بهترین روشهای تبلیغ آتلیه عکاسی و فیلمبرداری
صفحه اجتماعی همچنین میتواند مانند سایت، به عنوان یک گالری از نمونه کارها مورد استفاده قرار گیرد. مخاطبان با دیدن دکوراسیون و لحظاتی از افراد مختلف ثبت کردهاید، به آتلیه عکاسی شما جذب خواهند شد. علاوه بر این برای تنوعبخشی به نوع محتوا میتوانید بخش آموزش را نیز داشته باشید.
۵. ثبت آدرس آتلیه در نقشه گوگل
این روش تبلیغ آتلیه عکاسی از نظر هزینه و اثرگذاری نسبت به پیامک فرآیند پیچیدهتری دارد. از سوی دیگر به دلیل صرف بالای کاغذ برای چاپ بروشور و تراکت، زیاد با ساختار محیط زیست مناسب نیست. چاپ بنر و اجاره بیلبورد نیز هزینههای سنگینی دارد. بنابراین باید با دید درستی روی این روش تبلیغ مانور داد که بیشتر مناسب برای مناسبات خاص مثل نوروز، شب یلدا یا مراسم عروسی است.
۴. فعالیت در شبکههای اجتماعی
همچنین میتوانید جزئیات قیمتها و موقعیت جغرافیایی را در آگهی درج کنید تا افراد آتلیه شما را بهتر انتخاب کنند. کلیدیترین ویژگی در این روش تبلیغ، امکان نمایش بیشتر با استفاده از قابلیتهایی مثل نردبان کردن آگهی است که با نمایش در نتایج بالاتر، شانس نمایش و نرخ تبدیل را بیشتر خواهد کرد.
۷. همکاری با کسبوکارهای مکمل برای تبلیغ آتلیه
بر خلاف سایر روشها پیامک به دلیل کوتاه بودن متن تقریبا همیشه خوانده میشود و همچنین میتواند ابزاری مکمل برای ابلیغ سایر روشها نیز باشد. مثلا با درج آدرس سایت یا شبکههای اجتماعی در متن پیامک، مخاطبان را از طریق کانالهای مختلف پخش کنید.
برای اینکه استفاده بهتری از پیامک داشته باشید، انتخاب متن مناسب برای تبلیغ اهمیت بسیار زیادی دارد. با مراجعه به صفحه بانک نمونه پیامک تبلیغاتی برای مشاغل میتوانید بر اساس شغل خود به متون رایگان برای تبلیغ دسترسی داشته باشید. مثلا متن تبلیغات پیامکی برای خدمات فیلمبرداری را بررسی کنید.
۳. تبلیغات محلی و چاپی
به طور کلی میتوان تبلیغات را در دنیای امروز به دو گروه سنتی و مدرن(تبلیغات دیجیتال) دستهبندی کرد. بیایید نگاهی دقیقتر به آنها داشته باشیم.
۱. طراحی سایت آتلیه عکاسی
با اینکه دنیای دیجیتال و مدرن ما به سرعت در حال پیشرفت است، اما با اینحال همچنان در برخی مشاغل تبلیغات سنتی تاثیر خاص خود را دارد. چاپ بروشور، پخش تراکت، چاپ بنر یا اجاره بیلبورد در مکانهای پرتردد میتواند روی جذب مخاطبین محلی موثر باشد. هدف نیز بیشتر همین است که بتوانید مخاطبان محلی را در بزرگترین سطحی که میتوان جذب کرد. وگرنه برای عکاسی چقدر احتمال دارد که فردی از شهری دیگر مراجعه کند؟
داشتن یک سایت آتلیه عکاسی میتواند به عنوان ویترینی آنلاین امکان نمایش نمونه کارها را در اختیار قرار دهد. علاوه بر این قادر به درج اطلاعات تماس، هزینههای عکاسی، معرفی سبکهای مختلف عکاسی و حتی امکان رزرو نوبت عکاسی فراهم است. در طراحی سایت برای آتلیه عکاسی نکات زیر حائز اهمیت هستند:
- ساخت گالری آنلاین از نمونه کارها: حتما سعی کنید یک گالری آنلاین از بهترین نمونه کارهای خود را در سبکهای مختلف ایجاد کنید. برای اثر بخشی بهتر میتوانید آنها را بر اساس رسومات مختلفی مثل یلدا و نوروز، فصلها و موقعیتهای خاصی مثل عروسی یا تولد طبقهبندی کنید.
