اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش تبلیغ مغازه و سوپرمارکت


راهنمای مطالعه

امروزه تعداد فروشندگان محصولات روزمره سوپرمارکتی به شدت در حال افزایش است. خصوصا با شرایطی که برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایجاد شده است. تبلیغ مغازه و سوپرمارکتی از آن جهت اهمیت یافته که حتی با داشتن بهترین محصولات و موقعیت مناسب فروشگاه، بدون تبلیغات نمی‌توانید به رقابت بپردازید.

فرقی نمی‌کند صاحب یک مغازه کوچک باشید یا یکی از نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ تبلیغات به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید را جذب کنید، مشتریانی که می‌توانند افراد محلی یا رهگذران باشند. در این بین تبلیغات هدفمند نیز کمک می‌کند تا مشتریان فعلی خود را حفظ کرده و وفادار کنید.

بهترین روش تبلیغ مغازه و سوپرمارکت

تبلیغات سوپرمارکت با اینکه در روش‌های سنتی و محلی بهتر پاسخگو است، اما نمی‌توان از روش‌های نوین مثل پیامک و شبکه‌های اجتماعی نیز غافل شد. در ادامه به معرفی برخی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای تبلیغ مغازه می‌پردازیم.

تبلیغ سوپرمارکت با بیلبوردتبلیغ سوپرمارکت با بیلبورد

۱. تبلیغات چاپی و محیطی

یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی که برای کسب‌وکارهای محلی به‌خوبی نتیجه می‌دهد تبلیغات چاپی و محلی است. چاپ بنر، پخش تراکت، چاپ پوستر و بیلبورد جزو محبوب‌ترین این موارد هستند. استفاده از تبلیغات چاپی برای سوپرمارکت توجه مشتریان محلی و رهگذران را جذب می‌کند تا وارد فروشگاه شما شوند.

برای اثربخشی این روش، استفاده از طراحی مناسب و خیره کننده همراه با متن خوب اهمیت دارد. برای مثال می‌توانید با درج قیمت رقابتی که کمتر از فروشگاه‌های دیگر است، محصولات فصلی و پرفروش را تبلیغ کنید. یا با دادن تخفیف مشتریان را جذب کنید. یکی از ترفندهای تبلیغ مغازه استفاده ارائه پیشنهادات ویژه است. مثلا با چاپ بنری مانند «همین امروز با خرید بالای ۵۰۰ هزار تومان یک نوشابه هدیه بگیرید» مشتریان زیادی به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد.

با اینکه تبلیغات محیطی بهترین گزینه برای معرفی سوپرمارکت محسوب می‌شوند، اما برخی روش‌ها مانند اجاره بیلبورد در میادین اصلی شهر یا نصب بنر روی پل‌های عابر پیاده هزینه بالایی دارد. این روش تبلیغ نیز صرفا مشتریان محلی و رهگذران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، درحالی که نمی‌توانید مشتریان دیگری از مناطق اطراف داشته باشید.

۲. تبلیغ مغازه در شبکه‌های اجتماعی

امروزه بیشتر افراد از شبکه‌های اجتماعی استفاده روزمره‌ای دارند. داشتن یک صفحه در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و اکس کمک می‌کند که مشتریان را در جریان موجودی محصولات، تخفیف‌های روز، حراج محصولات پایان فصل و… قرار دهید. برای اینکه افراد محلی بیشتری صفحه شما را دنبال کنند می‌توانید یک بنر QR کد روی درب مغازه خود چاپ کنید.

مزایای داشتن صفحه اجتماعی:

  • افزایش دیده شدن: صفحه اجتماعی مثل یک ویترین آنلاین عمل می‌کند تا مشتریان بیشتری شما را پیدا کنند.
  • ارتباط مستقیم با مشتری: مشتریان می‌توانند از طریق بخش نظرات و دایرکت با شما ارتباط مستقیم داشته و در تعامل باشند.
  • تبلیغات کم‌هزینه: انتشار استوری و پست در رسانه‌ها رایگان است. بنابراین می‌توانید در قالب انواع محتوا مشتریان را از تخفیف‌های روز و موجودی محصولات مطلع کنید.
  • امکان خرید آنلاین: در صورتی که یک نیروی پیک برای خود داشته باشید، مشتریان می‌توانند از طریق دایرکت ثبت سفارش کرده و محصولات روزمره سوپرمارکتی را برایشان بفرستید.
  • تحلیل رفتار مشتری: با توجه به نظرات و سوالاتی که مشتریان خواهند داشت می‌توانید علایق آنها را تشخیص داده و محصولاتی که به آن نیاز دارند را زودتر موجود کنید.

