بهترین روشهای تبلیغ کسب و کارهای خدماتی ارزان قیمت


اگر صاحب یک کسبوکار خدماتی هستید و میخواهید درآمد بیشتری جذب کنید، تبلیغ کرهای خدماتی هدفمند و هوشمندانه را باید در اولویت قرار دهید. در دنیای امروزی که در هر شهر میتوان دهها متخصص برای کارهای خدماتی یافت، بدون تبلیغات نمیتوان انتظار موفقیت داشت.
تمامی کسب و کارهای خدماتی از کارهای نظافتی گرفته تا کارهای تخصصی تعمیراتی، نیازمند استراتژی مناسب برای تبلیغ از کانالهای مختلف هستند. هر کدام از روشهای تبلیغاتی دارای مزایای خود بوده و مشتریان هدف با ویژگی خاص را در خود دارند.
از اینرو باید از یک ابزار حرفهای و مکمل که از قابلیت ادغام برخوردار باشد برای کمک به سایر روشهای تبلیغاتی استفاده کرد. پنل پیامک دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در ادامه بیشتر به معرفی و مقایسه آن میپردازیم.
منظور از کسب و کارهای خدماتی چیست؟
مشاغلی که به جای فروش محصولات فیزیکی، خدمات خاص را به مشتریان ارائه میدهند با عنوان «کسب و کارهای خدماتی» شناخته میشوند.
خدماتی شامل نظافت منزل، تعمیرات خانه و لوازم، مشاوره و آموزش در محل، خدمات زیبایی، طراحی گرافیک، یا حتی خدمات دیجیتال مانند سئو و بازاریابی جزو این مشاغل هستند. ارزش این کسبوکارها در تجربه و کیفیتی است که به مشتری ارائه میدهند.
برخلاف محصولات فیزیکی، خدمات ناملموس هستند و موفقیت آنها به اعتماد مشتری، مهارت متخصص و کیفیت کار بستگی دارد. به همین دلیل، بازاریابی این نوع کسب و کارها نیازمند استراتژیهایی است که بر اعتمادسازی و نمایش ارزش خدمات متمرکز باشد.
اهمیت تبلیغات برای کارهای خدماتی در محل
از آنجا که این نوع خدمات به صورت محلی ارائه میشود، مشتریان بیشتر تمایل دارند تا از خدمات نیروی متخصص محلی که نزدیک به آنهاست استفاده کنند. تبلیغ کارهای خدماتی باعث میشود تا:
- اعتمادسازی کنید: قبل از اینکه کسی بخواهد یک غریبه را به خانه خود راه دهد، لازم است تا شناخت کافی جهت اعتماد از وی داشته باشد. از اینرو تبلیغاتی مانند نقشههای آنلاین که دیگر مشتریان رضایت خود را از فرد اعلام کرده باشند در اینجا به کسبوکار خدماتیتان کمک میکند.
- بیشتر دیده شوید: مشاغل خدماتی بسیار رقابتی هستند. بسیاری افراد پس از بازنشستگی وقتی تخصصی در خود ببینند به سراغ چنین مشاغلی میروند. از اینرو تبلیغات کمک میکند تا نسبت به رقبا بیشتر دیده شوید.
- مشتریان وفادار خود را داشته باشید: وقتی تبلیغات شما بهصورت مستمر از کانالهای مختلفی دیده شود، برند شما بیشتر شناخته خواهد شد و میتوانید مشتریان وفاداری داشته باشید.
حتی اگر بهترین متخصص برای یک نیروی کار خدماتی در شهرتان باشید، بدون داشتن تبلیغات دیده نخواهید شد و رقبایی که تخصص بسیار ابتدایی نسبت به شما دارند، موفقتر عمل خواهند کرد.
بهترین روشهای تبلیغ کسب و کارهای خدماتی
روشهایی که با تمرکز روی افزایش اعتماد مشتری و جذب وی به خدمات هدفگیری شده باشند، بیشترین بازدهی را دارند. در ادامه به معرفی تمامی روشهای تبلیغ کسب و کارهای خدماتی در قالب دو گروه تبلیغات آنلاین و آفلاین میپردازم.
