
ثبت آدرس کلینیک روی نقشههای آنلاین نظیر گوگل، نشان، بلد و… یکی دیگر از راههای تبلیغ کلینیک دامپزشکی است که غیرمستقیم انجام میگیرد. این روش رایگان است و هزینهای نخواهد داشت. افراد بهسادگی با جستجوی عباراتی مانند «دامپزشکی» یا «کلینیک دامپزشکی نزدیک من» با دیدن نظرات و امتیازات بالا به سراغ شما خواهند آمد.
این روش برای جذب مشتریان محلی بهترین انتخاب است و هزینهای هم ندارد. اما نمیتوان انتظار داشت که مرتب برای شما از این طریق مشتری بیاید و شاید بیشتر آنها افرادی باشند که در لحظات حساس مشکلی برای پت آنها پیش آمده است. از سوی دیگر به جستجوی فرد وابسته است تا شما را پیدا کند.
بههمین دلیل باید روی بهینه کردن آن تمرکز کنید. برای این کار سعی کنید اطلاعات دقیقی از کلینیک را به نقشه اضافه کنید. مانند ساعات کاری، تلفن تماس، تصاویر و ویدئوهای جذاب که اعتماد مشتری را افزایش دهد. ولی برای تاثیرگذاری بیشتر از پیامک غافل نشوید.
پس از اتمام کار مراجعین، میتوانید پیامکی حاوی لینک نقشه گوگل برای آنها ارسال کرده و بخواهید که نظر و بازخورد خود را همراه با تصویری بامزه از حیوان خود روی نقشه گوگل ثبت کنند. این کار به دریافت بازخورد بیشتر و کسب امتیاز بالاتر کمک میکند. در دراز مدت باعث میشود که به دلیل مراجعات بالا و رضایتمندی، گوگل کلینیک شما را در جستجوها بیشتر نمایش دهد.
۷. همکاری با افراد تاثیرگذار
بسیاری از افراد که علاقهمند به حیوانات هستند، با اشتراک گذاری ویدئوهایی از زندگی روزمره خود با حیوانات دنبالکنندگان زیادی دریافت کردهاند. از همین جهت میتوانند گزینهای عالی برای تبلیغ دامپزشکی باشند. میتوانید با آنها وارد همکاری شوید تا کلینیک شما را معرفی کنند.
این موضوع وقتی که معرفی توسط خود آنها یا هنگامی که با پت خود در کلینیک حضور دارند بیشتر تاثیر میگذارد و باعث افزایش اعتماد سایرین خواهد شد. مخصوصا که فرد تعداد دنبال کنندگان زیادی داشته باشد یا جزو افرادی همچون بازیگرهای تلویزیونی باشد.
۸. همکاری با فروشگاههای حیوانات خانگی
همانطور که در مقاله روشهای تبلیغ پت شاپ گفته شد، میتوانید یک همکاری دوطرفه داشته باشید. بهطوری که فروشگاهها در قالب مشاورههایی که برای نگهداری از حیوانات ارائه میدهند به مشتریان توصیه کنند که نژاد حیوان آنها با توجه به نیازهایی که برای مراقبت دارد باید دورهای چکاپ شود؛ و شما را معرفی کنند.
در عین حال شما نیز در کلینیک خود برای ارائه مشاورههای مربوط به تغذیه یا لوازم اسباب بازی برای حیوانات، ضمن معرفی محصولات از برندهای خوب به مراجعین توصیه کنید که از کدام فروشگاه خرید کنند. برای تاثیرگذاری بیشتر بین دو طرفین میتوانید از کارتهای ویزیت استفاده کنید. طوریک ه به مراجعین اعلام کنید در صورت مراجعه با این کارت، تخفیف همکاری دریافت میکنند.
پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ کلینیک دامپزشکی
تبلیغ کلینیک دامپزشکی با پیامک، به دلیل ویژگیهایی که در تبلیغات هدفمند دارد حائز اهمیت است. مهمترین مزایای تبلیغات پیامکی عبارتند از:
- نرخ باز شدن بالا: آمارها نشان میدهند که بیشتر از ۹۰ درصد پیامکها در همان دقایق اولیه بررسی و خوانده میشوند.
- هزینه پایین: برای ارسال پیامک انبوه صرفا یک آبونمان سالانه پرداخت میکنید و در کنار آن بر اساس تعداد ارسال پنل را شارژ میکنید که در مقایسه با سایر روشها ارزانتر است.
- نرخ تبدیل فوقالعاده: به دلیل ارتباط مستقیم و بی واسطه با مخاطب، امکانات متنوعی برای شخصیسازی متن پیامک دارید که میتواند روی افزایش نرخ تعامل و تبدیل مشتری موثر باشد.
