بهترین روش تبلیغ عطر فروشی و فروشگاه ادکلن


تبلیغ عطر فروشی نهتنها باید به جذب مشتری منجر شود، بلکه از آنجا که با محصولی احساسی مواجه هستیم باید مشتری را حفظ کند تا با داشتن تجربهای منحصر بهفرد در خرید، برندینگ شما با رایحهای عالی در ذهن مشتری حک شود. طوری که وقتی با رایحهای آشنا مواجه شد، یاد اولین تجربه خرید از شما بیافتد.
از تبلیغات سنتی گرفته تا مدرن، هر کدام با توجه به اثرگذاری و امکانی که در هدفگیری مشتری میدهند، تاثیر خاص خود را خواهند داشت. در این بین استفاده از تبلیغات پیامکی بهدلیل تنوع بالای ارسال، امکان هدفگیری مشتریان به شکلهای متنوع و امکان ادغام با سایر روشها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
از اینرو در ادامه این مقاله به بررسی روشهای نوین تبلیغ فروشگه عطر میپردازیم تا ضمن بررسی مزایا و معایب هر روش، آن را با پیامک مقایسه کرده و دلایل ادغام آنها با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهیم.
اهمیت تبلیغات برای فروشگاه عطر و ادکلن
صنعت عطر و ادکلن یکی از حوزههای پررقابت بازار است که بدون تبلیغات نمیتوان انتظار فروش و درآمد بالایی از آن داشت. از آنجایی که انتخاب عطر یک محصولی است که احساسات زیاد آن را تحت تاثیر قرار میدهد، باید از رویکردهای مناسبی برای تبلیغ عطر استفاده کرد.
گذشته از این در فروش عطر و ادکلن با جامعهای از مخاطبان با سنین و جنسیت متفاوت مواجه هستیم؛ هر یک از آنها انتظاراتی از عطر مورد علاقه خود دارند. از طرفی دیگر عطر یک محصول لوکس محسوب میشود که برای هدیه دادن زیاد مورد توجه قرار میگیرد.
چنین مواردی باعث شده تا اهمیت تبلیغات فروشگاه عطر و ادکلن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. تبلیغات کمک میکند تا برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید، مشتریان جدیدی جذب کنید، مشتریان قبلی را وفادارتر از پیش کنید و مهمتر از همه رقبا را کنار زده و سهم بیشتری از بازار را بهخود اختصاص دهید.
بهترین روش تبلیغ عطر فروشی و فروشگاه ادکلن
برای تبلیغ فروشگاه عطر و ادکلن بسته به اینکه از چه بستری برای فروش استفاده کنید میتوانید از روشهای مختلف محصول خود را به دیگران معرفی کنید. اگر فروش آنلاین از طریق سایت داشته باشید، تبلیغات دیجیتال همچون تبلیغات کلیکی موثر هستند. اما اگر فروش حضوری دارید میتوانید با تلفیقی از روشهای سنتی و مدرن، تاثیر مناسب را دریافت کنید.
۱. تبلیغات چاپی و محیطی
تبلیغات محیطی شامل نصب و توزیع بیلبوردها، بنرها، بروشورها و تراکتها در مکانهای پر رفتوآمد هستند. با اینکه تبلیغات محیطی روشی سنتی محسوب میشوند که با رشد دنیای دیجیتال امروز کمتر مورد توجه قرار میگیرند، اما همچنان میتوان از آنها بازخورد کافی را دریافت کرد.
این روش تبلیغاتی برای جذب مشتریان محلی مناسب هستند. بنابراین برای اثرگذاری بهتر تبلیغ ضروری است که از گرافیک مناسب و متن خلاقانهای برخوردار باشند تا مشتریان را ترغیب به خرید نمایند. همچنین ایدههایی که بتوانید با خرید یک ادکلن خاص به مشتریان چند گرم از یک عطر را هدیه دهید میتواند روی افزایش فروش موثر باشد.
این روش در مقایسه با پیامک هزینه بالایی خواهد داشت. اجاره بیلبورد در میادین اصلی و نصب بنر روی پلهای عابر پیاده مکانهای پرتردد هزینه زیادی دارد. چاپ بروشور و پخش تراکت نیز هزینه بالایی داشته و از طرفی دیگر دوستدار محیط زیست نیست. عیب دیگر این روش، ضعف در هدفگیری مخاطبان است که نمیتوان به شکل صحیحی آنها را بر اساس سن، جنسیت یا علایق خاص جذب کرد.
