اخبار فارس اس ام اس

بهترین روش‌های تبلیغات آژانس مسافرتی و گردشگری


راهنمای مطالعه

تا به‌حال به این فکر کردید که آژانس‌های گردشگری بزرگ چگونه در مدت کوتاهی همه صندلی‌های خالی خود را پر می‌کنند؟ یا افرادی که در زمینه تور فعالیت دارند، چطور در مدت کم تکمیل ظرفیت می‌شوند؟ ساده است؛ آنها از روش‌های نوین برای تبلیغات آژانس مسافرتی و گردشگری خود استفاده می‌کنند. تبلیغاتی که با تمرکز روی رفتار و ویژگی‌های مخاطب صورت می‌گیرد تا با کمترین هزینه ممکن، نرخ تبدیل بالایی داشته باشد.

با اینکه روش‌های تبلیغات تور و گردشگری متنوع است و به لطف وجود بسترها و ابزارهای دیجیتال امروزی حسابی توسعه یافته است، اما همچنان برخی روش‌های سنتی که با تمرکز روی مشتریان محلی هستند پاسخگو است. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین روش‌های تبلیغ آژانس گردشگری می‌پردازیم و به مقایسه موردی پنل پیامک با این روش‌ها خواهیم پرداخت. تا ببینیم چرا پیامک یک ابزار مکمل برای تکمیل سایر روش‌هاست.

اهمیت تبلیغات برای آژانس مسافرتی و گردشگری

امروزه صنعت گردشگری به سرعت در حال رشد است. خصوصا اینکه با ساده‌تر شدن فرآیند حمل و نقل و اسکان مسافر، هرکسی می‌تواند متناسب با بودجه‌ای که برای مسافرت دارد، در این راه جذاب قدم بگذارد. از همین‌رو تبلیغات برای آژانس‌های مسافرتی و گردشگری به یک ضرورت تبدیل شده است.

مشتریان بالقوه هر روز با پیشنهادهای متنوع سفر روبه‌رو می‌شوند و در این رقابت، آژانس‌هایی موفق هستند که بتوانند خدمات خود را به شیوه‌ای جذاب و حرفه‌ای معرفی کنند. استراتژی مناسب برای تبلیغ آژانس مسافرتی شما را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می‌دهد و فرصتی عالی برای ایجاد تعامل و افزایش فروش فراهم می‌کند.

بهترین روش‌های تبلیغات آژانس مسافرتی و گردشگری

با اینکه ده‌ها روش برای تبلیغات وجود دارد، اما شرکتی که بتواند با تلفیقی از روش‌های سنتی و مدرن مشتریان خود را پیدا کند، برگ برنده را در دست خواهد داشت. مرسوم‌ترین روش‌های تبلیغ تور گردشگری عبارتند از:

تبلیغات آژانس تور در اینستاگرامتبلیغات آژانس تور در اینستاگرام

۱. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی به فضایی فوق‌العاده برای توزیع محتوا تبدیل شده‌اند. افراد در سنین و جنسیت‌های مختلف در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام، پینترست، تیک‌تاک و… فعالیت روزانه و چندین ساعته دارند. می‌توانید از این بستر برای انتشار و تبلیغ محتوای خود استفاده کنید، خصوصا برای موضوعات گردشگری که شامل معرفی تورها و جاذبه‌های گردشگری مقاصد است.

با داشتن یک صفحه اجتماعی، بستری فوق‌العاده برای نمایش تجربیات سفر، معرفی پکیج‌های تور و برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان را در اختیار دارید. مثلا، با به‌اشتراک گذاشتن تصاویر از مقاصد گردشگری یا برگزاری لایوهای سفرنامه می‌توانیدد توجه بسیاری افراد علاقه‌مند به سفر را جلب کنید. همچنین، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و ترند، به دیده‌شدن بیشتر پست‌ها کمک می‌کند.

