اخبار فارس اس ام اس

لیست ۷ ابزار دیجیتال مارکتینگ؛ بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی و خارجی – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

گوگل آنالیتیکس؛ ابزاری برای تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و رفتار کاربر

۳. بهترین ابزار برای طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی چیست؟ کانوا Canva

گوگل آنالیتیکس، audiense، canva، survey anyplace  و slack در لیست ابزارهای بازاریابی دیجیتال کاربردی برای کسب‌وکار‌های مختلف قرار می‌گیرند. شاید یکی از این برنامه‌ها برای شما کاربردی باشد و برای کسب‌وکار دیگر سودی به همراه نداشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تجربه خود در استفاده از هر ابزار معرفی شده در این مقاله یا ابزارهایی که قبلا استفاده کرده‌اید را با ما و سایر کاربران سایت فراز اس‌ام‌اس به اشتراک بگذارید.



منبع

Loomly یک تقویم بازاریابی دیجیتال و ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که مدیریت انتشار محتوا در پلتفرم‌های مختلف را بهبود می‌بخشد. این ابزار بازاریابی دیجیتال امکاناتی مثل تقویم برای زمان‌بندی پست‌ها، کتابخانه محتوا برای ذخیره و سازماندهی دارایی‌ها و ویژگی پیش‌نمایش پست برای بررسی نحوه نمایش محتوا در پلتفرم‌های مختلف را در دسترس افراد قرار می‌دهد. 

با استفاده از ابزار Loomly می‌دانیم که دقیقه چه زمانی باید تبلیغات مختلف را اجرا کنیم. برای مثال بازدهی تبلیغ کاشت ناخن، رنگ کردن مو و کاشت مژه برای آرایشگاه‌ها در زمان‌های مختلف، متفاوت است. با استفاده از لوملی برای ارسال متن تبلیغاتی هر یک مثل متن تبلیغ کاشت مژه زمان‌بندی مشخصی داریم؛ بنابراین نتیجه بهتری از تبلیغات دریافت می‌کنیم. 

۷. از Audiense برای تحلیل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

ممکن است سوال بپرسید که کدام یک از پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار شما نتیجه بهتری دارد؟ در این مقاله با معرفی ۷ مورد از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال به این سوال پاسخ می‌دهیم. بعد از مطالعه این مطلب راهنمای کاملی برای استفاده از نرم افزارهای دیجیتال مارکتینگ برای اهداف مختلف تبلیغات آشنا خواهید شد. 

۱. ابزار MailChimp؛ راهکاری برای اجرای خودکار کمپین بازاریابی دیجیتال 

با کانوا نیازی به طراح ندارید؛ طراحی ساده کشیدن و رها کردن لوگوها در canva به‌سادگی منجربه ایجاد بنر تبلیغاتی می‌شود. بااین‌حال استفاده از دانش طراح گرافیک و بنرهای تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا از عناصر طراحی بهتر استفاده کنید. چه رنگ‌هایی برای کسب‌وکار شما و جذب سریع‌تر مخاطب کاربرد دارد؟ چه المان‌هایی از پوستر باید بزرگ‌تر باشند؟ پاسخ این سوال‌ها نزد طراح است. همچنین این موارد به انتقال پیام به مخاطب کمک می‌کند. ازاین‌رو مهم‌ترین اصول اجرای کمپین‌های تبلیغاتی را از افراد متخصص و مقاله‌های کاربردی بشناسید. برای مثال برای آشنایی با اصول مهم تبلیغ از سامانه پیامکی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «پنل پیامکی چیست» را مطالعه کنید. 

با استفاده از داده‌های به دست آمده از Audiense، مخاطبان خود را تحلیل کنید؛ به‌این‌ترتیب می‌دانیم که مخاطبان هر کسب‌وکاری دقیقا به دنبال چه ارزش‌ها و محصولاتی هستند. این نکته در انواع استراتژی‌های تبلیغاتی از جمله بازاریابی بانکی و نیش مارکتینگ نیز برای رسیدن به حداکثر مخاطب اجرا می‌شود. 

