اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش تبلیغ پت شاپ و فروشگاه حیوانات خانگی


راهنمای مطالعه

اگر صاحب یک فروشگاه حیوانات خانگی باشید، حتما بارها این سوال برایتان پیش آمده که بهترین روش تبلیغ پت شاپ که بتوان با کمترین هزینه، تبلیغات هدفمندی داشت چیست؟

در دنیای امروزی که رسانه‌های اجتماعی باعث شده افراد علاقه‌مند به نگهداری حیوانات خانگی شوند، دیگر نمی‌توان صرفا با گذاشتن چند تابلو روبه‌روی مغازه یا چند پست کوتاه بی هدف انتظار فروش و تبلیغات از ابزارهای دیجیتال را داشت. اکنون زمانی است که باید از ابزارهای دیجیتال مختلف، بیشترین بهره را ببرید.

استفاده از تبلیغات پیامکی برای فروشگاه حیوانات خانگی، ابزاری حرفه‌ای است که ضمن هدفمندی تبلیغات، هزینه بسیار پایینی دارد. پیامک به صورت مستقیم در دسترس افراد است و نیازمند تجهیزات خاس یا دسترسی به اینترنت هم نیست. افراد نیز خیلی زود با دریافت پیامک آن را بررسی می‌کنند که نشانگر نرخ تبدیل بالای آن است.

اهمیت تبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی

بازار فروش محصولات و خدمات حیوانات خانگی در سال‌های اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. متناسب با همین روال، تعداد پت شاپ‌ها و فروشگاه‌های تخصصی نیز روندی رو به رشد داشته‌اند که رقابت را در این حوزه شدید کرده است. مسئله دیگر ارائه خدمات آنلاین بر روی بستر اینترنت است که این رقابت را شدیدتر کرده است.

امروزه دیگر نمی‌توان با تمرکز روی تامین محصول از برندهای معتبر تمرکز کرد. تبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی مسئله‌ای است که نباید از آن غافل شوید. داشتن استراتژی درست برای تبلیغ پت شاپ با هدف تمرکز روی جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی به‌گونه‌ای که روی برندینگ نیز تمرکز شود اهمیت یافته است.

بهترین روش تبلیغ پت شاپ و فروشگاه حیوانات خانگی

استفاده از کانال‌های مختلف تبلیغ، از روش‌های سنتی گرفته تا دیجیتال، هریک گروه خاصی از مشتریان را فراهم می‌کند. به دلیل برخی محدودیت‌ها که برای نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد، نمی‌توان از تبلیغاتی مثل چاپ بیلبورد و بنرهای تبلیغی محیطی استفاده کرد. برای همین باید روی روش‌های دیجیتال تمرکز کنید.

تبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی در دیوارتبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی در دیوار

۱. درج آگهی در سایت‌های نیازمندی

امروزه سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور به مکانی عالی برای خرید محصولات مختلف تبدیل شده و نمی‌توان دیگر آنها را به‌عنوان یک بازار دست دوم قلمداد کرد. خرید محصولات مرتبط با حیوانات خانگی یکی از این موارد است.

با درج آگهی در این سایت‌ها می‌توان لوازم مرتبط با حیوانات ازجمله محصولات خوراکی و سرگرمی را به فروش رساند. امکان درج جزئیات کاملی از محصولات فراهم است ضمن اینکه می‌توانید از قابلیت فروشگاه برای درج چندین آگهی استفاده کنید. همچنین می‌توان از امکان پرداخت آنلاین مطمئن نیز بهره برد.

ویژگی‌های این روش عبارتند از:

  • هزینه پایین.
  • امکان نمایش آگهی به چندین هزار نفر.
  • عدم امکان هدفمندی دقیق مشتریان.

درج آگهی در این سایت‌ها رایگان است. اما برای استفاده حرفه‌ای توصیه می‌شود با پرداخت هزینه‌ای کم قابلیت فروشگاه را فعال کنید و از امکاناتی که برای ویژه کردن آگهی همچون نردبان وجود دارد، برای افزایش بازدید استفاده کنید.

تبلیغ فروشگاه پت با اینستاگرامتبلیغ فروشگاه پت با اینستاگرام

۲. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و تیک‌تاک ابزارهای بسیار قدرتمند برای تبلیغ پت شاپ هستند. انتشار عکس‌ها و ویدیوهای بامزه از حیوانات، آموزش نکات نگهداری از حیوانات خانگی و معرفی محصولات مرتبط با حیوانات، باعث جذب مخاطب می‌شود.

