بهترین روشهای تبلیغ آموزشگاه زبان


آیا میدانستید که تبلیغات موثر میتواند تعداد زبانآموزان آموزشگاه شما را چند برابر کند؟ تبلیغات آموزشگاه زبان بهشکل هدفمند و اصولی، نهتنها خدمات شما را بهتر معرفی میکند، بلکه پلی برای ایجاد اعتماد و ارتباط نزدیکتر با مخاطبان است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روشهای تبلیغ آموزشگاه زبان آشنا کنیم و با بررسی مزایا و معایبی که هر کدام از این روشها دارند، شما را با ابزاری قدرتمند به نام پنل پیامکی آشنا کنیم. ابزاری که امکان تبلیغات هدفمند را با هزینهای کمتر و در عینحال اثرگذاری بیشتر فراهم میکند.
اهمیت تبلیغات برای آموزشگاه زبان
در دنیای رقابتی امروز که مشاغل مختلف بازیگران زیادی دارند، تبلیغات اهمیت زیادی یافته است. حتی در شهرهای کوچک هم میتوان چندین آموزشگاه زبان یافت. بنابراین تبلیغات نقش مهمی در جذب زبانآموزان جدید، افزایش آگاهی از برند و گرفتن گوی رقابت از سایرین است. اگر آموزشگاه شما دیده نمیشود، حتی با داشتن بهترین اساتید و قویترین روشهای آموزشی، جذب زبانآموز بسیار دشوار خواهد بود.
تبلیغات هدفمند برای کلاس زبان میتواند در کاهش هزینهها نقش موثری داشته باشد. استفاده از پنل پیامکی به دلیل هزینههای کمتری که نسبت به سایر روشها دارد و از طرفی دیگر امکان هدفگیری مخاطبان و ادغام با سایر روشها را فراهم میکند، بهترین انتخاب است. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع و مقایسه پیامک با سایر روشهای بازاریابی خواهیم پرداخت.
بهترین روش تبلیغ آموزشگاه زبان
روشهای مختلفی برای تبلیغ کلاس زبان وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. اما با توجه به ظهور ابزارهای جدید در دنیای امروز برای تبلیغات، بهترین راهکار استفاده از روشهایی است که هزینه کمتری داشته باشد و بتوانید با استفاده از هدفگیری مخاطبان، بیشترین نرخ تبدیل را با توجه به نرخ نمایش کسب کنید.
۱. طراحی سایت و اپلیکیشن آموزش زبان
با طراحی سایت برای آموزشگاه زبان یا ساخت یک اپلیکیشن موبایل، شما درواقع یک پایگاه اطلاعاتی با دسترسی ۱۰۰ درصدی در اختیار دارید. میتوانید با پیادهسازی امکانات مختلف سایت خود را توسعه دهید تا زبان آموزان از امکانات آن برای مشاهده سوابق یا حتی یادگیری زبان استفاده کنند. مهمترین نکته در این روش، سئو سایت است تا بتوانید از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل، بازدیدهای خود را افزایش داده و تبدیل به مشتری کنید.
- معرفی برنامهها و دورههای آموزشی
- امکان ثبتنام آنلاین در دورهها
- امکان مشاهده کارنامه و سابقه پیشرفت
- امکان ایجاد دسترسی به محتوای آموزشی ویژه زبان آموزان
برخی از امکاناتی هستند که در سایتهای زبان رایج هستند. همچنین برای اینکه روی برندینگ سایت کار کنید میتوانید با تولید نکات آموزشی در بخش وبلاگ همراه با روشهای تدریس، زبان آموزان را نسبت به ثبتنام در دورهها تشویق کنید.
مزیت این روش فراهم آوردن امکان ثبتنام از هر جایی از ایران است؛ بهویژه اگر کلاسها و دورهها آنلاین باشند. اما در مقابل هزینههایی که برای طراحی، توسعه و سئو سایت باید متقبل شوید زیاد است و از طرفی دیگر سئو سایت نیز فرآیندی زمانبر است.
