دسته‌بندی نشده

سولفات نیکل در مقابل فلز نیکل پایگاه خبری و تحلیلی فلزات‌آنلاین | brassonline

فروش های صادراتی ناچیز و موردی است و نوسانات نرخ ارز بازار داخلی را نیز به رکود برده است. با توجه به افت قیمت قراضه عرضه کننده های میلگرد هم تخفیف می دهند ولی خریدار چندانی ندارد. محصولات این شرکت در صنایع خودرو سازی، ماشین سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، ابزارسازی، صنایع مفتولی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه مورد استفاده و کاربرد است.

ماندگاری در بازار جهانی مستلزم تولید محصولات با کیفیت متنوع و مطابق با استاندارد و قیمت رقابتی است. رونق اقتصادی کشور و منبع تامین ارز خارجی از دیگر منافع صادرات فولاد برای کشور است که باعث تاثیر مثبت بر اقتصاد کشور شده است. تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه میزبان دادوستد ۲ هزار تن کک متالورژی شرکت کک سازی زرند بود.

طرح نهضت ملی مسکن

در جدول زیر وضعیت تابلوی معاملات تمامی شرکت‌های فعال در حوزه تولید فولاد حاضر در بورس را مشاهده می‌کنید. ستون‌های اول بیانگر نماد و نام شرکت، و سپس تعداد سهام، قیمت پایانی و ارزش بازار این شرکت‌ها می‌باشند. بورس فلزات لندن بزرگترین بورس فلزات (غیرآهنی) است که حدود ۱۳۰سال سابقه فعالیت دارد. ساختار و عملیات کنونی بورس فلزات لندن از تاریخچه و پیوندهای نزدیک آن با داد و ستد فلزات واقعی سر برآورده است. این بورس از آغاز تأسیس خود در انگلیس به صورت بازار پیشگام جهانی در مورد فلزات غیرآهنی درآمده است. بورس فلزات لندن بازار پایانی واقعی است که در آن تسهیلاتی برای تحویل واقعی، به منظور پشتیبانی از پیمان‌های آن، فراهم شده است.

سولفات نیکل در مقابل فلز نیکل پایگاه خبری و تحلیلی فلزات‌آنلاین | brassonline به‌سرعت قیمت‌های حاصل از داد و ستد منتشر شد و بخش پایانی ساختار بنیادی LME آماده کار شد. آلومینیوم اولیه در دسامبر ۱۹۷۸ مصرف شد و امروزه قرارداد معامله درجه عالی آن از آگوست ۱۹۸۷ معامله می شود. معامله نیکل سال بعد از شروع معامله آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم در اکتبر ۱۹۹۲ شروع شد و در مه ۱۹۹۹ قرارداد معامله نقره آغاز شد. اتفاق افتاده است و ما باید در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنیم؛ ضمن اینکه سند سیاستی صنعت فولاد نهایی شده و برای اعلام نظر فعالان این صنعت در دسترس همگان قرار می‌گیرد که تا قبل از تصویب، نظرات صاحب نظران را بگیریم. “تشدید ناآرامی‌ها در کشور پرو، دومین کشور تولیدکننده مس در جهان بعد از کشور شیلی، درحالیکه بر پایتخت متمرکز بود، می‌تواند باعث ایجاد چالش‌هایی در لجستیک کنسانتره مس (به علاوه سایر فلزات) شود.” خلاصه اینکه باید تاکید کنم که با وجود همه محدودیت‌های اقتصادی از جمله تفکرات دستوری که به تولید رانت و فساد در اقتصادمان منجر می‌شود اما ابزارهای مالی می‌تواند راه نجات تولید و اقتصاد ایران باشد و بورس‌ها باید روی این بخش مانور دهند.

صنعت فولاد و ایران

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور، شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان و تسهیلات بانکی برای صنایع مس فولاد خوزستان هستند. برای پیش‌بینی نرخ فروش محصولات زنجیره نیازمند پیش‌بینی نرخ فروش شمش فولاد خوزستان (فخوز) هستیم. متوسط نرخ فروش شمش صادراتی ایران برای دوره زمانی مردادماه تا اسفندماه ۱۳۹۹ به‌طور متوسط ۵۸۰ دلار در نظر گرفته‌ شده است. بر همین اساس، نرخ شمش فخوز در بورس کالا برابر با ۵۵۱ دلار برای هر تن محاسبه می‌شود. برای دوره مذکور، متوسط نرخ تسعیر دلار برابر با ۲۳،۵۰۰ تومان لحاظ شده است که بر این اساس، نرخ ریالی هر کیلو شمش در بورس کالا برابر با ۱۳۰ هزار ریال خواهد بود. همچنین، نسبت پایه برای نرخ گندله ۲۸ درصد و نرخ کنسانتره ۲۱ درصد نسبت به شمش در نظر گرفته ‌شده است.

  • لذا فعالان بازار سرمایه بدون توجه به قیمت‌های جهانی و چشم‌انداز آن نمی‌توانند دید مناسبی نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه داشته باشند.
  • البته در چند سال گذشته، شرکت‌های فولادسازی صرفا به دنبال حداکثر کردن سود در صورت‌های مالی و ارائه گزارش مثبت سالانه به سهامداران خود بوده‌اند و موضوعی که از آن غفلت کرده‌اند این است که منافع اصلی فولادسازان، در تامین پایدار مواد اولیه در سال‌های آینده خواهد بود.
  • حرف N از واژه Normalized گرفته شده و عدد بعد از ST، نشان دهنده میزان تنش نهایی فولاد می باشد که یکای آن کیلوگرم بر میلیمتر مربع است.
  • برای مثال، در سال‌های گذشته قیمت کنسانتره از ۹ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان به ۱۱، ۱۳ و ۱۶ درصد افزایش یافته که در سال جاری نیز تاکنون برای تعیین نرخ کنسانتره به توافق واحد نرسیده‌اند.
  • شمش‌ها محصولات ریختگری بزرگی هستند که سطح مقطع آن‌ها مربعی، مستطیلی یا ذوزنقه‌ای شکل است.
دیدگاه‌ها برای سولفات نیکل در مقابل فلز نیکل پایگاه خبری و تحلیلی فلزات‌آنلاین | brassonline بسته هستند