اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش‌های تبلیغ آموزشگاه موسیقی


راهنمای مطالعه

تصور کنید که یک استعداد موسیقی کشف نشده در شهر شما حضور دارد؛ کسی که نیازمند یک جرقه کوچک است تا راهش به آموزشگاه شما بیافتد. اینجاست که انتخاب استراتژی درست تبلیغ آموزشگاه موسیقی خود را نشان خواهد داد و اگر آموزشگاه شما در سایه باشد، چنین فرصت بی‌نظیری را از دست می‌دهید.

افراد مطرحی که آموزش موسیقی و آواز را از آموزشگاه خاصی شروع کرده باشند، برای آموزشگاه اعتبار بسیار بالایی را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که کشف چنین استعدادهایی مهم است. انتخاب روش درست تبلیغاتی مانند پنل پیامکی می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

پیامک در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی ابزار در دسترس است که قابلیت هدفگیری هنرآموزان را در سطح بالاتری ارائه می‌دهد. مخصوصا اینکه می‌توان آن را با سایر روش‌ها ترکیب کرده و تاثیری فوق‌العاده برای تبلیغات به‌دست آورد. در ادامه این مقاله به بررسی تمامی این مقوله‌ها می‌پردازیم.

اهمیت تبلیغات برای آموزشگاه‌های موسیقی

اگر ساکن شهر نسبتا کوچکی هستید که یک هنرجو با جستجوی کلاس گیتار یا پیانو، آخرین چیزی که با آن برخورد می‌کند آموزشگاه شماست؛ جایی از کار می‌لنگد. یا شما روی تبلیغ آموزشگاه موسیقی خود به خوبی کار نکرده‌اید، یا اینکه اصلا به برندینگ توجه نکرده‌اید.

چه هدفتان برگزاری دوره‌های جدید آموزش سازهای سنتی و مدرن باشد چه بخواهید هنرآموزان قدیمی را از سطح مقدماتی به پیشرفته جذب کنید، بدون داشتن تبلیغات نمی‌توانید تعداد هنرجویان را تکمیل کنید و احتمالا به دلیل صرفه اقتصادی نداشتن کلا کلاس را تعطیل کنید.

به همین دلیل تبلیغات کلاس موسیقی مهم هستند و می‌توان آن را پلی بین آموزشگاه موسیقی و علاقه‌مندان به این هنر درنظر گرفت. برای پر کردن صندلی‌های آموزش هنر و نوای ایرانی، استفاده از تبلیغات هوشمند و هدفمند اهمیت دارد.

بهترین روش‌های تبلیغ آموزشگاه موسیقی

اگر در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش موسیقی فعالیت دارید، باید از روش‌هایی برای تبلیغ استفاده کنید که ضمن داشتن تاثیر بالا، سریع جواب بدهند و با بودجه تبلیغاتی شما سازگار باشند. در ادامه به معرفی چندتا از این روش‌ها و مقایسه آنها با پیامک خواهیم پرداخت.

۱. استفاده از پیامک برای تبلیغ آموزشگاه موسیقی

ابزار پیامک برای تبلیغات آموزشگاه موسیقی می‌تواند بهترین گزینه باشد. متن‌ها کوتاه است، مستقیم به دست مخاطب می‌رسند و با خوانایی بالایی که دارند، نرخ تبدیل بالایی هم در جذب هنرآموز دارند. تصور کنید پیامکی با مضمون «۲۰ درصد تخفیف ویژه کلاس‌های تابستانه آموزش سنتور فراز» به والدین بچه‌هایی که موسیقی دوست دارند بفرستید.

خیلی از این افراد سریع تماس می‌گیرند و در خصوص هزینه‌ها و ساعت‌های کلاس پرس‌وجو خواهند کرد. هزینه پیامک در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار پایین است و با توجه به اینکه ۹۸ درصد پیامک‌ها در همان دقایق اولیه خوانده می‌شوند، تاثیر خود را روی مخاطب خواهد گذاشت.

حال مسئله مهم استفاده از نمونه متن تبلیغات پیامکی تاثیرگذار در کنار CTA جذاب است. طراحی این دو با سطح بالا، موجب افزایش تعامل شده و روی نرخ تبدیل تاثیر خواهد گذاشت. به‌ویژه زمانی که در قالب ارائه پیشنهاد تخفیف ارسال شوند که فوریت را افزایش می‌دهد.