۲. ثبت آموزشگاه زبان در گوگل مپ
یکی از بهترین روشهای تبلیغ آموزشگاه زبان این است که کاری کنید زبانآموزان خود شما را پیدا کنند. چطور؟ با ثبت موقعیت آموزشگاه در نقشههای آنلاین مانند گوگل مپ.
افراد علاوه بر جستجو در اینترنت، اولین کاری که میکنند جستجوی عباراتی مانند «آموزشگاه زبان نزدیک من» است. نزدیک بودن به آموزشگاه از هر نظر برای آنها حائز اهمیت است؛ بهویژه در شهرهای شلوغی مانند تهران که ترافیک شهری در رفتوآمد مشکلات زیادی ایجاد میکند و هزینهها را نیز افزایش میدهد.
ثبت مکان در گوگل این امکان را میدهد که افراد شما را بهسادگی پیدا کنند؛ بهجای اینکه شما به دنبال معرفی خود باشید. چنین رویکردی نرخ تبدیل بالایی هم برای ثبتنام دارد. از سوی دیگر امکاناتی که برای درج آدرس سایت، شماره تماس و همچنین امکان ثبت نظر توسط سایرین وجود دارد، موجب افزایش اعتماد کاربران خواهد شد. همچنین این روش یک تبلیغ رایگان برای آموزشگاه زبان است و لزومی به پرداخت هزینه ندارید.
۳. تبلیغات پیامکی برای آموزشگاه زبان
یکی از بهترین روشهای تبلیغ کلاس زبان استفاده از پیامک است. زیرا پیامک مستقیما و بدون واسطه به دست مخاطب میرسد و بر اساس آخرین آمار، بیش از ۹۰ درصد پیامکها در همان ۱۰ دقیقه اول بررسی میشوند. از اینرو نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر روشها دارد.
با خرید پنل پیامکی آموزشگاه زبان میتوانید از امکانات متعددی که برای ارسال پیامک وجود دارد استفاده کنید. از جمله دفترچه تلفن پیامکی که امکان گروهبندی مخاطبان آموزشگاه را در گروههای مختلف به تعداد نامحدود با امکان درج مشخصات مختلف دارید. از دیگر امکانات کاربردی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان ارسال پیامک هدفمند بر اساس شهر، کد پستی، اپراتور، سن و جنسیت
- امکان ارسال پیامکهای یادآور بهصورت خودکار
- قابلیت ارسال پیامکهای زمانبندی شده
- قابلیت ارسال نکات آموزشی در قالب پیامک
همچنین پیامک نیازی به اینترنت یا دستگاه خاصی ندارد و بر روی هر گوشی موبایل (ساده یا هوشمند) قابل دریافت است. از اینرو میتوانید آن را با سایر روشهای تبلیغات کلاس زبان مانند درج آدرس سایت یا صفحه اینستاگرام ترکیب کرده و از افراد بخواهید که شما را دنبال کنند.
همچنین میتوانید با ارسال پیامکهای حاوی تخفیف برای ثبتنام در کلاس یا ارائه پیشنهادات ویژه مانند «شروع رایگان ۲ جلسه از کلاسها» زبان آموزان را ترغیب کنید که برای بررسی روش آموزشی و کیفیت آن در کلاسهای شما حضور یابند و نرخ تبدیل را بالاتر ببرید. پیامک کاربردهای متعدد دیگری نیز دارد که در مقاله ای جداگانه به بررسی آن برای آموزشگاه زبان خواهیم پرداخت.
۴. تولید محتوا در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و اکس امروزه به بستری عالی برای تبلیغات هدفمند تبدیل شدهاند. در این رسانهها با امکاناتی که وجود دارد میتوانید دنبال کنندگان خود را افزایش داده و آنها را به مشتری تبدیل کنید. در خصوص آموزشگاههای زبان تولید محتوای مفید در این رسانهها از روش تدریس میتواند تاثیر بسیار زیادی روی تمایل به ثبتنام ایجاد کند. میتوانید در این رسانهها از راهکارهای زیر برای تبلیغ بهره ببرید:
- تهیه ویدئوهای آموزشی رایگان برای آشنایی از تدریس اساتید و همچنین خلق محتوای ارزشمند.
