اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش بازاریابی و تبلیغ باتری ماشین +نمونه متن تبلیغاتی


راهنمای مطالعه

بسیاری از فروشگاه‌های باتری خودرو به دلیل ضعف در بازاریابی مشتریان خود را از دست می‌دهند. از این‌رو استفاده درست از ابزارهای تبلیغ باتری ماشین چه برای خرید جدید، چه جذب مشتریان قدیمی و چه طرح تعویض باتری خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله شما را با ۶ تا از بهترین روش‌های تبلیغ باتری خودرو آشنا خواهیم کرد. با بررسی مزایا و معاسبی که هرکدام دارند، آنها را با پنل پیامکی مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم چرا تبلیغات پیامکی گزینه موثری هستند.

اهمیت تبلیغات فروشگاه باتری خودرو

باتری خودرو جزو لوازم حیاتی در عملکرد ماشین است که اگر به موقع تعویض نشود، موجب توقف کامل خودرو خواهد شد. از آنجا که تعداد فروشندگان باتری زیاد است و در بازار نیز با تنوع بالایی از برندها مواجه هستیم، انتخاب یک برند معتبر و فروشگاه خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

باتری محصولی است که دیر به دیر نیازمند تعویض است. از این‌رو داشتن مشتریان وفادار قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌ویژه اینکه باید روی جذب مشتریان جدید نیز باید تمرکز ویژه داشت. به همین دلیل تبلیغ باتری ماشین با روش‌های متنوع اهمیت بالایی دارد.

چالش‌های فروشگاه باتری ماشین

فروشندگان باتری خودرو محصولی را ارائه می‌دهند که به‌طور میانگین هر ۴ یا ۵ سال مشتری نیاز به خرید جدید خواهد داشت. از این‌رو با چند چالش بزرگ در بازاریابی مواجه هستند:

  • رقابت شدید: در یک شهر کوچک ممکن است چندین فروشگاه باتری ماشین وجود داشته باشد که رقابت را سخت می‌کند. خصوصا وقتی صرفا نمایندگی یک یا دو برند را در اختیار داشته باشید که مشتریان به آنها وفادار هستند.
  • عدم آگاهی مشتریان: بسیاری از مشتریان با زمان دقیق تعویض باتری آشنایی نداشته و زمانی مراجعه می‌کنند که دیگر کار از کار گذشته باشد.
  • مشکلات در بازاریابی دیجیتال: نداشتن دانش کافی فروشندگان در استفاده از ابزارهای دیجیتال سبب می‌شود تا نتوانند با فروشندگان دیگر رقابت خوبی داشته باشند.
  • هزینه‌های تبلیغاتی: همین عدم آشنایی باعث می‌شود تا به تبلیغات سنتی مثل چاپ بنر و بیلبورد روی آورده و با صرف هزینه‌های بالا، نرخ تبدیل خوبی دریافت نکنند.

برای غلبه بر این مشکلات باید از ابزارهای متعددی برای تبلیغات استفاده کنید که به شکل ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین ابزاری که بتواند مکمل سایر روش‌ها باشد، می‌تواند تبلیغات شما را موثرتر کند.

بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ تعویض باتری خودرو

در ادامه به معرفی ۶ تا از بهترین روش‌های بازاریابی فروشگاه باتری خودرو می‌پردازیم:

۱. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام کمک می‌کند تا با تولید محتوا دیده شوید، برند شما شناخته شود، افراد اطلاعات کاملی از فروشگاه شما به‌دست آورند و از همه مهم‌تر روی بازاریابی فروش باتری ماشین تمرکز کنید.

برای دریافت بازخورد و تبلیغات هدفمند در این رسانه‌ها پیشنهاد می‌شود که:

  • ویدئوهای کوتاه از نحوه تعویض باتری خودرو، نشانه‌های خرابی یا تست‌های مختلف تهیه کنید.
  • تجربیات مشتریان را در استفاده از برندهای مختلف باتری به‌اشتراک بگذارید.
  • آموزش‌های لازم در خصوص راهنمای نگهداری و افزایش طول عمر باتری ارائه دهید.
  • با ایجاد پست‌های تعاملی مثل نظرسنجی و مسابقه مخاطبان را درگیر کنید.

برای افزایش فالور تبلیغات خود را در صفحات مرتبط مثل مجله‌های خودرو یا فروشگاه‌های لوازم مصرفی منتشر کنید.

