راه اندازی باشگاه مشتریان؛ راز افزایش فروش و سودآوری کسب و کار
این روزها برخی از صاحبان کسب و کار در پی یافتن راهی برای افزایش سودآوری بیزینس خود هستند و در این مسیر، معمولاً تکنیکهای مختلفی را میآزمایند. یکی از تکنیکهای ساده و هوشمندانه برای افزایش سودآوری کسب و کار، راه اندازی باشگاه مشتریان است. پژوهشهای متخصصان فروش نشان میدهد که با راهاندازی این باشگاه و ارتباط مستمر و موثر با مشتریان، میتوان فروش را به طور میانگین 10 تا 25 درصد افزایش داد. البته برخی بیزینسها با فعالیت هوشمندانه در باشگاه مشتریان خود، فروششان را تا 50 درصد و حتا بیشتر هم افزایش میدهند.
در صورتی که یک مشتری، چند بار از شما خرید کند، میتوانید محصولی را در خرید بعدی به او هدیه دهید. البته بهتر است از طریق پیامک، این موضوع را با او در میان بگذارید تا تشویق شود که زودتر به فروشگاه شما بیاید و خریدهایش از شما را بیشتر کند.
افزایش سودآوری کسب و کار با کاهش هزینههای بازاریابی و مشترییابی
بر اساس مطالعات و پژوهشهایی که در عرصه فروش انجام شده، میتوان بهروشنی مشاهده که هزینه جذب مشتریان جدید، 5 تا 7 برابر بیشتر از حفظ مشتریان کنونی است. یعنی اگر لازم باشد برای ترغیب مشتریان کنونی به خرید، یک میلیون تومان هزینه کنید، برای جذب مشتریان جدید باید 5 تا 7 میلیون تومان هزینه کنید و این عدد برای کسب و کارها سرسامآور است.
با این دستگاه میتوانید شماره مشتریان خود را ثبت کنید، برای آنها پیام خوشآمدگویی بفرستید، از تخفیف محصولات خود به آنها خبر دهید و آنها را از موجود شدن محصولات جدید یا جابجایی مکان فروشگاه خود آگاه کنید. حتا میتوانید مشتریان خود را دستهبندی کنید و پیام مورد نظرتان را فقط برای دسته خاصی از مشتریان که کالای خاصی نیاز دارند، ارسال کنید. پیامک تبریک تولد هم جزو پیامهایی است که میتوانید پس از ثبت تاریخ تولد افراد برایشان بفرستید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و سفارش آن، کافی است به صفحه خرید دستگاه ثبت شماره مشتری زرین پوز مراجعه کنید.
با ایجاد باشگاه مشتریان میتوان مشتریان را بر اساس جنسیت، سن، سلیقه، توان مالی، محصولات مورد علاقه و غیره دستهبندی کرد و به آنها پیشنهادهایی متناسب با علاقه و خریدهای قبلیشان ارائه کرد. در واقع باشگاه مشتریان به شما کمک میکند که بازاریابی کسب و کار خود را هوشمندانهتر و با هزینه کمتر جلو ببرید و نتایج بهتری بگیرید.
اگر بتوانید یک باشگاه مشتریان خوب و حرفهای راهاندازی کنید و با مشتریان خود رابطهای هوشمندانه و احساسی داشته باشید، قطعاً میتوانید همین مشتریان فعلی خود را ترغیب به خرید دوباره کنید و هزینه بازاریابی و جذب مشتریان جدید را به میزان چشمگیری کاهش دهید. در حال حاضر، مشترییابی واقعاً کار آسانی نیست و هزینه بالایی میطلبد؛ از این رو لازم است با همین مشتریان فعلی خود، بهترین برخورد را داشته باشید و حضور آنها را مغتنم بشمارید.
بیشتر شدن سود کسب و کارها با تحلیل رفتار مشتریان
در این مقاله تصمیم داریم توضیح دهیم که چگونه راه اندازی باشگاه مشتریان به افزایش سودآوری کسب و کار منتهی میشود. در صورتی که شما هم کسب و کاری دارید و میخواهید فروش آن را افزایش دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.
راه اندازی باشگاه مشتریان؛ نخستین گام برای ایجاد یک رابطه انسانی با مشتریان
در این مقاله در مورد شیوه افزایش سودآوری کسب و کار با راه اندازی باشگاه مشتریان صحبت کردیم و شیوه اثرگذاری این تکنیک بر سود بیزینسها را توضیح دادیم.
در صورتی که شما هم میخواهید برای کسب و کارتان باشگاه مشتریان راهاندازی کنید، لازم است ابتدا شماره مشتریانی که از شما خرید میکنند را دریافت کنید تا بتوانید از طریق پیامک با آنها ارتباط برقرار کنید. یکی از بهترین تکنیکها برای دریافت شماره مشتریان، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری زرین پوز است.
مشتریان شما انسان هستند و از شما انتظار دارند که با آنها رابطهای انسانی و دوستانه داشته باشید. وقتی شما باشگاه مشتریان خود را راه اندازی میکنید، میتوانید با پیامکهایی که برای مشتریان خود میفرستید، حس خوبی به آنها بدهید و حال آنها را بهتر کنید. به عنوان مثال میتوانید به مشتریان خود در روز تولدشان، تخفیف بدهید یا به آنها اعلام کنید که در صورت خرید از شما در روز تولدشان، هدیهای هم از شما دریافت میکنند. همین کار ساده باعث میشود که احساس صمیمیت مشتریان نسبت به شما افزایش یابد.
تشویق مشتریان به خرید بیشتر از شما؛ راز سودآوری کسب و کار با باشگاه مشتریان
وقتی پیشنهادهایی که به مشتریان خود میدهید، هوشمندانه و بر اساس شخصیت و علاقه افراد باشد، قاعدتاً خرید از شما بیشتر میشود و سودآوری کسب و کارتان افزایش مییابد. از طرفی با این کار میتوانید جلوی انبار کردن اجناسی که کمتر فروش میرود را در انبار و فروشگاه خود بگیرید و انبار و فروشگاه را با اجناسی که مورد علاقه مشتریان است، پر کنید.
نصب دستگاه ثبت شماره مشتری؛ نخستین گام برای راه اندازی باشگاه مشتریان
با سفارش دادن این محصول، کارشناسان شرکت استار اس ام اس، به صورت کاملاً رایگان شیوه نصب و استفاده از این محصول را به شما توضیح میدهند تا بتوانید با این دستگاه، باشگاه مشتریان خود را راه بیندازید و سودآوری کسب و کار خود را افزایش دهید. با خرید این دستگاه، یک پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به ارزش ۶۴۹ هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک 50 هزار تومانی هم به صورت هدیه دریافت میکنید.
با راه اندازی باشگاه مشتریان میتوان به شکلهای مختلفی مشتریان را به خرید دوباره ترغیب کرد. میتواند تخفیفهایی در روزهای مشخصی از سال در نظر گرفت و از طریق پیامک به افراد ارسال کرد. میتوان در روزهای خاصی مثل روز تولد افراد به آنها تخفیف داد. همچنین میتوان به افراد اعلام کرد که محصولات جدیدی در فروشگاه عرضه شده است که میتوانند به فروشگاه مراجعه کنند و این محصولات را بخرند.