اخبار فارس اس ام اس

راه اندازی باشگاه مشتران در ۷ گام ساده

بعد از مستقر کردن و پیاده‌سازی پلتفرم باشگاه مشتریان زمان آن است که اطلاعات و مشخصات مشتریان را به هر شکلی که می‌توانید بگیرید تا بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. می‌توانید یک اپلیکیشن موبایل یا کارت ویزیت هوشمند برای مشتریان در نظر بگیرید تا بتوانند راحت‌تر اطلاعات خودشان را در اختیار شما بگذارند. پس از گرفتن مشخصات باید استراتژی‌های خود را پیاده کنید و به فلسفه‌ای که از ایجاد باشگاه مشتریان در ذهن داشتید، جامه عمل بپوشانید.

گام 7: بهینه‌سازی مستمر فرایندهای مربوط به باشگاه مشتریان


راهنمای مطالعه

اکنون که دلیل و چرایی خود را از ایجاد باشگاه مشتریان مشخص کردید، زمان آن است که سراغ تعیین مشتریان و مخاطبان هدف خود بروید. قطعاً همه مشتریان شما به یک میزان به کسب و کار و محصولات شما علاقه ندارند و شما هم نباید در پی راضی کردن همه افراد باشید. یک مدیر یا کارآفرین هوشمند در پی آن است که مخاطبان هدف کسب و کار خود را مشخص کند و تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارد.

نخستین گام برای ایجاد باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان این است که از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید باشگاه مشتریان راه‌اندازی کنید؟ چه هدف و رسالتی برای کار خود در نظر گرفته‌اید؟ آیا در پی افزایش فروش کسب و کارتان هستید؟ آیا می‌خواهید تعداد مشتریان وفادار کسب و کارتان را افزایش دهید یا در پی رقم زدن تجربه‌ای بهتر و ارزنده‌تر برای مشتریان و مخاطبان هدف خود هستید؟ اگر بتوانید فلسفه و چرایی خود را از ایجاد باشگاه مشتریان مشخص کنید، قطعاً با آگاهی و روشن‌بینی بیشتری وارد مسیر می‌شوید و مشکلات و سردرگمی‌های کمتری را تجربه می‌کنید.

تعیین مشتریانِ هدف

گام 2: تعیین مشتریان و مخاطبان هدف و دسته‌بندی آن‌ها

بعد از مشخص کردن مخاطبان هدف، باید دسته‌بندی آن‌ها را آغاز کنید. دسته‌بندی کردن مشتریان باعث می‌شود که بفهمید هر دسته از مشتریان، دقیقاً چه می‌خواهند و برای متقاعد کردن آن‌ها برای خرید و مدیریت تجربه مشتری، باید چه اقداماتی انجام دهید.

گام 3: تدوین ساختار و مدلی برای امتیازدهی به مشتریان

در ادامه این مقاله می‌خواهیم مراحل ایجاد باشگاه مشتریان را به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم. در صورتی که شما هم خواهان راه‌اندازی باشگاه مشتریان کسب و کار خود هستید، مطالعه این مقاله برایتان مفید و سودبخش خواهد بود.

گام 1: تعیین دلیل و فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان

اکنون زمان آن است که یک سیستم امتیازدهی ساده و شفاف طراحی کنید تا مشتریانتان بتوانند خیلی راحت بفهمند که چگونه می‌توانند در فروشگاه شما امتیاز بالاتری بگیرند و از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند. به عنوان مثال می‌توانید برای هر یک میلیون تومان خرید، امتیاز مشخصی به مشتریان بدهید یا برای معرفی دوستان و آشنایان، امتیاز خوبی در نظر بگیرید تا افراد ترغیب شوند دوستان، نزدیکان و همکاران خودشان را هم معرفی کنند.