۲. تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی یکی از سریعترین و موثرترین روشهای تبلیغ محصولات است. این روش پربازده امکان دسترسی مستقیم به مخاطب را در قالب متون تبلیغاتی کوتاه فراهم میکند. متون کوتاهی که مخاطب حوصله خواندن آنها را در زمان مناسب خواهد داشت. همین عامل هم سبب شده تا بیش از ۹۰ درصد پیامکها در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی بررسی شوند.
مهمترین مزیت تبلیغات پیامکی برای عطر فروشی امکان تبلیغات هدفمند است. بهاین معنی که میتوانید مخاطبان را بر اساس علایق، سن و جنسیت طبقهبندی کرده و با معرفی عطر مناسب برای هر کدام، نرخ تبدیل بالاتری را از تبلیغات خود دریافت کنید.
امکانات پنل پیامکی برای تبلیغات هدفمند عبارتند از:
- قابلیت ارسال پیامکهای شخصیسازی شده بر اساس سن، جنسیت و علایق مشتری.
- قابلیت ارسال پیامک به محدوده جغرافیایی خاصی با روشهای ارسال متنوع مانند ارسال پیامک از دکل مخابراتی یا ارسال پیامک از روی نقشه.
- دسترسی به بانک شماره موبایل کشور بر اساس شغل که میتواند برای هدیه دادن در سالروز مشاغل مناسب باشد.
- امکان ساخت دفترچه تلفن پیامکی به تعداد نامحدود با قابلیت طبقهبندی بر اساس ویژگی مخاطبان.
هزینه تبلیغات با پیامک در مقایسه با سایر روشها مقرون بهصرفه است و ارتباط بیواسطه با مخاطب نیز سبب شده تا بتوان از این طریق روی برندینگ مانور داد.
برای دریافت بازخورد بهتر، استفاده از متن تبلیغاتی خوب اهمیت زیادی دارد. برای این منظور میتوانید از نمونه متن تبلیغات پیامکی عطرفروشی استفاده کنید.
۳. تبلیغ عطر فروشی با شبکههای اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی که امکان انتشار انواع محتوای چندرسانهای را فراهم کردهاند، به بستری عالی برای تبلیغات بدل شدهاند. با داشتن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا میتوان روی دیده شدن و افزایش تعداد دنبالکنندگان متمرکز شد تا آنها را به مشتری تبدیل کنید.
از جمله کارهایی که میتوانید انجام دهید عبارتند از:
- تولید محتوای ویدئویی برای معرفی انواع عطر.
- تولید محتوای ویدئویی در راستای انتخاب عطر برای هدیه.
- ساخت ویدئوهای تاثیرگذار برای آنباکسینگ و تست رایحه عطر.
- انتشار روزانه استوری در قالب پیشنهادات خرید یا تخفیف.
الگوریتمهای شبکههای اجتماعی کمک میکنند تا پستهای شما در معرض نمایش میلیونها کاربر قرار گرفته و از این طریق دنبالکنندگان خود را افزایش دهید. هرچه تعداد دنبالکننده بیشتری داشته باشید، در جشنوارههای فروش یلدا، نوروز یا ولنتاین میتوانید فروش بالاتری را نیز با دادن تخفیفهای وسوسهکننده تجربه کنید.
این روش تعامل و ارتباط مستقیم با مخاطبان را از طریق بخش نظرات، تگ کردن صفحه و دایرکت فراهم میکند. تنها عیب آن نیز طولانی بودن فرآیند است که باید حسابی برای تولید محتوا زمان بگذارید تا در بلند مدت نتیجه عالی از آن بگیرید.
۴. همکاری با بلاگرهای حوزه مد و زیبایی
یکی دیگر از روشهای تبلیغ عطر فروشی از طریق افرادی است که در این حوزه فعالیت داشته باشند. به این معنی که تبلیغات خود را در صفحات مجازی افرادی که دنبالکننده زیاد دارند منتشر کنید تا در مدت زمان کمی بتوانید از طریق آنها دنبال کننده بیشتری دریافت کنید.
در استفاده از این روش به چند نکته زیر توجه کنید:
- افرادی را برای همکاری انتخاب کنید که دارای برندینگ شخصی مثبتی باشند و اصطلاحا تبدیل شدن آنها به یک اینفلوئنسر از روش منفی نبوده باشد.
- مخاطبان هدف آنها را بررسی کنید و مطابق با آن محصول مرتبطی که به سن، جنسیت و علاقه کاربر مرتبط باشد را معرفی کنید.
- برای اثرگذاری بیشتر بهتر است محتوای تبلیغ طوری باشد که مراحل آنباکسینگ و معرفی محصول توسط خود فرد صورت گیرد.