با اینکه هزینه‌های این روش محدود به تبلیغات و تولید محتوا است، اما برای نتیجه گرفتن نیازمند مدت زمان بیشتری است.

تبلیغات پیامکی تعویض باتری خودروتبلیغات پیامکی تعویض باتری خودرو

۲. تبلیغات پیامکی فروش باتری خودرو

یکی از بهترین روش‌های تبلیغ باتری ماشین استفاده از پیامک است. تبلیغات پیامکی راه ارتباطی مستقیم و بدون وسطه با مشتری را فراهم می‌کند. نسبت به سایر روش‌ها دارای قدرت مانور بالاتری برای تبلیغات هدفمند نیز محسوب می‌شود.

با ارسال پیامک‌هایی که با هدف ارائه پیشنهاد ویژه و تخفیف باشند، در مدت کوتاهی می‌توانید روی بازاریابی تبلیغ تعویض باتری خودرو مانور دهید. برای مثال با پیامک زیر شروع کنید:

طرح تعویض باتری فرسوده خودرو در فروشگاه فراز. ۲۰ درصد تخفیف با امکان پرداخت اقساطی بدون نیاز به ضامن فقط تا پایان هفته. تماس بگیرید: [شماره تماس]

با ارسال پیامکی مانند نمونه بالا با ایجاد پیشنهاد ویژه و فوریت در انجام تعامل مشتری را ترغیب می‌کنید تا به‌جای مراجعه به فروشگاه‌های دیگر، به شما مراجعه کند.

این پیامک وقتی با هدفمندی به افراد خاصی مانند ساکنین محله خاص ارسال شود، تاثیرگذاری بالاتری خواهد داشت و می‌توان به خوبی مخاطبان محلی را جذب نمود. کافی است از بانک شماره موبایل پنل پیامکی استفاده کنید.

نمونه متن تبلیغات پیامکی باتری ماشین

باتری خودروی شما ضعیف شده؟ همین حالا با 20% تخفیف از فروشگاه فراز تعویض کنید! تماس: [شماره]

فقط 3 روز فرصت دارید! 15% تخفیف باتری خودرو + چکاپ رایگان. همین حالا تماس بگیر: [شماره]

باتری نو + نصب رایگان + تست دینام! بهترین قیمت‌ها را از [نام فروشگاه] بخواهید. تماس: [شماره]

۳. درج آگهی در سایت‌ها

سایت‌های درج آگهی نیازمندی مانند دیوار و شیپور یکی دیگر از روش‌های تبلیغ باتری ماشین محسوب می‌شوند. با درج آگهی‌های جذاب با عناوینی مثل «تعویض باتری ماشین با گارانتی معتبر در محل» می‌توانید به خوبی مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید.

با قرار دادن عکس با کیفیت و ویدئو از تعویض باتری سعی کنید تا مشتریان را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد آنها را جلب کنید. در متن آگهی نیز توضیحات شفافی در مورد این طرح تعویض قرار دهید.

به‌روز رسانی منظم آگهی با توجه به سوالاتی که مشتریان می‌کنند، علاوه بر بهینه‌سازی محتوای آن، روی قرار گرفتن در لیست بالای نتایج جستجو نیز موثر است.

فراموش نکنید از بسته‌های افزایش بازدید آگهی همچون نردبان کردن نیز استفاده کنید. هرچه بازدید شما افزایش یابد حتی اگر مشتری خرید انجام ندهد، وقتی آگهی با تمرکز روی برندینگ و محل فروشگاه بهینه شده باشد، می‌تواند برای خریدهای بعدی مشتری موثر باشد.

تبلیغ باتری خودرو روی نقشه گوگلتبلیغ باتری خودرو روی نقشه گوگل

۴. ثبت موقعیت فروشگاه روی نقشه

اگر به دنبال تبلیغ رایگان باتری ماشین هستید، موقعیت فروشگاه خود را روی نقشه ثبت کنید. بسیاری افراد برای خرید باتری در گوگل و نقشه‌های آنلاین جستجو می‌کنند تا فروشگاه معتبری پیدا کنند.

از مشتریان قبلی با استفاده از پیامک بخواهید که با ارسال نظر یا امتیاز دادن روی روی نقشه گوگل، نشان یا بلد برای فروشگاهتان بازخورد ارسال کنند. این بازخوردها روی افزایش شانس نمایش شما در نتایج موثر است.