در این رسانه‌های می‌توانید با داشتن استراتژی درست برای تولید محتوا، تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید. هرکدام از این رسانه‌ها نیز دارای الگوریتمی هستند که بر اساس علایق کاربران پست‌ها را به آنها نمایش می‌دهند. در نتیجه شانس بالایی برای افزایش بازدید و جذب مشتری هدفمند دارید.

ویژگی‌های این روش عبارتند از:

  • قابلیت هدفگیری مخاطبان بر اساس علایق آنها.
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه مستقیم.
  • نیازمند استراتژی مناسب برای تولید محتوا.
  • زمان‌بر است ولی در طولانی مدت تاثیر خوبی از خود می‌گذارد.

برای نتیجه‌گیری سریع‌تر می‌توانید با سایر صفحات مرتبط وارد همکاری شده و با تبلیغ کردن در آنها تعداد دنبال‌کنندگانتان را افزایش دهید. همچنین وجود ابزارهای مختلفی همچون امکان نظر دادن، شرکت در نظرسنجی‌ها و انتشار پست‌های موقت در قالب استوری‌های روزمره امکان تعامل با مخاطبان را افزایش می‌دهد که به برندینگ شما کمک می‌کند.

۳. تبلیغات پیامکی

اگر به‌دنبال روشی برای تبلیغ سریع، مستقیم و بدون واسطه هستید، پیامک تبلیغاتی بهترین گزینه است. برخلاف شبکه‌های اجتماعی یا سایر روش‌ها همچون استفاده از سایت که نیازمند صرف زمان، هزینه و تولید محتوای مداوم هستند، با ارسال پیام کوتاه می‌توانید:

  • در زمان کوتاهی محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.
  • در قالب پیامک‌های اطلاع‌رسانی مشتریان را از تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش مطلع سازید.
  • از کاربران دعوت کنید که به فروشگاه فیزیکی شما مراجعه کنند یا اینکه آنها را به سایر کانال‌های تبلیغی خود مانند صفحه اجتماعی یا سایت هدایت کنید.

پیامک روشی کاملا عالی است که در مقایسه با سایر روش‌ها امکان ارسال هدفمند پیامک‌ها را دارد. می‌توانید بر اساس علایق مشتریان به نوع حیوان خانگی که نگهداری می‌کنند، محصولات مرتبط را در زمان مناسب به آنها معرفی کنید.

پیامک مستقیما به دست مخاطب می‌رسد و احتمال دیده شدن آن بسیار بالاست. هزینه پایین، سرعت بالا و امکان هدف‌گیری دقیق مشتریان نیز از ویژگی‌های مهم تبلیغات پیامکی برای فروشگاه حیوانات خانگی است.

مثلا بر اساس علایق جستجوی کاربران در سایت یا ساخت فرم‌های نظرسنجی بدانید که هر کاربر از چه حیوانی نگهداری می‌کند، نژاد حیوان وی چیست و چه خصوصیات دیگری را می‌توانید در قالب نظرسنجی از وی استخراج کنید. سپس بر اساس همین معیارها مشتریان را گروه‌بندی کرده و بر اساس همین داده‌ها پیامک هدفمند تبلیغاتی ارسال کنید.

انتخاب متن مناسب در تبلیغات پیامکی اهمیت فراوان دارد که می‌توانید از نمونه متن تبلیغات پیامکی پت شاپ برای این منظور استفاده کنید. طراحی CTA مناسب که کاربر را ترغیب به تعامل کند را فراموش نکنید.

تبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی با طراحی سایتتبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی با طراحی سایت

۴. تبلیغ پت شاپ با طراحی سایت

یکی دیگر از بهترین روش‌های تبلیغ پت شاپ داشتن سایت است که علاوه بر تامین مشتریان در گستره‌ای وسیع‌تر در سطح کشوری، به برند شما اعتبار عالی می‌دهد. با داشتن سایت می‌توانید محصولات خود را به دقت طبقه‌بندی کنید تا هر مشتری بر اساس حیوان خانگی خود بتواند محصولات مختلف را مشاهده کند.

می‌توانید از قابلیت وبلاگ برای انتشار محتوای سودمند استفاده کنید. مطالبی که می‌تواند در قالب آموزش نگهداری از حیوانات، افزایش مهارت‌های یادگیری آنها و همچنین نکات کلیدی در رفتار با حیوان خانگی باشد. همین مطالب می‌تواند به سئو سایت کمک کند تا در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار بگیرید و فروش بسیار عالی داشته باشید.

