بهترین روشهای تبلیغ عطاری و گیاهان دارویی


تبلیغ عطاری این روزها به لطف وجود روشهای متنوع در بستر اینترنت حسابی موثر شده است. مثلا با داشتن یک صفحه اجتماعی میتوانید محتوای خلاقانه برای معرفی خواص گیاهان دارویی تولید کرده و برای خرید نیز اطلاعات تماس خود را درج کنید تا از هرجای ایران مشتری دریافت کنید.
با اینحال این روش برای مشتریان محلی جوابگو نیست و نیازمند روشی بهتر هستیم. پنل پیامکی که امکان تبلیغات هدفمند را فراهم میکند، بهترین انتخاب پیشرو خواهد بود. در تبلیغات پیامکی برای عطاری میتوانید مشتریان را بر اساس موقعیت محلی و ویژگیهای خاص هدف قرار داده و نرخ تبدیل بالاتری دریافت کنید.
اهمیت تبلیغات گیاهان دارویی و عطاری
امروزه مردم بیش از پیش به درمانهای طبیعی و گیاهان دارویی روی آوردهاند و به همین خاطر عطاریها جایگاه ویژهای در زندگی روزمره پیدا کردهاند. اما در این بازار، حتی اگر رقبا کم باشند، جلب توجه مشتری کار سادهای نیست.
برای همین، تبلیغات هدفمند بهترین راه جذب مشتری است. مثلا در فصلهای بهار و پاییز که آلرژی و حساسیتها اوج میگیرند، میتوانید با ارسال پیامک، خواص گیاهان دارویی مرتبط را معرفی کنید و مشتریان جدیدی را به عطاری خود بکشانید.
بهترین روشهای تبلیغ عطاری کدامند؟
برای تبلیغ عطاری، انتخاب روشهای هدفمند حرف اول را میزنند. شبکههای اجتماعی، پیامک، سایت با سئوی قوی و همکاری با پزشکان طب سنتی از بهترین گزینهها هستند. مثلا یک پیامک تخفیفدار یا پست اینستاگرامی درباره خواص زعفران میتواند مشتری را جذب کند. مهم این است که روشی را انتخاب کنید که با نیاز مشتری و بودجه شما همخوانی داشته باشد. بیایید چندتا از آنها را بررسی کنیم.
۱. تبلیغ عطاری در شبکههای اجتماعی
امروزه محتوای ویدئویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با داشتن یک صفحه اینستاگرام، تیکتاک، کانال تلگرام یا یوتوب میتونید برای انتشار ویدئوهای هدفمند استفاده کنید. بسیاری از مردم، بهویژه در فصول خاصی مثل بهار و پاییز که بیماریهای واگیردار فراگیر میشوند، سراغ موضوعات مرتبط با گیاهان دارویی میروند.
میتوانید با ساخت ویدئوهایی هدفمند که خواص گیاهان دارویی را برای بیماریهای مختلف و مشکلات افراد توضیح میدهد، حسابی جایگاه خود را در رسانههای اجتماعی تثبیت کنید. برای مثال میتوانید ویدئویی از خواص رازیانه برای کمک به هضم غذا تهیه کنید که افراد زیادی درگیر این مشکل هستند.
چنین ویدئوهایی اشتراکگذاری بالایی دارند و همچنین به لطف الگوریتم شبکههای اجتماعی که بر اساس علایق افراد است، یک تبلیغ هدفمند محسوب خواهد شد. کافی است یک بار عباراتی مثل «گیاه دارویی، عطاری، هضم غذا» را در اینستاگرام جستجو کنند تا ریلزها و پستهای مختلفی به آنها پیشنهاد شود.
این روش با اینکه شاید در ظاهر هزینه نداشته باشد، اما مستلزم گذاشتن وقت کافی و همچنین داشتن خلاقیت در تولید محتوا است. برای تولید محتوای با کیفیت نیاز به تجهیزات و داشتن استراتژی خلاقانه دارید. تنها ایراد آن نیز بازدهی در بلند مدت است که افزایش دنبالکنندگان مسئلهای زمانبر است.