روشهای آنلاین تبلیغ کارهای خدماتی:
تبلیغات آنلاین مشاغل خدماتی با وجود ابزارهای متنوع امروزی بهترین گزینه محسوب میشوند. با استفاده از این ابزارها به اطلاعات جامعی از مشتریان دسترسی داشته و میتوانید بر اساس رفتار مشتری تبلیغ هدفمند داشته باشید.
تبلیغات آنلاین این اجازه را به شما میدهند تا در سطح وسیعی با تعداد نمایش بالا تبلیغ خود را نشان دهید. با توجه به تنوع در نوع محتوا نیز کمک میکند نرخ بازدهی و تبدیل بالایی دریافت کنید.


شبکههای اجتماعی؛ راهی آسان برای تولید محتوا
امروزه افراد بسیار زیادی از سنین پایین گرفته تا بزرگسال از شبکههای اجتماعی حداقل روزانه چند ساعتی استفاده میکنند. رسانههای مثل اینستاگرام، تلگرام، پینترست، تیکتاک و… فضایی عالی برای توزیع محتوا با چاشنی تبلیغ محسوب میشوند.
میتوانید از طریق محتوا به تبلیغ شغل خدماتی خود بپردازید. برخی مانند یک کاربر عادی از مراحل کار خود پستهای روزمره تهیه میکنند که دیگران با دیدن آنها میتوانند اقدم به ثبت سفارش کنند.
برخی دیگر نیز با تولید محتوای با کیفیت و طراحی استراتژی تبلیغ سعی در معرفی خدمات خود دارند. به هر روشی که اقدام کنید باید در وهلهی اول دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. این کار نیازمند هزینه و صرف زمان کافی است؛ همچنین در درازمدت نتایج عالی دارد.
طراحی سایت و سئو؛ حضوری قوی در فضای وب
داشتن سایت مکملترین روش تبلیغات آنلاین است. با داشتن سایت میتوانید صفحات بهینه برای انوع خدمات خود طراحی کرده و با ذکر مزایایی که نسبت به رقبا دارید، وجه تمایز خود را ایجاد کنید.
طراحی سایت برای کسب و کارهای خدماتی خود یک اعتبار محسوب میشود. کسانی که در گوگل با جستجو به سایت شما میرسند اعتماد بیشتری به در مقایسه با یک صفحه اجتماعی دارند.
مسئله مهم در این روش سئو سایت است تا در کلمات پرجستجو بتوانید حداقل در رتبههای اول تا پنجم قرار بگیرید. رسیدن به این رتبهها کار دشوار و زمانبری است؛ اما اگر زمان و هزینه لازم را بگذارید بهترین نتیجه را دریافت میکنید.


تبلیغات پیامکی؛ ارزان و همیشه در دسترس
پیامک بهترین روش تبلیغ مشاغل خدماتی است؛ خصوصا در شرایطی که شغل شما با سایر کسبوکارها در ارتباط باشد. در این حالت میتوانید با هدفگیری مخاطبان بر اساس مشاغل، آنها را به مشتری تبدیل کنید.
پنل پیامکی فراز اساماس دارای یک بانک شماره قوی از مشاغل مختلف است که میتوانید با ارسال پیامکهای هدفمند با متون شخصیسازی شده، مخاطبان این مشاغل را هدف قرار داده و تبلیغ موثری داشته باشید.
تبلیغ از طریق پیامک ارزانترین روش موجود است. با مشتری ارتباط مستقیم و بدون واسطه خواهید داشت که در صورت استفاده از خط پیامک اختصاصی این ارتباط دوطرفه بوده و تعامل با مشتری را نیز فراهم میکند.
تبلیغات کلیکی و بنری؛ هدفگذاری بالا
وقتی سایت داشته باشید میتوانید از طریق تبلیغات تمرکز بیشتری روی جذب مشتری داشته باشید. کافی است از تبلیغات کلیکی یا بنری هدفمند استفاده کنید.