برای بهینه‌سازی آگهی:

  • از عنوان مناسب که حاوی نام برند و کلمات کلیدی مثل «فروشگاه باتری، تعویض باتری خودرو» باشد استفاده کنید.
  • آدرس دقیق، شماره‌های تماس، ساعات کاری و آدرس وب‌سایت را روی نقشه وارد کنید.
  • از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت درون محیط فروشگاه و همچنین هنگام تعویض باتری مشتریان استفاده کنید.

فراموش نکنید که افراد خودشان با جستجو به دنبال فروشگاه باتری هستند. آنها مشتریان بالقوه‌ای هستند که نرخ تبدیل بالایی برای تبدیل به مشتری شدن دارند.

تبلیغ فروشگاه باتری خودرو با طراحی سایت و سئوتبلیغ فروشگاه باتری خودرو با طراحی سایت و سئو

۵. طراحی سایت فروشگاه باتری ماشین

طراحی سایت و سئو آن برای موتورهای جستجو در عباراتی مثل «خرید باتری، تعویض باتری خودرو» یکی دیگر از بهترین روش‌های بازاریابی فروشگاه باتری ماشین است.

این راهکار تبلیغاتی برای فروشگاه‌های بزرگی که نمایندگی چند برند معتبر را در اختیار داشته باشند عالی است. می‌توانید اطلاعات دقیقی از برندها و محصولاتشان را روی سایت خود ایجاد کرده و همچنین امکان فروش آنلاین را نیز داشته باشید.

بهینه بودن صفحات محصولات تاثیر بالایی در فروش خواهد داشت. باید با برنامه‌ریزی درستی برای تولید محتوا، روی سئو سایت تمرکز کنید. بهینه‌سازی سایت نیازمند هزینه بالا و صرف زمان زیاد است تا از رقبا پیشی بگیرید.

در مقایسه با سایر روش‌ها، در این حالت نیز مشتریان بر اساس نیازشان به سایت شما مراجعه خواهند کرد که نرخ تبدیل بالایی دارد. در مقایسه با پیامک هزینه‌های آن بالاست و توصیه می‌شود که از پیامک برای افزایش اعتماد مشتریان و بهبود سناریو تبلیغ استفاده کنید.

۶. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی

یکی دیگر از روش‌های خوب برای تبلیغ باتری ماشین استفاده از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی است. این روش با اینکه هزینه‌های بالایی دارد، ولی نرخ تبدیل بالایی به دلیل نمایش به تعداد مخاطبان زیاد دارد.

توصیه می‌شود فروشگاه‌های بزرگ که در مناسب‌ترین مکان‌ها حضور دارند از این روش استفاده کنند. بیشتر نیز برای هدفگیری بر اساس برند موثر هستند.

همچنین برای کاهش هزینه‌های تبلیغ توصیه می‌شود فقط به صدا و سیمای استانی تبلیغ خود را بدهید تا مشتریان محلی هدف قرار گیرند.

سعی کنید روی طرح تعویض باتری خودرو مانور دهید تا با دریافت باتری کهنه و ارائه تخفیف در کنار آن، مشتریان را ترغیب به خرید از فروشگاه خود کنید.

تبلیغ باتری ماشین با پیامکتبلیغ باتری ماشین با پیامک

تبلیغات پیامکی ارزان برای فروشگاه باتری

تبلیغات پیامکی به دلیل هزینه پایین، بازدهی بالا و قابلیت ادغام با سایر روش‌ها بهترین گزینه برای تبلیغات محسوب می‌شوند. از طرفی دیگر پیامک ابزاری است که بدون نیاز به تجهیزات خاص در هر جایی به مشتریان دسترسی داشته و با آنها در تعامل خواهید بود.

  • با ارسال پیامک منطقه‌ای و هدفمند می‌توان در لحظه هزاران مشتری را هدف قرار داد.
  • کمپین‌های تبلیغاتی نیازی به دانش دیجیتال مارکتینگ ندارند. همچنین خیلی سریع می‌توانید آنها را اجرا کنید.
  • با ایجاد فوریت در ترغیب مشتری به تعامل می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید.
  • در پایان نتایج را با استفاده از گزارشات ارسال بررسی کنید.

