اخبار فارس اس ام اس

آشنایی با کاربرد ووکامرس برای فروشگاه‌های آنلاین

طبق آمار، بیش از ۶ میلیون سایت داینامیک در فضای وب از پلتفرم محبوب ووکامرس برای مدیریت فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنند. محیط کاربرپسند در کنار سازگاری با زبان فارسی باعث شده تا ووکامرس به‌عنوان بهترین افزونه فروشگاه‌ساز برای وردپرس شناخته شود. در پاسخ به اینکه ووکامرس چیست می‌توان گفت یک افزونه قدرتمند برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بوده که این امکان را برای کاربران ایجاد کرده است تا بدون نیاز به کدنویسی، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنند.

به‌کمک فروشگاه‌‌ساز ووکامرس می‌توانید محصولات دانلودی و فیزیکی خود را با جزئیات کامل در وب‌سایت وردپرسی خود بارگذاری کنید. بدون نیاز به کدنویسی و در فضای کاربرپسند ووکامرس می‌توانید با مشخص کردن مشخصات، ویژگی‌های کلیدی مانند قیمت، وزن، ابعاد و سایر موارد محصولات را به‌فروش برسانید. همچنین موجودی انبار را طوری تنظیم کنید که در‌صورت کاهش یا اتمام موجودی محصول، برای مدیر سایت پیامک‌ ارسال شود.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به کمک ووکامرس

امکان مدیریت کامل با پنل تنظیمات ووکامرس؛ از ارسال پیامک تا گزارش‌گیری

بارگذاری محصولات با جزئیات به کمک افزونه ووکامرس

برخورداری از روش‌های پرداخت متنوع؛ یکی از قابلیت‌های مهم ووکامرس

علاوه‌بر این، امکان گزارش‌گیری پیشرفته نیز در ووکامرس فراهم است. به این ترتیب می‌توانید میزان فروش، تعداد مشتریان، تعداد سفارشات، بیشترین محصول خریداری شده و بسیاری از موارد دیگر را مشاهده کنید.

به‌ کمک فروشگاه ووکامرس، دیگر نیازی به پیاده‌سازی و کدنویسی برای قسمت‌های مختلف سایت فروشگاهی به‌منظور خرید نخواهید داشت. در نتیجه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان فروشگاه آنلاین کاربرپسند راه‌اندازی کنید. در ادامه، با برخی از مهم‌ترین امکانات این فروشگاه‌ساز آشنا خواهید شد.

پیش از نصب ووکامرس، نیاز است نسبت به خرید هاست، دامنه و نصب قالب وردپرس اقدام کنید. برای نصب ووکامرس کافی است وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید. در نوار سمت راست، گزینه افزونه‌ها یا plugins را مشاهده خواهید کرد. در بخش افزونه‌ها، روی گزینه افزودن کلیک کنید. سپس به کتابخانه افزونه‌های وردپرس هدایت خواهید شد. در این صفحه، در نوار جستجو عبارت «ووکامرس یا Woocommece» را تایپ کنید. پس از دانلود ووکامرس آن را نصب و فعال کرده تا افزونه ووکامرس به منوی سمت راست اضافه شود.

ووکامرس؛ بهترین افزونه فروشگاه‌ساز برای وردپرس

مهم‌ترین قابلیت ووکامرس امکان نصب پنل پیامکی است. پس از راه‌اندازی ووکامرس، به کمک افزونه پیامکی استار اس ام اس برای وردپرس می‌توانید با ارسال پیامک نسبت به جذب کاربر و افزایش فروش اقدام کنید. آیا تجربه استفاده از این فروشگاه‌ساز محبوب را دارید؟ نظرتان را می‌توانید در بخش کامنت با ما درمیان بگذارید.



