اخبار فارس اس ام اس

نقشه سفر مشتری چیست؟ معرفی اصول Customer Journey – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

در مرحله تصمیم‌گیری، مخاطبان محصول یا خدمات را انتخاب کرده‌اند و آماده خرید هستند. در این هنگام شما باید فرآیند خرید را تا حد امکان آسان و یکپارچه کنید. هدف اصلی جلب افراد برای خرید است؛ در بخش تصمیم‌گیری، محتوای آموزشی دیگر کاربردی ندارد و برندها باید از محتوای تبلیغاتی مستقیم استفاده کنند. این محتواها باید جذاب و مشوق باشند. برای مثال دندان‌پزشکی‌ها باید با نوشتن متن تبلیغاتی دندانپزشکی به‌صورت واضح مخاطبان را به استفاده از خدمات‌شان ترغیب کنند.

فرایند خرید در نقشه سفر مشتری

نگهداری؛ مهم‌ترین بخش در طول فرایند خرید مشتری

یکی از ابزارهای موثر در این بخش استفاده از پنل پیامکی است. می‌دانید پنل پیامکی چیست؟ سامانه اس ام اس، ابزاری آنلاین است که به کسب‌وکارها اجازه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را به‌صورت انبوه به مشتریان می‌دهد. با استفاده از این پنل، می‌توان اطلاعات آموزشی را به‌صورت پیامک برای مخاطبان فرستاد و آن‌ها را به صفحه‌ها وب، مقاله‌های آموزشی مرتبط هدایت کرد.

در بخش وفاداری، مشتریان نه‌تنها به کسب‌وکار شما وفادار می‌مانند؛ بلکه شما را به خانواده، دوستان و همکاران نیز معرفی می‌کنند. حال کسب‌وکارها باید روی ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده به مخاطب تمرکز کنند؛ از محتوای وب‌سایت تا نمایندگان فروش و تیم رسانه‌های اجتماعی، همه باید بهترین تجربه ممکن را به مخاطبان ارائه دهند. این موضوع در کسب‌وکارهای B2B اهمیت بیشتری دارد؛ آیا می‌دانید b2b چیست؟ فضای  B2B به معامله تجاری بین کسب‌وکارها اشاره دارد. با ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده و کارآمد به مخاطبان تجاری، نه‌تنها آن‌ها را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کنید، بلکه از توصیه‌های آن‌ها به دیگر کسب‌وکارها نیز بهره‌مند می‌شود.

چه اصولی در نقشه سفر خرید گنجانده شده است؟

فرایند تعامل مشتری با کسب‌وکار شامل بخش‌های آگاهی، توجه، تصمیم‌گیری، خرید و وفاداری می‌شوند؛ این پنج مرحله کلیدی، به کسب‌وکارها در ایجاد تجربه‌ای مطلوب برای مشتریان کمک می‌کنند. پس از شناخت این قدم‌ها، کسب‌وکارها باید برای جذب مخاطبان بالقوه در هر بخش از روش‌هایی خاص استفاده کنند. برای مثال در بخش وفاداری، کسب‌وکارها باید با ارسال اس ام اس با شماره دلخواه از طریق اینترنت، ارتباط مستمر خود را با مشتریان حفظ کنند. در ادامه این پنجم مرحله را توضیح می‌دهیم:

آگاهی؛ اولین گام در مسیر تعامل مخاطب با کسب‌وکار

اس ام اس مارکتینگ برای بهبود تعامل مشتری با کسب و کار

وفاداری؛ آخرین گام در فرایند تعامل مخاطب با کسب‌وکار

شناخت گام‌های تعامل مخاطب با کسب‌وکارها شامل آگاهی، توجه، تصمیم‌گیری، خرید و وفاداری، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تجربه‌ای به‌یادماندنی برای مشتریان خود خلق کنند. باتوجه‌به اصول این نقشه، از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها تا شناخت احساسات و اقدامات کاربران، کسب‌وکارها استراتژی‌هایی کارآمد برای بهبود تجربه مخاطبان و افزایش رضایت آن‌ها طراحی می‌کنند.

در این مسیر، بازاریابی نقش کلیدی در هدایت مشتریان دارد؛ در مسیر تبلیغات، استار اس ام اس به شما کمک می‌کند. با استفاده از پنل ارسال پیامک جمعی، پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود را به‌صورت انبوه و هدفمند به دست مخاطبانتان برسانید. همچنین، تلفن اینترنتی استار اس ام اس، امکان برقراری تماس‌های باکیفیت و کم‌هزینه را برای شما فراهم می‌کند، که به بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری آن‌ها کمک می‌کند. با استار اس ام اس، ارتباطی مؤثر، سریع و کارآمد با مخاطبان خود برقرار کنید.



منبع

اهمیت شناخت اصول نقشه سفر خرید 

تبلیغات موثر در فرایند خرید مشتری با خدمات استار اس ام اس

تلاش برای حل مشکل در گام آگاهی در طول فرایند خرید مخاطب

توجه در فرایند خرید مشتری؛ مقایسه محصولات برای انتخاب نهایی

شناخت اصول فرایند خرید، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تجربه مشتریان را بهبود بخشند. باتوجه‌به این اصول، جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها از منابع مختلف و شناسایی نقاط درد و احساسات مخاطبان، کسب‌وکارها می‌توانند استراتژی‌های موثری برای جذب و بهبود تجربه آن‌ها طراحی کنند.

در مرحله نگهداری، مخاطب محصول یا خدمات برند را خریده است؛ حال برندها باید با ارائه تجربه‌ای عالی از خدمات مداوم، آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. یکی از ابزارهای موثر برای این کار، اس ام اس مارکتینگ و ارسال پیام‌های تشکر، یادآوری خدمات و اطلاع‌رسانی درباره پیشنهادها ویژه است؛ این پیام‌ها احساس ارزشمندی را در مخاطبان تقویت و ارتباط مداوم با آن‌ها را حفظ می‌کنند.