مزایای پنل پیامک برای فروشگاه باتری

در خصوص مزایایی که پنل پیامکی برای تبلیغات دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال هدفمند: می‌توانید مشتریان را بر اساس سناریوهای مختلفی مانند بانک شماره موبایل مشاغل، محله خاص یا استفاده از دفترچه تلفن برای مشتریان قدیمی هدف قرار دهید.
  • ایجاد اتوماسیون بازاریابی: با استفاده از قابلیت‌هایی مثل ارسال پیامک زماندار یا ارسال پیامک یادآور مشتریان را نسبت به تعویض باتری خودرو خود مطلع کنید.
  • قابلیت ادغام: با درج نشانی سایت، صفحه اینستاگرام یا موقعیت روی نقشه مشتری را ترغیب کنید که به کانال‌های تبلیغ دیگر شما وارد شود. به دلیل محتوای بصری متفاوت و قابلیت تولید محتوای موثرتر پیامک می‌تواند روی افزایش نرخ تبدیل سایر روش‌ها تاثیر بگذارد.
  • ایجاد تعامل موثر: در صورت خرید شماره پیامک اختصاصی می‌توانید از مشتری بخواهید که با ارسال پیامک با شما در تعامل باشد. مثلا برای ارسال جزئیات بیشتر از وی بخواهید که عدد «۳» را در پاسخ به پیامک ارسال کند.

کاربردهای پیامک برای فروشگاه باتری ماشین بسیار متنوع است. مهم‌ترین مسئله نوشتن متن تبلیغاتی مناسب است تا با قرار دادن CTA مناسب، مشتری را ترغیب کنید با شما در تعامل باشد. برای این منظور می‌توانید از نمونه متن تبلیغات پیامکی مشاغل استفاده کنید.

روش تبلیغ هزینه نرخ تبدیل بازدهی زمان اجرا
سوشال مدیا متوسط تا زیاد متوسط متوسط طولانی
پیامک بسیار کم بسیار بالا بالا خیلی سریع
سایت‌ها رایگان یا پایین متوسط متوسط تا بالا نسبتا طولانی
نقشه رایگان متوسط متوسط طولانی
طراحی سایت متوسط تا زیاد متوسط متوسط طولانی
تلویزیون بسیار بالا نسبتا بالا نسبتا بالا متوسط

راهنمای طراحی کمپین تبلیغات پیامکی

قبل از هرچیز یک پنل پیامکی با امکانات مناسب خریداری کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. این شرکت بیش از ۱۰ سال است که در زمینه خدمات پیامکی فعالیت دارد.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

با ثبت نام در یکی از بسته‌های پیامکی با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک دریافت کردید می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و از روش‌های متنوع برای ارسال پیامک استفاده نمایید.

برای تبلیغات موثر و هدفمند به نکات زیر توجه کنید:

  • ابتدا مخاطب هدف خود را مشخص کنید. ساکنان منطقه خاص، مشتریان قبلی، یا رانندگان در مشاغل خاص را با استفاده از قابلیت‌های پنل پیامکی هدف قرار دهید.
  • از یک متن مناسب برای نوشتن تبلیغ استفاده کنید. سعی کنید از نام فروشگاه، اطلاعات تماس و از همه مهم‌تر یک پیشنهاد ویژه مانند طرح تعویض یا تخفیف استفاده کنید.
  • زمان‌بندی ارسال پیامک را روی بعدظهر تنظیم کنید تا مشتریانی که شاغل هستند بتوانند با زمان‌بندی مناسبی به فروشگاه شما مراجعه کنند.
  • نتایج هر کمپین را تحلیل کنید تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید. برای بررسی بهتر نتایج فراموش نکنید از کوتاه کننده لینک برای بررسی دقیق‌تر آمار استفاده کنید.

جمع‌بندی نهایی

امروزه با گسترش ابزارهای دیجیتال که امکان تبلیغات را در محدوده‌هایی وسیع‌تر فراهم می‌کنند، نمی‌توان صرفا به تبلیغات محیطی که محله محدودی را هدف قرار می‌دهند اتکا کرد. خصوصا اینکه ابزارهای دیجیتال در مقایسه با روش‌های سنتی هزینه کمتر، نرخ نمایش و نرخ تبدیل بالاتر و قابلیت هدفگیری مشتری را فراهم می‌کنند.

تبلیغات پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی و تبلیغ فروشگاه باتری ماشین است که می‌توانید از آن به‌عنوان یک ابزار مکمل استفاده کنید. گزینه‌ای که می‌تواند روی افزایش بهره‌وری سایر روش‌ها نیز موثر باشد.

02174853 تماس با استار اس ام اس02174853 تماس با استار اس ام اس
02174853 تماس با استار اس ام اس

جدای از این خود پیامک قابلیت‌های متنوعی را برای تبلیغات هدفمند فراهم می‌کند که کمپین‌های تبلیغاتی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با نرخ تبدیل بالا اجرا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.



منبع