تبلیغات کلاس موسیقی با شبکه‌های اجتماعیتبلیغات کلاس موسیقی با شبکه‌های اجتماعی

۲. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ آموزشگاه موسیقی راهی عالی برای نمایش سبک آموزش و نمونه کارها هستند. با انتشار ویدئوهایی از سبک نواختن هنرجویان در صفحه خود می‌توانید بازدیدهای میلیونی گرفته و مهارت اساتید آموزشگاه خود را به نمایش بگذارید.

این رسانه‌ها توسط سنین مختلفی از جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریبا می‌توان گفت بیشتر افراد حداقل یک ساعت روزانه از آنها استفاده می‌کنند. الگوریتم آنها هم براساس علایق کار می‌کند. پس کافی است با تولید یک ویدئوی تاثیر گذار در کنار استفاده از هشتگ‌های مناسب، علاقه به یادگیری ساز را در دل یک هنرآموز شعله‌ور کنید.

با تبلیغات پیامکی برای کلاس موسیقی با متن ساده‌ای مثل «کلاس‌های گیتار آموزش فراز از تابستان شروع میشه؛ برای ثبت‌نام زودهنگام یا تخفیف ۲۰ درصد همین حالا با شماره [تماس] بگیرید.» می‌توان خیلی سریع مخاطب را مجاب به تعامل کرد. در حالی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیازمند صرف زمان بیشتر برای تولید محتوای خلاقانه هستند.

گذشته از این تولید محتوای با کیفیت نیازمند تدوین ویدئو و داشتن سناریو مناسب تبلیغاتی است که در رسانه‌های اجتماعی تاثیر خود را بگذارد. شاید در کوتاه مدت به دلیل پایین بودن دنبال‌کنندگان خوب نتیجه ندهد، اما در درازمدت واقعا عالی عمل می‌کند.

۳. تبلیغات چاپی و محیطی

هنوز هم تبلیغات چاپی و محیطی بهترین راه جذب مشتریان محلی هستند. می‌توانید با چاپ یک بنر یا بیلبورد از هنرآموز نسل جدید که حسابی در شهرتان شناخته شده، تبلیغات خود را موثرتر کنید. این روش برای جذب رهگذران و افراد محلی عالی است و جرقه‌ای در ذهن والدین نیز ایجاد می‌کند تا فرزند خود را در کلاس‌های موسیقی ثبت‌نام کنند.

با اینکه ممکن است خیلی‌ها بی‌توجه از کنارشان رد شوند و هزینه‌های اجاره بیلبورد و بنر در میادین پرتردد شهری بالاست، اما می‌توان روی جذب مشتریان بالقوه حساب باز کرد. به‌شرطی که مکان‌هایی نزدیک به مدارس، مراکز آموزشی دیگر و میادین اصلی شهر را برای تبلیغ انتخاب کنید.

در اینجا هم مثل تبلیغ پیامکی، باید از متن و گرافیک مناسبی برای چاپ بنر و محتوای بصری خود استفاده کنید. انتخاب ترکیب رنگ مناسب و جذاب، فونت‌های ترکیبی که مرتبط با هنر موسیقی باشند و از همه مهم‌تر انتخاب لحن پیام خوب و CTA مناسب می‌تواند تعداد تماس‌ها برای ثبت‌نام را افزایش دهد.

ثبت آموزشگاه موسیقی روی نقشه گوگلثبت آموزشگاه موسیقی روی نقشه گوگل

۴. افزودن آموزشگاه موسیقی به نقشه گوگل

فکر کنید در دنیای امروزی به لطف ابزارهای دیجیتال قرار نیست مدام درگیر تبلیغ کردن در کنار سایر کارهای پرمشغله روزانه باشید. می‌توانید با ثبت آدرس آموزشگاه‌تان روی نقشه گوگل، کاری کنید که افراد خودشان بتوانند شما را پیدا کنند. این روش به دلیل سروکار داشتن با مشتری بالقوه واقعا نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

نقشه‌هایی مثل گوگل، نشان و بلد امکان ثبت نظر را در کنار نمایش تصاویر و اطلاعات کاملی در خصوص ساعات کاری و تماس را شامل می‌شوند. می‌توانید با ثبت این اطلاعات افرادی که در جستجوی «آموزشگاه موسیقی نزدیک من» هستند، را جذب کنید.