تبلیغات کلیکی مانند گوگل یا استفاده از سایتهایی مانند ترب مشتریان بالقوه را برای شما تامین خواهد کرد. مشتریانی که از طریق جستجو برای خدمات یا قیمت آنها شما را پیدا میکنند.
از سوی دیگر تبلیغات بنری آژانسهای تبلیغاتی نیز بر اساس رفتار کاربران صورت میگیرد. بهاین معنی که بازدیدهای روزانه آنها در سایتهای مختلف جمعآوری میشود تا با علایق هر کاربر آشنا شده و سپس متناسب با همین علایق تبلیغات به آنها نمایش داده میشود.
چنین سناریوهایی به شما اجازه میدهد تا به تبلیغ کارهای خدماتی خود به صورت هدفمند پرداخته و مخاطبانی با شانس بیشتر برای تبدیل به مشتری را جذب کنید.
پلتفرمهای آنلاین؛ پل خدماتی با مشتری
امروزه پلتفرمهای آنلاین همچون سایتهای درج آگهی و سایتهای انجام خدمات تخصصی به یکی از بهترین بسترها برای یافتن مشتری تبدیل شدهاند. میتوانید با استفاده از این سایتها به تعداد بالایی از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید.
ساز و کار این سایتهای متفاوت است. برخی از طریق درج آگهی، برخی با ساخت پروفایل و معرفی خدمات و برخی دیگر از طریق استخدام شدن بهصورت دریافت پورسانت فعالیت میکنند.
این پلتفرمها برای کسانی که مشتریان کمی دارند گزینه عالی خواهد بود تا روی افزایش درآمد تمرکز کنند. در حالی که استفاده از روشهای دیگر تبلیغ برای خدمات دهندگانی که سابقه بالا دارند و مشتریان وفادار عمدهترین مشتری آنها را تشکیل میدهد، شاهد هیچ لزومی به یافتن مشتری جدید هم نداشته باشند.


نقشه گوگل؛ حضوری فعال برای مشتریان محلی
یکی دیگر از بهترین روش تبلیغات مشاغل خدماتی استفاده از نقشههای آنلاین مانند گوگل، نشان و بلد است. اگر دفتر کاری برای شغل خدماتی خود دارید سعی کنید با رعایت نکات زیر آن را روی نقشه ثبت کنید:
- از یک نام مناسب همراه با کلمات کلیدی مرتبط با شغل در عنوان کسبوکار استفاده کنید. برای نمونه در تبلیغ خدمات مبل شویی میتوانید از نامی مثل «مبل شویی فراز» استفاده کنید.
- برای کسبوکار خود از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید. سعی کنید این رسانهها به صورت اختصاصی از محل کسب خودتان تهیه شده باشد.
- اطلاعات اضافی مانند شماره تماس، آدرس دقیق محل، ساعات کاری و ویژگیهای کسب و کار خود را ثبت کنید.
در پایان برای اینکه شانس شما در نشان دادن نتایج افزایش یابد، با ارسال پیامک حاوی لینک نقشه، از مشتریان قدیمی خود بخواهید که با ثبت نظر بر روی نقشه و دادن امتیاز ستارهای برای خدمات شما بازخورد ارسال کنند.
روشهای سنتی تبلیغ مشاغل خدماتی:
در مقابل روشهای آنلاین، روشهای قدیمی تبلیغ مشاغل خدماتی را داریم. همان روشهایی که با گذر از خیابانها در کودکی با آنها آشنایی داریم. تبلیغاتی که با هدف قرار دادن مشتریان محلی، برنامهریزی میشوند.
از آنجا که بسیاری از مشاغل خدماتی با حضور در محل انجام میگیرد، این روش تبلیغ در مقایسه با مشاغل دیگر همچنان از نرخ تبدیل بالایی در جذب مشتری برخوردار است. در حالی که شاید یک فروشگاه که کار خدماتی انجام نمیدهد، نتواند به این میزان از تبلیغات سنتی بازخورد دریافت کند.