مهم‌ترین عامل موفقیت در این رسانه‌ها جذب دنبال‌کننده و درگیر کردن آنها با محتوای روزانه است که در قالب ویدئو، تصویر و استوری منتشر می‌کنید. باید با تست روش‌های متنوع نیاز مخاطب را یافته و مطابق با آن به تولید محتوای مستمر بپردازید. یک آژانس گردشگری، با راه‌اندازی چالش عکاسی از مقاصد گردشگری ایران و دعوت از دنبال‌کنندگان برای شرکت در آن، توانست در کمتر از یک ماه تعداد فالوورهای خود را دو برابر کند.

۲. استفاده از پنل پیامکی

پنل پیامکی یکی ز بهترین راه‌های تبلیغات آژانس مسافرتی است. این ابزار قدرتمند امکان برقراری ارتباط سریع و مستقیم با مشتریان را فراهم می‌کند. می‌توانید با ارسال پیامک‌هایی شامل تخفیف‌های لحظه آخری، یادآوری زمان حرکت تور یا خوش‌آمدگویی پس از بازگشت، ارتباط خود را با مشتریان حفظ کرده و همچنین یک برنامه ایجاد وفاداری داشته باشید.

هدفمندی در تبلیغات مهم‌ترین مسئله است. پیامک با توجه به روش‌های مختلفی که برای ارسال فراهم می‌کند، به شما این اجازه را می‌دهد تا با سناریوهای مختلفی پیامک ارسال کنید. شما می‌توانید بر اساس گزینه‌های زیر مانور تبلیغاتی داشته باشید:

  1. استفاده از قابلیت دفترچه تلفن پیامکی که امکان ساخت بی نهایت گروه را در اختیار قرار می‌دهد. در هر گروه می‌توانید مشتریان را بر اساس شرایطی که دارند ذخیره کنید. به‌عنوان مثال آنهایی که علاقه‌مند به تور کویر نوردی هستند را در یک گروه و آنهایی که جنگل یا دریا را دوست دارند در گروه‌های مجزا قرار دهید. برای استفاده حرفه‌ای‌تر می‌توانید هنگام ثبت‌نام تور، یک فرم نظرسنجی هم داشته باشید.
  2. استفاده از روش‌های متنوع برای ارسال پیامک که شامل پیامک‌های زمان‌دار، یادآوری و… می‌شود. این پیامک‌ها می‌تواند جنبه اطلاع‌رسانی برای مراحل مختلف برگزاری تور باشد. یا اینکه پیش از برگزاری تور بر اساس ویژگی‌های مخاطب پیامک‌های حاوی تخفیف و پیشنهاد فروش را ارسال کنید. مثلا یک آژانس گردشگری با ارسال پیامک در هفته تولد مشتریان خود سعی می‌کند با دادن تخفیف، آنها را به یک مسافرت چند روزه دعوت کند.
  3. ارسال پیامک‌های هدفمند که امکان تبلیغات پیامکی با سناریوهای مختلفی را فرهم می‌کند. مثلا با ارسال پیامک از دکل مخابراتی ایرانسل و همراه اول می‌توان مخطبان یک محدوده خاص را هدفگیری کرد. یا به‌همین ترتیب می‌توانید با ارسال پیامک به بانک شماره مشاغل، بر اساس شغل مخاطبان یک تور برگزار کنید که تجربه یافتن دوستان جدید از بین همکاران می‌تواند سفری خاطره‌انگیز ایجاد کند. این مسئله روی برندینگ نیز موثر است.

هدفمندی در تبلیغات پیمکی محدود به سنریوهی بالا نیست. در صورتی که سایت داشته باشید می‌توانید با استفاده از API پیامکی استفاده حرفه‌ای‌تری از پیامک داشته باشید. هنگام ثبت‌نام کاربران در سایت با گرفتن اطلاعات بیشتری از آنها شامل سن، جنسیت، رشته تحصیلی و… شناخت بیشتری از مخاطب خواهید داشت که می‌تواند روی ارسال پیامک متناظر(ارسال پیامک با متن دلخواه برای هر مخاطب) هدفگیری دقیق‌تری در اختیارتان قرار دهد.