این روش بدون هزینه است و برای اینکه نرخ تبدیل را بالا ببرید هیچگاه از بخش نظرات غافل نشوید. می‌توانید با ارسال پیامک حاوی لینک نقشه به هنرآموزانی که چند جلسه‌ای است آمده‌اند، از آنها بخواهید که تجربه آموزش توسط مدرسین را روی نقشه ثبت کنند. این کار هم باعث افزایش امتیازات و هم شانس پیشنهاد بیشتر به سایرین توسط نقشه‌ها می‌شود.

۵. طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

خیلی‌ها با اتمام فصل مدرسه با جستجوی عباراتی مثل «بهترین آموزشگاه موسیقی خوب در غرب تهران» در شروع می‌کنند. با طراحی سایت برای آموزشگاه موسیقی می‌توانید این گروه از افراد را نیز جذب کنید. سایت دست شما را برای ساخت انواع صفحات با رویکردهای مختلف باز می‌گذارد. از جمله اینکه:

  • برای هر یک از دوره‌ها صفحه‌ای اختصاصی با اطلاعاتی شامل مدرس، زمان برگزاری، هزینه شرکت در کلاس و… را داشته باشید.
  • هنرجویان می‌توانند از طریق رزرو آنلاین، ثبت‌نام در دوره‌ها را شرکت کرده و در زمان‌های تعیین شده به آموزشگاه مراجعه کنند.
  • با ارائه یک صفحه پروفایل به هنرجویان، وظایف آنها و تمریناتی که برای جلسه بعد باید انجام گیرد توسط اساتید قابل ثبت باشد.
  • صفحه‌ای مخصوص انتشار محتوای ویدئویی از هنرآموزان را داشته باشید تا دیگران با دیدن سطح مهارتی آنها، برای شرکت در دوره‌ها ترغیب شوند.
  • در بخش وبلاگ به انتشار مطالبی پیرامون آموزش موسیقی، تاریخچه سازها، معرفی نوازندگان مطرح و همچنین بخش دانلود نت برای قطعات معروف بپردازید.

کارهایی که می‌توانید از طریق تبلیغ آموزش موسیقی با سایت انجام دهید بسیار متنوع است. کافی است نگاهی به سایت مختلف آموزشگاه‌ها پرداخته و از آنها ایده بگیرید. اما مسئله مهم سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو است تا با کسب رتبه، واقعا دیده شوید.

انجام این کار هزینه بالا و صرف زمان نسبتا طولانی را می‌طلبد. به همین‌دلیل نمی‌توانید انتظار یک شبه از این روش تبلیغاتی داشته باشید؛ اما در دراز مدت فوق‌العاده است. جدای از اینکه داشتن سایت به اعتبار آموزشگاه شما و برندینگ آن کمک شایانی می‌کند.

تبلیغات کلاس موسیقی با ثبت آگهی در دیوار و شیپورتبلیغات کلاس موسیقی با ثبت آگهی در دیوار و شیپور

۶. استفاده از سایت‌های درج آگهی

امروزه دیگر افراد بر اساس نیاز خود از اپلیکیشن‌هایی همچون دیوار و شیپور استفاده نمی‌کنند؛ بلکه بسیاری از آنها از سر کنجکاوی و گذران وقت در میان آگهی‌ها غرق می‌شود. شاید از بین آنها تعدادی باشند که با دیدن آگهی شما به موسیقی علاقه نشان داده و در کلاس‌هایتان شرکت کنند.

می‌توانید یک آگهی شامل آموزش یازهای مختلف یا آموزش خوانندگی و آواز را ثبت کنید. آگهی شامل تصویر، ویدئو و توضیحاتی که شامل معرفی هنرجویان مطرح باشد می‌تواند تاثیر بیشتری در ذهن خواننده گذاشته و وی را ترغیب به شرکت در کلاس‌های موسیقی آموزشگاه شما کند.

ترجیحا اگر سایت دارید حتما آدرس آن را درج کنید؛ در غیر این‌صورت می‌توانید از آدرس صفحه اجتماعی خود استفاده کنید. از قابلیت‌های ویژه‌سازی آگهی همچون نردبان و فوری نیز استفاده کنید طوری که در عناوین نیز ذکر کنید که ظرفیت محدود است تا با ایجاد فوریت سریعا کلاس‌های خود را پر کنید.