- ارائه نمونه سوالات رایگان آزمونهای مختلف همچون آیلتس یا دورههای تحصیلی مختلف(خصوصا در ایام امتحانات).
- انتشار نقلقولهای انگیزشی با هدف یادگیری زبان.
- مصاحبه با زبانآموزان موفقی که در شرکتهای بزرگ شاغل شدهاند یا بهواسطه زبان مهاجرت کردهاند.
افزایش تعداد دنبال کنندگان در این روش تاثیر بسیار زیادی روی افزایش تعداد زبان آموزان دارد. از همینرو توصیه میشود با تولید محتوای خلاقانه تعداد آنها را افزایش دهید. به لطف امکان انتشار انواع محتوا در فرمتهای ویدئو، متن، صورت و تصویر میتوانید از ترفندهایی که برای افزایش بازدید مانند درج موزیکهای ترند، استفاده از قالبهای پربازدید و دعوت به لایک یا ارسال به دوستان توسط دنبال کنندگان، شانس دیده شدن را افزایش دهید.
همچنین با استفاده از ابزارهای ثالث میتوانید کارهایی از جمله مسابقه و نظرسنجی را پیادهسازی کنید و با دادن جایزه یا تخفیف برای شرکت در دورهها، هم تعداد بازدید و دنبال کنندگان را افزایش دهید و هم اینکه درآمد خود را افزایش دهید.
۵. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
اگرچه این روش بسیار هزینهبر است و اصولا برای آموزشگاههای زبان بسیار بزرگ کاربرد دارد، اما نمیتوان از تاثیری که روی مخاطبان دارد غافل شد. با توجه به اینکه اینگونه تبلیغات امکان دسترسی به تعداد افراد بیشتری را میدهد و هم اینکه نوع محتوای ویدئویی و صورتی به صورت همزمان قابل اجرا است، داشتن یک سناریو اصولی میتواند حسابی روی جذی مخاطب تاثیر بگذارد.
پخش تبلیغ شما بین سریالها و برنامههای محبوبی که بیننده زیادی دارند باعث میشود میلیونها مخاطب از سراسر ایران تبلیغ شما را مشاهده کنند. افرادی که دنبال یادگیری زبان باشند با جستجوی نام برند شما در موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه میکنند.
۶. تبلیغات محلی و چاپی
در کنار روشهای مدرن، تبلیغات سنتی مثل چاپ بروشور، اجاره بیلبورد، پخش تراکت و چاپ بنر نیز همچنان اثرگذاری خود را دارند. اما برای اینکه بتوانید در این روشها مخاطبان را هدفمند انتخاب کنید، تبلیغات خود را باید در مکانهایی مثل مدارس یا جاهایی که افراد جوان و نوجوان بیشتر در رفتوآمد هستند پخش کنید.
برای مثال اجاره بیلبورد و چاپ بنر در نزدیک مدرسه میتواند تاثیر بسیار بالایی روی جذب دانشآموزان داشته باشد. بهویژه اگر آموزشگاه شما نزدیک به آنها باشد و ساعت برگزاری کلاسها را نیز طوری تنظیم کنید که با کلاس آنها در تداخل نباشد.
در این روش امکان جذب افراد محلی را خواهید داشت. به جامعه خلوتتری دسترسی دارید اما در مقابل با تبلیغ در مکانهای هدفمند میتوانید تا حدودی به حد نصاب افراد علاقهمند را جذب کنید. روشهایی مانند پخش تراکت به دلیل مصرف بالای کاغذ توصیه نمیشود.
چرا پنل پیامکی آموزشگاه زبان بهترین گزینه است؟
از میان تمامی روشهای معرفی شده، پیامک به دلیل سادگی و سرعت در ارتباط مستقیم با زبانآموزان و هزینه کمتر، بهترین گزینه برای تبلیغ آموزشگاه زبان محسوب میشود. مزایای اصلی این روش عبارتند از:
- اطلاعرسانی لحظهای: امکان ارسال سریع پیامک برای اخبار ثبتنام، تغییر زمان کلاسها، یادآور جلسات و….
- ارتباط مستقیم: دسترسی مستقیم و بدون واسطه به زبانآموزان در هر جایی با امکان تعامل دو طرف در صورت خرید خط پیامک اختصاصی.