- امکان رزرو آنلاین نوبت: برای اینکه هم روی وقت خود و هم وقت مشتریان ارزش بگذارید، قابلیتی فراهم کنید که امکان رزرو آنلاین برای مراجعه فراهم باشد. مشتریان میتوانند روز و ساعت دقیق خالی را مشاهده و متناسب با برنامه روزانه خود در زمان مقرر مراجعه کنند. همچنین در امکان رزرو آنلاین میتوانید بخشی از هزینه را دریافت کنید تا هم مطمئن شوید مشتری مراجعه خواهد کرد و هم اینکه از ثبت نوبتهای غیرواقعی خودداری شود.
- تمرکز روی تولید محتوا: از آنجا که عکاسی و فیلمبرداری جزو حرفههایی است که عموم مردم به آن علاقمند هستند، سعی کنید با انتشار منظم مقالات آموزشی در قالب پستهای وبلاگی، به آنها این مهارت را آموزش دهید. این کار علاوه بر ارزشگذاری، به جذب بیشتر مشتری کمک میکند.
همچنین میتوانید از امکان ارسال پیامک بر اساس شهر و استان، ارسال پیامک از طریق دکل ایرانسل و همراه اول، کد پستی، از روی نقشه و… را در اختیار داشته باشید. هریک از این روشها نیز امکان انتخاب هدفمند مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت، اپراتور و نوع مخاطب فراهم میکنند.
راهنمای خرید پنل پیامک برای آتلیه عکاسی و فیلمبرداری
- بررسی امکانات: به دنبال پنلی باشید که امکان زمانبندی و گزارشگیری دقیق از پیامکهای ارسال شده را ارائه دهد.
- بانک شماره هدفمند: پنل پیامکی انتخاب کنید که دارای بانک شماره بر اساس مشاغل باشد. همچنین روشهای مختلفی را برای ارسال منطقهای ارائه دهد.
- پشتیبانی: تیم پشتیبانی قوی داشته باشد تا هر زمان نیاز به سوالی داشتید راهنمای شما باشند.
- قیمت کم: پنلی را انتخاب کنید که صرفا بستههای آن کمهزینه نباشند، بلکه بهازای هر پیامکی که ارسال میکنید نیز هزینهها کمتر باشد. زیرا برای ارسال پیامک انبوه، هزینههای شما بهشدت افزایش مییابد.
در این مقاله، نگاهی جامع به روشهای مختلف تبلیغات استودیو عکاسی و آتلیه خواهیم داشت تا با بررسی بهترین روشهای تبلیغ، ببینیم که چطور از آنها بیشترین استفاده را ببریم. همچنین مقایسهای اجمالی با تبلیغات پیامکی را پیش خواهیم برد که ببینید چرا پیامک میتواند یک مکمل تبلیغاتی برای سایر روشها باشد.
اهمیت تبلیغات برای آتلیه عکاسی و فیلمبرداری
تمامی موارد بالا را میتوانید در سایت فراز اساماس به نشانی www.farazsms.com جستجو کنید. ما بیش از ۱۰ سال است که در زمینه ارائه خدمات پیامک انبوه فعالیت داریم. پس از ثبتنام در فراز اساماس یک نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال میشود که میتوانید با استفاده از اینترنت وارد پنل کاربری خود شده و از صدها قابلیت ارسال هدفمند پیامک، برای بازاریابی استفاده کنید.
جمعبندی نهایی
تبلیغ آتلیه عکاسی برای رشد و موفقیت هر استودیویی ضروری است. در میان روشهای مختلف، تبلیغات پیامکی به دلیل سرعت، هزینه پایین و نرخ بالای باز شدن پیامکها، بهترین گزینه است. با انتخاب یک پنل مناسب و تدوین استراتژی درست، میتوانید ارتباط مؤثرتری با مشتریان برقرار کرده و کسبوکار خود را متحول کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله کاربردهای پنل پیامک آتلیه عکاسی را نیز مطالعه کنید.