همایش موسیقی برای تبلیغ کلاس موسیقیهمایش موسیقی برای تبلیغ کلاس موسیقی

۷. برگزاری جشن‌ها و همایش‌های موسیقی

برگزاری همایش‌های موسیقی از دیگر راه‌های تبلیغ آموزشگاه موسیقی با تاثیر غیرمستقیم روی افراد علاقه‌مند است. سعی کنید در فصل‌های تابستان و به بهانه‌های مختلف همایش‌هایی که در قالب برگزاری موسیقی زنده توسط شاگردان مطرح آموزشگاهتان برگزار کنید. برای اینکه افراد بیشتری حضور داشته باشند می‌توانید از تبلیغات پیامکی استفاده کنید.

بهترین روش تبلیغ پیامکی استفاده از قابلیت ارسال پیامک منطقه‌ای است که می‌توانید بر اساس شهر، کدهای پستی خاص، ارسال از روی نقشه یا ارسال پیامک از طریق دکل‌های مخابراتی این کار را انجام دهید. افرادی که در این محل حضور داشته باشند چنین پیامک‌هایی را دریافت کرده و از زمان برگزاری مطلع خواهند شد.

بسیاری از خانواده‌ها با دیدن هنرآموزانی که با سن کم توانایی بالا در اجرای گروه موسیقی دارند به وجد آمده و ترغیب خواهند شد که روزی هم فرزند آنها جزوی از گروه باشد. این کار روی افزایش مهارت هنرآموزان برای برگزاری کنسرت گروهی یز تاثیر فوق‌العاده خواهد داشت.

با ترکیب یک بنر تبلیغاتی که حاوی نام آموزشگاه هم باشد می‌توانید اطلاعات تماس، آدرس سایت و صفحه اجتماعی را نیز درج کنید. بهتر است از یک کد QR استفاده کنید که افراد بتوانند به‌راحتی به صفحات دسترسی داشته باشند و از این طریق آنها را بین کانال‌های مختلف تبلیغی هدایت کنید.

۸. استفاده از پلتفرم‌های آموزش آنلاین موسیقی

یکی دیگر از راه‌های تبلیغ کلاس موسیقی استفاده از پلتفرم‌های آنلاین است که امکان آموزش موسیقی از راه دور را فراهم می‌کنند. این کار می‌تواند برای افرادی که به هر دلیلی قادر به شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند مناسب باشد.

مثلا می‌توانید از یوتوب، تلگرام یا آپارات برای این کار استفاده کنید. هنرجویان برای شرکت در کلاس‌ها هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و منطبق با زمان برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین در آن حاضر می‌شوند. این روش برای جذب شاگردانی از روستاهای اطراف یا شهرهای فاقد کلاس موسیقی عالی است.

نباید استفاده از این روش را دست کم بگیرید. خیلی از اساتید موسیقی از همین طریق به آموزش خصوصی کلاس موسیقی می‌پردازند که از راه دور و در قالب تماس‌های ویدئویی بر روی بستر اینترنت به آموزش موسیقی و آواز می‌پردازند.

تبلیغ آموزشگاه موسیقیتبلیغ آموزشگاه موسیقی

پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغات آموزشگاه موسیقی

حالا که با روش‌های مختلف آشنا شدید، بیایید کمی بیشتر تبلیغات پیامکی را بررسی کنیم. فرض کنید پیامک «۱۰ درصد تخفیف آموزش پیانو برای بچه‌های ۸ تا ۱۲ سال، فقط تا پایان هفته در آموزشگاه فراز» را به ۳۰۰ نفر از والدین که دارای مشاغل فرهنگی هستند بفرستید. این افراد از طریق بانک شماره موبایل مشاغل سامانه پیامکی در شهر خودتان انتخاب شده‌اند که در رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال قرار دارند.

۹۰ درصد این افراد در همان دقایق اول پیامک را بررسی می‌کنند و اگر فرض کنیم تنها ۵ درصد آنها ثبت‌نام کنند، شما موفق به جذب ۱۵ هنرآموز از طریق پیامک خواهید شد. این نرخ تبدیل بالا در کنار هزینه پایین و زمانی که کمپین تبلیغی شما برای مدت بسیار محدودی طراحی شده، پیامک را به بهترین روش تبلیغاتی تبدیل می‌کند.

