اخبار فارس اس ام اس

آموزش استعلام معاینه فنی با پیامک

بر‌اساس دستور سازمان استاندارد کشور هر خودروی داخلی و خارجی که بیشتر از 4 سال سن دارد و در معابر عمومی و بزرگراه‌های کشور تردد می‌کند، باید برگه معاینه فنی دریافت کند. در‌غیراین‌صورت مطابق قانون روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهد شد. باتوجه‌به اهمیت این موضوع و خسارت‌های مالی که می‌تواند برای شما داشته باشد، در اولین فرصت نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه استعلام معاینه فنی با پیامک است. در این مقاله با نحوه انجام این کار و مزایای استعلام معاینه فنی با پیامک آشنا خواهیم شد.

نحوه استعلام معاینه فنی از طریق پیامک؛ اطلاع از سررسید معاینه فنی

هر مالک ماشین سبک یا سنگین می‌تواند از طریق ارسال پیامک، استعلام معاینه فنی گازسوز یا خودروی بنزینی خود را بگیرد. برای استعلام معاینه فنی از طریق پیامک باید عدد 1 را به سامانه پیامکی 2008 ارسال کنید. در پاسخ پیامی از طریق پنل پیامکی برای شما فرستاده می‌شود. در این پیام هزینه فعال‌سازی خدمات سرویس ستاد معاینه فنی اعلام شده است. در‌صورت پرداخت هزینه امکان این را خواهید داشت که از خدمات سامانه پیامکی برای استعلام معاینه فنی استفاده کنید. بعد از فعال‌سازی خدمات این سامانه، همه پیام‌هایی که به استعلام و اعتبار معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین مرتبط هستند، به‌صورت خودکار برای شما ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید که استفاده از خدمات سامانه سیمفا برای دریافت استعلام معاینه فنی رایگان نیست. البته پیامک‌هایی ابتدایی در‌خصوص اطلاع‌رسانی برای عضویت در سامانه و هزینه‌ خدمات رایگان هستند. بعد از اینکه عضویت خود را در این سامانه نهایی کردید، هزینه دریافت هر پیامک استعلام، 300 تومان خواهد بود. در‌حال‌حاضر فقط مشترکان سیم‌کارت‌های همراه اول به این خدمات دسترسی دارند. برای عضویت باید عدد 1 را به شماره 2008 پیامک کنید. درصورتی‌که دیگر تمایلی به دریافت پیام ندارید، عبارت Off را به همین شماره برای لغو عضویت بفرستید. همچنین مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل هم می‌توانند برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل از کدهای دستوری تعریف شده و نرم‌افزار ایرانسل من کمک بگیرند.

استعلام معاینه فنی با پیامک، راهی برای پیدا کردن مراکز معاینه فنی خلوت



آموزش استعلام معاینه فنی با پیامک
در این مقاله با نحوه استعلام معاینه فنی با پیامک آشنا شدیم. برای این که مشمول جریمه و هزینه معاینه فنی نشوید، همواره باید از وضعیت معاینه فنی خودرو خود اطمینان داشته باشید و در زمان مناسب نسبت به تمدید آن اقدام کنید. با استعلام از طریق پیامک شاهد صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها خواهید بود. همچنین به‌راحتی به مدت اعتبار معاینه فنی دسترسی خواهید داشت. با استفاده از این روش، از چند روز جلوتر پیامک اطلاع‌رسانی زمان سررسید معاینه فنی ارسال خواهد شد. در‌ نتیجه می‌توانید در بهترین زمان نسبت به دریافت برگه معاینه فنی خودرو اقدام کنید و جلوی جریمه‌ در صورت نداشتن معاینه فنی را بگیرید.

در‌حال‌حاضر میانگین زمانی که هر راننده باید در مراکز معاینه فنی منتظر بماند، حدود 2 ساعت است. دغدغه بسیاری از رانندگان این است که آیا راهی وجود دارد که بتوان این زمان را به‌حداقل رساند؟ یکی از مزایای استعلام معاینه فنی با پیامک این است که می‌توانید خلوت‌ترین مرکز معاینه فنی را برای صرفه‌جویی در وقتتان پیدا کنید. برای پیدا کردن مراکز معاینه فنی خلوت باید عدد 1 را به شماره 2000112 پیامک بزنید. بعد از آن یک پیام دریافت می‌کنید که شما را از نام مراکزی که زمان انتظار در آن‌ها کمتر است مطلع خواهد کرد. این سامانه با استفاده از ابزار خودکار اس ام اس بمبر می‌تواند تعداد بسیاری پیامک به یک شماره خاص ارسال کند.

کلیه نکات ذکر‌شده در خصوص استعلام معاینه فنی برتر، از طریق افزونه ارسال پیامک سیفما صورت می‌گیرد. این افزونه و پنل پیامکی معتبر است و گزارش‌ها و اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران می‌گذارد. برای خرید پنل و افزونه ارسال پیامک باید از پلتفرم‌های مطمئن و جامع استفاده کرد. با خرید پنل و سامانه پیامکی استار اس ام اس می‌توانید از کلیه خدمات جامع این سامانه ارسال پیامک بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از سایر خدمات استار اس ام اس با شماره 02174853 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما نیز بهره‌مند شوید.



منبع

آگاهی از جریمه‌های معاینه فنی خودرو با پیامک

استعلام معاینه فنی با پیامک بهترین راه برای جلوگیری از جریمه

استعلام جریمه معاینه فنی خودرو از طریق پیامک باعث شده است که افراد بتوانند به‌صورت لحظه‌ای نتیجه استعلام جریمه را دریافت کنند. برای انجام این کار باید کد سریال درج شده روی کارت ماشین را به شماره 1101202020 پیامک کنید. همچنین این سامانه میزان نمره منفی دریافتی خودرو را نیز نشان می‌دهد. سازمان‌ها می‌توانند برای تهیه پنل پیامکی مورد‌نیازشان یا افرونه‌هایی همچون افزونه تایید شماره موبایل از کارشناسان استار اس ام اس راهنمایی بگیرند.

از امکانات مفید و کاربردی سامانه پیامکی سیمفا می‌توان به یادآوری تاریخ انقضای معاینه فنی خودرو به مالک اشاره کرد. این اطلاع‌رسانی 10 روز قبل از سررسید معاینه فنی خودرو انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب پیام یادآوری زمان انقضا را قبل از اتمام اعتبار معاینه فنی خودرویتان دریافت خواهید کرد. در نتیجه می‌توانید در اولین فرصت نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنید و جلوی جریمه و ایجاد خسارت‌های مالی را بگیرید. در‌حال حاضر این خدمات برای افرادی که سیم‌کارت‌های همراه اول دارند در دسترس است. این اطلاعات از طریق وب سرویس پیام کوتاه برای افراد ارسال می‌شود.

هزینه هر پیامک برای دریافت استعلام معاینه فنی

پیدا کردن مراکز معاینه فنی خلوت از طریق پیامک

آشنایی با نحوه استعلام جریمه معاینه فنی خودرو با ارسال پیامک

کاهش هزینه‌ها با استعلام معاینه فنی از طریق پیامک

امکانات استعلام معاینه فنی با پیامک، اعلام زمان اتمام گواهی