منبع افزونه رایگان ووکامرس به‌عنوان یک افزونه متن باز در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، این امکان را برای کاربران وردپرس ایجاد می‌کند تا به‌راحتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. این فروشگاه‌‌ساز در ابتدا توسط woothemes ساخته و بعدها توسط وردپرس خریداری شد. از جمله امکانات این فروشگاه‌‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اتصال به پنل پیامکی و ارسال پیامک
  • برخورداری روش‌های پرداخت متنوع
  • پشتیبانی از انواع روش‌های حمل‌ونقل
  • امکان ایجاد کوپن‌های تخفیف
  • برخورداری از مراحل مختلف سفارش‌دهی بدون نیاز به کدنویسی
  • برخورداری از افزونه‌های کاربردی و متنوع

همچنین در‌صوت اتمام موجودی در زمان سفارش، از بخش تنظیمات محصول می‌توانید گزینه «وقتی موجود شد خبرم کن» را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب زمانی‌که کالا موجود شد کاربر باخبر می‌شود. فروشگاه‌ها با خرید خط خدماتی می‌توانند این پیامک اطلاع‌رسانی را برای کسانی‌که اقدام به



آشنایی با ووکامرس و کاربرد آن برای کسب‌وکارهای آنلاین
ووکامرس با بیش از ۲۱۱ هزار دانلود، ۲۳ درصد از فروشگاه‌های اینترنتی در فضای وب را دربرگرفته است. این پلتفرم، جزو برترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به‌شمار می‌رود. در این مطلب از بلاگ استار اس ام اس، قصد داریم شما را با افزونه ووکامرس آشنا کنیم. اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌تان را دارید، خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا سایت فروشگاهی خود را به‌راحتی و بدون نیاز به کدنویسی راه‌اندازی کنید.

ووکامرس چیست؛ محبوب‌ترین فروشگاه‌‌ساز کاربرپسند با امکانات متعدد

امکان تعریف روش پرداخت در ووکامرس

آموزش نصب ووکامرس؛ نصب و فعال‌سازی راحت ووکامرس

از طریق بخش تنظیمات ووکامرس، می‌توانید مدیریت همه‌جانبه‌ای روی فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. علاوه‌بر این از بخش تنظیمات می‌توانید محصولات یا سفارشات را مدیریت و صورتحساب مشتریان را مشاهده کنید. در سایت‌های فروشگاهی با خرید سامانه پیامکی، امکان اضافه کردن پنل پیامکی به ووکامرس به‌منظور ارسال وضعیت خرید به مشتری، ارسال کد ورود یک‌بار مصرف نیز وجود خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های طلایی ووکامرس برخورداری از انواع افزونه‌های لازم برای یک فروشگاه اینترنتی است. به قول معروف، افزونه‌هایی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در ووکامرس وجود دارد که فروش را برایتان لذت‌بخش خواهد کرد. برای نمونه، چند مورد از افزونه‌های کاربردی ووکامرس را در زیر نام بردیم:

  • افزونه پیگیری سفارشات
  • افزونه چند فروشندگی دکان
  • افزونه صدور فاکتور ووکامرس فارسی
  • افزونه حمل‌ونقل پیشرفته ووکامرس
  • افزونه wishlist
  • افزونه فروش محصول براساس نرخ دلار
  • افزونه اعلام سبد خرید
  • افزونه پیشنهاد شگفت‌انگیز
  • افزونه سئو ووکامرس
  • افزونه ارسال فرم

همانطور که می‌بینید، امکانات ووکامرس با نصب افزونه‌ها افزایش پیدا می‌کند. اگر یک هاست قدرتمند داشته باشید که بار افزونه‌ها را به‌دوش بکشد، مشکلی از بابت سرعت سایت نیز نخواهید داشت. علاوه‌بر این، می‌توانید با نصب افزونه ارسال ایمیل و اتصال آن به ووکامرس علاوه‌بر ارسال پیامک تبلیغاتی، از ایمیل‌مارکتینگ برای افزایش فروش خود نیز استفاده کنید.

فروش محصولات دانلودی و فیزیکی؛ بارگذاری محصولات با جزئیات کامل

امکان گزارش‌گیری از مشتریان به کمک افزونه ووکامرس

برخورداری از افزونه‌های کاربردی؛ از افزونه‌های سئو تا قیف فروش

فارغ از اینکه مشتریان شما در چه شهر یا منطقه‌ای قرار دارند، روش‌هایی پرداخت مختلف را می‌توانید برای آن‌ها تعریف کنید. افزونه ووکامرس از انواع روش‌های پرداخت درب محل، پرداخت از طریق درگاه بانکی یا واریز به حساب بانکی پشتیبانی می‌کند. افزونه‌های مختلفی برای اتصال به درگاه پرداخت وجود دارد. کافی است پس از انتخاب درگاه پرداخت، افزونه اتصال درگاه را به ووکامرس نصب و راه‌اندازی کنید.