بهترین روشهای تبلیغ خرازی +نمونه متن


تبلیغ خرازی بهترین راه جذب مشتری و افزایش درآمد است. با افزایش هزینهها در زندگی امروزی، بسیاری مردم ترجیح میدهند تا لوازم روزمرهای که خود قادر به ساخت آنها هستند را بهصورت دستساز تهیه کنند. از اینرو فروش محصولات خرازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
روشهای مختلفی برای تبلیغات خرازی وجود دارد. اما با هزینههای بالایی که تبلیغات در دنیای امروزی دارد، بهتر است روی ابزار مکملی که بتوان سایر روشها را موثرتر کرد، تمرکز نمود. در این بین پنل پیامکی به عنوان رابطی بین فروشنده و مشتری عمل میکند که امکان تبلیغات هدفمند را در سطح وسیع فراهم نموده است.
اهمیت تبلیغات برای خرازی
خرازیها محصولاتی مانند نخ، سوزن، پارچه و دیگر لوازم تزئینی را عرضه میکنند. اغلب به دلیل وجود پلتفرمهای آنلاین و تمایل مردم به خرید اینترنتی، باعث شده تا فروشگاههای فیزیکی کمتر مورد توجه قرار گیرند.
از اینرو استفاده از روشهای سنتی و مدرن کمک میکند تا فروشگاههای محلی نیز روی برندینگ تمرکز کنند. تبلیغات ضمن اینکه مشتریان جدید را جذب میکند، باعث افزایش وفاداری مشتریان قدیمی خواهد شد.
بهترین روشهای تبلیغ خرازی
حال که با اهمیت تبلیغات برای خرازی آشنا شدید، در ادامه به معرفی بهترین روشهای جذب مشتری برای خرازی میپردازیم. روشهایی که با هدف قرار دادن مشتریان بالقوه میتوانید فروش بالایی از طریق آنها داشته باشید.


تبلیغات چاپی و محیطی برای خرازی
چاپ یک بنر در نزدیکی فروشگاه یا چاپ بیلبورد در نمایشگاههای مرتبط با صنایع دستی و گردشگری از دیگر روشهای تبلیغ خرازی محسوب میشود.
تبلیغات به این شیوه مشتریان محلی را هدف قرار میدهد. برای اینکه بازار هدف خود را دقیقتر هدفگیری کنید بهتر است بر اساس رفتار مشتریان بنر خود را طراحی کنید.
برای مثال اگر در شهر شما دوخت انوع دستبند یا ملیله دوزی انجام میشود، یک بنر گرافیکی خلاقانه با همین مضمون طراحی کرده و در مکان پرتردد شهر نصب کنید.
این روش تبلیغاتی هزینه بالایی برای اجاره از شهرداری دارد و با توجه به هزینهای که میکنید و در مقابل محدودیتی که برای هدفگیری دارد، نسبت به تبلیغات پیامکی واقعا پرهزینه است.