این سامانه‌ها ارتباط مستقیم و سریع با مخاطبان را ممکن می‌سازند و پیشنهادهای ویژه را در زمان مناسب به آن‌ها اطلاع می‌دهند. این سیستم به‌طورخاص در طول فرایند خرید در گام آگاهی از برند و جذب مخاطب بسیار موثر است. همچنین، استفاده از این سامانه پیامکی در مراحل پس از خرید به تقویت روابط و ایجاد وفاداری در مخاطبان می‌انجامد.

شناخت گام‌های سفر خرید برای ایجاد تجربه مطلوب برای مشتریان

در بخش آگاهی، افراد به این نتیجه می‌رسند که مشکلی دارند و باید آن را حل کنند؛ بنابراین شروع به تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند. در این زمان، برندها باید محتوای آموزشی به مخاطب ارائه دهند و به او در تشخیص مشکل و یافتن راه‌حل‌های بالقوه کمک کنند. هدف اصلی در مرحله آگاهی باید کمک به افراد برای کاهش مشکلات‌شان باشد، نه تشویق به خرید!

سفر مشتری (Customer Journey) مجموعه‌ای از تعامل‌های هر فرد با برند، محصول یا کسب‌وکار شماست. نقشه سفر خرید از آگاهی از برند شروع می‌شود و تا مرحله وفاداری ادامه پیدا می‌کند. توجه به این نقشه در کسب‌وکارها برای درک بهتر تجربه مشتریان ضروری است. ارائه تجربه مثبت به مخاطبان، برای جلب اعتماد آن‌ها اهمیت فراوانی دارد؛ در این راستا، سامانه پیام کوتاه نقشی مهم در ارتقا این تجربه ایفا می‌کند.

براساس آمارهای سایت hubspot در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ درصد از مشتریان، سبد خرید خود را قبل از مرحله پرداخت رها کرده‌اند! دلیل این موضوع توجه نکردن کسب‌وکارها به بهبود سفر مشتری است. تصور کنید فردی با دیدن تبلیغتان در رسانه‌های اجتماعی کنجکاو می‌شود و به وب‌سایت شما سر می‌زند، سپس با مطالعه مقاله‌ها تصمیم به خرید می‌گیرد. این فرایند مفهوم نقشه سفری مخاطب را نشان می‌دهد. اگر نمی‌خواهید مشتریان شما قبل از پرداخت، سبدشان را رها و سایت را ترک کنند؛ باید با اصول و مراحل تعامل افراد با کسب‌وکارها، آشنا شوید؛ در ادامه راه‌حل خلق تجربه‌ای بی‌نظیر برای مخاطبان را به شما می‌گوییم.

نقشه سفر مشتری؛ مجموعه از تعامل‌های هر فرد با کسب‌وکار


آشنایی با نقشه سفر مشتری در مجله استار اس ام اس
راهنمای مطالعه

شناخت اصول مهم در مسیر خرید، به کسب‌وکارها در بهبود تجربه مشتریان کمک می‌کند. این اصول شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فرآیند خرید: برای تعیین فرآیند خرید مخاطبان، باید داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری کنید؛ اطلاعاتی مانند بازدید از وب‌سایت، مشارکت در رسانه‌های اجتماعی، سابقه خرید و نتیجه نظرسنجی‌ها بسیار مهم هستند.
  • توجه به احساس مخاطب: مشتریان در حال حل مشکلات خود هستند و این باعث ایجاد احساسات مختلف در آن‌ها می‌شود. توجه به احساس آن‌ها در طول مسیر خرید، به شما در شناسایی نقاط درد و احساس منفی و کاهش آن‌ها کمک می‌کند.
  • اقدامات کاربر: این اصل، جزئیات کارهایی که مخاطبان در هر بخش از فرآیند خرید انجام می‌دهند را مشخص می‌کند. بازدید از صفحه، کلیک روی CTA، باز کردن ایمیل، ثبت‌نام در لیست ایمیل و دانلود کتاب‌های الکترونیکی از اطلاعاتی مهم هستند که باید در نظر بگیرید.
  • تحقیق کاربران: این اصل نشان می‌دهد که خریدار قبل از اقدام، کجا تحقیق می‌کند. برای مثال در گام آگاهی، مشتریان معمولا به موتورهای جستجو برای تحقیق مراجعه کنند. توجه به این اصل برای پاسخ به نیازهای مخاطبان ضروری است.
  • راه‌حل‌ها: به‌عنوان اصل نهایی، راه‌حل‌ها اهمیت بررسی فرآیند خرید را نشان می‌دهند؛ هدف این اصل، یافتن روش‌هایی برای بهبود تجربه مشتری است.

در بخش توجه، مخاطبان به اندازه کافی تحقیق کرده‌اند و می‌دانند که به محصول یا خدماتی برای رفع مشکل‌شان نیاز دارند. حال آن‌ها شروع به مقایسه برندها و پیشنهادهای مختلف می‌کنند. در بخش توجه، برندها باید به بازاریابی محصول‌شان بپردازند تا مشتری پس از مقایسه پیشنهادهای مختلف، در نهایت محصول یا خدمات آن‌ها را انتخاب کند. یکی از روش‌های موثر برای جلب‌توجه مخاطبان ارسال پیامک حاوی لینک مقایسه محصول‌های شماست.

گام تصمیم‌گیری در نقشه سفر مشتری چیست؟

دیدگاه‌ها برای نقشه سفر مشتری چیست؟ معرفی اصول Customer Journey – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی بسته هستند