برای داشتن بهترین بهره‌وری از شبکه‌های اجتماعی افزایش تعداد دنبال‌کنندگان مهم است. از این‌رو باید استراتژی درستی برای تولید محتوا داشته باشید و از استوری‌های روزانه برای فعالیت مستمر غافل نشوید. این روش شاید هزینه کمتری داشته باشد، اما جذی دنبال‌کننده نیازمند زمان و انرژی زیادی است که در درازمدت نتیجه می‌دهد.

تبلیغات مغازه با پیامکتبلیغات مغازه با پیامک

۳. تبلیغ سوپرمارکت با پیامک

تبلیغ سوپرمارکت از طریق پیامک بهترین روش تبلیغ محسوب می‌شود. در این روش برخلاف سایر روش‌ها امکاناتی در اختیار دارید که می‌توانید بر اساس رفتار و تحلیل مشتریان، به تبلیغ کردن بپردازید. پیامک نیز ابزاری در دسترس است که در قالب متون بسیار کوتاه و اثربخش امکان تبلیغات را فراهم می‌کند.

اگر فرض کنیم بخواهید روی جذب مشتریان جدید و رهگذران تمرکز کنید، می‌توانید از قابلیت ارسال پیامک زنده استفاده کنید. در این روش با ارسال پیامک از طریق دکل همراه اول و ایرانسل این امکان را دارید که در زمان تعیین شده به مخاطبانی که در محدوده مغازه شما هستند پیامک بفرستید. در این روش سناریوهایی همچون انتخاب سن مخاطب، جنسیت، اپراتور موبایل و رهگذر بودن یا مخاطب ثابت را در اختیار خواهید داشت.

از سوی دیگر می‌توانید از سایر روش‌های ارسال منطقه‌ای نیز استفاده کنید. شامل ارسال بر اساس استان و شهر، ارسال پیامک از طریق کد پستی و ارسال از روی نقشه که در این روش‌ها نیز امکان انتخاب سن، جنسیت و اپراتور پیامکی فراهم است.

اما پیامک صرفا برای جذب مشتریان جدید نیست. از پیامک می‌توان بهترین استفاده را برای افزایش وفاداری مشتریان داشت. مثلا با قابلیت دفترچه تلفن پیامکی می‌توانید بانک شماره اختصاصی مشتریان خود را داشته باشید. این دفترچه تلفن با امکان ساخت بی نهایت گروه، امکان افزودن بی نهایت مخاطب را در هر گروهی به شما خواهد داد. می‌توانید بر اساس رفتار و ویژگی مشتریان که شامل سن، جنسیت، علایق و سوابق خرید است گروه‌های مختلفی ایجاد کرده و با سناریوهای زیر پیامک انبوه بفرستید.

  • اطلاع‌رسانی از تخفیف‌های روزانه.
  • معرفی محصولات جدید.
  • حراج پایان فصل برای محصولات با قیمت ویژه.
  • اطلاع‌رسانی در خصوص موجود شدن محصولات مورد نیاز.
  • یادآوری به مشتری جهت تسویه حساب.
  • و…

جدای از همه این‌ها پیامک به شما امکان فروش پیامکی را نیز می‌دهد. می‌توانید این روش را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ادغام کنید؛ به‌طوری که هر محصولی که در صفحه خود معرفی خواهید کرد دارای یک کد اختصاصی باشد. مشتری با ارسال این کد به شماره پیامکی این محصول را رزرو می‌کند و با پرداخت هزینه و اطلاع‌رسانی از طریق پیامک از طریق پیک برای وی ارسال کنید.

تبلیغ مغازه با توجه به ابزارهایی که در اختیار قرار می‌گیرد بسیار متنوع است و می‌توان برای سناریوهای مختلفی با ارسال پیامک مشتری جدید جذب کرده و مشتریان جدید را حفظ کرد. این روش کم هزینه بهترین روش تبلیغ سوپرمارکت است که ارتباط مستقیم با مشتری را بدون نیاز به اینترنت و در زمانی بسیار سریع فراهم می‌کند.