۲. تبلیغ گیاهان دارویی با پیامک
تبلیغ عطاری با پیامک یکی از موثرترین و بهترین راههای معرفی محصولات و جذب مشتری است. با تمرکزی که روی شبکههای اجتماعی برای معرفی گیاهان دارویی داشتهاید، افراد بسیاری از فواید آنها برای فصول خاص اطلاع خواهند داشت. میتوانید با ارسال پیامکی مانند «این هفته با خرید روغن بنفشه، یک دمنوش رایگان از عطاری فراز هدیه بگیرید» ارسال کنید.
ارسال چنین پیامک هدفمندی به منطقه خاص میتواند مشتریان محلی را به فروشگاه گیاهان دارویی شما جذب کند. اما نکته مهم استفاده از تخفیف یا پیشنهادی برای دادن هدیه است. خصوصا اینکه برای دسترسی سریع، آدرس موضعیت جغرافیایی خود را روی نقشه نیز بفرستید.
از آنجایی که نرخ باز شدن پیامکها در ساعات خاصی بالاتر است، توصیه میشود پیام را در زمان مناسبی ارسال کنید. پیامک سریعترین راهکار تبلیغاتی است که ابزارهای مختلفی را برای تبلیغات هدفمند در اختیارتان قرار میدهد. برای مثال میتوانید از استراتژیهای زیر استفاده کنید:
- از طریق بانک شماره موبایل مشاغل، گروه خاصی از جامعه را هدف قرار دهید.
- از طریق ارسال استان یا شهر، کد پستی یا انتخاب موقعیت از روی نقشه مناطق خاصی را برای ارسال برگزینید.
- مشتریان قدیمی را با قابلیت دفترچه تلفن پیامکی مورد هدف قرار داده و با پیشنهادات جذاب آنها را به خرید دوباره ترغیب کنید.
- اگر سایت یا اپلیکیشن موبایلی برای اطلاعات گیاهان دارویی دارید، میتوانید بر اساس سابقه جستجوی کاربران یا علایق آنها پیامک هدفمند بفرستید. کافی است با اتصال پنل پیامکی به سایت یا اپلیکیشن، از طریق API پیامکی ارسالها را مدیریت کنید.
تنوع بالایی که پیامک برای تبلیغات فراهم میکند، از قابلیت ادغام سازی با سایر روشها نیز برخوردار است که در ادامه بیشتر آنها را بررسی میکنیم.
نوشتن متن تبلیغات پیامکی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای همین منظور میتوانید با مراجعه به صفحه نمونه متن تبلیغات پیامکی مشاغل، از نمونه متنهای رایگانی که دارای CTA و متن جذاب هستند استفاده کنید.
۳. درج آدرس عطاری روی نقشه
اضافه کردن آدرس عطاری به نقشه گوگل، راهی عالی برای دیده شدن است. با انجام این تبلیغ رایگان عطاری شما در نتایج جستجوی کسانی که به دنبال خرید گیاهان دارویی هستند ظاهر میشود. پس نرخ تبدیل این روش به این دلیل که مشتریان بالقوه را تامین خواهد کرد بالاست.
برای اینکه وقتی مشتری عبارت «عطاری نزدیک من» را جستوجو میکند، مغازه شما در صدر نتایج ظاهر شود، باید روی بهبود موقعیت خود تمرکز کنید. با ثبت اطلاعات کامل مثل ساعت کاری، شماره تماس و چند عکس جذاب از عطاری، شانس دیده شدن حسابی بالا میرود. اضافه کردن نظرات مثبت مشتریان هم مثل یک آهنربا عمل میکند و اعتماد بیشتری جلب میکند.
تشویق مشتریان به ارسال نظر و دادن امتیاز بسیار مهم است. برای این کار میتوانید از پنل پیامکی استفاده کنید. با ارسال پیامک حاوی لینک روی نقشه از آنها بخواهید که نظر خود را درباره مشاوره گیاهان دارویی و بهطور کلی تجربه خریدی که داشتند ثبت کنند. با افزایش رضایت و کسب امتیاز ستارهای بیشتر، شانس شما برای تعداد نمایش بالاتر خواهد بود.