با اینکه این روش تبلیغ فروشگاه عطر نیز امکان تبلیغات هدفمند با نرخ بالا را فراهم میکند، اما هزینه بالای پرداخت تبلیغات به فرد و احتمال عدم تضمین بازدهی تبلیغ از معایب آن هستند. برخی برندها برای دریافت تاثیر بیشتر، یک فرد تاثیرگذار را به عنوان حامی برند معرفی میکنند که همکاری بلند مدتی با وی دارند.
۵. ساخت بستههای هدیه تبلیغاتی
همکاری با سازمانها و شرکتها در زمینه ساخت بستههای هدایای تبلیغاتی یکی دیگر از روشهای تبلیغ عطر فروشی است. بدین ترتیب که میتوانید در قالب پکهای هدیهای که میتواند برای شب یلدا یا نوروز به کارکنان یک شرکت داده شود، با آنها وارد همکاری شده و علاوه بر عطر، محصولات دیگری را نیز بهفروش برسانید.
در استفاده از این روش تبلیغاتی، بستهبندی پک که طراحی خلاقانه و مناسبی داشته باشد میتواند تاثیر عمیقی روی جذب مشتری داشته باشد. از اینرو بهتر است یک تیم خلاق برای ایجاد بستهبندیهای مختلفی از پک هدیه محصول در اختیار داشته باشید و به روش مناسبی نیز آنها را معرفی کنید.
۶. طراحی سایت و سئو
یکی دیگر از روشهایی که به فروش بهتر عطر و ادکلن کمک شایانی میکند، ورود به حوزه آنلاین است. به اینصورت که با طراحی سایت، امکان فروش آنلاین عطر را فراهم کنید. مشتریانی که برای مدت طولانی از یک رایحه خاص استفاده کنند، با داشتن قیمت رقابتی به مشتری همیشگی شما تبدیل خواهند شد.
ولی برای اینکه مشتریان جدیدی جذب کنید، میتوانید چند راهکار زیر را در فروشگاهتان پیادهسازی کنید تا روی افزایش نرخ خرید نیز موثر باشد:
- امکان تحویل سریع را در برخی شهرها فراهم کنید.
- مشتریانی که هنوز نمیدانند از چه رایحهای استفاده کنند، یک ساز و کار در قالب فرم انتخاب عطر فراهم کنید تا بر اساس نوع استفاده، علایق و بهطور کلی با ساختاری روانشناسانه چند رایحه پیشنهاد دهید.
- با پشتیبانی از پیک در شهرهای منتخب، این امکان را به مشتری بدهید تا بتوانید همزمان سفارش چند عطر را داشته باشد و از بین آنها گزینه بهتر را انتخاب کند.
- نمونهای از رایحه را بهمنظور تست برای مشترین ارسال کنید.
طراحی سایت روشی خلاقانه برای فروش عطر است که امکان مانور تبلیغاتی متنوعی را میدهد. سئو سایت بهترین روش تبلیغاتی برای یک سایت فروش عطر میتواند باشد تا در جستجوهای مرتبط با «خرید عطر» رتبههای نخست را در موتورهای جستجو داشته باشید. چنین روش تبلیغی نیازمند صرف زمان و هزینه زیاد است. اما نتیجهدهی آن در صورت استمرار فوقالعاده خواهد بود.
۷. تبلیغات کلیکی فروشگاه ادکلن
با داشتن سایت میتوان از تبلیغات کلیکی نیز برای فروشگاه عطر و ادکلن استفاده کرد. با تبلیغات کلیکی گوگل میتوانید در جستجوهای مرتبط با عطر ظاهر شده و در نتایج بالای جستجو نمایش داده شوید. این راهکار تبلیغاتی برای جشنوارههای فروش همچون یلدا و ولنتاین که خرید بالایی دارند توصیه میشود. یکی دیگر از روشها نیز استفاده از تبلیغات بنری شرکتهایی همچون یکتانت است که با نمایش بنر در سایتها میتوانید تبلیغات کلیکی داشته باشید.
هر دوی این روشها امکان تبلیغات هدفمند را فراهم میکنند. در تبلیغات گوگل، صرفا تبلیغ شما در عبارات جستجوی مشخص نمایش داده میشود. در تبلیغات کلیکی نیز میتوانید تبلیغ بنری را در سایتهای مرتبطی نمایش دهید که بر اساس سابقه بازدید و جستجوی کاربر تبلیغ مرتبط نمایش داده میشود.
تبلیغات کلیکی هزینه خاص خود را دارد که متناسب با کمپین تبلیغاتی و مشتریان هدفمند هزینه خاص خود را بهدنبال خواهد داشت. تا زمانی که هزینه برای آن کنار بگذارید بازدهی مستقیم را دریافت میکنید، اما بر خلاف روش تبلیغ با سئو سایت، همین که پرداخت هزینه را متوقف کنید دیگر ورودی برای شما ندارد.