گام 4: در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی برای ترغیب مشتریان به خرید

یکی از راهکارهای هوشمندانه که در مسیر ایجاد باشگاه مشتریان به شما کمک می‌کند، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری است. این دستگاه به شما کمک می‌کند که شماره تماس مشتریان و مشخصاتشان را ذخیره کنید و سپس برای آن‌ها پیامک ارسال کنید. حتا با این دستگاه می‌توانید کارت ویزیت الکترونیکی خود را برای مشتریان ارسال کنید.

برای ایجاد باشگاه مشتریان، ابتدا باید ببینید که اصلاً چرا در پی ایجاد باشگاه مشتریان هستید. سپس مشتریان هدف خود را تعیین و آنان را دسته‌بندی کنید. مرحله بعد، تدوین ساختار امتیازدهی به مشتریان است. سپس باید با توجه به مشتریان، پاداش‌های برانگیزاننده تعیین نمایید و پلتفرم خود را برای ایجاد باشگاه مشتریان انتخاب کنید. ثبت شماره مشتریان، اجرای استراتژی‌ها و بهینه‌سازی مستمر فرایند، آخرین گام‌های ایجاد باشگاه مشتریان است.

یکی از دستگاه‌های حرفه‌ای موجود در بازار که به شما کمک می‌کند خیلی راحت و سریع باشگاه مشتریان خود را ایجاد کنید، دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین پوز است. با خرید این دستگاه، کارشناسان مجموعه استار اس ام اس، کلیه آموزش‌های لازم برای نصب و استفاده از این دستگاه‌ها را به شما می‌دهند و یک پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به قیمت 649 هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک به قیمت 50 هزار تومان به شما هدیه می‌دهند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش، کافی است به صفحه خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین پوز مراجعه کنید.



منبع

در این مقاله شیوه ایجاد باشگاه مشتریان را به صورت کامل و گام به گام توضیح دادیم. در صورتی که شما هم دنبال راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کار خود هستید، با اجرای همین هفت گام ساده می‌توانید به هدفتان برسید.

بعد از راه‌اندازی باشگاه، باید عملکرد آن را به طور مداوم بررسی کنید و بهبود ببخشید. باشگاه مشتریان شما باید با شخصیت مشتریان و نیازهای بازار، سازگار شود تا بتواند نرخ بازگشت مشتریان را افزایش دهد و میزان فروش شما را بالا ببرد.

راه اندازی سریع و آسان باشگاه مشتریان حرفه‌ای با دستگاه ثبت شماره مشتری

اکنون که استراتژی‌های خود را مشخص کنید و دقیقاً می‌دانید که پس از راه‌اندازی باشگاه مشتریان باید چه کاری انجام دهید، زمان آن است که پلتفرم‌ها و ابزارهای مناسب برای ایجاد باشگاه مشتریان و گرفتن اطلاعات و مشخصات مشتریان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر سایت فروشگاهی دارید، می‌توانید از افزونه باشگاه مشتریان وردپرس استفاده کنید یا اگر فروشگاه دارید می‌توانید از کارتخوان لمسی سیار با قابلیت ذخیره شماره مشتریان استفاده کنید.

جمع آوری اطلاعات مشتریان

گام 6: گرفتن داده‌های مشتریان و اجرای استراتژی‌ها

طرح‌های تشویقی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایجاد باشگاه مشتریان هستند و نقش مهمی در افزایش فروش، سودآوری و محبوبیت کسب و کار شما دارند. در این مرحله از مراحل ایجاد باشگاه مشتریان باید طرح‌های تشویقی و برانگیزاننده کسب و کار خود را مشخص کنید. ارائه کد تخفیف، هدیه ویژه، خدمات رایگان، قرعه‌کشی، برگزاری مسابقه و ارائه پیشنهاد با محدودیت زمانی، چند مورد از طرح‌های تشویقی موفق هستند. توجه داشته باشید که پاداش‌ها باید متناسب با ارزش مشتری باشند. بهتر است برای مشتریان با ارزش بالا، جوایز ویژه‌ای در نظر بگیرید.

گام 5: انتخاب پلتفرم و ابزارهای مناسب برای ثبت شماره و مشخصات مشتریان