تبلیغ آژانس گردشگری با سایتتبلیغ آژانس گردشگری با سایت

۳. طراحی سایت گردشگری و سئو آن

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آژانس مسافرتی طرحی سایت است. طراحی سایت گردشگری همچون ویترینی برای آژانس شماست که امکان درج انواع محتوا را فراهم می‌کند. برای مثال می‌توانید برای هر یک از تورهای گردشگری صفحه‌ای اختصاصی داشته باشید که اطلاعات دقیقی از برنامه سفر در آن درج شده باشد. اطلاعاتی که شامل برنامه‌های زمانی تور، محل‌هایی که بازدید خواهد شد، برنامه‌های خارج از تور و… که به زمان‌بندی دقیق‌تر گردشگران نیز کمک می‌کند.

یا اینکه با فراهم کردن امکان انتشار تجربه سفر کاری کنید که هر یک از شرکت‌کنندگان از سایت شما به عنوان یک شبکه میکروبلاگینگ برای انتشار تجربیات سفر استفاده کنند. این موضوع علاوه بر اینکه روی تولید محتوای بهینه و کاربرپسند موثر است، می‌تواند راهکاری برای کاهش هزینه‌های تولید محتوا نیز باشد.

سئو سایت گردشگری مهم‌ترین عامل جذب مخاطب است که تولید محتوای بهینه نقش موثری روی آن دارد. ولی باید با برنامه درست و یک زمان‌بندی طولانی مدت روی آن برنامه‌ریزی کنید. از همین‌رو استفاده از این روش با اینکه مزایای ویژه خود را دارد، اما برای کوتاه مدت انتخاب مناسبی نیست. از نظر هزینه نیز سئو و نگهداری سایت هزینه‌های بالایی دارد.

۴. همکاری با اینفلوئنسرهای گردشگری

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آژانس گردشگری همکاری با افراد شناخته شده این حوزه است. افرادی که دارای دنبال‌کنندگان زیاد در صفحات اجتماعی هستند که کاملا مرتبط با حوزه گردشگری باشد. به عنوان مثال یک پیج گردشگری با ۲ میلیون دنبال‌کننده را درنظر بگیرید که فقط به معرفی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها می‌پردازید، معرفی تورهای گردشگری توسط چنین فردی می‌تواند مشتریان بالقوه برایتان تامین کند.

ایده‌های جدید در این روش می‌توانند خیلی موثر باشند. یک آژانس گردشگری با دعوت از یک فرد تاثیرگذار برای شرکت در تورهای خود و تولید محتوای مستند در قالب ویدئو، تصویر، استوری و لایوهای زنده توانست در کمتر از یک هفته ۵ هزار دنبال‌کننده جذب کند.

تبلیغات کلیکی تور و آژانس گردشگریتبلیغات کلیکی تور و آژانس گردشگری

۵. تبلیغات آژانس مسافرتی کلیکی و گوگل ادز

تبلیغات کلیکی یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آژانس مسافرتی است که امکان تبلیغ هدفمند را فراهم می‌کند. در این روش می‌توانید با کمک گرفتن از شرکت‌هایی نظیر گوگل و یکتانت، تبلیغات را بر اساس علایق مخاطبان انجام دهید. وقتی کاربر در گوگل به‌دنبال عبارت «تور نوروز استانبول» جستجو کند، پیش از نمایش نتایج تبلیغات را مشاهده خواهد کرد.

یا زمانی که کاربری زمان‌های زیاد خود را صرف بازدید از سایت‌های گردشگری برای خواندن تجربیات سفر و یافتن مکان‌های گردشگری می‌کند، شرکت‌های تبلیغاتی بر اساس کوکی و رفتار وی خواهند دانست که به سفر کردن علاقه‌مند است. از همین‌رو تبلیغاتی که در سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شود با موضوعات سفر و گردشگری خواهد بود.