پخش تراکت و کارت ویزیت
پخش تراکت و کارت ویزیت که جزو تبلیغات چاپی محسوب میشوند از دیگر روشهای موثر جذب مشتریان محلی است. در این روش محتوای تبلیغ شما جدای از داشتن متن مناسب و ارائه پیشنهاد تاثیرگذار باید ویژگیهای زیر را دارا باشد:
- از رنگبندی مناسبی در طراحی تبلیغ استفاده کنید.
- فونت مناسب انتخاب کنید که مخاطب احساس نزدیکی با محتوای آن داشته باشد.
- به ابعاد تراکت توجه داشته باشید. تبلیغ شما نیز نباید خیلی شلوغ باشد.
در پخش تراکت و کارت ویزیت نیز مکانهایی که تردد بیشتری در جریان است را انتخاب کنید. مخصوصا مکانهایی که افراد بالقوه در آن آمد و شد دارند. برای مثال اگر خدماتی برای نظافت انجام میدهید، میتوانید در فروشگاههای نزدیک به محصولات شستشو تراکت خود را پخش کنید.


اجاره بنر و بیلبورد
یکی دیگر از روشهای تبلیغ محلی، چاپ بیلبورد و بنر در مکانهای پر تردد است. در این روش تبلیغ میتوانید از طریق شهرداری محل، میادین و راههای اصلی را برای نصب بنر خود اجاره کنید.
هزینه اجاره بیلبورد معمولا بالا است و بسته به اینکه در کجای شهر قرار داشته باشد نیز بیشتر خواهد شد. این مدل تبلیغات کسب و کارهای خدماتی ریسک بالایی دارد و باید در جایی آن را نصب کنید که بیشترین تردد در جریان باشد.
در چاپ بنر و بیلبورد نیز باید از طراحی، رنگبندی و متون جذاب در خلاصهترین حالت ممکن استفاده کنید و از مشتری بخواهید که برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرد، به سایت یا شبکه اجتماعی شما مراجعه کند، یا اینکه کد دستوری خاصی مانند عدد «۳» را به شماره پیامکیتان ارسال کند.
تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
این روش تبلیغات با هزینه بالای خود برای تبلیغ کارهای خدماتی کوچک بهصرفه نیست و بیشتر مناسب کسانی است که دارای شرکتی مختص خدمات خاص در سطح وسیع هستند. همچنین از این روش تبلیغاتی بهتر است صرفا برای آشنایی برند و تبلیغاتی که نام برند بر سر زبانها افتاد استفاده کرد.
بهترین حالتی که بتوان از این روش نتیجه گرفت، پخش تبلیغ در شبکههای محلی و همچنین نمایش آن بین برنامههای پرطرفدار است. برای مثال بین دو بازی فوتبال یا سریال پرطرفداری که بیشتر مردم آن را دنبال میکنند. همچنین ساعات شبانه برای پخش تبلیغ مناسبتر هستند.


پنل پیامکی؛ ارزانترین روش تبلیغ مشاغل خدماتی
در میان روشهای تبلیغاتی، پنل پیامکی به دلیل هزینه پایین و بازدهی بالا، بهترین گزینه برای تبلیغ کسب و کارهای خدماتی است. سامانههای پیامکی مثل استار اس ام اس امکان ارسال پیامکهای هدفمند به مشتریان محلی یا گروههای خاص را فراهم میکنند.
این روش تبلیغ برای مشاغلی که خدمات محلی مثل نظافت، تعمیرات، یا مشاوره ارائه میدهند، بسیار مؤثر است. با استار اس ام اس، میتوانید پیامکهای تبلیغاتی یا اطلاعرسانی را با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان به دست مشتریان برسانید.
ابزارهایی مثل ارسال پیامک منطقهای یا ارسال پیامک بر اساس کد پستی، به شما کمک میکند تا دقیقا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. برخلاف تبلیغات پرهزینه مانند بیلبوردها یا تبلیغات کلیکی، پنل پیامکی راهی مقرونبهصرفه و سریع برای دیده شدن است.
مزایای پیامک برای تبلیغ کارهای خدماتی
از جمله مزایایی که تبلیغات پیامکی برای مشاغل خدماتی دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- دسترسی سریع و مستقیم: پیامک ظرف چند ثانیه به دست مخاطب میرسد و نرخ باز شدن نزدیک به ۹۸٪ آن، بسیار بالاتر از ایمیل یا پستهای شبکههای اجتماعی است.