تبلیغ مغازه روی نقشه گوگلتبلیغ مغازه روی نقشه گوگل

۴. تبلیغ مغازه با درج مکان روی نقشه

یکی دیگر از بهترین روش‌های تبلیغ مغازه و سوپرمارکت که بیشتر روی جذب رهگذران موثر است، ثبت موقعیت فروشگاه روی نقشه‌هایی همچون Google Map است. رهگذرانی که به عنوان مسافر وارد شهر شما می‌شوند نیازمند تهیه اقلام خوراکی خواهند بود، در اولین قدم آنها سعی می‌کنند از نزدیکترین فروشگاه مسیر خرید کنند. از همین‌رو از نقشه خوان‌ها برای یافتن فروشگاه استفاده خواهند کرد.

با ثبت موقعیت فروشگاه خود روی نقشه این امکان را می‌دهید که آنها فروشگاه شما را بهتر پیدا کنند. استفاده از نام‌هایی همچون «همواره تخفیف» روی نام فروشگاه می‌تواند آنها را برای مراجعه ترغیب کند. توصیه می‌شود از امکاناتی که برای افزودن تصویر و ویدئو، درج شماره تماس، آدرس سایت در صورت موجود بودن و… استفاده کنید تا اطلاعات کامل‌تری از مکان فروشگاه شما وجود داشته باشد.

علاوه بر این در مراجعات آنها برای خرید بخواهید که با ثبت نظر و دادن امتیاز بر روی نقشه عملکرد شما را ارزیابی کنند. این کار باعث می‌شود که در نتایج جستجو در اولویت بالاتری نمایش داده شوید و جزو مکان‌های پرتردد محسوب شوید که گوی رقابت را برای جذب رهگذران خواهید گرفت.

۵. درج آگهی در سایت‌ها

سایت‌های درج گهی مانند دیوار نیز یکی دیگر از روش‌های تبلیغ فروشگاه محسوب می‌شوند. در این اپلیکیشن امکان ساخت فروشگاه را خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهد آگهی‌های خود را در قالب یک فروشگاه درج کنید تا همه آنها در دسترس مشتریان باشند. علاوه بر این با فعال‌سازی این قابلیت امکان درج اطلاعات تماس، موقعیت مکانی و… جدای از محتوای هر آگهی در یک بخش واحد فراهم است.

کاربران با باز کردن صفحه فروشگاه مغازه شما می‌توانند به تمامی آگهی‌هایی که برای معرفی محصول درج کرده‌اید دسترسی داشته باشند. با این اپلیکیشن امکان فروش اینترنتی را نیز خواهید داشت که هزینه را نیز می‌توانید به‌صورت آنلاین یا روش پرداخت کارت به کارت از مشتری دریافت کنید.

۶. همکاری با کسب و کارهای محلی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ مغازه و فروشگاه همکاری با کسب‌وکارهای محلی است. برای مثال می‌توانید با نانوایی‌ها، قنادی‌ها و برخی فروشگاه‌هایی که مکمل محصولات شما باشند وارد همکاری شده و با معرفی یکدیگر به مشتریان از آنها بخواهید تا با خرید از فروشگاه همکار، تخفیف در خرید خود دریافت کند.

یا می‌توانید از دو ترفند زیر استفاده کنید:

  1. بنری در مغازه چاپ کرده و از مشتریان دعوت کنید تا با ارائه فاکتور خرید از نانوایی محل، تخفیف دریافت کنند.
  2. از نانوایی بخواهید بنری چاپ کند که بعد از خرید نان می‌تواند با خرید قلامی همچون پنیر، شیر، مربا و سایر محصولات مناسب صبحانه تخفیف دریافت کند.

تبلیغات پیامکی سوپرمارکت و مغازهتبلیغات پیامکی سوپرمارکت و مغازه

چرا تبلیغ پیامکی برای مغازه موثرتر است؟

تبلیغات پیامکی با توجه به اینکه پل ارتباطی مستقیم با مخاطب هستند و از طرف دیگر نرخ باز شدن بالایی که دارند بهترین روش تبلیغ سوپرمارکت و مغازه محسوب می‌شوند. استفاده از این روش مزایای زیر را به‌دنبال دارد:

  • دسترسی مستقیم به مشتری: برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی که ممکن است گم شده و دیده نشوند، پیامک همیشه در دسترس است و در لیست پیام‌های گوشی به صورت مرتب در دسترس است.
  • عدم نیاز به اینترنت یا گوشی هوشمند: مشتری برای دریافت پیامک هیچ نیازی به اینترنت یا ابزار پیچیده خاص ندارد. با یک گوشی ساده هم پیامک‌های شما را دریافت خواهد کرد.
  • هزینه بسیار کم و مقرون به‌صرفه: نسبت به هزینه‌هایی که برای تبلیغات چاپی یا زمانی که صرف تولید محتوا و افزایش دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، پیامک بسیار کم هزینه است و در زمان سریع‌تری هم بازخورد دریافت می‌کنید.
  • قابلیت تنوع بالا برای تبلیغات هدفمند: با داشتن قابلیت‌های متنوعی که برای ارسال منطقه‌ای و گروه‌بندی مخاطبان از طریق دفترچه تلفن اختصاصی می‌دهد، این امکان را می‌دهد تا بر اساس رفتار مشتری پیامک‌های شخصی‌سازی شده و هدفمند ارسال کرد.
  • امکان تعامل سریع و مستقیم با مشتری: مشتریان می‌توانند بلافاصله بعد از دریافت پیامک با شماره تلفن فروشگاه تماس گرفته یا در صورت استفاده از خط پیامک اختصاصی با شما در تعامل مستقیم باشند.

گذشته از همه این‌ها نرخ باز کردن و خواندن پیامک نسبت به دیگر روش‌ها واقعا بالا است. در سایر روش های تبلیغاتی با تنوعی از انواع محتوا مواجه هستیم که حجم بالایی دارد و زمان زیادی هم از مخاطب برای خوانده شدن خواهد گرفت. بنابراین آنها صرفا با خواندن بخشی از عنوان و محتوای ابتدایی ممکن است از ادامه خواندن دست بکشند.

اما در تبلیغات پیامکی با تعداد کاراکتر بسیار محدودتری مواجه هستیم. گذشته از این پیامک روشی در دسترس است که مشتری هر زمان فرصت کافی داشت می‌تواند سریعا آن را بررسی کند. گفته می‌شود بالای ۹۰ درصد افراد در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی پیامک‌های خود را بررسی می‌کنند. در این بین نرخ تبدیل اهمیت دارد که باید از CTA مناسب بهره ببرید.

چگونگی خرید پنل پیامکی برای مغازه

برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیازمند خرید پنل پیامک هستید؛ نرم‌افزاری آنلاین که از طریق اینترنت امکان ارسال پیامک را به گوشی مشتریان فراهم می‌کند. برای این منظور می‌توانید از خدمات سایت فراز اس‌ام‌اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. ما بیش از ۱۰ سال است که در زمینه ارائه خدمات پیامکی در ایران فعالیت داریم. تجربه یک دهه ما این امکان را فراهم کرده تا مطابق با نساز هر کسب‌وکار اقدام به ارائه پنل با امکانات متنوع کنیم.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

برای خرید پنل پیامکی کافی است وارد صفحه اصلی سایت شده و مانند تصویر فوق یکی از بسته‌های پیامکی را انتخاب کنید. پس از پر کردن اطلاعات ثبت‌نام، یک نام کاربری و کلمه عبور از طریق پیامک بر روی شماره موبایل خود دریافت خواهید کرد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و به روش‌های متنوع ارسال پیامک از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید.

با مراجعه به صفحه نمونه متن پیامک تبلیغاتی برای سوپرمارکت می‌توانید به متون آماده‌ای که دارای CTA مناسب هستند برای تبلیغات پیامکی دسترسی داشته باشید. همچنین برای استفاده از پیامک آماده برای مشاغل دیگر می‌توانید به صفحه https://farazsms.com/text-message مراجعه کنید.

جمع‌بندی نهایی

در صورتی که به دنبال روشی کم‌هزینه و مقرون به‌صرفه برای تبلیغات هستید که در زمانی کوتاه بازخورد مناسبی بگیرید، تبلیغات پیامکی بهترین انتخاب است. در این روش با توجه به امکانات متعددی که برای طبقه‌بندی مخاطبان می‌دهد، امکان ارسال پیامک هدفمند را با سناریوهای مختلف در اختیار دارید.

همچنین وجود بانک شماره موبایلی که بر اساس مشاغل، موقعیت جغرافیایی، سن و جنسیت مشتریان در دسترس است، می‌توانید از این ویژگی برای جذب مشتریان محلی جدید استفاده کنید. پیامک صرفا ابزاری برای تبلیغات نیست؛ ارسال پیامک اطلاع‌رسانی دیگر کاربرد آن است. می‌توانید از این روش به‌عنوان راهکاری برای ادغام سایر روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید و مخاطبان خود را در کانال‌های تبلیغ مختلف پخش کنید.

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص تبلیغات پیامکی دارید یا نیازمند مشاوره در خصوص استفاده از پیامک برای تبلیغ مغازه هستید همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید تا کارشناسان فراز اس‌ام‌اس راهنمای شما باشند.



منبع