بنا به تجربیاتی که شرکت‌های مختلف در استفاده از تبلیغات کلیکی داشته‌اند، می‌توان از این روش تبلیغ تا سقف ۴۰ درصد نیز نرخ کلیک را افزایش داد که رقم قابل توجهی است.

۶. تبلیغات محیطی و چاپی

با اینکه امروزه تبلیغات مدرن در دنیای دیجیتال حسابی زرق و برق به‌راه انداخته‌اند، اما تبلیغات سنتی نیز همچنان پاسخگو هستند. می‌توانید با اجاره بیلبورد و چپ بنر در محیط‌های پرتردد شهری یا مکان‌های گردشگری، مخاطبانی را که علاقه‌مند به سفر کردن هستند را جذب کنید. استفاده از تصاویر خیره‌کننده از مقاصد گردشگری و عناوین جذاب همراه با ارائه قیمت‌های رقابتی می‌تواند روی افزایش نرخ تبدیل موثر باشد.

از دیگر روش‌های سنتی می‌توان به پخش تراکت و آگهی نیازمندی نیز اشاره کرد. اما این روش‌ها در مقایسه با بیلبورد و بنر هم نتایج ضعیفی دارند و هم اینکه به دلیل مصرف زیاد کاغذ بری محیط زیست مناسب نیستند. نرخ تبدیل آنها نیز در مقایسه با تعداد چاپی که انجام می‌دهید، پایین است.

ثبت لوکیشن آژانس گردشگری روی نقشهثبت لوکیشن آژانس گردشگری روی نقشه

۷. ثبت لوکیشن روی نقشه

ثبت موقعیت مکانی آژانس گردشگری روی Google Map و سیر اپلیکیشن‌های مسیریابی یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آژانس گردشگری است که برخلاف سایر روش‌ها، در این حالت به‌جای اینکه شما درگیر یافتن مشتری باشید، این مشتری است که شما را پیدا می‌کند. ثبت موقعیت روی نقشه امکان درج اطلاعات زیر را فراهم می‌کند:

  • امکان درج آدرس سایت
  • امکان درج شماره تماس
  • امکان درج تصاویر و ویدئوها
  • امکان امتیاز دادن ستاره‌ای به عملکرد آژانس مسافرتی
  • امکان درج نظر

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا هنگام جستجوی کاربر برای عباراتی مثل «تور بندرعباس»، نقشه‌خوان‌ها آنهایی که دارای امتیاز بیشتر و تعداد نظرات بالاتری هستند را با اولویت بیشتری نمایش دهند. از این‌رو می‌توانید با ارسال پیامک در پایان هر تور از مشتریان بخواهید که تصاویر و تجربیات سفر خود را در نقشه‌ها به‌اشتراک بگذارند.

آگهی تور در سایت‌های آگهیآگهی تور در سایت‌های آگهی

۸. استفاده از سایت‌های درج آگهی

درج آگهی در سایت‌ها یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آژانس مسافرتی است. سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور گزینه مناسبی برای معرفی برنامه‌های تور یا سفر با کاروان محسوب می‌شوند که امکان درج اطلاعات دقیقی از سفر را فراهم می‌کنند. در این سایت‌ها امکان درج انواع محتوا در قالب تصویر و ویدئو، ثبت لوکیشن روی نقشه، محتوای متنی کامل آگهی آدرس سایت و شماره تماس فراهم است. همچنین مشتریان از امکان ارتباط به‌صورت چت با امکان ارسال تصویر فراهم هستند.

یکی از مزایای خوب این سایت‌ها امکان افزایش تعداد بازدید آگهی با استفاده از امکاناتی است که در قالب نردبان کردن آگهی فراهم شده است. با سفارش این سرویس‌ها تعداد بازدید آگهی شما افزایش یافته و می‌توانید در زمان کوتاهی سرویس‌های سفر خود را تکمیل کنید.