ویژگی‌های این روش عبارتند از:

  • طراحی سایت می‌تواند بر خلاف تبلیغات محلی و فعالیت فروشگاه فیزیکی، مشتریان بسیار بالایی از سراسر شهرهای ایران را تامین کند.
  • هزینه طراحی و نگهداری از سایت نسبتا ممکن است زیاد باشد.
  • مهم‌ترین هزینه‌ها مربوط به سئو سایت است که نیازمند تولید محتوا و استراتژی مناسب در بهینه‌سازی است.

با اینکه این روش نیازمند هزینه و صرف زمان نسبتا زیاد است، اما همین که رتبه‌های بالایی را در جستجوهای مرتبط مثل «خرید غذای گربه، خرید غذای سگ، پت شاپ و…» کسب کنید، از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشترین مشتری را دریافت خواهید کرد.

می‌توانید با اتصال پنل پیامکی به سایت از طریق API علاوه بر امکاناتی که پنل پیامکی در اختیار قرار می‌دهد، بر اساس اطلاعاتی که از مشتریان خود دارید تبلیغات هدفمند پیامکی نیز ارسال کنید. برای مثال با طراحی حساب کاربری که مشتریان بتوانند اطلاعات دقیقی از حیوان خانگی خود ثبت کنند، می‌توانید ضمن اینکه محتوای مرتبط را به آنها پیشنهاد خواهید داد، یک دیتا جامع برای تبلیغات هدفمند دراختیار داشته باشید.

تبلیغ پت شاپ و فروشگاه حیوانات خانگی روی نقشهتبلیغ پت شاپ و فروشگاه حیوانات خانگی روی نقشه

۵. ثبت موقعیت مکانی روی نقشه

همیشه قرار نیست شما درگیر تبلیغ برای برند خود باشید؛ گاهی اوقات هم بد نیست که مشتریان درگیر یافتن شما باشند. ثبت موقعیت روی نقشه گوگل چنین ویژگی را دارد که بدون نیاز به پرداخت هزینه، می‌توانید اطلاعات دقیقی از فروشگاه خود شامل آدرس، موقعیت روی نقشه، آدرس سایت، تلفن تماس، تصاویر و ویدئوها از فروشگاه و ساعات کاری را اضافه کنید.

این کار باعث می‌شود تا مشتریان محلی که به دنبال جستجوی پت شاپ هستند به راحتی شما را یافته و برای خرید مراجعه کنند. داشتن امتیازات بالا و به‌روزرسانی اطلاعات فروشگاه روی نقشه با استفاده از افزودن تصاویر و ویدئوها توسط کاربران می‌تواند تعامل فروشگاه شما را روی نقشه افزایش دهید. همین عامل سبب می‌شود در نتایج بالاتر قرار گرفته و نمایش بیشتری نسبت به رقبا داشته باشید.

از این‌رو می‌توانید با ارسال پیامک تشکر بعد از خرید مشتری، لینک موقعیت فروشگاه روی نقشه را ارسال کرده و از آنها بخواهید که تجربه خریدشان را روی نقشه ثبت کنند. هرچه تعامل از این طریق بیشتر باشد می‌توانید انتظار مشتریان محلی بیشتری را داشته باشید.

۶. همکاری با اینفلوئنسرها

بسیاری از افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی که عموما حیوانات خانگی مختلفی دارند یا اینکه دامپزشک در این حوزه هستند، دنبال کنندگان زیادی را دارند. برخی دیگر نیز به دلیل علاقه‌ای که به حمایت و نگهداری از حیوانات دارند بسیار معروف هستند که از همین‌رو می‌توانید با همکاری آنها به تبلیغ پت شاپ بپردازید.

اگر بودجه تبلیغاتی بالایی دارید و می‌خواهید در زمانی کوتاه دیده شوید، این نوع همکاری را توصیه می‌کنیم. این روش به‌خصوص برای افزایش آگهی از برند و جذب دنبال کنندگان هدفمند بسیار موثر است. مهم‌ترین مزیت آن نیز دسترسی به مشتریان بالقوه است که نرخ تبدیل بالایی دارند.

