بهترین روش تبلیغات آموزشگاه رانندگی


امروزه تبلیغات آموزشگاه رانندگی تنها به نصب چند بنر در خیابان خلاصه نمیشود. برای جذب هنرجویان رانندگی، لازم است از روشهای نوین و خلاقانه بهره ببرید. از تبلیغات آنلاین گرفته تا بازاریابی دهانبهدهان، هر کدام میتوانند در رشد آموزشگاه شما نقشی موثر داشته باشند.
در این مقاله بهترین روشهای تبلیغ آموزشگاه رانندگی را بررسی میکنیم؛ راهکارهایی که نهتنها باعث افزایش ثبتنامها میشوند، بلکه با تمرکز روی برندینگ اعتبار آموزشگاه شما را نیز بالا میبرند. اگر میخواهید با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
چرا تبلیغ آموزشگاه رانندگی اهمیت دارد؟
بسیاری افراد هنگام انتخاب آموزشگاه رانندگی، آنهایی که نامشان به گوششان خورده باشد را انتخاب میکنند. بنابراین تمرکز روی برندینگ مهمترین مسئله برای یک آموزشگاه رانندگی است که در تبلیغات دهان به دهان نیز مرسوم است. تبلیغات منظم در رسانههای مختلف کمک میکند تا نام آموزشگاه شما در ذهن مخاطبان ثبت شود.
تصور کنید شخصی در حال جستجوی آموزشگاه رانندگی در محله و شهر خود است. اگر قبلا تبلیغات شما را در اینستاگرام، بیلبوردهای تبلیغاتی یا پیامکهای تبلیغاتی دیده باشد، احتمال انتخاب شما بسیار بیشتر میشود.
بنابراین تبلیغات برای آموزشگاه رانندگی صرفا یک ابزار بازاریابی نیست؛ بلکه پلی میان آموزشگاه و هنرجویان رانندگی است. امروزه در هر یک از شهرها میتوان دهها آموزشگاه رانندگی را یافت که هریک در حال رقابت برای سرقت هنرجویان از یکدیگر است. آموزشگاهی که بتواند از روشهای مختلف این کار را انجام دهد موفقتر خواهد بود.
بهترین روشهای تبلیغات آموزشگاه رانندگی
تبلیغات برای آموزشگاه رانندگی صرفا برای جذب هنرجوی جدید نیست؛ بلکه اعتبار و برندینگ آموزشگاه شما را افزایش میدهد و کمک میکند در بازار رقابتی امروز موفقتر عمل کنید. با برنامهریزی صحیح و استفاده از روشهای متنوع تبلیغاتی، میتوانید آموزشگاه خود را به گزینه منتخب در شهر خود تبدیل کنید. بیایید با هم چندتا از آنها را بررسی کنیم.
۱. فعالیت در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی فرصتی بی نظیر را برای انتشار انواع محتوا فراهم میکنند. میتوانید محتوای خود را در قالب انواع ویدئو و تصویر بهصورت پست، استوری و ریلز منتشر کنید که اینستاگرام محبوبترین آنها در ایران است. برای تولید محتوا در این رسانهها میتوانید از ویدئوهای کوتاه ۳۰ ثانیهای در قالب ریلز استفاده کنید. آموزش نکات راهنمایی و رانندگی یا پارک دوبل در شرایط گوناگون جزو محبوبترین مواردی هستند که مورد استقبال کاربران قرار گرفتهاند.
میتوانید از این رسانهها به عنوان کاتالوگی برای آموزشگاه خود نیز استفاده کنید. مثلا بسیاری هنرجویان به دلیل داشتن استرس بارها از آزمونهای آییننامه یا رانندگی رد میشوند. با تمرکز روی تولید محتوای مناسب برای این افراد که شامل مصاحبه با دیگر افراد یا آموزشهای غلبه بر ترس از رانندگی است میتوانید روی آنها ارزش بگذارید.
یکی دیگر از کاربردهای رسانههای اجتماعی برگزاری مسابقات و نظرسنجی است که میتواند تعامل کاربران را بالا برده و باعث بیشتر دیده شدن و تعداد دنبال کنندگان شود. مسابقاتی که میتوانید با طرح سوالات سخت از آییننامه اجرا کنید تا با ارسال پاسخ صحیح از طریق نظرات، بهصورت قرعهکشی جوایزی برای تخفیف ثبتنام یا دادن جایزه نقدی فراهم کنید.