پیامک در مقایسه با سایر روشهای معرفی شده، میتواند بهترین روش تبلیغ آتلیه عکاسی باشد. در این روش با توجه به اینکه قابلیتهای متنوعی برای ارسال پیامک و همچنین هدفمندی برای مخاطبان در گروههای مختلف وجود دارد، میتوان در مقایسه با میزان تبلیغاتی که میشود نرخ تبدیل بالاتری داشت. البته به شرط آنکه از متن و CTA مناسب برای تبلیغ استفاده کنید.
متن تراکت را میتوانید مطابق با نام قنادی تنظیم کنید که در انتها شامل یک کد تخفیف عینا با نام قنادی باشد. از اینرو مشتری میتواند با مراجعه به آتلیه به این دلیل که از طرق قنادی معرفی شده است تخفیف دریافت کند. این روش تبلیغ به نوعی تبلیغات دهان به دهان محسوب میشود که هم مشتری از آن با دریافت تخفیف سود خواهد برد، هم فنادی میتواند درصدی دریافت کند و هم اینکه آتلیه به دلیل نرخ تبدیل بالا، یک تبلیغ هدفمند و موفق را اجرا میکند.
برای اینکه از این روش بتوانید نتیجه بگیرید لازم است که از ترفندهای زیر استفاده کنید:
- اگر از چاپ بروشور استفاده میکنید، آن را در مکانهای خاصی مثل سالنهای زیبایی، فروشگاههای لباس عروس، فروشگاههای تم تولد و مدارس پخش کنید تا مشتریان بالقوه را جذب کنید.
- در صورت اجاره بیلبورد از شهرداری، سعی کنید مکانهایی را انتخاب کنید که اولا پرتردد باشند و دوما در جوار آن فروشگاههای مرتبطی مثل لباس عروس و نوزاد، اسباب فروشی، سالنهای زیبایی و… قرار داشته باشند.
- در صورت پخش تراکت، اولا که سعی کنید محتوای آن را بر اساس نوع مخاطب طبقهبندی کنید و سپس تراکت را به همان افراد بدهید. مثلا با هدفگیری عکاسی از کودکان برای شب یلدا میتوانید تراکت را به پدر و مادرانی که دارای فرزند خردسال هستند پخش کنید.
قابلیتهای متنوع دیگری را میتوان در سایت پیاده کرد. اما مهمترین مسئله برای تبلیغات سئو سایت عکاسی است که افراد با جستجو در گوگل قادر به یافتن سریع آتلیه شما باشند. هزینه طراحی و نگهداری سایت در مقایسه با هزینه سئو کمتر است. این روش تبلیغات در طولانی مدت نتیجه خواهد داد که هزینه نسبتا زیادی هم دارد.
۲. تبلیغات پیامکی برای آتلیه
از دیگر کسبوکارهایی که میتوان به همین شیوه وارد همکاری شد میتوان به سالنهای زیبایی، مزونهای لباس، اجرا کنندگان مراسم، مراکز تهیه غذا، فروشگاههای تم تولد و… اشاره کرد.
چرا تبلیغات پیامکی آتلیه عکاسی؟
امروزه رقابت در صنعت عکاسی و فیلمبرداری بسیار شدید است، داشتن مهارت عکاسی و استفاده از تجهیزات مدرن، تنها بخش اولیه مسیر موفقیت هستند. اما در مقابل بدون تبلیغات، حتی بهترین آتلیهها ممکن است در سایه رقبا گرفتار شوند. تبلیغات کمک میکند تا نام و برند خود را به مخاطبان هدف معرفی کرده و مشتریان بالقوه را به سمت خدماتتان جذب کنید.
