بهترین روش تبلیغ تعمیرات موبایل و خدمات فنی گوشی


تعمیرات موبایل جزو مشاغل پررقابت است. از اینرو بدون داشتن تبلیغ تعمیرات موبایل نمیتوان انتظار زیادی برای جذب مشتری جدید و حتی حفظ مشتریان فعلی داشت. تبلیغات هدفمند کمک میکند تا ضمن جذب مشتریان جدید، آنها را با استفاده از پیشنهادات خاص، به مشتری وفادار تبدیل کرد.
با اینکه روشهای تبلیغ تعمیر گوشی بسیار متنوع است و با ظهور ابزارهای مبتی بر اینترنت مثل شبکههای اجتماعی و سایت میتواند مانور خوبی روی محتوا داد، اما خلاقیت و داشتن استراتژی حرف اول را میزند. بعد از آن هزینهها مطرح است که در این میان استفاده از پنل پیامکی در مقایسه با سایر روشها کم هزینهترین روش موجود است.
چرا تبلیغات برای تعمیرات موبایل مهم است؟
با نوسان قیمت ارز و شرایط اقتصادی، قدرت خرید مردم برای خرید گوشی نو به شدت کاهش یافته است. آنها مجبور هستند گوشی خود را تعمیر کنند. به همین دلیل بازار تعمیرات موبایل نیز به شدت رقابتی شده است.
تعویض صفحه نمایش معیوب، تعویض باتری و خدمات نرمافزاری، بیشترین سهم را در تعمیرات موبایل دارند. بدون داشتن تبلیغ تعمیر موبایل نمیتوان در این بازار به رقابت با سایرین پرداخت. تبلیغات تعمیرات موبایل به شما کمک میکند تا:
- برند خود را معرفی کنید.
- مشتریان جدیدی را کشف و جذب کنید.
- با ارائه پیشنهادات ویژه مشتریان قدیمی خود را حفظ کنید.
برای مثال یک تعمیرکار در بازار موبایل تهران با اجرای یک کمپین تبلیغاتی از چند کانال مختلف برای حل مشکل نرمافزاری گوشیهای سامسونگ که در اثر یک باگ ایجاد میشد، توانست در مدت کوتاهی ۴۰ مشتری جدید جذب کند.
بهترین روشهای تبلیغ تعمیرات موبایل
برای اینکه کمپین تبلیغ تعمیر موبایل موفقی داشته باشید، لزوما نیاز نیست به روشهای پر هزینه مثل تبلیغات در تلویزیون و رادیو متوسل شوید. بلکه میتوانید از روشهای کم هزینهای مثل پیامک استفاده کنید که هم هزینه کم و نرخ هدفگیری بالایی دارد و هم میتوان آن را با سایر روشها ترکیب کرد. در ادامه به معرفی ۷ تا از گزینههای اقتصادی میپردازم.
۱. تبلیغات شبکههای اجتماعی
تولید محتوای هدفمند جزو مرسومترین روشهای تبلیغات از طریق شبکههای اجتماعی هستند. این نوع تبلیغات مویرگی بهصورت غیرمستقیم و در قالب رپورتاژ نیز قابل پیادهسازی است که میتواند روی افزایش نرخ تبدیل تاثیر بالایی داشته باشد.
میتوانید با تولید محتوای ویدئویی خلاقانه، نرخ نمایش تبلیغ خود را به کمک الگوریتمهای هر رسانه افزایش دهید. ویدئوهای کوتاه از مراحل تعمیر گوشی یا ویدئوهایی که نشانگر اشتباهات رایج تعمیرکاران باشد، میتواند توجه مخاطبان را جلب کند. برای تاثیرپذیری بالاتر میتوانید با سایر صفحات وارد همکاری شوید. برای مثال صفحاتی که اخیار تکنولوژی را منتشر میکنند میتواند گزینه مناسبی باشد.
در این روش به مخاطبان گستردهای دسترسی دارید که میتوانید تبلیغات هدفمند بر اساس رفتار مشتری اجرا کنید. داشتن دانش کافی دیجیتال مارکتینگ و تبیین استراتژی مناسب تولید محتوا از جمله نیازمندیهای این روش هستند که موجب افزایش هزینههای زمانی و مالی میشوند.


۲. تبلیغات چاپی تعمیر موبایل
یکی دیگر از روشهای تبلیغ تعمیرات موبایل استفاده از تبلیغاتی است که مشتریان محلی را هدف قرار دهد. روشهای سنتی مثل چاپ بنر، پخش تراکت و چاپ بیلبورد در مراکز پرتردد شهری، جزو مرسومترین این روشها هستند.
