بهترین روش تبلیغ مشاوره تحصیلی و کنکور

اگر میخواهید به عنوان یک مشاور تحصیلی موفق شناخته شوید و دانشآموزان بیشتری را جذب کنید، باید با بهترین روشهای تبلیغ مشاوره تحصیلی و کنکور آشنا باشید و به درستی از آنها استفاده کنید. اما سوال اینجاست که چگونه میتوان در میان صدها مشاور کنکور، متمایز شد و مخاطبان بیشتری را جذب کرد؟
با رشدی که فناوریها ایجاد کردهاند، روشهای سنتی مثل چاپ تراکت و تبلیغات دهان به دهان، امروزه دیگر به اندازه گذشته تاثیرگذار نیستند. دانشآموزان و والدین قبل از انتخاب مشاور، ابتدا در گوگل و شبکههای اجتماعی جستجو میکنند. از اینرو با تمرکز روی تبلیغات هدفمند، بازاریابی محتوا، سئو سایت مشاوره تحصیلی، تبلیغات در اینستاگرام و گوگل، میتواند روی برندینگ آموزشگاه خود کار کرد، طوری که بهجای اینکه شما دنبال مشتری باشید، آنها شما را پیدا کنند. در ادامه این مقاله با بررسی بهترین روشهای تبلیغ برای کنکور بررسی میکنیم تا بتوانید کم هزینهترین، موثرترین و پربازدهترین روش تبلیغ را انتخاب کنید.
اهمیت تبلیغ برای مشاوره کنکور و تحصیلات
همه دانشآموزان و والدین آنها آرزو دارند که فرزندشان در بهترین دانشگاه و در رشته مورد علاقه پذیرش شود. از اینرو داشتن شناخت و دید باز از سیستم آموزشی و فرآیندهای کنکور میتواند در موفقیت این مهم تاثیر داشته باشد. به همین پلیل مشاوران تحصیلی و آموزشگاههای کنکور باید از طریق تبلیغات هدفمند، به معرفی تاثیر بالایی که نقش آنها در قبولی کنکور دارد بپردازند.
تبلیغات موثر در این زمینه میتواند چالشهایی که دانشآموزان و والدین برای شرکت کردن در این دورهها دارند را پاسخ دهد. با ایجاد انگیزه در آنها میتوان کاری کرد که برای شرکت در کلاسهای کنکور مجاب شوند و موفقیت خود را تضمین کنند.
بهترین روشهای تبلیغ مشاوره تحصیلی و کنکور
بهترین راهکار برای تبلیغات در هر شغلی بهرهگیری از تبلیغاتی است که اولا هدفمند باشد و دوما بتوان آن را با روشهای دیگر ادغام کرد. تبلیغات هدفمند میتواند با کاهش هزینه و نمایش به گروهی که مشتری بالقوه شما هستند بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشد. علاوه براین میتوانید آشنایی بهتری با حوزه کسبوکار خود داشته باشید و کمپینهای بعدی را موفقتر برنامهریزی کنید.
کلاسهای کنکور و مشاوره تحصیلی یکی از حساسترین مشاغل هستند که تبلیغات هدفمند برای آنها میتواند مشتریان زیادی داشته باشد و درآمد آنها را افزایش دهد. در ادامه به معرفی روشهای مختلف تبلیغ مشاوره تحصیلی و کنکور خواهیم پرداخت.
۱. تبلیغات در شبکههای اجتماعی
امروزه همه افراد در شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام فعالیت دارند. با تولید محتوای مناسب در قالب انواع ویدئو، پست و استوری میتوانید به تبلیغ موسسه آموزشی خود پرداخته و دانشآموزان را نسبت به ثبتنام در کلاس کنکور تشویق کنید.
بهترین روش تبلیغ مشاوره تحصیلی در این زمینه تولید محتوای هدفمند است تا نتایج را دقیقا به دانشآموزان نشان دهید. همچنین با انتشار بخشی از ویدئوهای آموزشی برای مباحث کلاسی یا آزمونهای پایان دورهای میتوان آنها را در جریان روند فعالیتهای خود قرار داد. این روش نرخ هدفگیری بسیار بالایی دارد؛ بهشرطی که سناریویی که برای تولید محتوا درنظر گرفتهاید موثر و خلاقانه باشد.
۲. تبلیغ پیامکی مشاوره تحصیلی
خرید پنل پیامکی یکی از مقرون بهصرفهترین و موثرترین راههای تبلیغ مشاوره کنکور است. با استفاده از این روش میتوانید در قالب تخفیف، پیشنهادات ویژه و پیامکهای اطلاعرسانی مستقیما با دانشآموزان یا اولیا آنها در ارتباط مستقیم باشید. از طرفی دیگر هزینهای که پیامک در مقایسه با سایر روشها دارد بسیار ناچیز است.