- کم هزینه با نرخ تبدیل بالا: در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی، هزینه ارسال پیامک بسیار پایینتر است. همچنین با امکاناتی که ارائه میدهد امکان هدفگیری مخاطبان را دارد.
مزایای پنل پیامک برای آموزشگاه زبان محدود به موارد بالا نیست. هدفمندی این روش تبلیغاتی بزرگترین مزیت آن است که میتوانید با استفاده از روشهای متنوع برای ارسال پیامک بهترین استفاده را از آنها ببرید. مثلا در صورتی که آموزشگاه شما حضوری باشد، میتوانید با ارسال پیامک زنده از طریق دکل همراه اول یا ایرانسل، افراد یک منطقه خاص را هدف قرار دهید. در این دو روش امکان انتخاب جنسیت و سن گیرندگان پیامک را دارید که به شما اجازه میدهد بر اساس ویژگیهای مخاطب متن پیامک را تنظیم کنید. همچنین میتوانید انتخاب کنید هر متن به کدام اپراتور پیامکی ارسال شود.
برای اینکه بهترین استفاده از این روش را ببرید توصیه میکنم با مراجعه به بانک نمونه متن پیامک برای مشاغل در سایت فراز اساماس، از متنهای آمادهای که تدارک دیدهایم استفاده کنید. در صفحه نمونه متن تبلیغ برای آموزشگاه زبان بیش از ۳۰ پیامک آماده را برای شما آماده کرده ایم.
چگونگی خرید پنل پیامک برای آموزشگاه زبان
اگر به دنبال تبلیغ کلاس زبان به شکل اصولی هستید توصیه میشود حتما یک پنل پیامکی خریداری کنید و با ادغام سایر روشها، از مزایای آن استفاده کنید. سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com بیش از ۱۰ سال است که در زمینه ارائه خدمات پیامکی فعالیت دارد. در این سامانه امکان دسترسی به بانک شماره موبایل مشاغل مختلف را نیز در اختیار دارید که میتوانید با ارسال پیامکهای هدفمند بر اساس شغل، افراد را با اهمیت یادگیری زبان در شغل خود آشنا کنید.
کافی است همین حالا با مراجعه به صفحه اصلی یکی از بستههای پیامکی را بر اساس قیمت ارسال هر پیامک و امکانات حرفهای که ارائه میشود انتخاب کنید. بعد از ثبتنام و خرید نام کاربری و کلمه عبور از طریق پیامک برای شما ارسال میشود. در هر جایی که باشید میتوانید با استفاده از این اطلاعات وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات حرفهای ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.
جمع بندی نهایی
امروزه یادگیری زبان یک نیاز در دنیای واقعی است تا بتوان در حرفه و شغلی که دارید، با دنیای خارج از ایران ارتباط راحتتری برقرار کنید. یادگیری زبانی مانند انگلیسی صرفا این نیست که یک زبان دیگر برای گفتگو را یاد بگیرید، بلکه میتوانید در افزایش آگاهی و یادگیری علوم مختلف در حوزه تخصصیتان پیشرفت بسیار زیادی را با توجه به منابع گستردهای که در زبانهای مختلف وجود دارد افزایش دهید.
کلاسهای آموزش زبان فرصت یادگیری را برای افراد فراهم میکنند. برای موفقیت در آزمونهای مدرسه، آیلتس و… یادگیری زبان موفقیت شما را تنظیم خواهد کرد. آموزشگاههای زبان میتوانند با تمرکز روی تبلیغات هدفمند، بهویژه پیامک که ابزارهای مختلفی برای ارسال هدفمند فراهم میکند، تعداد زبان آموزان خود را افزایش دهند تا درآمد بیشتری هم داشته باشند.
اگر به دنبال استفاده هدفمند از پیامک هستید، کافی است همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان فراز اساماس استفاده کنید. ما با توجه به یک دهه فعالیتی که با آموزشگاههای زبان مختلف داریم، به شما کمک میکنیم که با تبلیغات اصولی و استفاده از ابزارهای مدرن با جذب زبان آموزان بیشتر، درآمد خود را افزایش دهید.