- مزایا: برای تبلیغات محلی مناسب هستند و مواردی مثل پخش تراکت و چاپ بنر هزینه پایینی دارند.
- معایب: بازدهی پایینتری نسبت به روشهای دیجیتال دارند، امکان هدفگیری در آنها پایین است و نرخ تبدیل بهشدت پایینی دارند. روشهایی مثل چاپ بیلبورد در میادین و راههای اصلی، هزینه بالاتری دارند.
برای افزایش نرخ تبدیل در این روش میتوان از چاپ کد تخفیف بر روی تراکت استفاده کرد که مشتری بهواسطه آن مراجعه بیشتری نسبت به رقبایتان داشته باشد. همچنین میتوان آن را با پیامک ادغام کرد؛ مثلا از مشتریان بخواهید با ارسال یک کد دستوری به شماره پیامکیتان، تعرفه خدمات را دریافت کنند.
۳. تبلیغات پیامکی ارزان قیمت
تبلیغات پیامکی با یک متن کوتاه و جذاب امکان معرفی خدمات تعمیرات موبایل را بدون واسطه و به شکل مستقیم در اختیار مشتری قرار میدهد. این روش برای کسبوکارهای نوپا یا کسانی که بودجه تبلیغاتی محدودی دارند گزینه ایدهآل است.
با استفاده از پیامک میتوانید مشتریان را بر اساس سناریوهای مختلفی هدفگیری کنید. ابزارهایی مثل ارسال پیامک بر اساس بانک شماره موبایل، ارسال به مناطق خاص یا ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی این امکان را فراهم میکند.
مزایای تبلیغات پیامکی عبارتند از:
- هزینه کم در مقایسه با سایر روشها.
- نرخ باز شدن بالای ۹۸ درصد پیامک.
- دسترسی مستقیم و بدون واسطه با مشتری.
- امکان تعامل دو طرفه با مشتری.
- دسترسی به بانک شماره موبایل بر اساس ویژگی مخاطبان.
- امکان ایجاد بانک شماره موبایل اختصاصی از طریق دفترچه تلفن پیامکی.
اما با اینحال این روش نیازمند خلاقیت در اجرای کمپینهای تبلیغاتی است. شما باید از متون کوتاهی که در عین حال قدرت بالایی در انتقال پیامک دارند استفاده کنید. درون متن خود روش مناسبی را برای CTA قرار داده و مشتری را ترغیب به تعامل کنید.
برای این منظور میتوانید از روشهایی مانند دادن تخفیف، پیشنهاد ویژه مثل دریافت هدیه یا انجام تعمیرات فوری موبایل استفاده کنید تا شانس مراجعه مشتری افزایش یابد. همچنین میتوانید با شرکتهای بیمه وارد همکاری شوید.


۴. طراحی سایت و سئو
بسیاری افراد وقتی گوشی موبایلشان مشکلی پیدا میکند، با جستجو در گوگل به دنبال خدمات تعمیرات موبایل هستند. داشتن سایت جدای از اینکه کلاس کاری دارد، میتواند روی افزایش اعتماد مشتری موثر بوده و مشتریان بالقوه را تامین کند.
داشتن سایت تعمیرات موبایل بهینه شده برای موتورهای جستجو (سئو) میتواند مشتریان را از سمت گوگل به شما هدایت کند. مثلا وقتی کسی عبارت «تعمیر گوشی سامسونگ در غرب تهران» را جستجو کند، سایت شما در نتیجه اول نمایش داده شود.
- مزایا: جذب مشتریان هدفمند با نرخ تبدیل بالا، کمک به اعتبار برند و امکان همکاری با سایر کسبوکارها.
- معایب: هزینههای مربوط به سئو سایت نسبتا بالاست و همچنین رسیدن به رتبههای اول تا سوم در کلمات پرجستجو زمانبر است.
با اینحال سئو روشی است که وقتی در دراز مدت با استراتژی مناسبی روی آن متمرکز شوید، نرخ تبدیل فوقالعاده بالایی دارد. به این تصور کنید که رتبههای بالایی کسب خواهید کرد که دیگر لزومی ندارد خیلی روی تبلیغ کردن مانور دهید، مشتریان خودشان شما را از طریق جستجو خواهند یافت.