تولید محتوا در شبکههای اجتماعی
تولید محتوا در شبکههای اجتماعی واقعا بهترین گزینه برای تبلیغ خرازی محسوب میشود. محصولاتی که مشتریان از شما خریداری میکنند بیشتر برای کارهای هنری، کارهای دستی و تزئینی مورد استفاده قرار میگیرد.
مشتریان اینچنینی را میتوانید یافته و از آنها بخواهید که نمونه کارهای شما را برای انتشار در صفحه اجتماعی برای شما ارسال کنند. از این طریق آنها نیز با استوری کردن پست و ریلز معرفی شما به نوعی تبلیغ غیرمستقیم برای شما انجام خواهند داد.
مزیت این روش جذب افراد علاقهمند به کارهای دستی است که برای تهیه اقلام مورد نیازشان به فروشگاه شما مراجعه خواهند نمود. این روش تبلیغ نیازمند صرف زمان برای افزایش فالور است که در دراز مدت نتیجه عالی میدهد.
تبلیغات پیامکی خرازی
به جرئت تبلیغات پیامکی بهترین روش جذب مشتری برای خرازی است. پنل پیامکی با تبلیغات هدفمند، این امکان را فراهم میکند که پیامکهای خود را بر اساس محله، مشاغل یا مشتریان خاص ارسال کنید.
بر خلاف دیگر روشها ابزاری در دسترس است که نیاز به سخت افزار یا اینترنت هم ندارد. به سادگی روی هر نوع گوشی موبایل ساده و هوشمند نیز قابل دریافت است.
اما آنچه پیامک را به روشی عالی برای تبلیغ تبدیل کرده، هزینه کم آن در کنار قابلیت ادغام با سایر روشهاست. به سادگی میتوانید پیامک را با دیگر ابزار ترکیب کرده و تبلیغات موثرتری داشته باشید.
نمونه پیامک تبلیغ خرازی با متن جذاب و تاثیرگذار:
تخفیف ویژه بهار در خرازی فراز! انواع نخ، سوزن، پارچه و لوازم تزئینی را با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کنید. اطلاعات بیشتر: [آدرس یا شماره تماس]
برای خلق دستسازههاتون عجله کنید. محصولات جدید در خرازی فراز موجود شد. انواع لوازم تزئینی و مونجوق با تنوع رنگی گسترده و تخفیف ۱۰ درصد تا پایان هفته. مشاهده محصولات: [آدرس سایت یا صفحه اجتماعی]
خیاط عزیز؛ نیخهای جدید و با کیفیت صنعتی در خرازی فراز موجود شد. سفارش عمده پذیرفته میشود. اطلاعات بیشتر: [شماره تماس]
در طولانیترین شب سال همراهتان هستیم. خرید انواع پارچه و لوازم تزئینی ویژه یلدا با تخفیف ۱۵ درصد در خرازی فراز فقط تا پایان هفته. یلداتون مبارک. اطلاعات بیشتر: [صفحه اینستاگرام و شماره تماس]
دنیایی از رنگ و طرحهای تزئینی خرازی فراز در بیستمین نمایشگاه صنایع دستی تهران. ۲۰ تا ۲۶ آبان منتظر حضورتون هستیم. سالن B1 غرفه ۴۰. اطلاعات بیشتر: [آدرس روی نقشه]
طراحی سایت و فروش آنلاین لوازم خرازی
بسیاری کاربران از طریق جستجو در اینترنت به دنبال لوازم خرازی هستند. میتوانید با طراحی یک سایت فروش لوازم خرازی و بهینهسازی آن روی کلمات پرجستجو، این افراد را به مشتری تبدیل کنید.
عموم مشتریانی که خرید عمده به تعداد بالا انجام میدهند ترجیح میدهند خرید اینترنتی داشته باشند. کافی است با کمی صرف زمان و هزینه برای تولید محتوا روی سئو سایت تمرکز کنید.
البته ناگفته نماند که هزینه سئو بالاست و در مدت زمان زیادی هم نتیجه میدهد. اما وقتی رتبههای اول تا پنجم را کسب کنید خیالتان بابت داشتن مشتری آسوده خواهد بود. در این مدت میتوانید از تبلیغات پیامکی برای جذب مشتریان از دیگر کانالها روی سایت تمرکز کنید.
ثبت خرازی روی نقشه گوگل
اگر به دنبال تبلیغ رایگان خرازی هستید تا مشتری با پای خود به فروشگاه شما مراجعه کند این روش عالی است. عموما مشاغلی مانند خرازی کمتر شناخته شده هستند و بیشتر این فروشگاهها در مکانهایی هستند که عبور و مرور کمتری دارند.


از اینرو اولین کاری که افراد انجام میدهند جستجو بر روی نقشه برای یافتن خرازی است. ولی برای اینکه در پیشنهادات ارائه شده در جایگاه بالاتری قرار داشته باشید، لازم است این چند کار را انجام دهید:
- در نام پروفایل خود روی نقشه حتما از عبارت «خرازی» استفاده کنید. مثلا: خرازی فراز.
- از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید که هم معرف فروشگاه شما از نمای بیرون و داخل باشد و هم اینکه محصولات متنوع خود را درون ویترین به نمایش بگذارید.
- اطلاعات فروشگاه مثل وضعیت دسترسی، شماره تماس، ساعات کاری و آدرس سایت را در صورت وجود وارد کنید.
اما مهمترین مسئله دریافت بازخورد از مشتریان است. هرچه میانگین امتیاز ۵ ستارهای شما بالاتر باشد و نظرات بیشتری دریافت کنید به عنوان یک خرازی محبوب و پر رفتوآمد شناخته خواهید شد. به همین دلیل در نقشه بیشتر پیشنهاد میشوید.
پس با استفاده از پیامک از مشتریان وفادار خود بخواهید که برای شما نظر ارسال کرده و به شما امتیاز دهند. میتوانید در قالب یک کمپین تبلیغاتی از مشتریانی که محصولات خاصی برای ساخت کارهای دستی خرید کردهاند، بخواهید که تصویر کارهای خود را روی نقشه ثبت کنند.


