بهترین روش تبلیغ ساعت فروشی و فروشگاه ساعت


وقتی پای فروش محصولات مد و لوکس در میان باشد، مسلما با حوزهای رقابتی مواجه هستیم. تبلیغ ساعت فروشی نیز مشابه با هر محصول لوکس دیگری نیازمند داشتن استراتژی مناسب برای جذب مشتری است.
حتی با تامین محصولات اصل از برندهای معتبر دنیا و داشتن فروشگاهی در بهترین نقطه شهر، وقتی محصولات خود را از کانالهای تبلیغی معرفی نکنید و در معرض مشتریان قرار ندهید، نمیتوانید انتظار فروش بالا داشته باشید.
امروزه هم که با وجود اینترنت نمیتوان تنها از یک روش تبلیغاتی استفاده کرد. باید با استفاده از راهکارهایی مثل تبلیغات پیامکی هدفمند، و با ترکیب روشهای مختلف، مشتریان را به فعالیت در دیگر کانالها مانند صفحات اجتماعی نیز تشویق کرد.
اهمیت تبلیغات برای فروشگاه ساعت
افراد از ساعت صرفا برای دانستن زمان استفاده نمیکنند؛ چرا که با وجود گوشیهای هوشمند حتی لزومی به خرید ساعت نداریم. اما امروزه ساعت به عنوان یک محصول لوکس مورد توجه قرار گرفته است.
محصولی که بدون توجه به جنسیت و تفاوت سنی همه افراد از خانمها گرفته تا آقایان از آن استفاده میکنند. در استفاده از این محصول لوکس توجه به برند، نوع ساعت و کیفیت ساخت بسیار اهمیت دارد.
به همین دلیل تبلیغ ساعت فروشی با توجه به رفتار مشتریان و حضور آنها در کانالهای ارتباطی مختلف اهمیت دارد. با داشتن استراتژی مناسب در تبلیغ ساعت میتوان:
- مشتریان جدیدی جذب کرد.
- آنها را به برند خود وفادار کرد.
- در مناسبات خاصی مثل روز پدر، روز مادر، شب یلدا و اعیاد ساعت را به عنوان محصولی مناسبی برای هدیه دادن معرفی کرد.
بهترین روش تبلیغ ساعت فروشی و فروشگاه ساعت
در ادامه به معرفی ۷ روش تبلیغ فروشگاه ساعت پرداخته و آنها را با پیامک مقایسه خواهیم کرد. همچنین نشان میدهیم چطور با پیامک میتوان نرخ تبدیل و نمایش دیگر روشها را بالاتر برد.