تبلیغات از طریق نقشه راهی موثر برای جذب مشتریان محلی است. در مقایسه با پیامک هزینهای ندارد، ولی یک تبلیغ غیرمستقیم محسوب میشود که صرفا مشتری بر اساس نیاز به جستجوی خود شما را خواهد یافت. بنابراین باید با روشهای دیگری مثل معرفی در شبکههای اجتماعی، روی برندینگ و نام عطاری خود کار کنید تا با انداختن بر سر زبانها، تعداد جستجو و مراجعه را افزایش دهید.
۴. تبلیغ عطاری با سایت سئو شده
به نظر شما روزانه چند نفر در اینترنت به دنبال جستجوی «خواص گیاهان دارویی» هستند؟
شاید باورش سخت باشد، اما صدها هزار جستجو صورت میگیرد. تصور کنید از طریق درج مقالات در سایت تنها ۱۰ درصد از این جستجوها را دریافت کنید. میتوانید با قرار دادن CTA مناسب در لابهلای مطالب، به تبلیغ عطاری و فروش گیاه دارویی مد نظر بپردازید.
برای مثال با نوشتن مقالهای با عنوان «بهترین گیاهان دارویی برای تنظیم فشار خون» که سهم بالایی از مردم ایران درگیر این مسئله هستند، بازدید فراوانی دریافت خواهید کرد. در معرفی هر گیاه دارویی میتوانید دکمهای هم برای لینک به صفحه محصول و خرید آن قرار دهید.
با سئو سایت روی کلمات مختلف، میتوانید در دراز مدت بازدید بالایی دریافت کرده و به عنوان مرجعی برای گیاهان دارویی و عطاری تبدیل شوید. این روش نیز یکی از راهکارهای عالی برای داشتن مشتریان بالقوه است؛ چرا که اولا مشتری مطابق با نیازش جستجو کرده و دوما قدرت مانور بالایی برای افزایش نرخ خرید میدهد.
در مقایسه با پیامک روشی بسیار پرهزینه است، از طرفی دیگر در دراز مدت با کسب رتبه در گوگل نتیجه خواهد داد. ولی روشی فوقالعاده است که وقتی نتیجه دهد، واقعا عالی جواب خواهد داد. از ادغام آن با پیامک نیز غافل نشوید که فواید بسیار زیادی دارد.
۵. تبلیغات چاپی و محیطی
تبلیغات چاپی و محیطی مثل پخش تراکت، چاپ بنر و بیلبورد در میادین اصلی یا حتی کارت ویزیت هنوز هم برای تبلیغ عطاری جوابگو است. بهخصوص در محلههای پر رفتوآمد که در نزدیکی مراکز پزشکی یا داروخانه باشد. برای مثال با پخش یک تراکت رنگارنگ «دمنوشهای آرامبخش با تخفیف ۱۵ درصد» شروع کنید.
زمانی که در تبلیغات چاپی از عنوان مناسبی استفاده کنید و مهمترین مسائلی که افراد جامعه با آن درگیر هستند را ذکر کنید، افرادی را هدف قرار خواهید داد که واقعا از دست مشکل موجود کلافه شدهاند و میخواهند برای یکبار هم که شده شانس درمان را در گیاهان دارویی جستجو کنند.
طراحی گرافیکی جذاب با توجه به نیازهای مشتری و انتخاب فونتهای خلاقانه میتواند تبلیغ عطاری شما را حسابی به چشم بیاورد. اما برای اینکه مشتری نهتنها تبلیغ را ببیند، بلکه به مغازهتان سر بزند، از ترفندهایی مثل تخفیفهای وسوسهانگیز یا پیشنهاد هدیه استفاده کنید.
همچنین بهمنظور ادغام پیامک با این روش، میتوانید از مشتری بخواهید که با ارسال یک کد دستوری مانند «عطاری» کد تخفیف را برای خرید حضوری دریافت کرده و از تخفیف در اولین خرید برخوردار شود. انجام این کار میتواند روی نرخ خرید موثر باشد.
۶. همکاری با پزشکان سنتی
یکی از راههای مؤثر برای تبلیغ عطاری، همکاری با پزشکان طب سنتی است. با پزشکان ارتباط برقرار کنید و آنها را تشویق کنید تا گیاهان دارویی موردنیاز بیمارانشان را از عطاری شما پیشنهاد دهند. این روش فوقالعاده جواب میدهد، چون توصیه پزشک اعتماد مشتری را جلب میکند و تأثیرش چند برابر است.