با توجه به امکاناتی که این روش برای ارسال هدفمند نظیر سن و جنسیت، گروهبندی مخاطبان بر اساس پایه تحصیلی و رشته، موقعیت جغرافیایی و نوع اپراتور میدهد میتوانید هدفگیری متفاوتی را داشته باشید. همچنین با شخصی سازی متون پیامک با استفاده از نام دانشآموز میتوانید با ایجاد حس صمیمیت تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارید.
پیامک نسبت به سایر روشها نرخ باز شدن بالایی دارد و از آنجا که مستقیما با مخاطب در ارتباط هستید، امکان تعامل دو طرفه نیز به شرط خرید خط اختصاصی پیامکی فراهم است. یکی دیگر از ویژگیهای پنل پیامک کنکور امکان ایجاد لیستی از مخاطبان بر اساس رشته و پایه تحصیلی در دفترچه تلفن نامحدود است که به شما امکان هدفگذاری مخاطبان خود را خواهد داد.
۳. تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی مانند چاپ بنر، پخش تراکت و اجاره بیلبورد یکی دیگر از انواع روشهای تبلیغ مشاوره تحصیلی و کلاس کنکور است. در این حالت امکان تبلیغ در محدوده خاص خود را خواهید داشت که رهگذران میتوانند با دیدن تبلیغ شما جذب آن شوند. از آنجا که جامعه کمتری را نسبت به پیامک و سایر روشها شامل میشود، بسیار اهمیت دارد که بنر و بیلبورد را در شلوغترین و اصلیترین مکان شهر رزرو کنید.
پخش تراکت نیز میتواند موثر باشد، اما با توجه به هزینههایی که برای چاپ کاغذ و از سوی دیگر تولید زباله به این دلیل که درصد بسیاری افراد پس از چند دقیقه آن را رها میکنند روش جالبی نیست. تبلیغات محیطی بهخودیخود شاید موثر باشند، اما نرخ تبدیل بالایی به دلیل عدم امکان هدفگیری و تعامل مستقیم ندارند. هزینه اجاره بیلبورد در مکانهای شلوغ نیز بهشدت بالاست.
۴. طراحی سایت مشاوره تحصیلی و کنکور
یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغ مشاوره کنکور طراحی سایت و حضور فعال در اینترنت است؛ به شرطی که با تولید محتوای موثر روی سئو سایت نیز تمرکز ویژه داشته باشید. با اینکه این روش در دراز مدت نتیجه میدهد و هزینههای بالایی نیز برای طراحی، نگهداری و سئو سایت متحمل خواهید شد، اما پس از اینکه تاثیرات خود را بگذارد دقیقا مخاطبان خود به سراغ شما خواهند آمد.
به این فکر کنید که دانشآموزی با جستجوی عبارت «کلاس کنکور در یافت آباد» آموزشگاه شما را یافته و در آن شرکت خواهد کرد. زمانی که امکانات بهخصوصی مانند اعلام نمره آنلاین، برنامههای کلاسی و موارد مرتبط با آموزش را در قالب حساب کاربری برای هر دانشآموز نیز فراهم کنید نشان از فعالیت حرفهایتر شما دارد که میتواند تاثیر زیادی در جذب مشتری داشته باشد.
۵. همکاری با مدارس و دانشجویان
یکی دیگر از موثرترین روشهایی که نرخ تبدیل بالایی هم خواهد داشت، همکاری با مدارس و دانشجویانی است که از طریق همین کلاسها در کنکور موفق شدهاند و رتبه بالایی کسب کردهاند. مدارس، خصوصا در پایههای تحصیلی بالاتر، گروهی از مشتریان را در اختیار شما قرار میدهن که دقیقا مشتری بالقوه شما هستند. حال شما باید به طریقی مانند دادن تخفیف یا قسطبندی کردن پرداخت، آنها را به شرکت در کلاسهای کنکور تشویق کنید.
از سوی دیگر کمک گرفتن از دانشجویانی که با شرکت در این کلاسها موفق به جذب رتبه بالا و قبولی در رشته مورد علاقه شدهاند، میتواند تاثیر دوچندان روی ذهن دانشآموز بگذارد. کافی است با تولید محتوای ویدئویی و در قالب مصاحبه با این افراد، تجربه این افراد را از شرکت در این کلاسها در شبکههای اجتماعی منتشر کنید.
چرا پیامک بهترین روش تبلیغات برای کنکور و مشاوره تحصیلی است؟
۳ عامل کلیدی در انتخاب بهترین روش تبلیغ موثر هستند که عبارتند از:
- تحلیل مخاطبان هدف: روش انتخابی باید ابزارهای لازم را برای هدفگیری مخاطبین بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و نیازهای تحصیلی آنها، پوشش دهد.
- بودجه تبلیغاتی: با بودجه شما هماهنگ باشد و در عین حال بیشترین نرخ نمایش و نرخ تاثیرگذاری را داشته باشند.