تبلیغات پیامکی آژانس گردشگریتبلیغات پیامکی آژانس گردشگری

چرا استفاده از پنل پیامکی برای آژانس مسافرتی موثر است؟

پیامک در دسترس‌ترین ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید به ایجاد ارتباط دوطرفه با امکان تعامل با مشتری بپردازید. این روش کم‌هزینه امکان ارسال پیامک‌های متنوعی را در قالب اطلاع‌رسانی، تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه، معرفی تورهای گردشگری، یادآور زمان حرکت و تبلیغات در اختیارتان قرار می‌دهد.

مزایای تبلیغات تور با پیامک عبارت است از:

  • هزینه کم نسبت به سایر روش‌ها: پیامک نسبت به سایر روش‌ها هزینه‌ای بسیار پایین دارد. تنها نیاز به خرید یک پنل پیامکی با آبونمان سالیانه دارید و جدای از آن به نسبت تعداد ارسال فقط باید حساب کاربری خود را شارژ کنید.
  • امکان مانور زیاد روی هدفگیری مخاطب: با توجه به امکاناتی که برای ساخت دفترچه تلفن پیامکی، استفاده از بانک شماره موبایل مشاغل، بانک شماره موبایل بر اساس استان و شهر، کد پستی، ارسال منطقه‌ای و ارسال از روی نقشه فراهم است، می‌توانید مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت و اپراتور هدفگیری کنید.
  • نرخ باز شدن و تبدیل بالا: مطابق آخرین آمار ۹۰ درصد افراد در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی پیامک‌های خود را بررسی می‌کنند. این میزان نرخ نمایش به معنی نرخ تبدیل بالا است. به شرطی که از متن مناسب و CTA جذاب استفاده کنید که مخاطب با پیامک شما در تعامل باشد.
  • عدم نیاز به اینترنت و ابزار خاص: در روش تبلیغات پیامکی بر خلاف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات با استفاده از سایت نیازی به اینترنت یا گوشی هوشمند نیست. مخاطب شما با یک گوشی ساده هم می‌تواند پیامک دریافت کند.

قیمت پنل پیامکی تبلیغاتیقیمت پنل پیامکی تبلیغاتی

مهم‌ترین نکته در موفقیت کمپین‌های بازاریابی پیامکی، استفاده از متن مناسب است. ما در فرار اس‌ام‌اس یک بانک نمونه متن تبلیغات پیامکی برای مشاغل مختلف آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای ارسال پیامک استفاده کنید. متونی که با ایجاد فوریت و دادن پیشنهادات ویژه با CTA خوب، نرخ تبدیل شما را بالا می‌برند. با مراجعه به صفحه نمونه متن پیامک تبلیغات پیامکی تور می‌توانید پیامک‌های مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

جمع بندی نهایی

برای اینکه تبلیغات آژانس مسافرتی موفقی را اجرا کنید، ترکیب هوشمندانه‌ای از روش‌های دیجیتال و سنتی بهترین انتخاب است. با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، پنل پیامکی، تبلیغات کلیکی و همکاری با اینفلوئنسرها، می‌توانید در بازار رقابتی گردشگری متمایز شوید و مشتریان وفاداری برای خود ایجاد کنید. خصوصا استفاده از پیامک که می‌تواند به عنوان ابزاری مکمل مورد استفاده قرار گیرد تا با ادغام آن با سایر روش‌ها، تاثیرگذاری دوچندان از تبلیغات دریافت کنید.

فراموش نکنید که اعتمادسازی و ارائه خدمات باکیفیت، پایه و اساس هر کمپین تبلیغاتی موفق است. بنابراین، با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از روش‌های متنوع تبلیغاتی، جایگاه ویژه‌ای در ذهن مشتریان ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص و چگونگی استفاده از پیامک برای آژانس گردشگری، کافی است همین حالا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.



منبع