درج آگهی در سایتها و پلتفرمها
سایتها و پلتفرمهای آنلاینی که امکان درج آگهی یا ساخت فروشگاه را دارند از دیگر روشهای تبلیغات خرازی هستند. مثلا میتوانید در سایتی مانند دیوار یک فروشگاه ساخته و با درج آگهیهای مختلف برای محصولات متنوع خود، یک صفحه فروشگاهی که مانند ویترین آنلاین است در اختیار داشته باشید.
به منظور افزایش دیده شدن از قابلیتهای افزایش بازدید آگهی مانند نردبان استفاده کنید تا با قرارگیری آگهی شما در نتایج بالاتر هر دستهبندی شانس بازدید و فروش بالاتری داشته باشید.
از دیگر سایتها برای این منظور میتوان به باسلام، ایستگاه، نیاز روز و دهها پلتفرم قدیمی و جدید دیگر اشاره کرد که کافی است با کمی جستجو آنها را پیدا کنید.
پنل پیامک؛ بهترین روش تبلیغ خرازی
از میان روشهای معرفی شده بالا، پیامک نیاز به دانش دیجیتال مارکتینگ یا عدم نیاز به استفاده از ابزارهای خاصی مانند اینترنت، در دسترسترین روش تبلیغات خرازی است. برخی از دلایل اهمیت تبلیغات پیامکی عبارتند از:
- هزینه کم: پیامک در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی هزینه بسیار کمی دارد. ارسال هر عدد پیامک بهصورت میانگین چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان برای هر مخاطب هزینه دارد. درحالی که سایر روشهای تبلیغاتی میانگین شامل چند هزار تومان هستند.
- نرخ باز شدن بالای پیامک: بر اساس آمار بیش از ۹۸ درصد پیامکهای ارسال ظرف مدت ۳ تا ۵ دقیقه بررسی میشوند. در حالی که روشهایی همچون ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی در شبکههای اجتمای و پیامرسانها هم نرخ باز شدن کمتری دارد و هم در زمان طولانیتر بررسی میشود.
- قابلیت هدفگیری با سناریوهای مختلف: با قابلیتهای متنوعی که پیامک برای ارسال به مشاغل و اصناف خاص، ارسال به محله، ارسال بر اساس اپراتورهای موبایل با قابلیت تفکیک سن و جنسیت دارد، میتوانید تبلیغات موثرتری با نرخ تبدیل بالا داشته باشید.
- قابلیت ادغام با سایر روشها: از پیامک میتوان به عنوان یک ابزار مکمل تبلیغاتی استفاده کرد. این ابزار در دسترس به شما اجازه میدهد ان را با سایر روشها مثل درج آدرس سایت یا اینستاگرام ترکیب کرده و محدود به تبلیغات متنی نباشید.
- قابلیت ارسال پیامک به شمارههای بلک لیست: بر خلاف سایر روشها که امکان مسدودسازی و بلاک شدن دارند، قابلیت ارسال پیامک به بلک لیست از طریق خطوط خدماتی فراهم است.
اینها تنها بخشی از مزایای تبلیغات پیامکی هستند که به صورت عمومی برای مشاغل مختلفی کاربرد دارند. برای بررسی دقیقتر لازم است نگاهی به کاربردهای پیامک برای خرازی بپردازیم.