۵. تبلیغات کلیکی و بنری آنلاین
اگر سایت دارید از تبلیغات کلیکی و بنری غافل نشوید. این روشهای تبلیغ تعمیرات موبایل نیز هدفمند هستند و بر اساس علایق یا جستجوی کاربران نمایش داده میشوند که میتواند نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. برای استفاده در کمپینهای کوتاه مدت گزینهای عالی هستند.
برای مثال در تبلیغات کلیکی گوگل میتوانید عبارات جستجویی را هدف قرار دهید که سایت شما در بالاتر از نتایج جستجو نمایش داده میشود. در این روش مشتریان بالقوه که نیازمند خدمات تعمیر گوشی هستند، به شما خواهند رسید.
یا در تبلیغات بنری که توسط سایتهای تبلیغاتی صورت میگیرد، تبلیغات بر اساس جستجوی کاربران و بازدید از سایتهای دیگر نمایش داده میشود که این روش نیز هدفمندی خاص خود را دارد. مخصوصا وقتی در سایتهای اخبار تکنولوژی نمایش داده شود، موجب افزایش اعتماد نیز خواهد شد.
با اینکه هدفگیری در این روش باعث شده برای کمپینهایی با نتیجهگیری سریع مناسب باشند، اما در مقابل هزینههای آنها بالاست و نیازمند دانش دیجیتال مارکتینگ است تا کمپین خلاقانه و موثری پیادهسازی کرد. در حالی که پیامک چنین محدودیتهایی ندارد.


۶. ثبت لوکیشن تعمیرگاه موبایل روی نقشه
ثبت موقعیت تعمیرگاه موبایل روی نقشههای گوگل، نشان یا بلد یکی دیگر از روشهای تبلیغ تعمیرات گوشی است. در این روش نیز مشتریان بالقوه بر اساس نیازشان میتوانند شما را پیدا کرده و برای تعمیر موبایل مراجعه کنند. برای موفقیت در این روش باید به نکات زیر توجه کنید.
- اطلاعات کاملی از لوکیشن خود ثبت کنید.
- حتما از تصاویر و ویدئهایی که که به صورت قبل و بعد بوده یا مراحل تعمیر ار نشان دهد استفاده کنید.
- اطلاعاتی مثل تلفن، آدرس سایت و ساعات کاری را وارد کنید.
از مشتریان بخواهید که تجربه و بازخورد خود را روی نقشه ثبت کنند. دریافت امتیاز ستارهای بالا و تعداد بازخورد بیشتر سبب میشود شانس نمایش بیشتری در جستجوها داشته باشید. از آنجا که این روش نیز مشتریان محلی را هدف قرار میدهد، درج اطلاعات دسترسی و تماس میتواند شانس مراجعه را افزایش دهد.
۷. ثبت آگهی خدمات تعمیر موبایل در سایتها
سایتهایی مثل دیوار، شیپور یا ایستگاه امکان درج آگهی رایگان یا پولی را دارند. در این سایتها میتوانید آگهی خود را در دستهبندی خدمات تبلیغ تعمیرات موبایل درج کنید تا مشتریان بالقوه با دیدن آگهی یا جستجو در آنها شما را پیدا کنند.
این روش نیز برای مشتریان محلی گزینه ایدهآل است. همچنین این سایتها با سئو قوی در نتایج گوگل، میتوانند در جستجوی اینترنتی نیز نمایش داده شوند. استفاده از عناوینی شامل کلمات کلیدی و CTA مناسب میتواند شانس نمایش آگهی از این طریق را افزایش دهد.
میتوانید از راهکارهای تبلیغاتی همچون خرید توان یا نردبان نیز برای ویژه کرده آگهی استفاده کنید تا با قرار گرفتن در جایگاههای بالاتر، بازدید بیشتری دریافت کنند. برای موفقیت در این روش استفاده از تصاویر و ویدئوهای خلاقانه را جدی بگیرید تا اعتماد مشتری را افزایش دهید.


چرا پیامک بهترین روش تبلیغ تعمیرات موبایل است؟
از بین روشهای تبلیغ تعمیرات گوشی معرفی شده، پیامک راهکاری است که یک سر و گردن از دیگران بالاتر است. دلیل اصلی آن هم هزینه کمتر و دسترسی بدون واسطه به مشتری است. اما محبوبیت پیامک محدود به این موارد نیست. برای مثال:
- نرخ باز شدن پیامک بالا است: تقریبا ۹۸ درصد پیامکها در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی بررسی میشوند. این یعنی بر خلاف تبلیغات ایمیلی یا تبلیغات دایرکت در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها، پیامک نرخ نمایش بالاتری دارد.