۱. تبلیغ فروشگاه ساعت در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، تیکتاک و پینترست بهترین مکان برای نمایش محصولات مد هستند. این رسانهها با تاثیر فوقالعادهای که روی تغییر سبک زندگی مردم داشتهاند، حالا بهعنوان یک ابزار تبلیغاتی هوشمند مورد استفاده قرار میگیرند که با هدف بازاریابی مویرگی از آنها استفاده میشود.
با ساخت یک صفحه اجتماعی میتوانید به تبلیغ ساعت بپردازید. محصولات خود را از برترین برندهای لوکس دنیا با یک استراتژی تبلیغ مناسب به افراد علاقهمند معرفی کنید.
الگوریتم شبکههای اجتماعی بر پایه علاقه کاربران کار میکند. آنها با دنبال کردن صفحات خاص، جستجوی عبارات، اشتراکگذاری و پسندین پستها مشخص میکنند که به چه چیزهایی علاقهمند هستند و همان محتوای مرتبط را خواهند دید.
پس میتوانید با انتشار پستهای با کیفیت و تمرکز روی استفاده از هشتگهای پرطرفدار، کاربران علاقهمند را به دنبال کردن صفحه خود ترغیب کنید. با افزایش تعداد دنبالکنندگان میتوانید در قالب انتشار استوریهای روزانه آنها را از تخفیفات مطلع کنید.
در مقایسه با پیامک هزینهای که باید برای تبلیغ ساعت فروشی در این رسانهها صرف کنید، بالاتر است. به استراتژی تولید محتوای جذابی هم نیاز دارید که در دراز مدت نتیجه خواهد داد.
۲. تبلیغات پیامکی فروشگاه ساعت
یکی از بهترین راههای تبلیغ ساعت استفاده از پیامک است. پیامک ابزاری در دسترس است که بدون واسطه با مشتری در ارتباط هستید. در عینحال که متن تبلیغات کوتاهی دارد، اما قدرت بالایی در جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل ایفا میکند.
در هر زمان میتوانید بدون نیاز به داشتن دانش دیجیتال مارکتینگ، صرفا با یک متن ساده مشتریان را از تخفیفات فروشگاه ساعت مطلع کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
فقط تا امشب فرصت دارید تا از تخفیف ۲۰ درصد تمامی ساعتهای رولکس فروشگاه فراز استفاده کنید. همین حالا خرید کنید [لینک سایت].
با ارسال نمونه پیامک پیامکی فوق، ابتدا حس فوریتی در مشتری ایجاد میکنید که زمان محدود است. سپس با ارائه پیشنهاد تخفیف وی را ترغیب میکنید که این پیشنهاد را از دست ندهد و از آن استفاده کند. در پایان نیز با معرفی نوع محصولی که دریافت خواهد کرد و استفاده از CTA که حاوی لینک مشاهده محصولات برند خاص است، وی را مجاب به تعامل میکنید.
راهنمای نوشتن متن تبلیغ ساعت
- متن تبلیغ خود را خلاصه و با استفاده از کلمات ساده بنویسید.
- پیشنهادی را به مشتری ارائه دهید که نتواند آن را رد کند.
- برای تاثیرگذاری بیشتر جهت افزایش تعامل مشتری، زمان برخورداری از این پیشنهاد را محدود کنید.
- یک CTA مناسب مانند درج لینک خرید از سایت، آدرس صفحه اجتماعی یا شماره تماس درج کنید تا مشتری با شما تماس بگیرد.
- پیامک را در زمان مناسبی ارسال کنید که مشتری امکان خواندن داشته باشد.
تبلیغ ساعت فروشی با پیامک مزایای بسیار زیادی دارد. در انتهای مقاله بیشتر بررسی میکنیم که چرا باید از این روش استفاده کنید.


۳. طراحی سایت فروش آنلاین ساعت
امروزه افراد تمایل به خرید آنلاین دارند. با طراحی سایت علاوه بر اینکه یک ویترین آنلاین فروشگاه ساعت در اختیار دارید که مشتریان از هر جای ایران میتوانند خرید کنند، فروشگاه شما ۲۴ ساعته باز خواهد بود.
جدای از اینکه با سایت میتوان محصولات را بهتر معرفی کرد، داشتن سایت خود دارای اعتبار برای برند است و میتواند تاثیر مثبتی روی فروش هم داشته باشد. حتی اگر فروش آنلاین نداشته باشید و از سایت به عنوان یک کاتالوگ استفاده کنید.
مسئله مهم در طراحی سایت ساعت فروشی سئو و بهینهسازی برای موتورهای جستجو است. با سئو، سایت شما در جستجوهای پرطرفدار مانند «خرید ساعت، خرید ساعت رولکس، ساعت زنانه، ساعت مردانه و…» در نتایج جستجوی بالا ظاهر میشود. روزانه هزاران نفر در ایران این عبارات را جستجو میکنند که هریک میتوانند مشتری بالقوه باشند.
در مقایسه با پیامک هزینه تبلیغات از طریق سایت نسبتا بالا است. بیشترین هزینه مربوط به تولید محتوا و سئو سایت خواهد بود که در درازمدت نتیجهبخش است. با توجه به رقابت شدیدی که در این حوزه وجود دارد، باید زمان و هزینه زیادی برای کسب رتبه بالا صرف کنید. اما در مقابل میتوانید از ابزارهای تبلیغات کلیکی برای فروش بیشتر استفاده کنید.
۴. ساخت فروشگاه در سایتهای آگهی
سایتهای آگهی مانند دیوار دارای قابلیتی برای ساخت فروشگاه هستند تا تمامی آگهیهای مرتبط با یک فروشنده را در یک صفحه به نمایش بگذارند. با درج آگهی در این سایت میتوانید برای هر یک از محصولات خود توضیحات مناسب را نوشته و به مشتریان معرفی کنید.
در نوشتن متن تبلیغ ساعت برای آگهی دقت کنید که از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید. ضمن اینکه متن تبلیغ شما باید بهینه بوده و با کپیرایتینگ مناسب روی ذهن مشتری تاثیر بگذارد.
برای افزایش بازدید آگهی از قابلیتهای ویژه کردن مثل نردبان استفاده کنید. هزینه درج آگهی در این سایت بسته به تعداد و دستهبندی محصول متفاوت است. اما خوشبختانه با تعداد کاربران بالایی که دارند، نرخ تبدیل نسبتا بالایی در فروش دارد.