حالا اگر در متن پیامک خود اطلاعاتی همچون آدرس سایت یا صفحه اجتماعی را درج کنید که از آنها بخواهید برای دیدن نمونه نواختن‌های موسیقی هنرجویان و هنر یادگیری آنها به این صفحات مراجعه کنند، می‌توان نرخ تبدیل را نیز افزایش داد. بنابراین می‌توان گفت که تبلیغات پیامکی مزایای زیر را دارد:

  • قابلیت تبلیغات هدفمند بر اساس ویژگی مخاطبان.
  • نرخ باز شدن، خواندن و تبدیل بالاتر نسبت به سایر روش‌ها.
  • ابزاری با دسترسی فوق‌العاده سریع با ارتباط بدون واسطه با مخاطب.
  • گزینه‌ای عالی برای اطلاع‌رسانی فوری مانند تغییر زمان یا مکان کلاس.
  • قابلیت ارسال پیامک‌های زمان‌دار یا یادآور با ارتباط ساده‌تر هنرآموز.

راهنمای خرید پنل پیامکی برای کلاس موسیقی

برای تبلیغ آموزشگاه موسیقی با پیامک تنها نیاز به تهیه پنل پیامکی دارید. سامانه‌ای که با فراهم کردن قابلیت‌های متعدد به‌ویژه برای ایجاد اتوماسیون‌های خودکار از هزینه پایین، قابلیت ارسال پیامک به بلک لیست، استفاده از شماره پیامک عمومی و گزارش‌گیری حرفه‌ای برخوردار باشد.

سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. این سامانه پیامکی بیش از ۱۰ سال است که در ایران فعالیت دارد و با شرکت‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی و آموزشگاه‌های مختلفی چه در زمینه موسیقی و چه آموزشگاه‌های تحصیلی و شغلی همکاری دارد.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

کافی است مانند تصویر بالا یکی از بسته‌های پیامکی را انتخاب و ثبت‌نام خود را تکمیل کنید. پیامکی حاوی نام کاربری و کلمه عبور دریافت خواهید کرد که با استفاده از اینترنت در هر کجا که باشید می‌توانید وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه کنید. در هر بسته نیز شارژ هدیه رایگان تعلق می‌گیرد که پس از اتمام آن می‌توانید با شارژ دوباره نسبت به ارسال پیامک اقدام کنید.

جمع‌بندی نهایی

برای تبلیغ آموزشگاه موسیقی می‌توانید از ده‌ها روش مختلف استفاده کنید. در اینجا ما فقط به معرفی برخی از رایج‌ترین آنها که قابلیت ادغام‌سازی با پیامک را دارند اشاره کردیم. در هر یک از روش‌های معرفی شده می‌توانید از پیامک برای افزایش تاثیرگذاری استفاده کنید.

مثلا در برگزاری همایش‌ها با چاپ بنری که حاوی شماره پیامک اختصاصی آموزشگاه است، عددی را تعیین کنید که افراد با ارسال آن به این شماره، جزئیات شرکت در دوره‌های موسیقی را دریافت کنند. یا با ارسال پیامکی حاوی آدرس سایت یا صفحه اجتماعی در فصل تابستان، افراد علاقه‌مند به موسیقی را جذب کنید.

مسئله مهم در تبلیغات آموزشگاه موسیقی استفاده از روش‌های مختلف است. در دنیای امروزی نمی‌توان صرفا با تکیه بر روش‌های سنتی یا تعداد معدودی از آنها حد نصاب کلاس‌ها را تکمیل کرد. هر کدام از افراد علاقه‌مند را باید از طریق کانال‌های تبلیغی که در آنجا حضور دارند جذب کنید. اینجاست که ترکیب پیامک و استفاده هوشمندانه از آن برای روش‌های گوناگون تاثیر خود را بیشتر از پیش می‌کند.

اگر هنوز از تبلیغات پیامکی برای کلاس موسیقی استفاده نمی‌کنید، همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید و با راهنمایی کارشناسان فروش فراز اس‌ام‌اس، از مزایای خارق‌العاده‌ی پنل پیامکی برای کلاس‌های موسیقی اطلاعات کافی کسب کنید.



منبع