۸. ثبت فروشگاه روی نقشه گوگل
یکی دیگر از روشهای نوین تبلیغ فروشگاه عطر و ادکلن، افزودن موقعیت فروشگاه روی نقشههایی همچون گوگل، نشان و بلد است. کاربران با جستجو روی این نقشهها میتوانند فروشگاه شما را برای خرید حضوری پیدا کنند. خصوصا برای افراد غیرمحلی که اطلاعی از فروشگاههای نزدیک ندارد مناسب است.
- امکان افزودن تصویر و ویدئو.
- امکان درج شماره تماس.
- امکان درج آدرس سایت.
- امکان دادن امتیاز ستارهای و ارسال نظر.
از جمله مواردی هستند که روی نمایش بیشتر فروشگاه شما در نقشه موثر است. بنابراین توصیه میشود بعد از خرید مشتریان، پیامک تشکر حاوی لینک موقعیت فروشگاه روی نقشه را برای آنها ارسال کنید و بخواهید که با دادن امتیاز و نظر بری شما بازخورد ارسال کنند.
تبلیغات پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ ادکلن
در مقایسه با سایر روشهای تبلیغ عطر فروشی و فروشگاه ادکلن، تبلیغات پیامکی سریعترین، ارزانترین و پربازدهترین روش است. عطر محصولی احساسی است که ارسال پیشنهادهای ویژه و تخفیفهای زماندار میتواند مشتریان را به خرید فوری ترغیب کند. مخصوصا وقتی بخواهید به شکلی هدفمند آن را معرفی کنید.
مثلا با داشتن اطلاعات خاصی از مشتریان مانند تاریخ تولد، میتوانید با ارسال پیامک حاوی کد تخفیف آنها را به خرید عطر برای تولد خودشان ترغیب کنید. این موضوع وقتی که نام مشتری را در متن پیامک قرار دهید احساسیتر شده و تاثیر دوچندان دارد.
مهمترین دلایل اهمیت تبلیغات پیامکی فروشگاه عطر عبارتند از:
- نرخ باز شدن بالای پیامک.
- دسترسی مستقیم به مشتری بدون واسطه.
- امکان تعامل دو طرفه با مشتری در صورت خرید شماره پیامک اختصاصی.
- امکان ارسال پیامک شخصیسازی شده بر اساس اطلاعات مشتری.
- هزینه کم و بازدهی سریعتر کمپینها در زمان کوتاه نسبت به سایر روشها.
- قابلیت هدفگیری کمپینهای تبلیغ با روشهایی خلاقانه.
راهنمای خرید پنل پیامکی برای عطر فروشی
برای خرید پنل پیامکی میتوانید از خدمات سایت فراز اساماس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این سامانه پیامکی با بیش از ۱۰ سال سابقه در این زمینه، امکانات متعدد و مورد نیاز شما را برای تبلیغات هدفمند پیامکی فراهم نموده است.
هزینه پایین ارسال پیامک، امکان استفاده از شماره اشتراکی برای تبلیغات پیامکی، پشتیبانی سریع مشتریان و دسترسی به امکانات متنوع از مزایای این سامانه هستند. برای خرید کافی است وارد صفحه اصلی شده و یکی از بستهها را متناسب با امکانات مدنظر خریداری کنید.
پس از ثبتنام، پیامکی حاوی نام کاربری و کلمه عبور از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و با شارژ پنل پیامک، از روشهای متنوع برای ارسال پیامک استفاده کنید.
جمعبندی نهایی
به لطف ابزارهای دیجیتال، امروزه برای تبلیغ فروشگاه ادکلن و عطر فروشی محدود به روشهای سنتی نیستیم. وجود ین ابزارها امکان تبلیغات هدفمند را به شکلهای مختلفی فراهم کرده است که هریک از آنها به تنهایی میتوانند بیشتر از روشهای سنتی مثل چاپ بیلبورد و بنر مشتری به همراه داشته باشند.
در این بین تبلیغات پیامکی برای فروشگاه عطر و ادکلن بیشترین بازدهی را دارند. دلیل آن هم به قابلیتهای متعدد برای تبلیغات هدفمند و از سوی دیگر امکان ادغام آن با سایر روشهای تبلیغاتی است. پیامک علاوهبر تبلیغات میتواند با هدف اطلاعرسانی و ارسال پیشنهادات ویژه نیز مورد استفاده قرار گیرد.
در صورتی که تاکنون از این روش تبلیغاتی استفاده نکردهاید، همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان فراز اساماس برای آشنایی با کاربردهای پیامک برای فروشگاه عطر و ادکلن آشنا شوید.