نکته مهم این است که باید محصول با کیفیت بالا تامین کنید و اعتماد پزشک به محصول شما نیز تامین شده باشد. این روش صرفا روی مشتریانی که به طب سنتی اعتماد دارند جواب خواهد داد. پس تعداد مراجعه افراد به پزشک نیز مهم است. میتوانید همکاری خود را دو طرفه کنید که با مراجعه افراد به آنها توصیه کنید برای بررسی دقیق مشکل به مطب پزشک مورد نظر مراجعه کنند.
پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ عطاری
سایر روشهای تبلیغاتی در مقایسه با پیامک گاهی بهخاطر نوع محتوا اصلا دیده نمیشوند. مثلا انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی که لحن گیرا یا جذاب نداشته باشد، مخاطب علاقهای به تماشای کامل آن نمیدهد. در عوض، پیامک با متن کوتاه و مستقیم، شانس بیشتری برای خوانده شدن دارد.
در حالی که پیامک متشکل از کلمات قدرتمندی است که در عین سادگی و کوتاهی، میتواند روی ذهن مشتری تاثیر خود را بگذارد. از طرفی نرخ مشاهده بالای ۹۰ درصدی پیامک که افراد در همان دقایق اولیه آن را بررسی میکنند، آن را به گزینهای با نرخ بالا تبدیل کرده است.
مسئله بعدی استمرار در روشهای تبلیغاتی است. روشهایی مثل ساخت سایت و شبکههای اجتماعی وقتی موثر میشوند که در رتبه بالای موتورهای جستجو قرار بگیرید یا تعداد دنبال کنندگان زیادی داشته باشید. برای همین نیازمند صرف زمان و هزینه به شدت بالایی هستند که در دراز مدت نتیجه میدهند. اما پیامک روشی سریع است که خیلی زود تاثیر خود را روی مشتری میگذارد.
راهنمای خرید پنل پیامکی برای عطاری
برای شروع تبلیغات پیامکی، از خدمات حرفهای سایت فراز اساماس به آدرس www.farazsms.com استفاده کنید. این سامانه با بیش از ۱۰ سال فعالیت در ایران و تجربهای غنی با شرکتها، سازمانها و پزشکان، میتواند امکانات متناسبی با نیازهای عطاری شما ارائه دهد.
برای عطاری نیز میتوانید از این قابلیتهای کلیدی استفاده کنید. مثلا تبلیغاتی که روی جذب مشتریان محلی هدفگذاری شده باشند، بیشترین نیازهای یک فروشگاه گیاهان دارویی هستند. میتوانید با امکانات متعددی که برای ارسال پیامک منطقهای به نتیجه دلخواه برسید.
کافی است یکی از بستههای پیامکی را انتخاب کرده و ثبتنام خود را تکمیل کنید. با استفاده نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک دریافت میکنید وارد پنل پیامکی شده و از امکانات متعددی که برای ارسال زماندار، کدخوان پیامکی، پیامکهای یادآور و… وجود دارد برای تبلیغ عطاری استفاده کنید.
جمعبندی نهایی
داشتن استراتژی تبلیغ عطاری و گیاهان دارویی، استفاده ترکیبی از روشهای ذکر شده بهترین نتیجه را میدهد. اگر جامعه هدف مشتریان خود را بررسی کنید، میبینید که هر کدام از آنها حضور پر رنگتری در یک کانال تبلیغ خاص دارند. برای مثال جوانترها در شبکههای اجتماعی هستند، افراد میانسال شاید بیشتر به تبلیغات محیطی توجه کنند یا گروه دیگری فقط جستجو در گوگل را مناسب بدانند.
از اینرو باید متناسب با جامعه هدف از روش درست برای تبلیغات گیاهات دارویی استفاده کرد. در این بین استفاده از تبلیغات پیامکی روشی کم هزینه، با بازدهی بالا و روشی سریع است. این روش امکان ادغام با سایر روشها را دارد که میتواند روی تقویت آنها موثر باشد.
اگر هنوز از پیامک برای تبلیغات عطاری استفاده نمیکنید، برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.