با اینکه فعالیت در این رسانهها باید مستمر باشد و برنامه تولید محتوای مناسبی با استراتژی درست داشته باشید، این روش برخلاف پیامک در کوتاه مدت پاسخگو نیست و از طرفی دیگر هزینههای زیادی هم برای تولید محتوا باید صرف کرد. ولی در دراز مدت ارزشمند است.
۲. تبلیغات آموزشگاه رانندگی با پیامک
بهترین روش تبلیغات آموزشگاه رانندگی استفاده از پنل پیامکی است که امکان ارسال هدفمند انواع متون پیامکی را با سناریوهای مختلف به شما خواهد داد. با توجه به اینکه پنل پیامکی قابلیتهای متنوعی را برای ارسال پیامک مانند ارسال بر اساس منطقه، نظیر به نظیر بر اساس اطلاعات مشتری، دفترچه تلفن پیامکی، ارسال زنده از طریق دکل ایرانسل و همراه اول، از روی نقشه و… دارد، برای تبلیغات و جذب هنرجو از آن استفاده کنید. همه این روشهای ارسال بهصورت بانک شماره موبایل هستند که هنگام ارسال میتوانید سن و جنسیت افراد را همراه با اپراتور پیامکی انتخاب کنید.
مزایای تبلیغات با پیامک:
- هزینه بسیار کمتر نسبت به سایر روشها
- امکان هدفگیری مخاطبان با سناریوهای مختلف
- نرخ باز شدن بالا
- مناسب اجرای کمپینهای تبلیغاتی کوتاه مدت
با ارسال پیامک بر اساس منطقه و محله میتوانید به افراد آن محدوده تخفیفهایی را درنظر بگیرید که میتواند روی جذب مشتری تاثیرگذار باشد. خصوصا اگر شرایطی هم فراهم کنید که امکان پرداخت اقساطی با وضعیت اقتصاد فعلی فراهم باشد.
از پیامک میتوانید برای موارد دیگری مانند اطلاعرسانی استفاده کنید. مثلا پس از پایان هر جلسه پیامکهایی در قالب نکات آموزشی ارسال کنید که حاوی آدرس پست در شبکه اجتماعی یا سایت باشد. بدین ترتیب پیامک ابزاری مکمل برای تبلیغ سایر روشها خواهد شد. یا در صورت ناقص بودن برخی مدارک بهجای تماسهای تلفنی پیامک ارسال کنید.
با پایان دوره و دریافت گواهینامه نیز میتوانید از قابلیت ارسال پیامک زماندار استفاده کنید. به اینترتیب که تاریخ دریافت گواهینامه پایه ۳ که مشخص شده است، حالا پیامک زماندار برای سالهای آتی که شرایط دریافت گواهینامه پایه ۲ و ۱ به ترتیب فراهم میشود، بهصورت خودکار پیامکی به مشتری ارسال کرده و از وی دعوت کنید که گواهینامه مهارت رانندگی خود را ارتقا دهد.
۳. طراحی سایت و سئو
یکی دیگر از راههای تبلیغ آموزشگاه رانندگی طراحی سایت است. با طراحی سایت میتوانید حتی مراحل ثبتنام و اطلاع از وضعیت دورهها را به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار دهید که تاثیر بهشدت بالایی در کاهش هزینهها، صرفهجویی در زمان و وقت کاربران نیز دارد. مثلا با طراحی صفحهای اختصاصی مرتبط با ثبتنام در دورههای آموزش رانندگی، فرمی که حاوی اطلاعات مورد نیاز است را طراحی کنید که امکان پرداخت آنلاین نیز فراهم است. پس از ثبتنام موفق نیز شرایط و زمان حضور در آموزشگاه را از طریق سایت و پیامک یادآوری کنید.
در بخش وبلاگ سایت میتوانید به انتشار مطالب روزمره در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی، شرایط تعمیر و نگهداری خودرو و به طور کلی هر چیزی که یک راننده نیاز دارد بپردازید. بخش وبلاگ میتواند سکان بهینه/ سازی و برندینگ سایت شما را مدیریت کند که کمک میکند سایت شما سئو شود.
سئو شدن سایت بدین معنی است که در جستجوهای مرتبط با مقالات آموزشی یا جستجوهایی مثل «آموزشگاه رانندگی در [شهر من]» در نتایج بالای جستجوی گوگل نمایش داده شوید. علاوه بر این هنوز بسیاری آموزشگاهها فاقد سایت هستند که این مسئله میتواند در جستجو توسط گوگل برای اطلاعات تماس و موقعیت آموزشگاه بسیار موثر باشد. داشتن سایت یک پرستیژ کاری قوی نیز محسوب میشود که آموزشگاهتان را از رقبا متمایز میکند.