بهترین روشهای تبلیغ آتلیه عکاسی و فیلمبرداری
در صورت ثبت روی نقشههای ایرانی همچون نشان، امکان درج تبلیغات درون برنامهای را نیز دارید. بدین صورت که اگر افراد در نزدیکی محدوده شما مکانیابی کنند، تبلیغ شما بهصورت نمایش لوکیشن درون برنامه معرفی میشود. در صورت استفاده از عناوینی همچون «تخفیف فقط برای امروز» میتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید.
امروزه داشتن یک آتلیه عکاسی با مدرنترین تجهیزات نمیتواند دلیل موفقیت شما باشد. بلکه تبلیغ آتلیه عکاسی به شکل هدفمند و استفاده از روشهای تبلیغات مدرن اهمیت دارد که بتواند مشتریان بالقوه را در اختیار شما قرار دهد. مانند این است که آتلیه خود را در کوچهای تنگ و تاریک اجاره کرده باشید که کسی از وجود آن اطلاعی نداشته باشد؛ حتی وجود بهترین دوربینها و مهارت بالا نمیتواند به کسبوکار شما رونق بخشد.
سایتهای آگهی مثل دیوار و شیپور نیز یکی دیگر از روشهای تبلیغ استودیو عکاسی هستند. استفاده از این روش برای مناسبات خاصی مثل شب یلدا، نوروز، فصلها و مناسبات عمومی دیگر انتخاب خوبی است. خصوصا اینکه برای درج آگهی امکان درج تصاویر و ویدئوها را در قالب نمونه کار دارید.


و در پایان یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغات آتلیه عکاسی همکاری با سایر کسبوکارها است. بهعنوان نمونه میتوانید با قنادیها و کارگاههای کیک پزی همراهی کنید تا افرادی که برای سفارش کیک تولد مراجعه میکنند را از طریق تراکت جذب کنید.
بسیاری افراد برای مراجعه به آتلیهها، عباراتی مثل «آتلیه عکاسی [نام شهر]» را جستجو میکنند که در نتایج گوگل معمولا نتایجی که روی نقشه هستند با اولویت بالاتر نمایش داده میشود. میتوانید با ثبت لوکیشن خود روی نقشه، اطلاعات تماس را نیز درج کنید تا مشتریان در خصوص اطلاع از هزینهها و شرایط نیز در تعامل باشند.
اما مهمترین خصوصیت این روش امکان تولید محتوا است که میتوانید نمونه کارهای خود را در قالب تصویر و ویدئو روی نقشه گوگل نیز ثبت کنید. همچنین مخاطبان امکان ثبت نظر و امتیاز دادن را به شما دارند که هرچه این نوع تعاملات بالاتر باشد، گوگل آتلیه شما را نسبت به سایرین بیشتر نمایش خواهد داد.
۶. تبلیغ آتلیه عکاسی در سایتهای آگهی
جدای از اینها پیامک روشهای متنوعی برای ارسال را در اختیار قرار میدهد. ضمن اینکه میتوانید بانک شماره اختصاصی خود را در قالب دفترچه تلفن داشته باشید، میتوانید از بانک شماره موبایل مشاغل استفاده کرده و آتلیه خود را تبلیغ کنید. مثلا برای روز پرستار، با تبلیغ خلاقانهای که حاوی کد تخفیف برای این عزیزان باشد، از آنها دعوت کنید برای گرفتن عکاسی به آتلیه شما مراجعه نمایند.
از اینرو میتوانید از آن برای اطلاعرسانی، اطلاع از تخفیفات یا یادآور استفاده کنید که میتواند جایگزینی برای تماسهای تلفنی، در دورهای که افراد با مکالمه تلفنی بیگانه هستند باشد.
پیامکها را میتوان بهراحتی با سایر روشهای تبلیغاتی ترکیب کرد تا تاثیر بیشتری داشته باشد. اگر به دنبال این هستید تا بهترین ترکیب را برای آتلیه عکاسی داشته باشید، کافی است همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمای شما باشند.