- سادگی در اجرا: بدون نیاز به دانش فنی یا استفاده از تیمهای بزرگ مارکتینگ، میتوانید به کمک متن تبلیغ پیامک دامپزشکی با CTA مناسب اقدام به تبلیغ کنید.
گذشته از همه اینها قابلیتهایی که پیامک برای ادغامسازی با سایر روشها دارد، موجب افزایش اثرگذاری روشهای ترکیبی برای تبلیغ دامپزشکی میشود. برای مثال در نمونههای زیر میتوان از پیامک بهره برد:
- ترکیب با شبکههای اجتماعی؛ که میتوانید صفحه پروفایل خود را ارسال کرده و کمپینهایی که در قالب مسابقه، دریافت جایزه یا نظرسنجی هستند را اطلاعرسانی کنید.
- ترکیب با سایت؛ که میتوانید به ارسال کدهای تخفیف، اطلاع از موجود شدن محصولات، رزرو نوبت، یادآور انجام کارها و… بپردازید.
- ترکیب با نقشههای آنلاین؛ که میتوانید نرخ ارسال بازخورد و امتیاز دادن را افزایش دهید تا شانس نمایش در جستجوها افزایش یابد.
همچنین پیامک قابلیتهای متنوعی برای تبلیغات هدفمند دارد. برای مثال میتوانید با استفاده از بانک شماره موبایل که بر اساس کد پستی، نقشه، شهرها یا دکلهای مخابراتی طبقهبندی شده به مخاطبین را سناریوهای مختلف پیامک بفرستید.
راهنمای خرید پنل پیامکی برای کلینیک دامپزشکی
برای داشتن تبلیغات پیامکی موثر، انتخاب پنل پیامکی مناسب حرف اول را میزند. در این میان، سایت فراز اساماس به نشانی www.farazsms.com با توجه به ویژگیها و امکاناتی که در اختیار قرار میدهد مناسبترین گزینه است. خصوصا اینکه امکان ارسال پیامک با نرخ ارزانتری را فراهم کرده است.
این سامانههای پیامکی بیش از ۱۰ سال سابقه دارد و با توجه به همکاری که با دانشگاههای مطرح کشور، برخی ادارات و شرکتهای بزرگ دارد، نشان از اعتماد بالا به این سامانه پیامکی است. از همینرو میتواند انتخاب خوبی هم برای کلینیک دامپزشکی شما باشد.
تیم پشتیبانی این سامانه پیامکی بهصورت ۷۲۴ در دسترس هستند تا هرگونه سوال، مشکل یا کمکی که در استفاده از پیامک برای تبلیغات دامپزشکی داشتید، راهنماییهای لازم را به شما ارائه کنند. کافی است مطابق با تصویر بالا یکی از بستههای پیامکی را انتخاب کرده و ثبتنام خود را تکمیل کنید.
یا استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که از طریق پیامک دریافت خواهید کرد، در هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید میتوان وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات متنوع برای ارسال پیامک انبوه استفاده کرد. یا با اتصال سایت به سامانه پیامکی، پیامکهای خود را به صورت خودکار از طریق سایت ارسال کنید.
جمعبندی نهایی
تبلیغات کلینیک دامپزشکی را میتوان به شیوههای مختلفی انجام داد. از بازدیدهای میلیونی شبکههای اجتماعی و سئو سایت گرفته تا تبلیغات محیطی یا درج آدرس کلینیک روی نقشههای آنلاین که مشتریان محلی کمی را جذب میکنند.
هریک از این روشها دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. اما وقتی صحبت از تاثیرگذاری سریع، هزینه پایین و بازدهی بالا بهمیان آید، تبلیغات پیامکی یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند. با یک پیامک کوتاه میتوانید خیلی ساده در زمان مناسبی مشتریان را به کلینیک بکشانید و با ترکیبی از سایر روشها، روی افزایش نرخ تبدیل متمرکز شوید.
مهمترین مسئله در تبلیغات، استفاده از روشهای گوناگون و ترکیب آنها با هم است. امروزه نمیتوان صرفا با تمرکز روی یک یا چند روش محدود مشتریان بالقوه را تبدیل کرد. بلکه باید از هر کانال تبلیغی، استفاده لازم را برای ترغیب مشتری به خرید بهکار برد.
پس اگر به دنبال روشی سریع برای تبلیغ دامپزشکی هستید، همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان استار اس ام اس برای رشد کلینیکتان استفاده کنید.