اخبار فارس اس ام اس

آموزش استعلام خلافی خودرو با پیامک – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

این روزها مردم به‌دلیل مشغله کاری، وقت کافی را ندارند که به پلیس +10 مراجعه کنند و در صف طولانی آن بایستند. ممکن است حجم اینترنت تلفن همراهتان تمام شده یا بنا به دلایلی اینترنت با اختلالاتی مواجه باشد. یکی از بهترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راهکارهایی که پیش‌روی شما قرار دارد، استفاده از سامانه پیامکی است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نداشتن زمان کافی برای ایستادن در صف‌های طولانی است. مردم باتوجه به زمان کمی که دارند، به‌دنبال سریع‌ترین راه برای انجام کارهای روزمره‌شان می‌گردند. در گذشته، برای گرفتن خلافی خودرو باید در صف‌های طولانی پلیس+10 می‌ایستادید. در حال حاضر یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها، استعلام خلافی با پیامک است. در ادامه، تمامی روش‌های استعلام خودرو را به شما توضیح خواهیم داد و از مزایای استعلام پیامکی صحبت می‌کنیم.

راهنمای گرفتن استعلام خلافی خودرو با 5 روش

کسانی که تلفن‌ همراه هوشمند ندارند، اینترنتشان تمام شده یا ارسال پیامک برایشان مشکل‌ساز و دردسرآفرین است، می‌توانند از این شیوه بسیار راحت‌ استفاده کنند. برای استعلام تلفنی خلافی خودرو، می‌توانید به وسیله تلفن همراه یا تلفن ثابت با شماره 02188288888 تماس بگیرید. در این تماس تلفنی نیاز است که اطلاعاتی مانند پلاک خودرو و کد vin را بگویید تا از خلافی خودرو مطلع شوید. بعد از تماس، پیامکی برای شما ارسال می‌شود که در آن کلیه خلافی‌ها قابل‌مشاهده خواهد بود. این شیوه نیز شامل هزینه سامانه پیامکی خواهد شد و مبلغ 350 تومان از شارژ اعتبارتان کم یا به قبض تلفنتان اضافه می‌شود.

5. استعلام خلافی خودرو به‌صورت حضوری؛ شیوه‌ای قدیمی از موثر

یکی از اپلیکیشن‌های بسیار مطرح برای‌ استعلام خلافی خودرو، اپلیکیشن فرمون نام دارد که قابل نصب روی گوشی‌های اندروید و IOS است. این اپلیکیشن قابلیت‌های بی‌شماری مانند قیمت‌گذاری برای خودرو، آزمون آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و خرید بیمه شخص ثالث را دارد. اپلیکیشن فرمون از طریق گوگل‌پلی یا کافه‌بازار قابل‌دانلود خواهد بود. بعد از دانلود و نصب برنامه، بارکد پشتِ کارت ماشین را در برنامه اسکن کنید. در این اپلیکیشن، می‌توانید کلیه خلافی‌ها یا برخی از آن‌ها را پرداخت کنید که نوعی راهکار افزایش فروش نیز محسوب می‌شود.

پرداخت همه یا بخشی از خلافی ماشین با استفاده از اپلیکیشن موبایل

رعایت چه نکاتی برای گرفتن خلافی خودرو الزامی است؟

برای استعلام خلافی با پیامک، فقط نیاز به کارت ماشین و گوشی تلفن همراه دارید. روی کارت ماشین کد 17 رقمی VIN خودرو ثبت شده است. این عدد را بدون فاصله به شماره پیامک 1101202020 ارسال کنید. در همان لحظه، کل هزینه خلافی ماشین و تعداد خلافی‌ها برای شما ارسال خواهد شد. فرستادن پیام کوتاه برای گرفتن خلافی خودرو 350 تومان هزینه دارد که از شارژ تلفن شما کم و یا به قبض تلفنتان اضافه می‌شود.

استعلام خلافی با پیامک؛ صرفه‌جویی در زمان

2. استعلام خلافی ماشین با شماره‌گیری کد ussd؛ راهکاری آسان و سریع

برای استعلام میزان خلافی ماشین مورد نظرتان به‌صورت اینترنتی، باید به سایت راهور خلافی خودرو به آدرس www.rahvar120.ir مراجعه کنید. برای این روش مانند استعلام پیامکی و کد ussd، نیاز به کارت ماشین و گوشی تلفن همراهی دارید که به اینترنت متصل شود. بعد از وارد شدن به سایت، کد vin خودرو را وارد و خلافی را مشاهده کنید. یکی از مزایای این شیوه نسبت به روش‌های دیگر، مشاهده و پرداخت جرایم خودرو به‌صورت آنلاین خواهد بود. درصورتی‌که دسترسی مناسبی به اینترنت دارید، استفاده از این روش پیشنهاد می‌شود.