تبلیغات پیامکی فروشگاه حیوانات خانگیتبلیغات پیامکی فروشگاه حیوانات خانگی

پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ پت شاپ

از بین روش‌های مختلفی که در این مقاله معرفی شد، استفاده از پیامک به چند دلیل می‌تواند برای تبلیغ پت شاپ موثرتر باشد:

  1. تنها با چند کلیک می‌توانید پیامک‌های خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به هزاران مشتری ارسال کنید.
  2. فروشگاه‌های حضوری می‌توانند با ابزارهای مختلف ارسال پیامک هدفمند بر اساس موقعیت جغرافیایی، امکان جذب مشتریان محلی را داشته باشند.
  3. نسبت به تبلیغات آنلاین یا تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار، هزینه بسیار کمی دارد.
  4. بیش از ۹۰ درصد افراد پیامک‌های خود را در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی بررسی می‌کنند. از این‌رو نرخ بازدید و نمایش بالایی دارد.
  5. به دلیل کوتاهی محتوای تبلیغ، خیلی راحت می‌توان با مخاطب ارتباط مستقیم برقرار کرده و در قالب ارائه تخفیف، شماره تماس یا درج لینک وی را دعوت به تعامل کرد.

حتی با داشتن بودجه تبلیغ بسیار محدود، ارسال پیامک تبلیغاتی زمانی که به صورت هدفمند برای مثلا ۱۰۰۰ مشتری محلی ارسال شود، نرخ تبدیل بسیار بالاتری نسبت به تبلیغ اینستاگرامی که چندین هزار نفر آن را مشاهده کرده‌اند می‌تواند داشته باشد.

راهنمای خرید پنل پیامک برای پت شاپ

سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه در ایران است که امکان تبلیغات پیامکی را از طریق اینترنت فراهم کرده است. بیش از ۱۰ سال سابقه ارائه خدمات به کسب‌وکارهای مختلف سبب شده تا تجربه بسیار موفقی در این زمینه داشته باشیم.

برای خرید پنل پیامکی می‌توانید از خدمات این سایت استفاده کنید. کلیه امکاناتی که برای ارسال هدفمند پیامک اعم از ارسال منطقه‌ای با استفاده از نقشه، کد پستی، لیست شهرها و ارسال پیامک از دکل مخابراتی را در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این امکانات حرفه‌ای مثل دفترچه تلفن پیامکی نامحدود که امکان ساخت گروه مختلفی از مخاطبان را فراهم می‌کند دارید.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

همچنین ابزارهای حرفه‌ای برای خودکار سازی فرآیند ارسال پیامک مثل پیامک زماندار، یادآور اقساط، پیامک‌های کدخوان نیز در دسترس هستند تا بر اساس شرایط خاص مخاطبان خود، پیامک زمان‌دار ارسال کنید. کافی است مطابق با تصویر بالا یکی از بسته‌ها را انتخاب کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

پس از تکمیل ثبت‌نام پیامک حاوی نام کاربری و رمز برای شما ارسال می‌شود. با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی کنید. یا اینکه پیامک را از طریق API به سایت یا نرم‌افزار خود برای ارسال هدفمند پیامک بر اساس اطلاعات مشتریان متصل کنید.

جمع بندی نهایی

تبلیغ پت شاپ نباید پیچیده باشد یا اینکه هزینه بسیار زیادی برای آن صرف کنید. ایجاد رابطه‌ای صمیمی از طریق محتوای تبلیغ می‌تواند تاثیر خود را در زمان کوتاه روی مشتری بگذارد؛ چرا که افرادی که از حیوانات نگهداری کرده و به آنها علاقه‌مند هستند، انسان‌هایی احساسی هستند.

در حالی که استفاده از روش هایی مانند افزایش دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی یا سئو سایت برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو نیازمند استراتژی مناسب برای تولید محتوا، صرف زمان زیاد و هزینه هستند؛ تبلیغات پیامکی می‌تواند برای اجرای کمپین‌های هدفمند با محدودیت زمانی بسیار مناسب باشد.

از سوی دیگر پیامکی ابزاری در دسترسی است که بدون واسطه می‌توانید با مشتری در تعامل باشید. از این‌رو توصیه می‌شود سایر روش‌های تبلیغاتی را مطابق با ایده‌هایی که در لابه‌لای معرفی روش‌ها ذکر کردیم، با پیامک ادغام کرده و اثرگذاری دوچندان برای تبلیغ پت شاپ دریافت کنید.

اگر هنوز از تبلیغات پیامکی استفاده نمی‌کنید، همین حالا با شماره تلفن ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و مشاوره رایگان کارشناسان فراز اس‌ام‌اس برای تبلیغ فروشگاه حیوانات خانگی را دریافت کنید.



منبع