هزینههای داشتن سایت متغیر است و بسته به امکانات و ویژگیهایی که دارد، میتوان بهصورت متغیر بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون و بیشتر هم هزینه داشته باشد. اما بیشترین هزینه مربوط به سئو سایت است که ماهانه مبلغ بالایی دربر میگیرد. این روش تبلیغ نیز برای بلند مدت انتخاب خوبی است.
۴.ثبت موقعیت آموزشگاه روی نقشه
ثبت موقعیت آموزشگاه روی نقشههایی نظیر Google Map از دیگر روشهای تبلیغ آموزشگاه رانندگی است. همیشه قرار نیست که شما در حال تبلیغ کردن و یافتن مشتری باشید؛ گاهی هم میتوان این روند را معکوس کرد تا مشتری بهدنبال شما باشد که این روش جزو آنهاست.
با ثبت سایت بر روی نقشه کاربرانی که در گوگل به دنبال جستجوی آموزشگاه مناسب هستند، میتوانند موقعیت شما را روی نقشه مشاهده کنند. در افزودن لوکیشن روی نقشه امکان درج انواع اطلاعات را در قالب شماره تماس، آدرس سایت، تصاویر و ویدئو از آموزشگاه، ساعات کاری را در اختیار دارید. از طرفی دیگر کاربران نیز میتوانند با ارسال نظر و دادن امتیاز ستارهای به تولید بهتر محتوا برای آموزشگاه کمک کنند.
میتوانید ساز و کاری را در پنل پیامکی ایجاد کنید تا پس از پایان دوره آموزش رانندگی یک پیامک خودکار برای هر هنرجو ارسال شود که حاوی لینک نقشه گوگل است و از وی بخواهید که تجربه خود را در خصوص آموزشگاه ثبت کند. این کار باعث میشود تا تعامل بالاتر رفته و گوگل آموزشگاه شما را بالاتر از سایرین بر روی نقشه نمایش دهد.
۵. تبلیغات محیطی و چاپی
چاپ بنر، چاپ بروشور، پخش تراکت و اجاره بیلبورد در مکانهای پرتردد از دیگر راههای تبلیغات آموزشگاه رانندگی محسوب میشوند. میتوانید در مکانهای مانند مدارس دبیرستان، فروشگاهها، میادین اصلی و دانشگاهها بنر و بیلبورد برای آموزشگاه رانندگی خود نصب کنید.
پخش تراکت و بروشور نیز میتواند یکی دیگر از راههای تبلیغ محیطی باشد. ولی برای عدم تولید زباله توصیه میشود با چاپ کدهای QR که امروزه محب هستند، کاری کنید که هنرجو با اسکن آن قادر به دریافت تخفیف باشد یا اینکه در شرایط بهتر کد مجزایی را روی هر تراکت داشته باشید و در انتهای آن متنی قرار دهید که با در دست داشتن این تراکت و مراجعه به آموزشگاه از تخفیف برخوردار خواهد شد. بدین ترتیب هم تولید زباله نخواهید داشت و هم اینکه میتوان تراکتها را در گردش قرار داد.
با اینکه تبلیغات محیطی محدود به منطقه خاصی هستند و با رشدی که دنیای اینترنت داشته دیگر مثل سابق محبوب نیستند، اما در شهرهای کوچک همچنان روش خوبی برای تبلیغ آموزشگاه رانندگی محسوب میشوند.
۶. تبلیغ آموزشگاه رانندگی با درج آگهی در سایتها
یکی دیگر از روشهای تبلیغ آموزش رانندگی استفاده از سایتهای درج آگهی است که دیوار و شیپور محبوبترین آنها هستند. امروزه استفاده از ایپ اپلیکیشنها نیز مانند شبکههای اجتماعی اعتیادآور شده و خیلیها بهصورت روزانه مدت زمانی را برای مشاهده آگهیها میپردازند.
با درج یک آگهی که امکان درج تصاویر و ویدئو از آموزشگاه، درج آدرس سایت، شماره تلفن و امکان چت را فراهم میکند میتوانید هم روی برندینگ خود تمرکز کنید و هم اینکه کاربران بیشتری جذب کنید. بالا بردن تعداد نمایش آگهی روی افزایش نرخ تبدیل موثر خواهد بود. برای اینمنظور میتوانید از قابلیتهای ویژه کردن آگهی مثل نردبان استفاده کنید.