- محتوای متناسب: کانال تبلیغی شما باید امکان مانور روی تولید محتوای هدفمند را در اختیار قرار دهد. صرفا جذابیت محتوا مهم نیست؛ بلکه محتوا باید هماهنگ با روش تبلیغ انتخابی هم باشد تا تاثیر خود را بگذارد. مانند این است که بخواهید محتوای تبلیغ ویدئویی را با ایمیل ارسال کنید. مشخص است که چنین روشی تاثیر بالایی ندارد.
پیامک تمامی ویژگیهای بالا را دارد. با توجه به اینکه نرخ باز شدن پیامک بالای ۹۰ درصد است و بیشتر افراد در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی محتوای آن را بررسی میکنند، میتوان با دادن پیشنهادات ویژه مانند تخفیف یا قسطبندی شرکت در کلاسها، فوریت را در ذهن مخاطب ایجاد کرد.
علاوه بر این هزینهای که برای هر پیامک ارسال میکنید در مقایسه با سایر روشها ناچیز است. در مقابل میتوانید از پیامک به عنوان روش تبلیغ مکملی استفاده کنید که میتوان آن را با سایر روشها مانند لینک کردن به شبکههای اجتماعی، لینک سایت و ارسال پیامکهای هدفمند با سایر روشها ادغام کرد.
ابزارهای حرفهای نظیر ارسال زماندار پیامک، پیامک یادآور اقساط، ارسال بر اساس موقعیت جغرافیایی، کد پستی، شهر و استان، بانک شماره موبایل مشاغل، ارسال پیامک از دکل ایرانسل و ارسال sms از طریق دکل همراه اول، امکان هدفگذاری مخاطبان را میدهد. خصوصا اینکه در همه این روشهای ارسال امکان تفکیک مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت و نوع اپراتور دارید.
چگونگی خرید پنل پیامکی آموزشگاهها
برای خرید پنل پیامکی میتوانید از خدمات سایت فراز اساماس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. ما بیش از ۱۰ سال است که در زمینه ارائه خدمات پیامکی فعالیت داریم. با توجه به تجربه همکاری که با انواع مدارس، موسسات آموزشی و کلاسهای کنکور داریم تجربه لازم را در خصوص ارائه بهترین کاربردهای پیامک برای این منظور در اختیار شما قرار خواهیم داد.
کافی است همین حالا به صفحه اصلی مراجعه کرده و یکی از بستههای پنل پیامکی را متناسب با امکانات مورد نیاز و هزینهای که هر بسته برای ارسال پیامک دارد انتخاب کنید. پس از ثبتنام پیامک حاوی نام کاربری و کلمه عبور را دریافت خواهید کرد. با فعالسازی بسته پیامکی در هر جای ایران که باشید بدون نیاز به تهیه سختافزار خاصی فقط کافی است با استفاده از اینترنت وارد حساب کاربری خود شده و از روشهای مختلفی که برای ارسال پیامک وجود دارد بهره ببرید.
به منظور ارسال پیامک انبوه هدفمند نیز امکانی را فراهم کردهایم که میتوانید با مراجعه به صفحه بانک پیامک، به نمونه پیامکهای متنوع بر اساس مشاغل مختلف دسترسی داشته باشید. برای مثال میتوانید نمونه پیامک برای مدارس یا نمونه پیامک تبلیغاتی برای کلاس کنکور را بررسی کنید.
جمع بندی نهایی
روشهای متعدد دیگری برای تبلیغ مشاوره تحصیلی وجود دارد که هریک دارای مزایا و معایب خاصی هستند. از جمله تبلیغات در تلویزیون و رادیو، بازاریابی محتوا در قالب پادکست، ویدئو و مصاحبه با تاپترین رشتههای کنکور که میتواند تاثیر عمیقی روی ذهن دانشآموز داشته باشد. با توجه به رقابت بسیار بالای میان مشاوران تحصیلی و کنکور، استفاده از تبلیغات مدرن که بر روی بستر اینترنت هستند میتواند تاثیری عمیقتر داشته باشد.
در انتخاب هر روش تبلیغ باید دقت کنید که با دادن پیشنهادات ویژه، بهخصوص برای مسائل مالی و پرداخت هزینه، برنامه انعطافپذیری برای دانشآموزان و والدین فراهم کنید تا شرایط ثبتنام در این کلاسها را داشته باشند. از طرفی دیگر بهترین استراتژی برای تبلیغ مشاوره کنکور، این است که با ترکیبی از روشهای مختلف عمل کنید تا با تمرکز بر روی برندینگ از طریق کانالهای مختلف، بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشید.
در پایان میتوان گفت که پیامک بهترین روش تبلیغ برای مشاوره تحصیلی است که با توجه به فراهم کردن ابزارهای مختلف ارسال پیامک، میتواند روی ایجاد کمپینهای متنوع موثر باشد. برای اطلاعات بیشتر کافی است همین حالا با کارشناسان فراز اساماس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.