چگونه بهترین ابزار را برای بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خود پیدا کنیم؟

سایت mailchimp؛ ابزاری برای تولید محتوای سفارشی ایمیل مارکتینگ

۲. از گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل استفاده کنید 

سایت Survey Anyplace؛ ابزاری برای نظرسنجی خلاقانه

۶. ابزار Loomly؛ پلتفرمی برای برنامه‌ریزی انتشار محتوا

ابزار Audiense که قبلا با نام SocialBro شناخته می‌شد، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی و هوش مخاطب است. این ابزار داده‌هایی را در مورد کاربران رسانه‌های اجتماعی از جمله علایق و رفتار آن‌ها به بازاریابان ارائه می‌دهد. 

برای طراحی پست‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت و بنرهای آنلاین از ابزار canva business استفاده کنید. Canva یک ابزار طراحی برای اجرای متمایز و شخصی شده کمپین‌های تبلیغاتی با محتوای بصری جذاب برای کاربر به شمار می‌رود. در ادامه ویژگی‌های این ابزار را بررسی می‌کنیم. 

  • امکان ویرایش پست‌ها و ایجاد نمودار 
  • ارائه‌دهنده کتابخانه از تصاویر استوک، عکس‌ها، طرح‌ها، نمادها و وکتورها
  • ارائه‌دهنده مجموعه عظیمی از طرح‌ها مانند کارت پستال، بروشور، جلد سی دی، کاغذ دیواری، جلد کتاب، رزومه، گواهی، جلد مجله، سربرگ، گرافیک ارائه، بنر وبلاگ، کارت، پوستر، بروشور و لوگو 

اجرا ایده های دیجیتال مارکتینگ فقط به میزان دانش و تجربه مدیر بازاریابی بستگی ندارد. در این مسیر باید با انواع ابزارهای مارکتینگ و نحوه کاربردشان نیز آشنا باشید. در ادامه لیست بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم.

  • گوگل آنالیتیکس
  • ابزار mailchimp
  • ابزار loomly
  • ابزار canva
  • نرم‌افزار slack
  • سایت survey anyplace

گوگل آنالیتیکس (google analytics) یک ابزار دیجیتال مارکتینگ برای تدوین استراتژی‌های تبلیغاتی است. با استفاده از این ابزار امکان پیگیری روند ورود مشتری به سایت و شبکه‌های اجتماعی با گزارش‌گیری دقیق وجود دارد. با استفاده از بی‌شمار داده‌ تولید شده توسط Google Analytics، تدوین استراتژی‌های آینده کسب‌وکار راحت‌تر انجام می‌شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های این ابزار دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم. 

  • ارائه اطلاعاتی در مورد ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی
  • دسترسی آسان به داده‌های آماری
  • ارائه گزارش‌هایی برای درک بهتر مخاطب هدف
  • ارائه گزارش در‌مورد صفحه‌های در حال رشد و مهم برای بیزینس

سایت canva؛ منبعی برای اجرای محتوای تصویری جذاب

۴. نرم‌افزار slack؛ رسانه‌ای برای حفظ تعامل با تیم مارکتینگ و اشتراک‌گذاری محتوا

گزارش‌گیری یکی از اصل‌های مهم برای استفاده از نرم‌افزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این مورد در انواع روش‌های مارکتینگ آفلاین مثل ارسال اس‌ام‌اس با استفاده از سامانه پیامکی نیز وجود دارد. با پرداخت قیمت سامانه پیامکی که بسیار ارزان است، از هر کمپین تبلیغاتی خود گزارش دقیق برای تدوین استراتژی به دست آورید. 

هیچ ابزاری با عنوان «بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ» وجود ندارد. انتخاب این ابزار به عوامل مختلفی مانند بودجه، اندازه تیم و سطح تجربه بازاریاب بستگی دارد. بااین‌حال ابزارهایی هستند که نسبت به سایر ابزارها برای کسب‌وکارهای مختلفی با کاربردهای متعدد همراه خواهند بود. 