- هدفمندی بالا: با ابزارهای کاربردی پنل پیامکی استار اس ام اس میتوانید پیامکها را به گروههای خاصی مانند ساکنان یک منطقه، مشتریان قبلی، یا حتی افرادی با مشاغل خاص ارسال کنید.
- هزینه پایین: تبلیغات پیامکی در مقایسه با سایر روشها بسیار ارزانتر است و برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود بسیار مقرون بهصرفه است.
- شخصی سازی: با قرار دادن اطلاعات شخصی از مشتری یا ارائه پیشنهادات ویژه حس نزدیکی و اعتماد را در مشتری ایجاد کنید.
- بررسی و تحلیل آمار: گزارشهای دقیقی از تعداد پیامکهای ارسالشده، تحویلشده و حتی پاسخهای دریافتی در اختیار خواهید داشت. میتوانید با ادغام ابزارهایی مانند کوتاه کننده لینک نیز نتایج را بهتر رصد کنید.
- تعامل دوطرفه: با قابلیت دریافت پاسخ از مشتریان، میتوانید بازخورد بگیرید یا رزرو خدمات را مستقیما از طریق پیامک مدیریت کنید.
راهنمای راهاندازی کمپین تبلیغات پیامکی
برای این منظور کافی است به سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com مراجعه کرده و یکی از بستههای پیامکی را متناسب با نیاز خود و قیمتی که دارد خریداری کنید.


پس از تکمیل فرآیند عضویت، نام کاربری و رمز عبور را از طریق پیامک دریافت میکنید. با استفاده از آنها وارد پنل خود شده و برای ارسال پیامک به ترتیب زیر عمل کنید:
- مخاطبان هدف را تعیین کنید: برای مثال اگر میخواهید به تبلیغ کار خدماتی خود در غرب تهران بپردازید، میتوانید از ارسال پیامک بر اساس کد پستی یا ارسال پیامک از روی نقشه با قابلیت انتخاب محدوده مورد نظر استفاده کنید.
- نوشتن متن جذاب: یک متن جذاب که حاوی نام برند، چیزی که مشتری دریافت میکند، ارائه پیشنهاد ویژه یا تخفیف و در انتها یک CTA مناسب برای تبلیغ را تهیه کنید. برای مثال:
مشاوره رایگان برای تبلیغ مشاغل خدماتی توسط استار اس ام اس! برای رزرو وقت همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.
- انتخاب زمان مناسب برای ارسال: پیامک خود را وقتی مشتری در دسترس است ارسال کنید. برای مثال صبحها از ساعت ۷ تا ۹ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۱۷ میتواند زمان مناسبی باشد. این زمان را باید بر اساس مخاطبین هدفگذاری شده انتخاب کنید.
- تحلیل نتایج: پس از ارسال پیامک نتایج را با ابزارهای مختلف بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف را کشف کرده و در کمپینهای بعدی سعی کنید آنها را اصلاح کنید.
جمعبندی نهایی
تبلیغ مشاغل خدماتی بهویژه آنهایی که نیازمند حضور متخصص در محل هستند، نیازمند تعیین استراتژی مناسب و هوشمندانه برای تبلیغ هستند. استفاده از راهکاری که در عین ارزان بودن، مشتریانی با ویژگی خاص را هدف قرار دهد.
با اینکه هر یک از روشهای سنتی و آنلاین هرکدام با ویژگیهای خاصی امکان هدف قرار دادن مشتری را فراهم میکنند، اما در این میان پیامک ابزاری با سطح هدفگیری فوقالعاده بالاست. این کانال تبلیغی ضمن اینکه ابزارهای مختلفی برای هدفگیری فراهم میکند، میتواند با دیگر روشها ترکیب شود تا قدرت اثرگذاری آنها را افزایش دهد.
در صورتی که هر گونه سوال یا راهنمایی در خصوص پنل پیامکی دارید، همین حالا با کارشناسان ما در استار اس ام اس با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.