- هدفگیری تبلیغات پیامکی متنوع است: با تنوع روشهای ارسال پیامک و وجود بانک شماره موبایل، میتوانید با سناریوهای خاصی افراد را بر اساس سن، جنسیت یا اپراتور تلفن همراه هدف قرار دهید.
- سرعت اجرای بالایی برای کمپینها دارد: پیادهسازی کمپینهای پیامکی پیچیده نیست. کافی است متن پیامک خلاقانهای تهیه کرده و در زمان مناسب ارسال کنید. نتایج هر کمپین نیز در همان روز قابل مشاهده هستند.
روش | هزینه | نرخ تبدیل | سرعت اجرا | هدفگیری |
---|---|---|---|---|
پیامک | بسیار پایین | بالای ۹۸ درصد | بسیار سریع | بسیار بالا |
شبکههای اجتماعی | متوسط تا بالا | متوسط تا بالا | متوسط | بالا |
تبلیغات محیطی | متوسط | پایین تا متوسط | کند | پایین |
سایت و سئو | بالا | بالا در بلند مدت | کند | بالا |
تبلیغات PPC | بالا | متوسط تا بالا | سریع | بالا |
تبلیغ روی نقشه | رایگان | متوسط | کند | متوسط |
سایتهای آگهی | رایگان یا پایین | متوسط | سریع | متوسط |
یک تعمیرکار موبایل در مشهد با ارسال 2000 پیامک حاوی تخفیف 15% برای تعویض باتری گوشیهای شیائومی، در یک هفته ۴۰ مشتری جدید جذب کرد. دلیل موفقیت این کمپین، استفاده از دفترچه تلفن اختصاصی از مشتریانی با این برند موبایل بود که بیش از ۳ سال گوشی خود را تعویض نکرده بودند.
چگونه کمپین تبلیغ پیامکی موفقی راهاندازی کنیم؟
پیش از هر چیز پنل پیامکی خود را تهیه کنید. میتوانید از بستههای پیامک سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این بستهها متناسب با امکانات مورد نیاز و همچنین تفاوت در قیمت ارسال هر پیامک طبقهبندی شدهاند که دارای شارژ هدیه آغازین نیز میباشند.


پس از خرید پنل پیامکی با استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که از طریق پیامک دریافت کردید، به حساب کاربری خود وارد شوید. روش ارسال خود را متناسب با کمپین انتخاب کنید. برای مثال اگر میخواهید به محدوده خاصی پیامک بفرستید، میتوانید از بانک شماره استانی یا شهرها استفاده کنید.
سپس متن پیامک خود را به صورت واضح، کوتاه و با استفاده از یک CTA جذاب تهیه کنید. یک ارسال تست روی شماره خود انجام دهید و بعد از اینکه همه چیز به شکل درست انتخاب شده بود، زمان و تاریخ مناسب را برای ارسال پیامک انتخاب کنید.
پس از اتمام کمپین با بررسی تعداد تماسها و مراجعات، موفقیت کمپین را مورد ارزیابی قرار دهید. با استفاده از گزارش ارسال میتوانید ببینید که چند درصد از پیامکهای تحویل شده تبدیل به مشتری شده است.
جمعبندی نهایی
در هر کسبوکاری، انتخاب روش درست تبلیغاتی است که تفاوت ایجاد میکند. در بازار تعمیرات موبایل نیز همین قانون برقرار است. با اینکه شبکههای اجتماعی یا سئو سایت برای کلمات کلیدی پرجستجو مشتریان بالقوه را فراهم میکنند؛ اما هزینه اجرای آنها به شدت بالاست.
در حالی که تبلیغات پیامکی در این بین کم هزینه است و با هدفمندی متنوعی که دارد، نرخ تبدیل فوقالعادهای را فراهم میکند. تعمیرکاران موبایل میتوانند خیلی راحت با این هدفگیری در مدت زمان کوتاهی کمپین تبلیغی خود را اجرا کرده و در کمتر از ۲-۳ روز نتیجه آن را ببینند.
اولین قدم برای این منظور، تهیه یک پنل پیامکی است. برای این منظور با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان پشتیبانی فراز اساماس در خصوص تبلیغات پیامکی و کاربردهای آن برای تعمیرکاران موبایل اطلاعات کافی بهدست آورید.