استفاده از Slack باعث افزایش کارایی ارتباط تیمی خواهد شد. این برنامه به‌عنوان یک پلتفرم پیام رسانی با مجموعه‌ای غنی از گزینه‌ها و تنظیمات عمل می‌کند. به‌طورکلی ایجاد ارتباط موثر در تیم‌های مارکتینگ و خارج از کسب‌وکار یعنی ارتباط بیزینس با مشتری نیز برای افزایش اثربخشی تبلیغات اهمیت دارد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم با نصب افزونه digits روی سایت به بهبود تجربه کاربری سایت خود کمک کنید. این افزونه امکان ارسال رمز یکبار مصرف و سایر کاربردهایی مثل ذخیره شماره موبایل کاربر را ایجاد می‌کند. 

۵. از Survey Anyplace برای نظرسنجی به روش‌های خلاقانه استفاده کنید

با Slack می‌توانید درباره کار مشتری، مقالات جدید، پروژه‌های جدید، اشتراک‌گذاری محتوای مفید و ارسال پیام صحبت کنید. اگر یک تیم متمایز از بازاریابان دیجیتال دارید، به یک رسانه قدرتمند برای برقراری ارتباط موثر با آ‌ن‌ها نیاز خواهید داشت. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این پلتفرم می‌پردازیم. 

  • برقراری ارتباط سریع و آسان با اعضای تیم 
  • امکان برقراری کنفرانس ویدئویی 


معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

Survey Anyplace بهترین ابزار برای متخصصان بازاریابی به منظور ایجاد آزمون‌ها، ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های سرگرم‌کننده و تعاملی برای پایگاه مشتریان است. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به ایجاد هویت و شخصیت برند کمک می‌کند. استفاده از ٰSurveyAnyplace به شما در دور ریختن کلیشه‌های نظرسنجی سنتی کمک خواهد کرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این پلتفرم می‌پردازیم. 

  • ارائه مشاوره شخصی در ازای پاسخ‌دهندگان
  • ارائه راهکارهایی متفاوت برای نظرسنجی
  • کمک به درک بهتر مخاطب
با Survey Anyplace، نام تجاری خود را در پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها تکرار کنید تا باعث افزایش آگاهی از برند شود. توجه داشته باشید که نظر‌سنجی بخش مهمی از شناخت مخاطبان هر کسب‌وکار است. با تحلیل داده‌های حاصل از نظرسنجی راهکارهای بهتری برای تبلیغات به روش‌های مختلف مثل نصب بیلبورد تا ارسال پیامک را در اختیار خواهید داشت. برای مثال انتخاب بهترین متن تبلیغ باشگاه بدنسازی با استفاده از نظرسنجی از افراد در سنین مختلف انجام می‌شود که survey anyplace این امکان را فراهم می‌کند. 

MailChimp یک ابزار تبلیغات اجتماعی و ایمیل مارکتینگ است که برای هماهنگی و خودکارسازی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال طراحی شده است. میل چیمپ برای  ردیابی ترافیک ایجاد شده نیز استفاده می‌شود. MailChimp نامی مشهور در دنیای بازاریابی ایمیلی است که در ادامه ویژگی‌های این ابزار بازاریابی آنلاین را بررسی می‌کنیم. 

  • بهبود محتوا با ابزارهای طراحی آسان 
  • استفاده از Ai-powered برای سفارشی کردن محتوا
  • استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای طراحی ایمیل با نرخ جذب بالا 

MailChimp امکاناتی نظیر اتوماسیون ایمیل از پیش ساخته شده و قابل تنظیم دارد که دسترسی به مخاطبان مناسب را در لحظه مناسب برای شما آسان می‌کند. به‌طورکلی نکته دسترسی به همه مخاطبان در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت خودکار از مهم‌ترین ویژگی‌ است که باید برای ابزارهای بازاریابی در نظر بگیریم. ازاین‌رو بسیاری از کسب‌وکارها از پنل اس ام اس تبلیغاتی برای اجرای ارزان و خودکار کمپین تبلیغات استفاده می‌کنند. 

دیدگاه‌ها برای لیست ۷ ابزار دیجیتال مارکتینگ؛ بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی و خارجی – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی بسته هستند