۵. تبلیغات چاپی و محیطی
اگر میخواهید مشتریان محلی را برای خرید ساعت جذب کنید، تبلیغات محیطی مانند چاپ بنر یا اجاره بیلبورد در مکانهای پرتردد همچنان نتیجهبخش هستند.
استفاده از تصویر مناسب، رنگبندی خلاقانه و فونت تاثیرگذار میتواند تاثیر بالایی در جذب نگاه مخاطب داشته باشد. برای اثرگذاری این نوع تبلیغات و هدف قرار دادن مشتریان بالقوه میتوانید از پنل پیامک نیز استفاده کنید.
به اینصورت که در بنر چاپ شده کلید واژهای مانند «رولکس» را چاپ کرده و از مشتری بخواهید که برای دریافت تخفیف آن را به شماره پیامکی ما ارسال کند. با اینکار میتوانید مشتریانی که تمایل به خرید دارند را جذب کنید.
۶. ثبت لوکیشن فروشگاه روی نقشه گوگل
در دنیای فروش محصول همیشه قرار نیست شما در حال یافتن مشتری با استفاده از کانالهای تبلیغ باشید؛ بد نیست گاهی هم این فرصت را در اختیار مشتری قرار دهید. جستجو در نقشههای آنلاین برای یافتن فروشگاه ساعت یکی دیگر از روشهای تبلیغات ساعت فروشی است.


آدرس فروشگاه خود را به نقشه اضافه کرده و اطلاعات تکمیلی مثل ساعات کاری، شماره تماس و ویژگیهای فروشگاه را مشخص کنید. از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت نیز برای معرفی برخی از محصولات و فضای دکوراسیون داخلی فروشگاه استفاده کنید.
با ارسال پیامک حاوی لینک موقعیت فروشگاه روی نقشه، از مشتریان قبلی بخواهید که به شما امتیاز داده و تجربه خرید خود را ثبت کنند. هرچه افراد را برای مشارکت در بهروزرسانی اطلاعات تشویق کنید، شانس بیشتری برای دیده شدن در جستجوهای بالاتر «فروشگاه ساعت» خواهید داشت.
۷. همکاری با سایر کسبوکارها
یکی دیگر از روشهای تبلیغ ساعت همکاری با فروشگاههای مرتبط است که با نام تبلیغات B2B نیز شناخته میشود. مثلا میتوانید با فروشگاههای پوشاک، جواهر فروشی، بوتیک، کیف و کفش و… وارد همکاری شوید. بنری در فروشگاه آنها چاپ کنید که در صورت ارائه فاکتور خرید از آن فروشگاه میتوانند ۲۰ درصد تخفیف برای خرید ساعت دریافت کنند.