زمانی که یک استودیو عکاسی داشته باشید، مهم است که با انتشار منظم محتوا و همچنین درج استوریها از روزمرگیها، ضمن جذب مخاطبان جدید، روی حفظ مخاطبان فعلی هم تمرکز داشته باشید. از اینرو داشتن تعامل با مخاطبان بسیار اهمیت دارد که باید از قابلیتهایی مثل نظرسنجی، دعوت به ارسال دیدگاه و برچسبهایی که در استوری قابل استفاده هستند بهره ببرید.
تبلیغات پیامکی به دلیل نرخ بالای باز شدن پیامکها(بیش از ۹۰ درصد) و امکان ارسال هدفمند، ابزاری قدرتمند برای آتلیهها محسوب میشوند. همچنین پیمک قابلیتهای پیشرفتهای را برای ارسال یادآوریهای رزرو، پیشنهادهای ویژه یا حتی تبریک سالگرد ازدواج به مشتریان قدیمی فراهم میکند.
مهمترین نکته در این روش افزایش تعداد دنبال کنندگان است. برای همین منظور لازم است که شناخت درستی از بهترین زمان انتشار، نوع و سناریوی محتوا، استفاده از قلاب مناسب برای تامنیل، استفاده از کپشن مناسب و هشتگهای مرتبط را فرا بگیرید. با فعالیت بیشتر و کسب تجربه میتوانید مهارتهای خود را در این زمینه بالا ببرید.
تبلیغات همیشه به این معنی نیست که شما خود را به مشتری معرفی کنید. بلکه موثرترین شیوه تبلیغ این است که مشتری خود شما را پیدا کند. این نوع تبلیغ نرخ تبدیل به شدت بالایی دارد و مشتریان بالقوه بیشتری فراهم میکند. ثبت آدرس آتلیه در نقشه گوگل یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغ آتلیه عکاسی است.
شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترست به دلیل ماهیتی که برای اشتراکگذاری تصویر و ویدئو دارند، میتوانند یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغ برای آتلیه عکاسی و فیلمبرداری باشند. در این رسانهها با توجه به اینکه امکان درج انواع محتوا و ادغام آنها با یکدیگر را دارید، میتوانید با تمرکز روی شناخت الگوریتمهای این رسانهها بیشترین بازدید را دریافت کرده و مشتریان خوبی کسب کنید.
مهمترین مزایایی که تبلیغات پیامکی دارد عبارتند از:
- دسترسی مستقیم به مخاطب: بدون واسطه میتوانید به مخاطبان خود پیامک ارسال کرده و در صورت خرید شماره پیامک اختصاصی امکان دریافت پیامک نیز داشته باشید. چنینی ویژگی امکان تعامل مستقیم دو طرفه را با مشتری فراهم میکند که روی برندینگ تاثیر شگرفی دارد.
- هزینه کم نسبت به سایر روشها: پیامک نسبت به سایر روشها هزینه تمام شده کمتری دارد. صرفا نیاز به خرید پنل پیامکی دارید که قابلیت ارسال و دریافت پیامک را در اختیار قرار دهد. پنلهای پیامکی هزینه سالانه ناچیزی دارند و صرفا باید پنل خود را برای ارسال پیامک شارژ کنید. البته که با خرید پنل از استار اس ام اس، شارژ هدیه رایگان نیز دریافت خواهید کرد.
- امکان هدفگیری مخاطبان: در این روش میتوانید با قابلیت دفترچه تلفن پیامکی، به تعداد نامحدود گروه ساخته و در هر گروه مخاطبان مجزایی را داشته باشید که امکان هدفگیری در ارسال را به شما میدهد. علاوه بر این بر اساس شیوههای ارسال نیز امکان ارسال هدفمند پیامک انبوه را دارید که در ادامه بیشتر بررسی خواهم کرد.
- نرخ تبدیل بیشتر: بر اساس آمار بیش از ۹۰ درصد افراد در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی پیامکهای خود را بررسی میکنند. به شرط آنکه پیامک را در ساعت مناسبی به مخاطب ارسال کرده باشید. انتخاب متن و CTA مناسب باعث میشود مشتری پیامک را خوانده و با آن در تعامل باشد. به همین دلیل نرخ تبدیل بالایی دارد.