پرداخت خلافی خودرو به‌صورت آنلاین

4. استعلام تلفنی خلافی خودرو؛ فقط با یک تماس



آموزش استعلام خلافی از طریق پیامک با استار اس ام اس

یکی دیگر از راه‌های گرفتن خلافی، استفاده از کد ussd است. برای این روش، نیاز به تلفن همراه و کارت ماشین دارید. ابتدا باید کد #110* را با تلفنتان شماره‌گیری کنید. بعد از شماره‌گیری، لیستی به شما نشان داده می‌شود. از این لیست، گزینه استعلام خلافی خودرو را انتخاب و سپس مانند روش پیامکی کد vin ماشین را وارد کنید. برای مشاهده و پرداخت خلافی‌ نیاز به پرداخت مبلغ 350 تومان است که از طریق شارژ تلفن یا قبض موبایلتان قابل پرداخت خواهد بود.

3. استعلام خلافی خودرو به‌صورت آنلاین؛ راهکاری آنی برای پرداخت جریمه

اگر وقت کافی برای مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 را دارید، هنوز مرخصی ماهانه‌تان به اتمام نرسیده، شاغل نیستید یا ترجیح می‌دهید خودتان به‌صورت حضوری برگه خلافی خودروتان را بگیرید، می‌توانید از این شیوه استفاده کنید. با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10، برای دریافت برگه خلافی باید 30 هزار تومان پرداخت کنید. همچنین اگر میزان خلافی موتور یا ماشین شما بالای یک میلیون تومان باشد، باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه فرمایید. مراجعه حضوری باعث جذب مشتری جدید می‌شود، اما در روزگار امروز که ترافیک کمرشکن است اصلاً پیشنهاد نمی‌شود.

6. استفاده از اپلیکیشن موبایل برای استعلام خلافی؛ راهکاری برای پرداخت همه بخشی از جریمه

استعلام خلافی با پیامک، کارآمدترین روش برای گرفتن خلافی خودرو

1. استعلام خلافی با پیامک؛ راهی سریع و در دسترس

در این مقاله، شما را با انواع روش‌های استعلام خلافی برای خودرو آشنا کردیم. یکی از بهترین روش‌ها، استعلام خلافی با پیامک به شمار می‌آید که بسیار راحت و در دسترس است. همه افراد با داشتن کارت ماشین و تلفن همراه می‌توانند از طریق اس ام اس به‌راحتی و در هرجایی اقدام به گرفتن خلافی کنند. اگر درباره پنل اس ام اسی استار اس ام اس و هزینه‌هایش سؤالی دارید، با شماره تلفن 74853-021 تماس بگیرید و با کارشناسان استار اس ام اس در ارتباط باشید.



منبع مهلت پرداخت خلافی‌های خودرو 60 روز است؛ برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر ماه از خلافی‌های ماشینتان استعلام بگیرید تا به مشکل نخورید. درنظر داشته باشید که گرفتن خلافی خودرو با شماره پلاک یا کارت ملی امکان‌‌پذیر نیست. متاسفانه جریمه‌های پرداخت‌شده بین سه تا هفت روز از سامانه راهور حذف می‌شوند و ارتباطی به نوع پرداخت شما ندارد. برای عوض کردن پلاک و پیگیری مشکل توقیف شدن ماشین نیز باید به مراکز خاص خودشان مراجعه کنید. اگر برای پرداخت خلافی خودرو دچار مشکل شدید یا اعتراضی داشتید، به‌صورت حضوری می‌توانید به مراکز پلیس +10 بروید. همچنین برای پیگیری گواهینامه از طریق پیامک نیز می‌توانید اقدام کنید.

شما کدام روش را برای گرفتن استعلام خلافی خودرو انتخاب می‌کنید؟

در حال حاضر، برای گرفتن خلافی ماشین شش راه‌ گوناگون وجود دارد که می‌توانید از هرکدام از این روش‌ها استفاده کنید. این شش راهکار عبارت‌اند از: ارسال پیامک، مراجعه به‌صورت حضوری، استعلام به‌صورت آنلاین، استفاده از اپلیکیشن موبایل، استعلام از طریق تلفن و گرفتن خلافی ماشین با شماره‌گیری کد ussd.