کاربردهای پنل پیامکی برای آموزشگاه رانندگی
استفاده از پنل پیامکی در آموزشگاههای رانندگی فرآیند مدیریت و ارتباط با هنرجویان را سریعتر، دقیقتر و حرفهایتر میکند. برخی از مهمترین کاربردها عبارتند از:
- اطلاعرسانی زمان کلاسها و جلسات آموزشی
- ارسال یادآوری جلسات آزمون (آییننامه و شهری)
- اعلام نتایج آزمونها
- ارسال پیشنهادات ویژه و تخفیفها
- پیگیری و یادآوری پرداختها
- ارائه نکات آموزشی و ارتقای فرهنگ رانندگی
- ارسال کد تایید OTP برای ثبتنام آنلاین از طریق سایت
- پیگیری هنرجویان غیرفعال که به هر دلیلی از ادامه شرکت در جلسات منصرف شدهاند
- ارسال نظرسنجی پیامکی برای دریافت بازخورد با قابلیت قرعهکشی پیامکی
برای اینکه به شکلی اصولی با چگونگی استفاده از پیامک آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله کاربردهای پنل پیامکی برای آموزشگاههای رانندگی را مطالعه کنید. همچنین برای اینکه از متون مناسب در پیامک استفاده کنید میتوانید از صفحه متن آماده تبلیغات پیامکی استفاده کنید که بر اساس مشاغل طبقهبندی شده است.
راهنمای خرید پنل پیامک
برای خرید پنل پیامکی میتوانید از خدمات سایت فراز اساماس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این سامانه پیامکی بیش از ۱۰ سال است که در زمینه ارائه خدمات پیامکی فعالیت دارد و امکان ارسال پیامک با روشهای متنوعی را در قالب بیش از صد قابلیت فراهم نموده است.
کافی است وارد صفحه اصلی شده و یکی از بستههای پیامکی را انتخاب کنید. پس از ثبتنام آنلاین و خرید سامانه پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور دریافت خواهید کرد. با استفاده از این اطلاعات میتوانید وارد حساب کاربری خود شده و از بخشهای مختلف برای ارسال و مدیریت پیامکهای آموزشگاه رانندگی خود بهره ببرید.
برای بهرهوری بهتر از پنل پیامکی توصیه میشود با خرید شماره پیامک اختصاصی امکان تعامل با مشتریان خود را دوطرفه کنید تا علاوه بر قابلیت ارسال پیامک، امکان دریافت پیامک را برای هوشمند کردن کارها داشته باشید.
جمعبندی نهایی
هر یک از روشهای تبلیغاتی که برای آموزشگاه رانندگی انتخاب میکنید، جامعه خاصی از هنرجویان را هدف قرار میدهد که دارای ویژگیهای خاصی هستند. امروزه تبلیغات به این معنی نیست که صرفا روی یک روش متمرکز شده و سایر روشها را نادیده بگیرید. بلکه آن کسی موفق است که با ترکیبی از روشهای مختلف به بازاریابی بپردازد.
در این بین استفاده از پیامک برای تبلیغ آموزشگاه رانندگی از ۳ جهت مزیت محسوب میشود:
- اول اینکه بهترین روشی است که در خلاصهترین حالت ممکن میتوانید به تبلیغات بپردازید.
- دوم اینکه ابزارهای مختلفی را برای ارسال هدفمند پیامک فراهم میکند.
- سوم اینکه میتوانید آن را با سایر روشها ادغام کنید تا یک ابزار تبلیغاتی مکمل باشد. مثلا با درج صفحه اجتماعی در متن پیامک و ارسال منطقهای، بخواهید که شما را در اینستاگرام برای نکات آموزشی رانندگی دنبال کنند.
فراموش نکنید که ماندن در ذهن مخاطب و ایجاد اعتماد، با استمرار در تبلیغات ممکن میشود. با ترکیب روشهای سنتی و دیجیتال و تمرکز بر ارتباط مؤثر با مشتریان، میتوانید آموزشگاه خود را به گزینهای بیرقیب در شهرتان تبدیل کنید. حالا زمان آن رسیده که دست به کار شوید و با شمارهگیری ۰۲۱۷۴۸۵۳ از راهنمایی کارشناسان فراز اساماس استفاده کنید.