کاربردهای پنل پیامک برای خرازی
اگر دارای فروشگاه خرازی هستید و نمیدانید از پیامک جدای از تبلیغات چه استفادههای دیگری میتوانید داشته باشید، برخی از کاربردهای آن عبارتند از:
- اطلاعرسانی از تخفیفها:
با استفاده از پیامک میتوانید مخاطبان خود را از تخفیفها و پیشنهادات ویژه مطلع کنید. درواقع پیامک بهترین ابزار برای ارسال پیامهای اطلاعرسانی است که به دلیل نرخ باز شدن بالای پیامک، توسط افراد زیادی بررسی میشود.
کافی است از یک متن تبلیغ خرازی مناسب استفاده کنید که روی ذهن مشتری تاثیر بگذارد. برای افزایش شانس تعامل نیز از CTA مناسب استفاده کنید.
- معرفی محصولات جدید:
برخی لوازم خرازی فصلی هستند با بر اساس مناسبات خاصی کاربرد بیشتری دارند. میتوانید برای معرفی و موجود شدن این محصولات از پیامک استفاده کنید.
برای مثال اوازمی که جنبه تزئینی دارند و در مناسباتی مانند شب یلدا یا عید نوروز استفاده میشوند را از این طریق تبلیغ کنید.
- یادآوری مناسبات و تشویق مشتری به خرید:
گاهی اوقات نیز در شلوغی زندگی امروزی باید برخی موارد را به مشتری یادآوری کرد. برای مثال برای همان مراسمات عید نوروز یا شب یلدا میتوانید با ارسال پیامکی دلگرمکننده که جنبه تبریک هم داشته باشد، در انتها به مشتری یادآور شوید که برای خرید لوازم خرازی میتواند به فروشگاه شما مراجعه نماید.
کاربردهایی که پیامک برای تبلیغات خرازی دارد خیلی متنوع است. بسته به محصولاتی که عرضه میکنید میتوانید استفادههای دیگری هم داشته باشید. مثلا در فروش آنلاین از پیامک به عنوان راهکار ثبتنام مشتری در سایت و همچنین اطلاع از وضعیت سفارشات استفاده کنید.
بهترین پنل پیامک برای تبلیغ خرازی
سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه خدمات تبلیغات پیامکی انبوه، یکی از بهترین سامانهها محسوب میشود. این پنل پیامکی امکانات متنوعی را برای تمامی مشاغل فراهم نموده است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- قابلیت ارسال پیامک بر اساس محله و منطقه جغرافیایی با سناریوهای مختلف.
- امکان ارسال پیامکهای هدفمند بر اساس مشاغل و اصناف با تقسیمات کشوری.
- قابلیت ایجاد اتوماسیون در ارسال پیامکها با استفاده از پیامک زمانبندی شده، منشی پیامکی، پیامکهای یادآور و…
- امکان اتصال پنل پیامکی به سایت و ارسال مستقیم پیامکها از طریق سایت با API پیامکی رایگان.
قابلیتهای فوق تنها بخشی از پراستفادهترین ویژگیهای این سامانه هستند. ارائه قیمتهای مقرون بهصرفه در بستههای پیامکی و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته به مشتریان از دیگر ویژگیهای بارز این پنل پیامکی است.


کافی است با انتخاب یکی از بستههای پیامک پایه تا تجاری، ثبتنام خود را تکمیل کنید. یک پیامک حاوی رمز و نام کاربری دریافت خواهید کرد که با استفاده از گوشی موبایل یا کامپیوتر در هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید میتوانید وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به تبلیغات پیامکی برای خرازی کنید.
جمعبندی نهایی
داشتن ارتباط مستمر با مشتری به افزایش وفاداری آنها منجر میشود. روشهای مختلفی که از انها برای تبلیغات استفاده میکنید، صرفا برای این منظور نبوده و میتواند با هدف برندینگ، افزایش وفاداری مشتری و فروش بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
به همین دلیل باید استفاده مستمری از ابزارهای تبلیغاتی داشته باشید. در این بین پیامک با قابلیتهایی مانند دفترچه تلفن پیامکی که امکان ذخیره شماره موبایل مشتریان وفادار را در اختیار قرار میدهد، به ابزاری عالی برای تبلیغ مستمر و در دسترس تبدیل شده است.