تبلیغات پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ ساعت فروشی
تبلیغات پیامکی بهترین روش معرفی مستقیم محصولات به مشتریان است. هزینه کم، نرخ باز شدن بالای ۹۸ درصد، هدفمندی و سرعت بالا از مهمترین ویژگیهای این روش تبلیغ محسوب میشوند.
- با قابلیت دفترچه تلفن پیامکی میتوانید شماره مشتریان خاص خود را داشته و از تبلیغات هدفمند برای فروش محصول یا افزایش وفاداری مشتری استفاده کنید.
- با استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل، در روزهای خاصی که برای مشاغل نامگذاری شده با ارسال پیامکی از آنها بخواهید که از ساعت برای هدیه دادن به همکار خود استفاده کنند.
- با استفاده از روشهای ارسال متعدد نظیر ارسال پیامک بر اساس کد پستی، از روی نقشه، شهر و استان خاص یا ارسال از طریق دکل مخابراتی، مخاطبان یک محله خاص را هدف قرار دهید.
- اگر سایت فروشگاه ساعت دارید با اتصال پنل پیامکی به سایت میتوانید بر اساس سوابق جستجوی مشتری و همچنین علایق وی پیامک هدفمند با نرخ تبدیل بالا بفرستید.
تمامی سناریوهای فوق برای تبلیغات پیامکی این امکان را دارند که بتوانید مخاطبان را بر اساس بازه سنی و جنسیت نیز هدفگیری کنید تا محصول مناسب برای هر گروه را معرفی کنید. همچنین از لحن مناسب برای متن تبلیغ ساعت نیز استفاده کنید.
روش تبلیغ | هزینه | زمان اجرا | نرخ تبدیل | بازدهی |
---|---|---|---|---|
پیامک | بسیار کم | سریع | بالای ۹۸ درصد | بسیار بالا |
شبکههای اجتماعی | متوسط تا بالا | طولانی | ۳۰ تا ۶۰ درصد | متوسط |
تبلیغات محیطی | متوسط | نسبتا طولانی | ۲۰ تا ۴۰ درصد | کم |
طراحی سایت | بسیار بالا | طولانی | ۳۰ تا ۷۰ درصد | بالا |
سایتهای آگهی | نسبتا ارزان | متوسط | ۳۰ تا ۵۰ درصد | متوسط |
نقشههای آنلاین | رایگان | طولانی | ۱۰ تا ۳۰ درصد | کم |
تبلیغات B2B | متوسط | متوسط | ۵۰ تا ۷۰ درصد | متوسط |
راهنمای تبلیغات پیامکی ساعت فروشی
برای شروع تبلیغات پیامکی ابتدا نیاز به خرید پنل پیامک دارید. سامانههای پیامکی نرمافزارهای آنلاین برای ارسال پیامک تبلیغاتی با اینترنت هستند که بدون نیاز به خرید سیمکارت یا تجهیزات خاصی میتوانید از آنها استفاده کنید.
این پنلهای پیامکی امکانات متعددی مثل بانک شماره موبایل کشوری بر اساس طبقهبندی سن و جنسیت، اپراتورهای موبایل، دستهبندی محلهای و گروهبندی بر اساس مشاغل هستند. همچنین خطوط پیامکی قابلیت ارسال به بلکلیست را دارند که خیالتان را بابت رسیدن پیامک به دست مشتری آسوده میکند.
برای این منظور میتوانید از خدمات سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این شرکت بیش از ۱۰ سال است که در زمینه خدمات پیام کوتاه در ایران فعالیت دارد. بسیاری از دانشگاهها، ارگانهای خصوص و دولتی و فروشگاههای بزرگ از پنل پیامکی این سایت استفاده میکنند.


کافی است یکی از بستههای پیامکی را مطابق با امکانات مورد نیاز و تعرفه ارسال پیامک انتخاب کرده و ثبتنام خود را تکمیل کنید. یک نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از اینترنت میتوانید به حساب کاربری خود وارد شده و از امکانات متعدد برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه استفاده کنید.
جمعبندی نهایی
با توجه به اینکه برای فروش ساعت با گروههای مختلفی از مشتریان مواجه هستیم که دارای سن، جنسیت و سلایق متفاوت هستند، استفاده از یک روش تبلیغ نتیجهبخش نیست. امروزه ابزارهای دیجیتال باعث شدهاند که بتوان آنها را به یکدیگر ترکیب کرده و تبلیغات موثرتر با نرخ تبدیل بالا انجام داد.
در این بین تبلیغات پیامکی با توجه به اینکه نیازمند اینترنت یا تجهیزات خاص برای دریافت توسط مشتری نیست، گزینه مناسبی هستند. میتوانید آنها را با روشهای مختلف معرفی شده ترکیب کرده و مشتریان را در کانالهای مختلف توزیع کنید. برای مثال با درج آدرس سایت یا شبکههای اجتماعی، میتوان از چند طریق با مشتریان در ارتباط بود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات پیامکی و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس حاصل فرمایید.